"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 06, 2011

UMNO: Tembus Sarawak Dulu Baru Cerita Pasal "Perpaduan"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Tiap kali PAS nak adakan Pemilihan dalam Muktamar, Isu Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS akan berkumandang di corong-corong redio dan didada-dada akhbar terutamanya Media Phorno milikan KERAkaan Pusat.

Habis segala Ustaz-ustaz, Ustazah-ustazah, Mufti-mufti, Proffesor-proffesor, Cendekiawan-cendekiawan pro UMNO/BN diambil kira pandangan buah fikiran mereka berkenaan dengan Penyatuan UMNO dan PAS.

Geger sekelian pelusuk Negara 1Malaysia dengan isu ini.

Yang setuju (dengan penyatuan) dikatakan sebagai "cerdik" oleh Media Phorno manakala yang tidak setuju pula akan dicop sebagai "Pengkhianat Agama Islam".

Perkara ni bagi aku cukup-cukup normal bagi sebuah parti politik yang semakin hilang pengaruhnya di persada politik Negara 1Malaysia. Tiap kali UMNO lembik, mesti dia akan ajak parti yang kuat demi untuk menumpang pengaruh dan menguatkan kembali partinya yang semakin lembik.

Alasan yang sama - Demi Agama, Bangsa dan Negara.

Tiba-tiba DAP jadi parti jahat, tiba-tiba PKR jadi parti setan. 110% ahli UMNO malaikat semata-mata. Bekas Ketua Menteri yang rogol budak bawah umur 1 ketika dulu bukan ahli UMNO, yang raba pelayan kelab malam dulu bukan ahli UMNO, yang togak Anchor Beer dulu bukan ahli UMNO, yang joli Jack Daniel dekat Kelab Eksekutif dulu bukan ahli UMNO, yang kena tertangkap tengah mendoggie bini orang di Puchong bukan ahli UMNO, yang jadi pemegang saham terbesar syarikat arak bukan ahli UMNO.

Ahli UMNO bersih suci-sesuci Nur.

Presiden UMNO tak pernah tertangkap khalwat dengan artis di Port Dickson, isteri Perdana Menteri adalah seorang Muslimah yang 24 jam hidupnya berhijab. yang berpeluk dengan lelaki bukan muhrim itu bukan isteri Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO sebab Presiden UMNO dan Isterinya adalah pasangan Ustaz dan Ustazah, Muslimin dan Muslimat contoh di dunia.

Tu cuma beberapa contoh yang dapat gua bagi untuk kita menilai apa dan siapa-siapa mereka-mereka yang berada dalam UMNO. kalau nak bersatu dengan UMNO, gua rasa tak payah nasihat pun tak pe, sebab pada gua, majoriti ahli UMNO menolak penyatuan dengan UMNO.

Yang lain gua tak mau komen sebab kalau gua komen, akan mendatangkan marah.

Kita balik pada parti Jahiliah Khurafat Khawarij - UMNO. kalau nak lebih lazat, boleh sebut UMphorNO.

Pada gua lah, daripada pimpinan tokak UMNO dok pikir macam mana nak ngajak PAS bersatu dengan UMNO, ada baiknya Pimpinan UMNO pikir macam mana nak bawak UMNO masuk ke Sarawak.

Setahu gua lah... UMNO ni selalu dicanang sebagai parti yang Maha Hebat di Malaysia, tanpa UMNO, Malaysia tidak akan maju sampai bila-bila, tanpa UMNO, rakyat Malaysia akan hidup melarat. tanpa UMNO, bangsa Melayu tidak akan kemana-mana dan akan sentiasa dalam kemunduran. tanpa UMNO, Malaysia dah lama dijajah.

Tapi tahukah anda semenjak Malaysia Merdeka dan Sarawak menyertai Malaya dan membentuk Negara Malaysia sehingga ke hari ini, UMNO MASIH TIDAK MEMPUNYAI WALAU 1 CAWANGAN pun di bumi Sarawak..!

