"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 18, 2010

Mei 13: Berahim Perkasa WAJIB Kutuk Parti Gerakan

Mengapa saya kata begitu? Tunku Abdul Rahman dalam bukunya ”May 13-Before and After” telah menulis:
Dr. Tan Chee Khoon, who won his seat in Batu Selangor, with a big majority asked for Police permission to hold a procession by members of his Gerakan Party. A permit was granted on condition that it followed a route authorised by the Police.

(On 12th May) Dr. Tan's victory procession was held on an unprecedented scale, politically speaking, and was accompanied by acts of rowdyism and hooliganism and in utter defiance of the Police after the main procession had ended.

The procession went through unauthorised routes, jamming traffic everywhere as a consequence. With victory emotions on the loose and - there can be no other explanation - Communists urging them on, the victors made a serious blunder, and blunder it was.

The procession shouting its way along turned into Jalan Campbell and Jalan Hale - roads on the edge of an leading into Kampong Bahru where 30,000 Malays have lived in peace for years beneath the palms in their own settlement in the centre of Kuala Lumpur.

Jalan Hale is the main street of Kampong Bahru. There they proceeded to provoke the Malays, gibing at them and throwing their victory in their faces in the midst of what is virtually an UMNO stronghold.
Dalam tulisan Tunku, jelas yang memohon permit untuk mengadakan perarakan dan sambutan besar2an pada Mei 12 adalah pemimpin parti Gerakan, Tan Chee Koon.

Dan, soalan lagi satu adalah mengapa pihak Polis dan pihak berkuasa MELULUSKAN PERMOHONAN TAN CHEE KOON untuk mengadakan perarakan besar-besaran itu?

Soalan saya pada Berahim PERKASA adalah adakah beliau akan keluar mengutuk parti Gerakan kerana jelas tindakan parti Gerakan adalah sebab utama berlakunya provokasi terhadap orang Melayu di Kampung Baru?

Tulisan Tunku Abdul Rahman itu menunjukkan bahawa provokasi kepada Peristiwa Mei 13 datangnya juga dari parti-parti yang berkawan dengan UMNO.

TUN RAZAK DAN HARUN IDRIS ADALAH KONSPIRATOR DI BELAKANG MEI 13

Mengapa permohonan Tan Chee Koon diluluskan? Hmmmm....

Raja Petra Kamaruddin pernah menemuramah Tunku Abdul Rahman di kediaman beliau sewaktu Tunku masih hidup. Dan, mengikut kenyataan Tunku dalam temuramah tersebut:
Now, without my knowledge and actually “behind my back”, there were certain political leaders in high positions who were working to force me to step down as a PM. I don’t want to go into details but if they had come to me and said so I would gladly have retired gracefully.

Unfortunately, they were apparently scheming and trying to decide on the best way to force me to resign. The occasion came when the question of the police permit was to be approved.

Tun Razak and Harun Idris, the MB of the state of Selangor, now felt that permission should be given, knowing fully well that there was a likelihood of trouble. I suppose they felt that when this happened they could then demand my resignation.

To this day I find it very hard to believe that Razak, whom I had known for so many years, would agree to work against me in this way. Actually he was in my house, as I was preparing to return to Kedah, and I overhead him speaking to Harun over the phone saying that he would be willing to approve the permit when I left. I really could not believe what I was hearing and preferred to think it was about some other permit. In any case, as the Deputy Prime Minister, in my absence from KL, he would be the Acting PM and would override my objection.

Accordingly, when I was in my home in Kedah, I heard over the radio that the permit had been approved.
Secara mudahnya, Tunku telah mengarahkan permit untuk perarakan yang diminta Tan Chee Koon itu supaya tidak diluluskan.

Tetapi, Tunku sendiri hairan mengapa permit itu akhirnya diluluskan juga. Tunku telah menyalahkan Tun Razak serta Harun Idris sebagai mereka yang cuba menjatuhkan Tunku dengan mencipt keadaan yang sebegitu genting ini.

