"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 16, 2011

Forum Bicara Rakyat: Buku Jingga (Rakaman Penuh)

Reactions: 
http://www.youtube.com/watch?v=CCmdQ_CPnmQ

8 comments:

nuar juburi bodo said...

buku jingga..hahaha..atap penduduk yg kene terbang angin pon sebln x ganti2...ade hati nk tadbir malaysia..hahahaha..

Anonymous said...

apa punya panelist la 2 org tu... sepatutnya panelis ni kejanya menjawab soalan, ni pi tanya soalan pulak, lebih baik jadi pengacara. tk pasal2 si mamat pkr ni kena jawab semua soalan, bila masa plak dia nk huraikan ttg buku jingga tu...

apa saja la masalah pompuan ni? naper dia risau sgt pasal org tkda kerja? setahu aku indon dan bangla yang lebig sejuta org dok kt malaysia ni pun boleh carik keja, tkkanla bodoh sgt org malaysia ni nk cari keja?? ataupun dia risau kalau gaji CEO yang berjuta ringgit setahun tu hilang??

si kamal ni, kalau nk tanya pasal tiang lampu, tanyala najib, keliling rumah dia pun dah ada beratus tiang lampu, mintakla kt dia sket.

kalau nk belanja utk rakyat kena berhati2 ker? kalau belanja utk bik mama amacam? suka hatila ek?

rtm ni pun bangang...panggil la sorang lagi wakil pro PR. tk adil la kalau seorg nak jawab utk 5 org..tp, jawapannya pun logik..

Anonymous said...

drp melayuperkasa,

5 pro k'jaan VS 1 pro Pakatan...mamat pro PAKATAN tu steady je...tapi kalau

5 pro PAKATAN VS 1 pro k'jaan...terberak-berak budak pro k'jaan.

Anonymous said...

Mamat PKR tu pun bukanya MP atau Adun, cuma ada ranking sket la dalam PKR tapi masih steady menjawap soalan-soalan 3 ORANG TOTOK umNGOK nie.

TAHNIAH RAFIZI.

-wakleman

Anonymous said...

YB KAMAL x realistik dok banding Selangor ja..kata bincang BUKU JINGGA..hujah x bernas

Anonymous said...

yb kemalnathan ialah yb bermentaliti tiang lampu. nasib la orang hulu selangor berwakilkan yb bangang.

Anonymous said...

sy tidak menyebelahi mana2 pihak... cuma yg saya dapat komen pasal buku jingga ni,

1) Isi menarik dgn idea2 tuk menyenangkan rakyat.

2) dapat menjimatkan kos kehidupan rakyat sekira nya ia betul utk n mesra rakyat.

tapi yg sy nak sentuh, penghuraiannya tidak ade dengan detail. Ini kerana buku itu kurang jelas dan susah tuk di fahami oleh masyarakat, hal ini akan memburukkan dan menyebabkan masyrakat salah faham,

Anonymous said...

kalau nk jelas...sila pergi ke forum2 atau ceramah pr yang berkaitan dgn buku jingga. nak harapkan tv? tgk sajala, tkde peluang langsung nk citer, terpaksa pulak menjawab serangan..