"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, May 10, 2010

PRK Sibu: Kempen Rumah Ke Rumah Kampung Hilir...

Reactions: 
4:30 petang, Misi Kempen Rumah ke Rumah dimulakan... pimpinan ke 3-3 parti ikut serta mengiringi Calon PRK Sibu Pakatan Rakyat ke Kampung Hilir untuk berkempen dari rumah ke rumah.
Sessi berkenal-kenalan dengan calon Pakatan Rakyat dimulakan di sebuah rumah kaler merah... ni mesti penyokong Mencester Yunaited... keh keh keh keh keh... Mencester Yunaited mana bertanding dekat Sibu weh...
Baru je keluar dari lorong rumah penyokong Mencester Yunaited tadi tiba-tiba - POOOOOONNN...!!! calon kena hon... "kejap-kejap...!!!"... drebar van tu jerit... alamak... saspen... rupa-rupanya drebar van tu nak salam dengan calon Pakatan Rakyat... ingat aperda...
Akak ni cakap - "sape yang berjuang untuk keadilan rakyat, akak 1 rumah akan sokong tak kira la dia tu agama apa atau bangsa apa... janji berjuang untuk keadilan..." sah dah dapat 4-5 undi 16hb. Mei ni...
Pergh... ramai betul tolong kempen... YB Khalid Samad pun turun padang jugak beb...
Adik dah daftar sebagai pengundi yang sah ke belum..?
Rumah kaler hijau... kompom geng Pakatan Rakyat...
Uncle tolong undi Pakatan Rakyat untuk perubahan ya...!!!
Tak dapat geran tanah lagi..?
Awek baju itam dekat pintu tu dari mula aku sampai, sampai la aku nak belah, tak bekelip mata dok tenung aku... nak mintak no telipon, mak dia ada, YB ada, segan la pulak... aku ingat esok aku nak gi kempen sorang-sorang la dekat rumah dia... "Vote 4 Topeng Perak..!" jamin bahagia sampai akhirat..! hahaha... hahaha... hahaha... jangan dengki geng... eh... best pulak slogan aku tu kan..?
Pakcik memang dari dulu undi pembangkang...
Pakcik sokong Mancester Yunaited jugak ke...??? tak lah... pakcik baru balik dari Thailand nih... jumpa Thaksin... hahaha... lawak pakcik neh...
Ni... ni... apa ni...??? kameraman ambik gambar YB la... pehal pulak dok posing neh..? eish...
Adik besar esok jangan lupa undi Pakatan Rakyat tau..! ha..? Gaban..? ape-ape la adik...
Tadi kena tahan dekat drebar van, ni kena tahan dekat abang motor pulak... macam boleh menang je nih...
Abang nak undi sape nanti..? - "Roket..!"... bagus-bagus...
EVEREDY PASti !... hehehe... kompom...
Akak jangan lupa kak... bangun awal 16hb. Mei ni... Undi Pakatan Rakyat...
Ha... ini orang saya kenal... ini bakal YB Sibu... saya mesti sokong..!
Sessi gelak-gelak...
Sempoi betul la rumah-rumah dekat sini...
Undi Pakatan Rakyat demi masa depan anak-anak kita..!
Awal-awal pakcik ni dah pesan dekat calon Pakatan Rakyat - saya mau bila YB dah menang nanti YB kena rajin datang rumah saya macam hari ni, kalau tidak PRU nanti saya tak undi YB dah... saya tak nak YB jadi macam YB yang dulu..! ha... amaran keras tu..!
Generasi akan datang... yang ni yang kita nak kena jaga dari sekarang ni... jangan sampai esok-esok budak-budak ni maki-hamun kita sebab silap buat pilihan... cukup la 50 tahun lebih dok kena pedajal dekat anak buah setan...
Ada maksud tersirat...
Belasah la... kali ni rumah orang BN pun kita redah... pedulik hape...
Aik..? sempat lagi..?
"Tanah tu dari luar bawak kedalam semua gomen setan nak ambik, kami duduk puluh-puluh tahun geran haram tak dapat, janji tiap-tiap tahun nak selesai tapi sampai YB dulu dah jadi tanah pun geran tanah tak dapat-dapat lagi... rege punya mahal dia nak bayar ganti rugi tak sampai RM50 hengget..! dia ingat kami bodo ke..?"...
Kena tahan lagi... kali ni kereta lak tahan... tak boleh tahan macam ni...
Meh meh ikut saya... laki saya ada dekat kereta tuh... meh meh...
Malam ni sokong Chelsea tau..!
...???
Ni otai dekat sini, korang jangan main gila... kang tak pasal-pasal kena tikam dengan gobek sirih..!
Open House ke..?
Jalan masuk ni BN janji nak turap lebih kurang dengan tar tak pun nak tambak dengan pasir tapi dah 2 kali Pilihanraya Umum, jangan kata tar atau pasir, selut pun dia tak hantar..! binawe betul... kali ni pakcik pangkah Pakatan Rakyat pulak... kasi ajar sama itu ejen Zionis jahanam...
Tuan rumah ni sokong 2-2... masa kami ada dekat bawah dia jerit "Hidup Pakatan Rakyat", bila polis lalu je... dan dan tu jugak dia jerit "Hidup BN...!!!"... pergh... politik memang gila...
Saya akan undi Pakatan Rakyat..!
Pakcik-pakcik dan makcik-makcik semua jangan undi BN tau... BN jahat...