Tunku kemudian menyimpulkan peristiwa Mei 13 ini dicipta oleh mereka-mereka di dalam UMNO yang mahu memaksa Tunku meletakkan jawatan beliau sebagai Perdana Menteri.
Jadi, tak payahlah Berahim nak salahkan orang Cina. Berahim PERKASA kena salahkan UMNO juga dalam berlakunya insiden 13 Mei

PEMBANGKANG TELAH MENGAMBIL PELAJARAN DARI PERISTIWA 13 MEI

Dari maklumat yang saya dapat (saya tak tau betul ke tidak), sewaktu kalahnya UMNO pada 2008, Zakaria Mat Deros telah dipanggil ke PWTC. Antara agendanya adalah untuk membincangkan kaedah serta cara-cara supaya huru-hara ala 13 Mei berlaku.

Dengan takdir Allah SWT, Zakaria Mat Deros telah meninggal dunia di PWTC sewaktu mesyuarat berlangsung. Untuk menutup konspirasi ini, pemimpin2 UMNO telah membawa jenazah Zakaria Mat Deros pulang ke rumah beliau dan diisytiharkan Zakaria Mat Deros meninggal dunia di “istana” beliau di Kelang.

Kematian beliau pun diisytiharkan 2 hari setelah tamatnya Pilihanraya Umum 2008.
Pada waktu yang sama, malam keputusan pilihanraya 2008 itu, suasana di jalan-jalan raya sunyi sepi seolah-olah Selangor dilanggar Garuda.

Hanya yang kelihatan di jalan-jalan raya adalah ahli-ahli dan penyokong PAS yang giat mengawal Wisma Darul Ehsan.

Keadaan yang sama juga berlaku di Ipoh dan Alor Setar. Rakyat Malaysia telah belajar dari Peristiwa 13 Mei bahawa tiada faedah membuat tunjuk perasaan menyambut kemenangan. Majlis meraikan kemenangan PR di Selangor diadakan di Stadium Shah Alam dua bulan selepas kemenangan.

Syukur Alhamdulillah percubaan UMNO itu telah digagalkan oleh Allah SWT. Inshaalah percubaan2 mereka seterusnya akan terus digagalkan oleh Allah SWT.

Tulang Besi

29 comments:

matkambing said...

brahim pekasam mana ada teloq nak tegur, nanti sejarah kebenaran akan terbongkar! generasi baru akan terus meluat dengan ubn-apco.

merbok said...

dari bapak sampai ke anak! sama jaa.. yg depa tau, nak porak perandakan negara!..moga Allah tunjukkan balasan pada orang-orang yg mcm ni.

Anonymous said...

Rahman Babi a.k.a islam DAPigs,

Makin hari makin riak ko mempropoganda dakyah kominis ko ni. Apa agenda dan muslihat ko ni Rahman Babi??
Jgn ingat kemenangan di Sibu itu sbg tiket utk ko membuat fitnah, pusing dan putar belit fakta sejarah....ko jgn ingat kemenangain di Sibu itu akan berlaku lagi kemenangan DAP/PR ditempat lain. Ko jangan ingat ini teori domino yg akan berlaku...ko nak mengapikan semangat kebencian kpd kerajaan, tapi jangan lupa perbuatan ko ni ada batasnya. negara ini ada undang-undang. jangan nanti bila dah kena, maki hamun tuduh kerajaan zalim.
Satu nasihat- ko nak sokong sapa, ko nak makan babi ke, Nik Aziz nak makan babi ke, ko nak buat apa itu adalah hak ko, kebebasan ko yg dijamin oleh Perlembagaan. Ko buat apa yg ko suka selagi ianya tidak menyalahi undang-undang. Harap ko jangan babitkan perkara-perkara asas yg boleh menggugat kesetabilan dan keselamatan negara hanya kerana ko ingin dapat sokongan dan undi dari puak cina tu. Susah nanti..

Anonymous said...

1.TB ni ada darah daging komunis ka!!
2.Kot-kot tok nek dia dulu puak komunis !!tenguk dia tulis!dia bukan main puji puak komunis!!
3.Memang sah!!dia keturunan komunis!!

kulopreform said...

rakyat mesti ingat bahawa mereka memerlukan pemerintah yang adil dan amanah dalam pentadbiranya. mereka tidak mahu lagi pemerintah yang mengabaikan nasib mereka sebagai rakyat yang mempunyai hak keatas pemerintah. pemerintah yang zalim yang sanggup mengenepikan hak rakyat dan membelanjakan harta negara dengan sewenangnya akan berakhir . rakyat telah lebih bijak untuk membuat pilihan. jika tidak mahu ini terjadi lebih baik pemerintah malaysia menukar cara pemerintahan yang bukan berlandaskan demokrasi kerana ia akan membolehkan pemerintah sekarang memerintah selamanya!

