"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 05, 2011

Begini Caranya "Pro-Mubarak" Melayan "Anti-Mubarak"

Reactions: 
KERAjaan zalim memang takut pada penentang kezaliman... maka dianjingkanlah mana-mana pihak beruniform demi kepentingan KERAjaan zalim...

Mereka-mereka yang taat kepada KERAjaan zalim bakal menjadi "bahan bakar" didalam neraka...

Yang pakai uniform "dianjingkan" oleh KERAjaan... terpaksa ikut arahan, dalam tugas... yang tak pakai uniform tu memang sah-sah "HANJING"...

Anjing punya HANJING..!

44 comments:

author faethal said...

Aku mengaminkan je doa kau di atas ti perisik-rakyat.

Anonymous said...

Kerajan Zalim atau penunjuk perasaan yang zalim terhadap rakyat Malaysia. Jalan sesak. menyusahkan orang ramai. Kalau Mubarak turun yang naik Mohamed ElBaradei. sama kesnya dengan Iraq, taniah kepada PAS kerana menyokong proksi APCO di Mesir. Kalau Polis Malaysia jahat kenapa pelajar di Mesir nak pulang ke Malaysia. pergi tolong saudara seIslam di Mesir.

Anonymous said...

melayu belacan tak sedo diri yg campur urusan rakyat mesir tu ape hal korang tau tak tamadun mesir tu dah diakui dunia dan wujud beribu tahun dulu pandai la diaorang nak selesai hal diaorang

melor45 said...

Mentaliti Orang Melayu,asal boleh makan dan berjalan-jalan udah rasa hidup seperti di Shorga.Walaupun ditipu UMNOAPCO selama 53 tahun.Orang Mesir bertamaddun ditipu 30 tahun oleh Husni Mubarak.Orang Cina bertamaddun ditipu oleh Mao Tze Tung.Orang India Bertamaddun, berpuluh tahun ditipu oleh Parti Congres India.Setiap bangsa itu runtuh dan musnah biasalah disebabkan oleh bangsa itu sendiri dan sedikit manipulasi oleh bangsa lain yang ada kepentingan.

Anonymous said...

Melor45 orang Kelantan 20 tahun di tipu oleh PAS dan Nik Aziz 20 Tahun masih minum air berkarat. Orang Kelantan mencari kerja di negeri orang UMNOAPCO. Kena tipu dengan parti PAS/DAP/PKR. Kalau orang PAS nak tolong sangat orang Islam dan berjihad tolonglah orang Melayu Islam di Selatan Thai, yang setiap hari di tindas oleh kerajaan Buddha Thai.itu yang lebih utama

Anonymous said...

1.nada yang sama dengan tulisan aduka taruna terhadap polis dulu!!
2.masa senang!hang kata-kata macam-macam kat polis!!
3.macam aduka taruna jugak!last sekali minta pertolongan polis bila kena terajang dengan puak hadi awang!!
4.betullah kata orang-orang tua!jangan lepas anjing tersepit!
5.sapa anjing tu!hanjing tu!hang dan seangkatan hangla!!
6.yang hairan tu!!hangpa dah lama jadi anjing kapiaq harbi dap!!tak sedaq!!!

jongos said...

anjing dan pencacai yahudi memang telah lama membiak di bumi Malaysia...mereka bertopengkan melayu.

suatu hari akan dihapuskan dari muka bumi ini,insyallah.

-bapa mesir-

Amuraria said...

LEMBU-LEMBU & KERBAU-KERBAU PENYOKONG PARTI SEKUTU APCO PUN MENYEBUK RAMAI-RAMAI KAT SINI KONON BERSUARA MEMBODEK & AMPU KERAjaan PRO-MUBARAK !
APA PUNYA NGOK SAMPAI TAK ADA LANGSUNG SILATULRAHIM & SI=OKONGAN UNTUK SAUDARA SEAGAMA DOK KENA ZALIM DENGAN REJIM PRO-ISRAEL !
INILAH AKIBAT DOK BACA UTUSAN MELOYA,BERITA HAIRAN DAN TV3SUKU YANG DOK KELENTONG SELALU !

Megat Terawis said...

ni r masalah ade org yg terlalu taksub..baik PAS atau UMNO..sama jer..atau punca maen blasah jer..klu da mmg bangang tu jgn la tunjuk bangang sangat..polis bagi masa hampir setengah jam minta bersurai..alih2 kene baling botol..sape yg mula dulu skrg?korg tgok video nie..npe xtnjuk dr awl lg..bdk pbangkang pun tau cter sbnr..aku ade kt ctu..ko adoo???..

