"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 18, 2010

Invitation to Press Conference of Four UKM’s Students Charged by AUKU

Reactions: 
Invitation to Press Conference of Four UKM’s Students Charged by AUKU

Please be informed that a press conference will be held by SMM regarding of three UKM’s students charged by Universities with AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti) and among the students are Muhammad Hilman bin Idham, Muhammad Ismail bin Aminuddin, Azlin Shafina Mohamad Adzha because they were found to be in the vicinity of the Hulu Selangor by-election and allegedly for showing support, sympathy or opposition towards political parties in Malaysia. They are required to attend university disciplinary proceeding on 2 and 3 June 2010.

We hope that representative of the journalists can attend this press conference.

This press conference is to indicate our stand and hope this issue will be concerned by public.

The details of the press conference are as follows:

Date: 18th May 2010 (Tuesday)

Time: 11:00a.m.

Venue: The Kuala Lumpur and Selangor Chinese Assembly Hall (No.1, Jalan Maharajalela, 50150 Kuala Lumpur.)

Your support is much appreciated. Please do not hesitate to contact Hilman (013-2507583) or Heng Lung (016-4114147) for any inquiry.

Thank you.

Regards,

Yap Heng Lung (+6016-411 4147)
Representative of SMM

7 comments:

Anonymous said...

http://uwaisqarny.blogspot.com/2010/05/kesian-aduka-tarunakesian-pas-reform.html

Anonymous said...

1.Hairan jugak no!yang galak berpolitik diU ni!puak-puak pengajaian islam!puak-puak sains sosial jee!!
2.Puak-puak kejuruteraan dan puak kedoktoran tak hingin pun!!kalau puak-puak ni!yang otak cream!puak straight A!berpolitik!baru nampak kelas sikit!!!Adakah adil!puak lulus cukup makan!puak agama nak perintah!jadi ketua pada puak cream!!!tak percaya hangpa tenguk!!ketua perwakilan pelajar diUKM!diUM!dan lain-lain puak lulusan apa ha!!medic!jurutera!!Tu!!!yang kena tangkap kat ulu selangoqtu!lulusan kejuruteraan ka!!lulusan kedoktoran ka!!mesti puak agama atau sais sosial tu!!!
3.Last sekali yang dok melalak!hingak dok minta kerja!puak yang mana satu ha!!
4.Tapi lepas ni!hangpa jangan takut!bawa kad pas ka!kad pkr ka!!PUAK KILANG KAPIAQ HARbI AKAN AMBIQ HANGPA !!!!JADI PENGURUS LAGI!!!

Anonymous said...

WALAU PUN KALAH BN TETAP TUNAIKAN JANJI DI SIBU : MUHYIDDIN – minsider

Barisan Nasional akan tetap menunaikan semua janji yang dibuatnya kepada penduduk Sibu semasa kempen pilihan raya kecil di situ minggu lepas walaupun calonnya telah kalah kepada calon DAP, kata Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi BN, berkata ini kerana kerajaan tidak melihat pilihan raya kecil itu sebagai satu titik kesudahan terhadap dasar-dasar yang dilaksanakannya.

"Segala apa yang telah diumumkan oleh mana-mana pemimpin BN sebelum itu, kita akan tunaikan.


MUHYIDDIN TIPU!

CINA tak undi BN dapat habuan..
MELAYU yang undi BN habuk pon tak dapat lagi...

janji dengan CINA ditunaikan,
janji dengan MELAYU di 'punai' kan..

contoh kat MANEK URAI, HULU SELANGOR dan BAGAN PINANG.

janji di HULU SELANGOR tergendala sebaba janji bersyarat melainkan BN dapat tawan semula SELANGOR dalam PRU13.

janji di BAGAN PINANG tak jalan sebab tender tak jalan dan approval tak dapat.. "kita kena melalui 'PROSES'" kata ISA SAMAD.

janji kat MANEK URAI sudah pun TERBURAI..jangankan JAMBATAN...jamban pun tak dapak..

perlukah kah diberi pengertian baru kepada istilah 'JANJI MELAYU'?

Anonymous said...

He added that the MCA had also been clear on its stand that all non-Muslims could use the word “Allah” as provided in the Federal Constitution which stipulates that everyone had the right to practice his own religion.

CHUA SOI LEK, MCA PRESIDENT


Wah!

Mahkamah Syarie, Majlis Mufti, GST (geng songkok tinggi) JAKIM, PERKIM, PERK(0)SA, UMNO, APCO, dan lain lain semua buat diam aje pasal Kalimah.

Ini MCA sudah ada fatwa sendiri kot!

Power la wak, pelakun DVD @ Pesident MCA!

PR PEMBOHONG N NUAR JUBURI PENGKHIANAT NEGARA! said...

hahahaaha...ape la bdk2 ni..blaja kt ipta pkai kuota bumiputra yg gov wujudkn..gune ptptn yg gov luluskn..last2 sibuk berpolitik..skong puak2 yg nk hilangkn kuota bumiptra dlm ipta plak tu..puak2 yg nk kesamarataan.hahahaha..klaka la bdk2 hingusan ni.lps ni ko xyah smbung blaja.xpyh dpt degree.ko kje je kilng2 cine yg dh tentu tenaga ko kne perah ckup2..n dibaya gj rendah.hahaha.kalo ko kne buang U xdenye puak2 nuar juburi tu nk tlg ko wahai bdk2 yg tolol oii.

Anonymous said...

ye ler tu, semua org pengkhianat negara. Yang ketua kau pergi serahkan kaw m'sia ke brunai tu bukan pengkhianat ker? ohhhh kalau org lain pengkhianat kalau org umno bukan pengkhianat.
Yang melucutkan kuasa2 sultan tu bukan pengkhianat ker? ohhhh kalau org lain pengkhianat kalau org umno bukan pengkhianat.
Yang menukar bahasa kebangsaan kpd bahasa lain d dlm matapelajaran tu bukan pengkhianat ker? ohhhh kalau org lain pengkhianat kalau org umno bukan pengkhianat.
BANGSAT!!

Anonymous said...

kepada penulis PR PEMBOHONG. patutle umnongok terus memerintah dengan orang macam ni. masih buta mata dan buta perut.