Awang Dogol said...

Woiiiiii Berahim Katak..!!!
Pasai hang diam aja Judi Bola yang di luluskan oleh Menteri Melayau UmnoNgok tu hahhhhhhhh..????

BANGANG Punya KATAK....!!!!

Anonymous said...

Pemimpin2 yg tidak jujur yg mementingkan kepentingan diri, keluarga dan kroni serta yg tidak amanah mesti berundur dan tidak terus berada didalam pucuk pimpinan negara dan diperingkat negeri...tak semua orang UMNO korup dan tak semua orang PAS suka DAP/PKR. Masa akan menentukan mereka-mereka yg tidak amanah dan pada mereka-mereka yg jujur, ikhlas dan bersikap adil kpd sesama manusia. Ini akan berlaku tidak lama lagi...inshaallah.

Anonymous said...

anon 12.11pm, selagi ubn-apco memerintah jagan haraplah ini akan berlaku. penasihat telah dibayar puluhan juta dan hampir mencecah ratusan juta, mana boleh pinggirkan melainkan jika rakyat memberontak! ada beranikah?

bajumerahsiam.

ntumno said...

apa punya bangang...korang panggil cina komunis tapi muka korang la makan gaji ngan cina, beli barang walaupun sebuku roti kat kedai cina. pegi la beli kat kdai melayu...ckp bukan mai tapi perangai lebeh barua dari barua...bodoh punya umno. baca surat atas tu ko paham ke...kalau tak paham ko balik kerala la bangang

Awang Dogol said...

UMNONgok memang dari dulu sampai sekarang BANGANG memanjang.

Mereka bangsa cina memainkan isu perkauman, tapi, mereka sendiri yang menamkan perasaan perkauman....mereka sendiri yang meniupkan kebencian pada kaum cina....

Apa ni......cakap tak serupa bikin.....konon 1 Malaysia.

Percayalah....selagi UMNONgok berselindung di sebalik Berahim PERKOSA....selagi itulah masalah perkauman akan berterusan.

PIGI JAHANAM KAU PERKOSA....BANGANG PUNYA NGO

Anonymous said...

aper
1malaysia
satu bangang buleh laar ngan umngok talam racist dua empat belas muka nie

depan orang melayu cakap lain
depan orang cin lain pulak cakap

makan duitaaram vincent tan x malu
halal lagi
spesis umngok muka x malu

ewww
maluuuu

Anonymous said...

Berahim Pekasa Ketot, Vincent Tan panggil mai buat kepten judi bola.

Mai jangan tak mai....duit judi dok tunggu hang...cepat panggil Mamak Tosai Kerala parpu kari sekali seagai esisten Kepten !!

PR amalkn politik samseng..ugut mp kapar said...

raja petra penh temuramah tunku??
yeke..hahahaha..xabis2 bdk2 pr yg bodo ni percy dgn penipuan demi penipuan dr raja munafik tu..bodo btulla..yg si tulang babi n topeng berak ni plak xabis2 nk provok utk berlaku pergeseran antara kaum..sudah2 la tu wt kje sia2 tu..

wahai puak2 pembangkng yg tolol..ape cite mp kapar kne ugut plak lps dedah psl kes pasir..cmni ke politik PR..politik samseng..tu pon korang nk skong lg ke..khalid gagap plak kutuk ugutan tu..padahal die yg ade kaitan dgn isu pasir ni..die ade kepentingan..ntah2 die yg suruh..hahahaha..

lantak korang la suku sakat nuar juburi oi..skong la nuar juburi tu smpai korang mampos..pastu kt akhirt sok tgk korng kt golongn mn..hahaha.

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka bangang berabad-abad pemuko yahudi ni wakakaka

pemuko yahudi umno...pemimpin mano yang bori banyak tanah dokek orang cino?

montori mano yang bori banyak peluang porniagaan pado orang cino?

bangso apo yang paling banyak makan rasuah dongan orang cino?

wakakaka...tolong jawap buleh tak

Awang Dogol said...

Wakaka......wakaka....wakaka....bangang punya anono 1:15

Itu pasir punya hal hahhhhh....sudah lama punya kes tau.....itu kes TOYOL punya zaman tau...

ha...ha...haaaa.....sikit hari bulan kita orang semua akan tau....siapa signed itu kontrak....