9 comments:

jamaliah said...

Woi bacul...

x payah la ko nak syok sendiri malu kat orang jer...ANGKAT BAKUL SENDIRI..

setakat kampung hilir sibu tu aku dah survey alhamdulillah semua FUCK PakatanRakyat.....

nak tergelak aku baca posting ko ni...memang sah la ko ni PENIPURAKYAT (PR)....

Ini lah dia kerja-kerja anak haram macam ko kalau ko nak tahu...kerja nak bohong tipu org jer...

jamaliah said...

Woi bacul...

x payah la ko nak syok sendiri malu kat orang jer...ANGKAT BAKUL SENDIRI..

setakat kampung hilir sibu tu aku dah survey alhamdulillah semua FUCK PakatanRakyat.....

nak tergelak aku baca posting ko ni...memang sah la ko ni PENIPURAKYAT (PR)....

Ini lah dia kerja-kerja anak haram macam ko kalau ko nak tahu...kerja nak bohong tipu org jer...

weh malu la wey...

Anonymous said...

kahkahkah
otak kak jem nie mmg bacul
pompuan ker nie
ckap mencarut x sedar diri
anak haram
f**k pon keluar
adakah ini didikin puteri umno sejati

uwekkk
muntahhhhhh

FaridShah said...

dkat cermin van tu ada pelekat 'PBB'..

geng PBB-Serawak atau PBB-UN tuh ?

Hang mmg best la bro. keep it up..

Anonymous said...

JOM......naik ROKET...menuju BULAN....mencari KEADILAN.....ada brani.....

Anonymous said...

Topeng Perak,

Aku bukan orang sana tapi ada awek disana... dia orang cerita kat aku bahawa Sibu adalah kawasan BN. Amat susah untuk pembangkang menang.

Setiap kali ada pilihanraya orang KM akan turun kekawasan itu menabur duit. Rasuah bagi orang Sarawak adalah makanan sampingan.

Mungkin kali ini ada perubahan dalam jumlah undi kerana PAS/PKR/DAP telah bersatu dalam satu pakatan sanggup bersemuka dan menyanggah apa saja hujah BN.

Kempen dari rumah ke rumah menjadikan penghuni rumah menjadi terkejut dan gembira kerana tindakan sebegitu seolah-olah ahli politik mula peka terhadap mereka.

Walau pun begitu bukan mudah untuk menukar pemikiran lama rakyat yang selalu disogok dengan rasuah dan janji kosong kepada pemikiran baru yang mencari perubahan kehidupan bersama pemimpin pembangkang.

Aku juga diberitahu oleh awek Sibu, DAP menang atau kalah bukan pekara yang perlu dipersoalkan tetapi kekuatan BN mesti diuji dan dikalahkan.

Aku sokong pandangan itu, dan aku harap kubu kuat BN itu dapat dipecahkan.

" Lawan tetap lawan..."

AzamDin said...

ahahaha dah macam hari raya dah aku tengok meriahnya dalam gambar ni.. ahahha

al-Balingi said...

Bro TP,

Tq 4 the pics..kami jauh takleh nk nyaksikan semua tuh...tv kalu, mcm besa la..n for the awek in black..kasi tarbiah sama dia kalu, ok la..

Anonymous said...

bro,
skit benda nak share pasal sibu ni.
org Islam @ bumiputra kat sini mmg betul2 terpinggir. di bandar sibu nak cari makanan halal mmg susah. yg ada, kedai tokey bkn islam, pekerja je islam. org x biasa mmg bleh salah masuk.
lg 1, makanan seperti mi, bihun, fishball, fish cake, mmg smua buatan bkn islam.
wktu bulan puasa, bazar ramadan kat padang blkg wisma sanyan tu, bukan islam yg ramai meniaga. aku penah jumpa org islam meniaga, tp kuih yg dijual smua cina punya.
penempatan iban n melayu smuanya di pinggir2 @ di ulu2 sungai. tgk signboard jalan la, smua ada tulisan cina. bila nak buat s/board pelbagai bahasa kat penang dulu, menyalak mcm anjing.

yang berkuasa di sibu ni adalah keluarga tokey rimbunan hijau (RH), KTS dan keluarga tiong king sing bnbbc.

tp masalahnya mentaliti org sini mmg susah nak berubah. 2 3 tahun ni nmpk ok skit la sbb ada jgk nmpk suara keadilan kat sini. xtau la kalau org smeneanjung kat sini je dok beli..