Perkara ini bagi aku amat-amat memalukan Parti Keramat UMNO. ahli-ahli dan Pimpinan-pimpinan UMNO seharusnyaberasa malu dengan keadaan ini. korang (ahli UMNO) tak rasa kemaluan terbesar ke berdasarkan kepada fakta ni..?

Sebagai Parti yang diwar-warkan terhebat di Malaysia, UMNO patut berasa malu kerana selama ini, UMNO langsung tidak mempunyai walau 1 cawanganpun di Sarawak dan UMNO seumur hayatnya, tak pernah bertanding walau sekalipun dalam mana-mana Pilihanraya di Sarawak.

PAS, DAP dan PKR yang sering digambarkan sebagai parti "totok" oleh UMNO sekurang-kurangnya telah beberapa kali bertanding dan telah mempunyai wakil dalam Dewan Rakyat di Sarawak. PAS walau tidak mempunyai wakil dalam Dewan Rakyat, setidak-tidaknya telah mempunyai sekurang-kurangnya 50 cawangan di seluruh Sarawak termasuk di kawasan pedalaman yang didiami masyarakat orang asal.

UMNO ada..? tarak..? kalau tarak, jangan dok kecok kata UMNO hebat. UMNO sebenarnya lagi kokak dari PAS, PKR dan DAP. hangpa jangan dok loqlaq.

Jadi pada sekelian Pimpinan-Pimpinan UMNO, Penyokong-Penyokong Tegar UMNO, Ahli-Ahli UMNO dan Pencacai-Pencacai UMNO sekelian gua nak pesan...

Daripada lu dok pening-pening kepala nak pikir macam mana nak satukan UMNO dengan PAS, baik la lu pikir macam mana nak bawak UMNO masuk ke Sarawak. selagi UMNO tak dapat masuk Sarawak, lu rang tak yah nak bising-bising la pasal perlunya penyatuan antara UMNO dengan PAS sebab UMNO sebenarnya lebih kokak dan tokak daripada PAS, PKR dan DAP.



*Masa PRN Sarawak hari tu aku nampak ramai jugak budak-budak Blogger Pencacai UMNO berjaya menakluk banyak kawasan di Sarawak... tapi sebagai pengedar Video Phorno je la... hahaha... UMphorNO - Dulu, Kini, Selamanya - Phorno.

43 comments:

matkambing said...

kah,kah,kah.......pemimpin dan pencacai amenoporno sememangnya mempunyai muka tak malu, kulit tebal macam kulit gajah! saya anjurkan ahli amenoporno meninggalkan ameno dan menyertai gabungan pr!

Jeo Botak said...

Sbb tu aku dah kata, jgn sesekali bersahabat dgn puak2 pemfitnah, purno, rasuah, pembunuh, penindas macam UmnoPurno ni kerana mereka2 ini amat bahaya pada masyarakat.

Dalam hati mereka ni penuh dengan hasad dengki yang busuk dan jika mereka melakukan sesuatupun mesti ada udang disebaliknya. Mereka melakukan sesuatu pada rakyat contohnya mengeluarkan dan melambakkan duit berjuta2 semasa PRU (kunon merekalah saja yang membantu dan kunon itu duit mereka - sedangkan itu duit rakyat)tapi, sebanarnya utk memancing undi. Perbuatan itu jelas MERASUAH tetapi kenapa dihalalkan? Jadi, disinipun dah jelas mereka2 ini adalah perasuah dan tak sepatutnya di sokong.

Anonymous said...

UMNO otak dia akai LONGKANG. Dah lah BODOH , BANGANG , BABI dalam hutan pun cerdik skit dari UMNO. Pencacai lagi SUPER BANGANG...!
1Crita liwat /sex/ Anuar
2)Crita pasai perpaduan dgn PAS..
3)Pecah belahkan perpaduan PR
3)Suruh Sok Lek ugut MCA nak kuar BN, nak kdpt balik sokongan cina
4)Malaysia akan huru hara kalau BN x memerintah....bla....bla...bla.
UMNO...lu p mampos la..hidup serupa bangkai..sama saja UMNO dgn Mat Pet.