Apa macamam TOYOL AND THE GANG....mana mau lari hahhhhhh...!!!! PONGGONG SUDAH PANASSSSSSSS

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakak..

kalo zaman dulu tanah melayau kena jajah dengan pengaruh imperialisme ngan komunis....la ni pengaruh zionis ngan kapitalis dah merebak...


padan muko malaysia....sultan dan pemimpin umngok kena tipu tak habih2...

ko nak medeka??? bawak aku cina ngan india join sekali tubuh malaysia...ni kata mat british pada pemimpin malayau...

wakakakakakakakakakkakakakak...

la ni,anak cucu cicit tak habih2 maki hamun to nenek...pasal buat silap...

wakakakakakakakakakakakaka...anok kecik main api,habih terbakar 1malaysia

wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Gabungan Pemimpin Tak Bermoral - ZAID IBRAHIM

Perdana Menteri kita ini macam cowboy di zaman Wild Wild West. Siri TV tahun 1960-an ini selalunya menunjukkan watak orang yang tak pedulikan undang-undang. Hukum yang dipakainya ialah pistolnya. Dia sanggup melakukan apa saja kerana orang takut kepadanya; sebab dia digelar “a fast draw”. Bila semua orang dalam ketakutan maka dia lah hero ditempat itu.

PM kita pun sama macam hero kaki tembak orang tanpa peduli undang-undang. Dia rasa dia sudah berjaya setelah “menang” di Hulu Selangor dengan membeli undi, menggunakan media massa termasuk Utusan dan stesen TV untuk memburukkan dan memfitnah lawan dan menyalahgunakan semua agensi penguatkuasa kerajaan tanpa segan silu. Maka dia ingat dia boleh kitar semula taktik itu di Sibu. Dengan itu PM kita pun bertandang ke Sibu dengan gaya dan taktik yang sama. Dia tawarkan RM18 juta kepada sekolah-sekolah cina, RM1.7 juta untuk geeja-gereja Kristian dan RM5 juta untuk mitigasi banjir. Wang tunai yang tidak kehabisan pula bercurah-curah di rumah panjang di Sibu.

more on:

http://myzaidibrahim.wordpress.com/2010/05/17/gabungan-pemimpin-tak-bermoral/

Anonymous said...

Muhyiddin sembab,saya cadangkan rawatan microdermabrasion...walau tak sehebat botox,tapi...can lah!

microdermabrasion:

satu skim kewangan 'islamik tahap glokal' terkini yang diilhamkan oleh majlis tertinggi parti UMNgOk, setelah dinasihat dan didesak oleh perunding parti (APCO(M) sdn bhd), dan dilancarkan oleh laki PM iaitu wanita pertama malaysia sebaik selepas beliau berkaraoke bersama2 penduduk2 cina di sibu gateway pada malam sebelum prk p212.

skim ini menyerupai skim 'mikro kredit', tetapi kerana ingin menonjolkan sifat keislaman pada wajah daging di muka dan keseluruhan bahagian depan tubuh badan, maka ia diberi label baru, 'derma', yang lebih islamik, menggantikan perkataan 'kredit' yang kerap dikaitkan dengan hutang melangit akibat bunga yang tingginya hanya kurang sedikit dari kadar yang dikenakan ah long, malah kredit juga diberi jolokan 'ah long berlesen' atau 'ah long halal'.

perbezaan utama skim 'mikro derma' ini berbanding 'mikro kredit' ialah, sedangkan mikro kredit membantu peniaga2 kecil dan sederhana dalam bentuk pinjaman kewangan dengan faedah rendah, mikro derma edisi wanita pertama ini pula dikhaskan untuk menolong wanita2 bersaiz besar dari normal senasib dengan laki PM, dengan memberikan pinjaman tanpa faedah dalam bentuk bra2 (coli) yang selesa bentuk dan potongan, teguh sokongan, kuat anjalan dan tinggi ketahanan. fabrik yang digunakan pula berkualiti tinggi dari jenis 'anti-staining' hinggakan kesan minyak dari jari2 yang memegang (baca:meraba/menjarjis) tidak akan melekat langsung.

