"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 05, 2011

Cara Terbaik Untuk Menunjukkan KeBAHLOLan..!

Reactions: 
Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang mengecam PAS dan PKR hari ini kerana mengadakan demonstrasi pada hari kedua sambutan Tahun Baru Cina (CNY).

protest against hosni mubarak us embassy kuala lumpur water cannon 1malaysia 1Tahun baru Cina, kata Tan, adalah perayaan utama di negara ini
yang dirayakan oleh semua rakyat Malaysia.

Atas sebab tersebut, Pemuda Gerakan Kedah kesal kerana pemimpin PAS dan PKR dan ahli mereka mengadakan demonstrasi hari ini, menyokong gerakan pro-demokrasi di Mesir, Tan.

Beliau menyifatkan tindakan tersebut sebagai tidak menghormati perayaan Tahun Baru Cina di Malaysia.

"Hari kedua Tahun Baru Cina merupakan hari cuti umum untuk semua rakyat Malaysia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Wakhakhakhakhakhakha...!!!

Ni salah 1 cara mencari Publisiti Murahan yang paling murah sekali kosnya..!

Mulai hari ni, kalau nak buat apa-apa demonstrasi atau apa-apa benda alah, kena tengok "hari"... wakhakhakhakhakha...!!!

Hoi Bahlol Negara..! Pinda la Perlembagaan Negara Malaysia..! masukkan dalam Perlembagaan Negara Malaysia - Semua Rakyat Malaysia DIHARAMKAN untuk berdemonstrasi pada Hari Cuti Umum Untuk Semua Rakyat Malaysia.

Wakhakhakhakhakha...!!!

Bahlol Negara ni macam-macam pesen Bahlolnya... kalau demo hari orang bekerja, dia cakap mengganggu orang nak pergi kerja, kalau demo hari cuti umum, dia cakap tak hormat orang cuti...

*Bukan susah sangat nak jadi Bahlol...

8 comments:

justme said...

buat demo mmg xperlu tgk hari, saye jge ingin turut serta tp Allah dah atur yg lebih baik utk saye...saye setuju dgn topeng perak..tp alangkah indah andai bahase yg digunakan bukanlah bahlol...bahase mencerminkan sape diri kite...

-org yg xmahu menerima teguran adalah org yg xmahu melihat cermin.. ~Aagym

~budi bahasa budaya kita~

Anonymous said...

'topeng perak kena tukar ke topeng besi berkarat'

~perkataan dan kata2 yang dikeluarkan dari mulut sendiri melambangkan kepribadian diri sendiri.. amalan kehidupan seharian geraklaku dan bahasa dalam keluarga dan mesyarakat...

~walau bagaimanapun itu bukanlah isunya yang sebenar ..yang menjadi isu pandangan rakyat terhadap rapuhnya 'pakatan rapuh@pr' pakatan rengang@pr dengan ijab kawin kontrak yang tak akan kekal selamanya hanya untuk perkahwinan persinggahan tujuan memuas nafsu serakah di antara dap pkr pas dengan satu matlamat gila kuasa untuk menguasai putrajaya... soal menghormati kaum2 lain hanyalah satu sendiwara dalam perjuangan mereka... di atas kepentingan pr dap senyap jer

~tak hormat! perayaan masyarakat majmuk.. khas tahun baru cina nampak sangat 'pakatan rapuh' semuanya pakatan putar alam

~soalnye bagaimana jika hariraya aidulfitri, aiduladha berlangsung dan awal muharam disambut umat islam lepas tu mesyrakat cina berdemo adakah pas dan pkr merestuinya..???

~soalnye adakan jika berlangsung depavali thaipusam dan krismas 'adake? dap pkr pas jua tidak terasa apa2 ok saja...

~adalah betul hanya bn sajelah yang benar2 boleh memerintah m'sia kerana hanya gagasan 1malaysian memahami citarasa dan menghormati kepelbagaian budaya dan agama di m'sia

Anonymous said...

PAS IS DEAD!

Anonymous said...

kalau alasan biadap terhadap CNY adalah larangan berdemo, maka rakyat mesir juga adalah biadap juga? kerana rakyat mesir mula berdemo pada hari polis, 25 januari iaitu hari cuti umum seluruh mesir

Anonymous said...

UMNO is SUCK

Anonymous said...

teruskan perjuangan mu perisik rakyat gunakan lah cara mu walau mcm mana sekalipun bagiku umat manusia nie terlalu manja sehingga kan tidak boleh bercakap kasar walau sedikitpun pg mampus dengan diorang jika kamu ingin tahu knp sebab manusia itu sendiri itu hipokrit mcm tubuhnya tidak berdosa dr kecil hingga dewasa fikirkan diri kita dr lahir hingga dewasa suci ke? DOSA DAN PAHALA DI TANGAN ALLAH BUKAN MANUSIA.......INSYALLAH JIKA NIAT PERJUANGANMU IKHLAS PERISIK RAKYAT.....TETAPI KALAU ADA SESUATU MUSLIHAT KO SENDIRI TAHU JAWAPANNYA........BUDAK SENTUL

Anonymous said...

Salam,

Apa perlunya berdemo? Sok sendiri sahaja.Kedutaan Mesir pun tak nak ambil pun memorandum tersebut.

Anonymous said...

mmg la tak ambik sbb demo againts hosni punya kroni .. tu pun tak faham faham ..