Anonymous said...

ALA PERISIK RAKYAT NI CAKAP JE BERANI.....DI SENDIRI NTAH ADA KE TAK ADA MASA TU....NTAH-NTAH DOK DLM SELIMUT KAT RUMAH.....SEMBUNYI....KIKH

anak felda said...

najib persoal kos tinggi nak pindah rakyat malaysia...tapi x pernah soal bini dia duk bazir duit rakyat g luar negara, duit hotel rege ratus ribu, shoping juta2 kat luar negara, ade pejabat sendiri kat JPM, buku teks salah cetak,belanja kempen pilihanraya umno cecah jutaan ringgit...semua tuh x dipersoal...
tapi aku bersyukur gak sbb baru2 ni balik kg ramai org2 tua kat kg aku dah sedar penipuan umno nie...tambahan lagi dengan harga barang yg melambung tinggi...harap2 org2 ni akan ubah parti politik yg memerintah sekarang....tggu PRU 13 nnt...

Anonymous said...

neraka bagi yg peralatkan agama utk politik...allah digadai,pemimpin disembah,syurga n neraka manusia tentukan....wali selipar!hamPAS!

Anonymous said...

semoga islam terus subur di Malaysia....

KawanLama said...

Salam,

My first time here, cuma nak komen sikit:
Kalau nak panggil orang sebangsa, seagama dengan kau ANJING, baik kau sidai ISLAM ko tu tepi parit..

Kalau betul pejuang Islam, janganla ikut cara syaitan. Ni belum masuk medan pun dosa dah bertimbun..

Aku percaya semua org mcm kau jugak, nak keadilan dan keamaan di bumi tercinta ni,
insya-Allah apa bangsa pun akan faham keadilan Islam yang sebenar,

Tapi kalau cara ko tetap camni, mcm AdukaTaruna jugak, lbih baik ko stop je lah pejuangkan apa pun,
Harap pikirkanlah, wassalam.

pemerhati said...

Ramai btol orang komen n kondemn tulisan blog ko nih bro.. ikut pendapat aku la.. rakyat negara lain wat demonstrasi aman x kene kejar ngan polis pown.. negara kite jer kalau wat demonstrasi aman mesti datang polis ngan fru.. pelik n ajaib btul polis ngan fru kat malaysia nih.. kpd yg asyik mempertahankan polis aje, jgn ingat polis tuh mcm tuhan x pernah wat salah.. kalau dah namenye manusia mesti ade wat salahnye.. bile rakyat kritik je tentang kesalahan polis Malaysia mesti ade yg nak defend gak.. cume orang bodoh aje yang mempertahankan benda yang salah...

Anonymous said...

bodoh makanan jiwa orang umno. Sebarang tunjuk perasaan terhadap kepentingan islam akan di halang sekeras-kerasnya.. tapi kalau puak malaun umno yang buat tunjuk perasaan tu memang sah akan dijulang bak wira .. mentaliti melayu jakun dibawah tempurung didalam gua bawah tanah. Jumud otak melayu disihir pemimpin umno.

karat E-jau said...

Puak-puak ni akai dia orang letak kat lutur bro..Mrk bukan kerja untuk rakyat tapi bekerja dan patuh tahap "Gila Babi" dengan pimpinan Umno Haprakk..


p/s : Mohon Linkkan blog gua braderr..http://karatijau.bolgspot.com

Anonymous said...

keputusan kerajaan malaysia di sifatkan sebagai tidak mempunyai rasa persahabatan sesama umat islam ekoran membawa pulang ribuan pelajar ketika mesir di landa musibah ; "editor kanan pts islamika, ustaz rohodzir rais"

nampak sangat munafiknya...
wajah penyokong2 pas dan perjuangan pas @ pr
pakatan rapuh@pr semuanya putar alam

tak bawah balik pelajar tu.. kate kerajaan bn 'lembap'
dah bawah balik pelajar tu dengan selamat, kate takde rasa persahabatan dengan sedara seagama

aliran mahzab dan islam aper? yang pas perjuangkan ???
ustaz nie bangga ustaz2 pas ke mesir bawa 120ribu ringgit
dan mempertikai pegawai bn hanya bawa 35ribu ringgit

tapi herculis c120 3 bijik, pesawat mas 3 bijik airasia 3 bijik kapal laut 1 bijik bas daratan berpuluh2 bijik
2 bijik pesawat jumbo jet saudi airlines dipinjamkan; lebih nilai daripada 120r yang ustaz pas bawah kat mesir tu.. kot2 ustaz ~pas nie enjoy kat mesir je...