'foam padding' yang digunakan juga dari kualiti nombor 1 kerana bukan sahaja ianya getah asli nyah-kuman (anti-dust mite) dan bebas-fungus, malah ia juga memiliki ciri 'position memory' di mana coli jenama '1rose' ini akan mengingati sehingga 4bentuk/contour/lengkung/lurah berlainan!

semua kriteria di atas ditambah pula kuantiti bahan2 mentah yang lebih banyak dari normal yang terpaksa digunakan dalam pembuatan ini menyebabkan harga sepasang bra ini jauh lebih mahal dari apa yang biasa dijual di gedung2 pakaian dalam apatah lagi di pasar2 malam.

harga yang sangat tinggi serta didorong semangat perkongsian atau bertukar2 ganti yang telah lama sebati dalam tubuhbadan wanita no.1 inilah yang membuatkan beliau penuh terharu melancarkan skim mikro derma bra 1rose.

catatan: mikro derma bra ini bila disatukan sebagai 1perkataan yang mewakili 1skim atau 1institusi, maka ia dipanggil mikrodermabrasion

sumber: wiki-apedia

-average joe-
klakka-la.blogspot

Anonymous said...

WOOI TULANG BESI YANG MEREPUT,DAJAL SURUHAN PAS,AKU TENGAH TUNGGU KAU TERJERIT2 SPR XADIL,BN BAWAK PENGUNDI HANTU LAH.
AKU TUNGGU LAH SIAL.KENAPA XJERIT/ JERITLA ,JERITLAH JERITTTTTTTTTTTTTT

Awang Dogol said...

Kenapa Masyarakat cina di Sibu tak undi BN????

Kerana mereka tahu...RASUAH pembangunan yg di jaja oleh BN adalah salah dan tidak bermoral.

Malang sungguh negara ini...rupanya pemimpin UMNO MELAYAU sendiri yang jadi peRASUAH...

Dan yang lebih malang lagi....rakyat MELAYAU sendiri yang termakan RASUAH.

Ini lah dikatakan....MELAYU DAH MELAYAU..

Anonymous said...

MARILAH RAMAI2....KITA BERPESTA!

Jadual Lawatan Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke Pulau Pinang

By Anwar Ibrahim

12.00 tghari – Penyerahan sumbangan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada Sekolah2 Agama Rakyat di Sekolah Agama Rakyat Al Aminiah, Permatang Nibung.

Turut bersama YAB Lim Guan Eng (Ketua Menteri), YB Mansur Osman (Timb Ketua Menteri), YB Malik Kassim (Exco Agama), YB Salleh Man (Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang), YB Maktar Shafee.

3.3.0 ptg – Mesyuarat bersama Majlis Pimpinan Negeri/ AMK/Wanita/ADUN/Ahli Parlimen/Ahli Majlis/Penyelaras DUN Pulau Pinang.
5.00 ptg – Mesyuarat Cabang/AMK/Wanita/Ahli Majlis/JKKK/ADUN Permatang Pauh

6.00 ptg – Sumbangan kepada mangsa kebakaran di Kubang Seman dan pelajar yang memasuki IPT bersama Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang

7.20 mlm – Solat Maghrib/Tazkirah/Solat hajat di Madrasah An Nahdoh Kubang Seman bersama Ybhg Usatz Mutalib.

9.00 -12.00 mlm – Ceramah Perdana 1 – Konspirasi Fitnah Ke 2

Tempat – Dewan Haji Zabidi, Permatang Pauh

Penceramah –

1) YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim

2) Ybhg Ustaz Hassan Razak

3) YB Mansur Osman

4) YB Saifuddin Nasution

9.00 – 12.00 mlm –
Ceramah Perdana 2 – Konspirasi Fitnah Ke 2

Tempat – Dewan Jawi, Sungai Bakap

Penceramah –

1) YB Saifuddin Nasution

2) YB Maktar Shafee

3) YAB Lim Guan Eng

4) YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Anonymous said...

pendokong pr yg beragama islam semua...korang jgn la marah sngat dgn barua yahudi melayu yg layan blog ni. dia orng ni bukan islam pun, diaorang cuma bangsa melayu tp xpasti apa agamanya dan yg pasti bukan muslim. sbb tu non-muslim ni terus sokong umno dan berjaya grp taja judi termasuklah rabbi berahim perkasa..dan tuhan diaorang pun ada dua, satu boleh kongsi dgn kristian dan satu lg x boleh..cuma beza non-muslim pr dgn non-muslim umnoapco ni ialah pr x suka judi...itu je...anyway selamat berjudi wahai melayu non-muslim..semoga bangsa ko terus mundur.