Anonymous said...

TAKTIK LAMA....umno dah sangap.
nak tgk dalam PAS pula gaduh..
ha....ha...taktik lama.
woi UMNO ! cari la taktik laen pulak

Anonymous said...

senarai pengasas2 n rakan2 nuar juburi yg kuar pkr..korng rs2 dieorg ni sume kene rasuah ke...or korng yg begitu bodo smpai xreti nk pkir nape dieorg ni kuar pkr..

Bekas Timbalan Presiden Dr. Chandra Muzaffar,Bekas Ketua Angkatan Muda Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan.
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha.
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan,
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah
Terkini 2011 ramai ketua2 dan ajk2 cabang PKR di Sabah

bekas2 adun n mp plak
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong

Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd. Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

peguam nuar yg dh insaf plak

Hj Zainur Zakaria
Hj Sulaiman Abdullah
Raja Aziz Addruse
zulkifli nordin

oi beruk2 n lembu2 pr..korng tu pernh ke rapat dgn nuar..pernah ke jd pengasas pkr..dieorg ni sume penh berkorban demi seorg manusia bernm nuar juburi..tp kenape dieorg tngglkn nuar..korng pkir la dgn minda yg tenang n terbukak..jgn ttpkn ati utk menerima kebenaran.

korng ptt dgr ceramah ustaz ni..link die aku pon dh xjmpe..mengenai tajuk apabila org berzina diangkt jd pemimpin!!

Anonymous said...

geli aku baca.
nak cakap pasal moral, baek tak payah. pemimpin pas pun apa kurangnya, dok sondol bini org atas ketapi. yg pemimpin nak jadi timb presiden tu pun apa kurangnya, kes khalwat org tak lupa.
kata umno terdesak mendenye..juak pr kata nak menang sarawak, ptuihh. takat 1 kerusi pun tak dpt tak pyh nak temberang. klu tak nak masuk umno, pun org tak kisah, pi la idup ngan nuar al-juburi tu. nak tengok gak sampai mana pas boleh pi.

Anonymous said...

BENGAP punya ANOn May 6, 2011 11:48 AM. Ni..la akai LONGkang...politik dalam Malaysia mmg lagu tu...bila agak nmpak kuat SOKONG...bila nampak nak rebah...tinggal la..
Bodoh..! mat rempit tu pun bole pikiaQ isu yg mcm ni..

Anonymous said...

CORET! CORET! CORET CORET!

Anonymous said...

UMNO semangkin terdesak, kegersangan..tak cukup dgn sembah punggung sayfool, poen jalang, ada hati nak ajak PAS bersatu...

woi UMNO...akai tarok mana beb!

Jeo Botak said...

Sejak bergelumang dgn "TAHI2" dalam lubang tandas UMNOpurno...aku dah menyampah bebenar bila sebut nama Umno.

Majoritinya adalah PELAHAP duit rakyat.
Kemudian yang terkini, benda2 yang dipandang berat oleh Allah langsung tidak dihiraukan. Mereka bukannya tak tahu, mereka memang tahu, tapi kerana KERAKUSAN mengejar kekuasaan, kekayaan dan kuasa mereka2 ini sanggup mengenepikan hukum Allah. Terang2 mereka lakukan tanpa rasa nak bersalah. Bila ditanya kenapa masih nak lakukan mereka2 ini pasti jawap..."alaaaaa...kubur masing2". Begitulah juga bila di tanya kenapa nak ketepikan hukum Allah (contohnya pasal kes zina) maka mereka ni boleh kata "mana nak cari 4 orang saksi yg nak tengok dgn mata sendiri utk orang berzina tu....bukankan bodoh jawapnya???"