Anonymous said...

pts islamica tu sapa punya .. umno punya ... haha nak temberang pun agak agaklah brader .. kununnya .. kununnya ..

wazahu said...

MUJUR POLIS TU KIRA BAIKLA..KALAU AKU JADI POLIS DAH LAMA PENENDANG NAIK KE MUKA.

CELAKA PUNYA ORANG MENGAKU ULAMA PEJUANG ISLAM, KIRA NAK BAGI SUSAH ORANG JA, KALAU DEMO MANA ADA ELOK MESTI BUAT KACAU, LEPAS TU TUDUH POLIS JAHAT.

NEGARA DOK AMAN ELOK2 SAJA NAK BUAT KACAU, KENA BELASAH NAK MARAH PULA, DUDUK ELOK2 ADA POLIS NAK TANGKAP KA ??? SELAMA NI KITA TIDO LENA, KAU TAHU KA POLIS DOK ROUND JAGA KESELAMATAN.

KEPADA PDRM, NANTI KALAU ADA LAGI DEMO NAK ROSAKKAN KEAMANAN, SILA HENTAK KEPALA DENGAN COTA DAN HENTAK MUKA DENGAN TAPAK KAKI , BARU DIA RETI BAHASA PUAK2 SESAT

tenangsudey said...

tengoklah kekayaan Hosni Mubarak.. tu susah nak berundur...

Fakta yang menggemparkan Kekayaan Hosni Mubarak Mengalahkan Bill Gates

ManTelo said...

perngai macm anjing, keturunan anjing, muka macam anjing sekor2 aku tengok depa tu.

memang lahanat la anjing2 ni.

Anonymous said...

rezeki husni... hb nie rajin berusaha

rezeki di dasar bumi dan di atas langit Allah dah janjikan terserah kepada hamba2 untuk mendpatkanya...

tapi jika asyik nak kira kekayaan orang lain ..memang tak akan kaya sebab nasib dan keje tenangsudey dan puak2 asyik mengira kekayaan orang lain jer..

an'war nikajis lim kit siang kapalsink hadi tak kayaer ke???

paling kaya kat pas @ pr tu.. mohd. sabu; hehehe

PuteraPuteriUmno said...

Woiiiiii...

Umno BN kempen kat Johor hari tu guna duit Umno ka atau duit rakyat?????

Aku dengar Umno BN guna duit rakyat masa kempen kat sana.

Umboiiiii...senang2 hampa pakat perabih sapu duit rakyat nohhhhh.

Hampa ni betoi2 NATANG laaaaaa.!!!

Anonymous said...

tamatnya sokongan melayu pada pemimpin india; 138 gabungan ngo melayu dari kelompok karyawan,cendikiawan,aktivis,usahawan,pelajar dan pendidik melayu; berikrar tidak akan menyokong mana2pemimpin berketurunan india pada pilihan raya mana2 pilihan raya ; samada daripada kerajaan ataupun pembangkang...

'syabas! tahniah!'
"ketuanan melayu masih relevan di abad ini"

takkan melayu hilang di dunia sekiranya tak disokong oleh pemimpin dan rakyat berketurunan india begitu jua disebaliknya...

>'pengemar buku sastera interlok'<

Anonymous said...

'TOLONG BAWAH KE MUKA PENGADILAN YANG BUAT DEMO DAN MEMBAKAR BUKU INTERLOK DAN MENGINJAK-INJAK GAMBAR SASTERAWAN NEGARA HARI TU'

BAPAK2 POLISI KENAPE SENYAP.. JER! ?

Anonymous said...

PR ni tak pandai-pandai. Lain kali kalau nak demo, letak la logo dacing. Mesti beres. Tak der sapa nak tendang.

Frm S'pore to JB said...

Pihak polis tu kalau puak2 si Umno buat demo di jalanan, bukan main exkot siap and bagi jalan lagi. Sanggup iring dari mula sampai habis.