anti-dajjal

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...mano tak marah...bunyi ngalahkan langau...wakakaka

Anonymous said...

tahan le sikit..dh spesis langau..tu pasal diaorang sayang dgn sepol sbb dia x basuh jubur dua ari....langau2 mangkuk bising dlm ni pasal kita paksa sepol basuh jubor dia...ha...ha...ha...insyallah segala jenis najis ni akan dicuci bersih dari muka bumi malaysia ni...sekarang tngok...umno terang2 taja judi, najib pulak ada kaitan dgn kes x cuci jubor si sepol. dan yg paling best dan latest dakwaan dari peguam kita (karpal) pasal beli undi oleh najib kt sibu...bebanyak la berdoa supaya mereka2 ni terus pecah perutnya....

anti-dajjal

PR AKAN BERKUBUR! said...

to awang dogol..psl kes pasir tu ko buat lawak ape plak..skrng ni mp kapar tu ckp psl kumpulan semesta la..ko tau ke x semesta tu..tu syarikt abg khalid gagap ade kepentgn..n dpt kontrak dr gov negeri utk korek pasir..dkt situ je dh xtelus..hampeh..telus konon..dah la cukai pasir lg skit dr time bn perintah..mn pegi hasil pasir lain woii..ko ni bodo btul la awang dogol..org ckp psl kes kump semesta..ko ckp psl kes khir toyo..apeda..tu la..otak masing2 dh kne liwat dgn pemimpin agung korang tu..Peliwat Ulung Negara anuwar Ibrahim(PUNAI)

lg satu..wee choo keong kuar pkr sbb pe plak oii..umno bli gak ke..hahahaha..org yg btul berpegang pd keiklasan n keadilan je yg sanggup kuar dr pkr tu..yg tinggal sumenye hampeh...xgune satu sen pon pd negara.hahahaha..bape kerat la lg yg tinggl dlm pkr tu..mesti last2 nnti tnggl caw permatang pauh je...hahahahahaha..tp nuar juburi buat kje ke kt permatang pauh tu??hahaha.

kne tpu dgn raja petra lagi said...

HAHAHAHAHA...KNE TPU LG KORNG DGN RJA PETRA..DIE PNH TEMURAMAH TUNKU ABD RAHMAN KE??HAHAHAHAHA..BODO,TOLOL N BANGANG PUAK2 PENYOKONG PR NI..BULAT2 PERCY RAJA MUNAFIK TU..HAHAHA..PUAK2 PAS PLAK XDE SUMBER LAIN MELAINKN RJ PETRA.HAHAHAHA..STUPID!

Anonymous said...

wck ada skandal dengan dua pompuan. adalah orang yang sponsor dia settle kes beliau dengan syarat sanggup keluar pr. tak caye tanya pengundi beliau.

sotongkeringpudu.

Anonymous said...

Salam TB. Sebenarnya kes Zakaria mat deros ni, kes bunuh diri. Bukan mampos masa dia di PWTC. Mengikut satu pos mortem oleh doktor dia di dapati membunuh diri. Mungkin dia dapat tekanan di PWTC dan tak berani melakukannya maka jalan terbaik adalah membunuh diri. Ini di beritahu oleh sahabat handai kami yang bekerja di hospital Klang.

Itulah kisah sebenarnya, tapi mugkin puncanya seperti yang Tuan ceritakan. Tak berani melakukannya. Walaubagaimanapun umno apco tak dapat mengelak dari pengetahuan rakyat sebab rakyat adalah Tuan bukan pemimpin umnoapco. dengan kata lain jangan cuba nak play-play dengan rakayt.

org lama said...

13 May- Ialah konspirasi terancang utk menyingkirkan golongan kerabat di raja dari memegang kuasa di tanah melayu. Mereka keturunan2 malayalam tali barut penjajah british ini memang tidak senang hati melihat melihat Tengku Abd Rahman menjadi PM, begitu jua terjadi pada Tun Hussein Onn yg ada pertalian kerabat raja selepas itu pun disingkirkan dgn taktik yg sama.

Siapakah mastermind di sebalik penyingkiran Tengku Abd Rahman dan Tun Hussein Onn ini? Dia adalah Doktor sakit otak Mahathiroyan dari kera-la anak tokey rempah! Balaci mason dari hospital org mental di s'pore.