"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 16, 2010

Nik Aziz: DAP tetap boleh guna kalimah Allah - BERNAMA

NOTA EDITOR: Jawapan Mursyidul Am berkenaan penggunaan isu Kalimah Allah oleh DAP di SIBU. Selamat membaca.
Nik Aziz: DAP tetap boleh guna kalimah Allah

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tetap berpegang kepada kenyataannya bahawa pemimpin parti politik bukan Islam, termasuk DAP boleh menggunakan kalimah Allah demi kepentingan politik mereka.

kuala terengganu by election dap dinner 140109 nik azizMenteri Besar Kelantan itu berkata, walaupun kenyataannya itu bercanggah dengan kenyataan Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din, yang tidak mahu DAP menggunakan kalimah Allah dalam kempen parti politiknya, namun beliau tetap berpendirian ia dibolehkan dalam Islam.

"Itu kata (jawapan) dia (Datuk Haron)...tapi saya kata boleh. Biarlah dia (Datuk Haron) bersedia menerima jawapan balas. Itu jawapan dia, jawapan saya kata boleh," katanya kepada pemberita ketika ditanya mengenai kenyataan Haron supaya DAP menarik balik penggunaan kalimah Allah dalam kempen politiknya.

Terdahulu, Nik Abdul Aziz melepaskan peserta jelajah kereta mewah menerusi Program JPM Super Drive Challenge KB 2010 di perkarangan Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, di Kota Bharu hari ini.

8 comments:

tamingsari said...

Baguslah tu. Xavier dah pernah pakai masjid untuk ceramah. Kit Siang dah pakai kalimah Allah. Ekonomi pun dah bagi kat dia orang. Apa lagi yg patut kita bagi sama2 kita fikirkan untuk kebaikan DAP. Saya yakin DAP lebih islamik sebab mereka tidak berbeza pendapat dalam soal kalimah Allah sedangkan PAS berbeza pendapat sesama mereka.

Masa depan bangsa melayu dan agama islam terletak pada tangan pemimpin
DAP. Anak cucu kita akan selamat dan terjamin. Saya bersyukur DAP telah berada dijalan yg lurus. Semoga DAP akan membimbing kita semua ke jalan yg diredha Allah.

jit_tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuu...

nasib baik la DAP dpt jdi penyuluh jln ke arah Islam. kalo nk harapkn umno makin sesat manusia dibuatnya..knknkn

Anonymous said...

Apa tidaknya Nik Aziz dah kenyang mentedarah mee kampua (mee babi). So tak heranlah fatwa pun diadjust sekali utk DAP jemaah syurganya...DAP menang pun sebab Allah dah perkenankan doa Nik Aziz kampua...

Apa nak heran kan...

kampua...kampua...kampua...nik aziz kampua...nik aziz kampua...

Anonymous said...

hmmm.. kot kot Lim Kit Siang jadi Hj Nik Lim Kit Siang Abdullah tahun hadapan..

Tapi ana ada musykil sikit.. dah lebih 2o tahun TGNA memerintah Kelantan, dah berapa ramai Cina Kelantan dan orang asli Kelantan yang masuk Islam ye.. mesti ramai dah tertarik ye.. ribu..ribu ratusan ribu ye..

Anonymous said...

sekor pencacai x reti agama
bukan ker hidayah itu milik Allah

bukan milik nik aziz atau sesiapa

agak2 baca kitab umngok jadik gini
judi pon boleh halal

jit_tontoya said...

haluuuuuuuuuuuu

Di Kelantan yang aku tahu ramai asli,dan sebilangan kecil kaum cina dan siam masuk islam....kerana PAS.

Tapi...

Di Malaysia, sudah ramai anak2 Melayu Islam yg murtad gara2 Umno...x percaya tanya Harus sana sini tu....

Anonymous said...

Iyo la..bagus la tu Wali trompah bagi ..semua bole asal sokong PR..
Kalo x sokong haram..sokong harus..da tak heran la kalo orang atas pagar cakap PAS pelacur agama..

Anonymous said...

ADAKAH NIK AZIZ SUDAH NYANYOK???