Malu sungguh aku kalau jadi polis kalau mentality double standard macam ni. Low class betul. Patut la polis S'pore ketawakan polis M'sia.

sakit hati said...

Hi Mat,
Saya sokong apa yang you kata tu.
Standard polis malaysia ni jaga ladang khinzir ja.

Anonymous said...

mereka yg menyertai demo adalah mereka yang bodoh. Buatlah kerja yang berfaedah sikit.

Frm S'pore to JB said...

Betoi tu....
Najib yg berdemo dulu, memang bodoh
Khairy yang berdemo dulu, lagi bodoh
Ibrahim Ali yang berdemo dulu, tersangat la bodoh
Pendek kata, pemimpin Umno yang berdemo dulu tu....tersangat2 la bodoh....tak dak kerja.

tuan komrad said...

oi bangang..kalo nk tunjuk terer sgt g la mesir join rkyt dieorg berdemo..ckp je lbh..berdemo lps tu nyusahkn org lain..ganggu urusan org lain..oi bdk klate..korng tuka la kempimpinan pas yg hmpeh kt negeri korng tu...mlm td aku blk kl..punye la lm..rkyt klate satu negeri kje kt kl..negeri sndri xde keje..nyusahkn org btul..sesak gile lebuhry karak tu..lps tu rmai plak tu puak2 klate ni berkelah tepi jln..abs lane kecemasan dieorg wt port berkelah...dkt genting sempah lg la jem...tu la..skong sgt pok nik tu..die dh berkuasa berplh thn..bile plk rkyt klate nk berdemo suh die letak jaw cm rkyt mesir..hahaha..kelate xde kje oii!satu negeri kje kt negeri org lain..tu yg sesak luar biasa tu kalo time ry or cuti pnjng..hahahaha..

wiwi said...

Weiii..
Org Kelantan skrg bukan mcm org Kelantan masa BN memerintah. Org Kelantan skrng ni semua pandai2 belaka. Otak depa berkembang, Business depa berkembang. Jd, utk terus maju, dan kembangkan business, mereka mesti proaktik dan berwawasan. Sbb tu mereka keluar negeri dan negara.....mengembangkan business.
Mereka juga ke luar negeri dan negara juga adalah utk mempelajari selok belok dan adat resam sesuatu bangsa,kemahuan, citarasa dan permintaan customer mereka. Dpd semua tu, mereka akan bawa utk kembangkan business mereka.

Syabas orang Kelantan di bawah kepimpinan PAS. Rakyat terus maju.

Org negeri2 lain jangan lah cemburu....!!!!

ha..ha..ha...

Amina said...

Kau orang baca tak Harian Metro,
Ada sorang mamat tu, dah puas "memantat" isteri orang dia boleh berlagak lagi dengan suami wanita yang tangkap dia.

Rupanya macam ni perangai pemimpin2 umno..... Itu baru pemimpin peringkat bahagian....tak tau la macamana pulak pemimpin umno yg lagi atas tu.

Rosak pemimpin.....rosak lah rakyatnya. Semoga Allah jauhi kita dpd bala akibat dpd perbuatan pemimpin2 yg fasiq dan melakukan dosa besar.

tuan komrad said...

tu br pemimpin bahagian..tp adun pas lg hebat..wt projek dlm keretapi..hahahaah..ustaz pas sendri dedahkan..pelik gak..smpai skrng adun hamPAS ni senyp n xnk amek tindakan ape2..xnk lngsung die bersihkn nm die kalo brita tu cume fitnah...msti btul cerita tu..tu yg die xbrani tu..hahaha..tu br adun pas..xtau la plak pemimpin pusat die..hahaha..ladang rkyt ape crita..duit tabung anak2 yatim memali..bila ade org pas sndri dedahkn n buat bku psl tabung memali ni..buku tu diharamkn dari dijual di ceramah2 pas..kohilal rugi juta2 ape crita..ke mn duit2 tu sume pegi..kronisme dlm pkr plak..xnk ke pas tego..hahahaaha..ni la die ketam nk ngajar anak die berjalan lurus..diri sndri pon jln senget...muahahaha.

abah tuan komrad said...

fatwa pok nik kt tenang dh xlaku..fatwa yg sesat lg menyesatkan..sudah2 la berfatwa tu pok nik oi..tp ko msti xkisah kn sbb knci syurga ko pegangkn..btul x pok nik..tp ko kene lngkh mayat ayh pin dlu..hahaha..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Ayah Pin kan dah istihar dia tu ahli UMNO...


kah..kah..kah....

malunyeeeeeee....

