"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 09, 2010

Songkok Putih Dedah Nasa berjumpa Najib Dalam Gelap

Sewaktu berbalas email ini, saya berada di luar negeri. Jadi saya berkomunikasi dengan Songkok Putih untuk "cross check" beberapa maklumat saya dapat berkenaan dengan perkembangan politik dalaman PAS.

Antara maklumat yang saya dapat adalah perjumpaan dalam gelap antara pimpinan PAS dengan pimpinan UMNO.

Songkok Putih telah memberi respon seperti yang dibawah:
----- Original Message ----
From: "Ali @ Kamarudin" (tranung2006@yahoo.com)
To: Abdul Rahman Abdul Talib (cabearth4@yahoo.ca)
Sent: Tuesday, July 22, 2008 9:30:28 AM
Subject: Re: Permitaan Atas Islam

Terima kasih.
1. Isnya-Allah perbincangan antara peribadi enta dengan ana adalah rashia peribadi. Jika ana tak setuju dengan enta ana akan menulis secara umum melihat dan menggunakan nama yang enta menulis.

2. Maklumat enta dengan ana masih tak sama. Apa yang ana tahu tak ada perjumpaan di London.

Ini cerita versi ana:

Selepas pilihan raya wujud perjumpaan antara ustaz Nasa dengan Najib di Malaysia tanpa kebenaran pimpinan. Saya difahamkan Ustaz Harun Marah dan dia orang memberikan maklumat bahawa tak sempat panggil.

Akibat itu maka Mesyuarat Tergempar Dewan Harian PAS diadakan dan dalam mesyuarat itu, PAS telah hantar wakil seperti yang disebut oleh Kenyataan Tuan Guru (Tak kira siapa yang buat - sama juga cikgu Pa mouse tak tahu pegang tetapi boleh jadi blogger).

Perjumpaan ke tiga ialah seperti yang di sebut oleh dalam kenyataan Tuan Guru Presiden.

Saya setuju jika saudara sebut Ust Nasa, Ust Hassan Ali dan Cikgu Pa tetapi bila enta masukkan Ust harun enta tersilap besar. Cikgu Pa dengan Ustaz Harun memang macam kucing dengan anjing.
Ini bererti perjumpaan-perjumpaan dalam gelap dengan UMNO sudah berlaku dan diketahui dan dihalang oleh kepimpinan Pusat pada masa itu.

Namun, mengapa dinafikan serta berbohong kepada umum berkenaan dengan perjumpaan2 dalam gelap tersebut?

Songkok Putih telah mengesahkan berlakunya perjumpaan2 tersbeut TANPA PENGETAHUAN JK Harian serta Majlis Syura.

Ini adalah keterangan Songkok Putih SEBELUM ucapan Ustaz Nasa merasmikan Muktamar Pemuda di Ipoh pada 2008.

Untuk membaca email tersebut dalam bentuk yang original, sila rujuk di bawah:


Satu yang menjatuhkan respek saya pada Songkok Putih adalah apabila saya kerap bertanya beliau samada beliau setuju PAS bekerjasama dengan UMNO. Soalan ini BELIAU TIDAK JAWAB SAMPAI HARI INI.

Dalam dia cuba untuk menerangkan keadaan, dia tidak pernah menafikan yang dia tidak setuju PAS bekerjasama dengan UMNO.

Tulang Besi

3 comments:

Anonymous said...

songkok putih sama ustaz nasa geng tak dak teloq!

Anonymous said...

"Satu yang menjatuhkan respek saya pada Songkok Putih adalah apabila saya kerap bertanya beliau samada beliau setuju PAS bekerjasama dengan UMNO. Soalan ini BELIAU TIDAK JAWAB SAMPAI HARI INI"

ko tu puak PAS Edrogan buat pe dia nak jawab kat ko? Sbb ko la PAS berpecah belah, mmg anjing NUar la ko ni..

Pasal UG ni yg ko tergugat tu pesal? biarla diorg nak jumpa atas kesaudaraan sesama islam, salah ke? takkan ko yg terjejas, ko tu sapo TB? ko sedar la diri ko tu sikit.. ko ni mmg betul la anjing Anwar, Nuar JUbo je sgt takut pasal UG ni..

anti-firaun..

BatuApi @ FireStone said...

Ada orang kata saya Songkok Putih. Tapi saya rasa Ali Zaidan Songkok Putih juga pasal melihat pada e-mail yang diberikan itu SP menggunakan nama ali @ kamarudin.

Sah ali = ali zaidan.
Macam mana TB?