Anonymous said...

kelakar..... semua kelakar... cerita bab demo... haa... haa... kelakar.... balik2 mengaji bab mandi junub .. dari sekolah rendah sampai dah nak masuk liang...tak habis2.... haaa.... kelakar....bila ustz ngajar bab hadith dan alquran..siasah islam semua kata sibuk... tak sempat gi surau... masjid.. boring lah.. merapu lah... maklumlah benda tak pernah dengar...haaa... sokong MCA DAN MIC .. tak per... sokong DAP semua kata kapir... haaa.... orang MELAYU yang tinggal KTM... tu pun dah nak habis... ISLAM .. baru betul untuk semua...bukan MELAYU... woiiii hahahhahaaa

Anonymous said...

syabas! syabas! syabas! dan tahniah.. najib dan kerajaan barisan nasional 'dulu kini dan selamanya' alhamdulillah.. semua pelajar dan rakyat malaysia kat mesir tu dengan selamat dapat di keluarkan dari bumi yang bergolak

pelajar dan rakyat yang taknak keluar dari bumi piramid tu.. di doakan semaoga selamat dan sihat serta berjaya menimba ilmu kebaikan untuk dibawah pulang ke bumi tercinta malaysia

percayalah yang benar akan melenyapkan yang bathil...

puak2 yang asyik melalak dan melolong tu.. akhirnya terkedu! diam sebab ternyata mereka memang selalu membuat tanggapan salah terhadap kerajaan najib dan bn
hahahahahahahahahaha pooiii!

PuteraPuteriUmno said...

Member Aku belajaq kat UK. Dia dh merasa macamana 2 PM dia bertukar tangan. Sama jaaaaaa...... Kerajaan dia tetap bantu rakyat dia. Kerajaan dia tetap buat pembangunan.

Jadi, kalau kerajaan BN bantu rakyat dia di Mesir...itu...memang dah lumrah peranan kerajaan laaaaaa.... Kalau tak tok sah jadi kerajaan.

Jadi, utk anon di atas....hang jangan la jadi jakun....perak....mangkaq....bengong...bangang! Itu dah memang tugas kerajan.....tak kira siapa dia?

Heeeeee....orang Umno ni kenapa la bengong memanjang!!!

Anonymous said...

begini lah cara dan budi pekerti dan budaya puak2 nikajis an'war lim kit siange kapal sink bila berbicara otak pemikiran puak2.. penyokong dan pendokong pas pkr dap @ pr dah sebati dengan menghina sesama manusia

jakun... tu 1ethnik hidup di malaysia 1bangsa 1malaysia

yang ppu hina tu.. pasal aper? mereka jua manusia! jika ppu rase lebih sempura di bumi malaysia sehingga tergamak menghina suku kaum jakun..

rasenye ppu lah manusia paling hina di sisi Allah

Anonymous said...

ha..ha..ha.. peranaan kerajaan membantu rakyat ;kerajaan P.Pinang Kelantan Selangor dan Kedah tu... kerajaan jugak nape tak bantu rakyat hahahahahahahahahahaha poiii!

memang dah nyata dan terang hanya kerajaan umno dan bn jer yang mampu dan bersungguh2 membantu rakyat dan bn boleh!

mane kapal terbang kerajaan PR @ DAP PAS PKR dari P.Pinang Kelantan Selangor dan Kedah air liur busuk adalah...! hahahahahahahahahahahaha

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii si anon 9:22 di atas,
Apara punya baghal hang ni.
Lain kali pi la jalan juah2 sikit..
Lain kali pi merantau kat tempat orang....
Aku guna satu istilah "jakun"pun hang dah jadi baghal.....bengap.

Lain kali pi tanya orang belah utara...apa makna "jakun"

Istilah "MEMANTAT" hang tau tak???? Kalau hang tak tau...hang pi tanya si Najib tu....atau hang pi tanya simalaun puchong tu (member hang yg tengah top tu)

Anonymous said...

keh2 puak2 umno ni..kes duit tabung memali 2 yg ko citer pasal kes memali 2 ko xnk citer plak..yg duit berbilion2 umgok ko sebat ko leh wat xreti jer peh aper la jd ko ni duit tabung yg ko heran kan hahhahaa low class hahahhaa....