Begitulah hinaan mereka2 ini pada hukum islam.

nuar juburi bodo said...

pencacai taik May 6, 2011 12:19 PM..alasan ko yg kate "politik dalam Malaysia mmg lagu tu...bila agak nmpak kuat SOKONG...bila nampak nak rebah...tinggal la.."

ni la alasan paling bodo pnh aku bc..hahaha..ko ingt sume org xde pendirian ke..kalo sorng dua blh la ko bg alasan camtu..ni dh berpuluh2.. dieorg tu sume pangasas pkr la bodo..dieorg bkn ahli biasa la bodo..buat ape dieorg nk korbankn jawatn..bodo btul pencacai taik ni..dlu kate umno rasuah (ni pon alasn bodo)..skrng kate lain plak..hahahaha...korng ni bdk2 lg..dieorg sume tu dh berpuluh2 thn bersma nuar..msk isa n pnjra demi nuar..xsemudah tu je dieorg akn tingglkn nuar kalo dieorg xnmpk somethng wrong dgn nuar jubri ni.

abah joe botak biol said...

"politik dalam Malaysia mmg lagu tu...bila agak nmpak kuat SOKONG...bila nampak nak rebah...tinggal la.."

mknenye pr ni nk rebah ke..hahahaha..tu blum kire ahli2 biasa lg..lg la berlambak kuar pkr n pr...majoriti rkyt xsbr nk pru13..nk humbn pr dlm longkng mcm kt srwak..stakat harap undi cine je..jgn harap org islam n bumi nk undi pr..hahahahaa...msh berangan2 kate dpt skongan rkyt..hahaha..angan2 mat jenin!

adik joe botak sengal said...

Tindakan mempolitikkan isu kematian Teoh Beng Hock merupakan mainan politik DAP dan penasihatnya, Lim Kit Siang bagi menutup penyelewengan pemimpin parti itu di Selangor.

banyak penyelewengan berlaku berhubung pemberian kontrak dan penyalahgunaan lesen kontraktor bumiputera kelas F di Selangor.

“DAP dan Kit Siang sengaja menggunakan isu kematian Beng Hock bertujuan mengapi-apikan kaum Cina supaya tidak yakin dengan agensi-agensi kerajaan khasnya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM).

“Patutlah Karpal Singh dan Gobind Singh Deo awal-awal lagi tarik diri dari menyertai Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock. Inilah sandiwara DAP di Selangor yang sedikit demi sedikit terbongkar

Semalam, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah; Setiausaha politiknya, Beng Hock dan kontraktor, Lee Wye Wing disyaki terlibat dalam kegiatan menipu kerajaan negeri Selangor dengan menyalahgunakan lesen syarikat kontraktor bumiputera bagi mendapatkan projek serta program di bawah peruntukan wakil rakyat.

hahaha..org bodo mn la yg percya cine xakn seleweng duit,rasuah,seludup2 brang..kaum cine la juara kalo psl bab2 selweng n rasuah ni..sbb tu dap beria2 bgto yg umno byk rasuah sbb die xnk org nmpk dieorg yg slalu rasuah n seleweng..rmai btul mat jenin n pak kaduk dlm pr ni..konon2 dap baik sgt..hahahah..mmg bodo.

Anonymous said...

WOI UMNOPURNO BANGANG KAKI SEKS, PEROGOL, PERASUAH, TAKPAYAH NAK HASUT KAMI NAK CERITA BERJELA JELA PASAL ANWAR, BERBUIH BUIH ORANG UMNO AJAK AKU MASUK TAK INGIN AKU MASUK PARTI. MELUAT. BOLEH TENGOK MUKA SEKOR SEKOR TAK ADA NUR.SILAP 2 AKU YANG YANG KENA BAHAM. HAK PTUIH....

Anonymous said...

WEK...WEK...FILEM TAMIL ARAHAN UMNO BERTAMBAH MERAPU TAK TENTU HALA.HERO X MATI2 LAGI. MASIH KEKAL DENGAN PINGAT PERHARGAAN DATO SRI, LEPAS NI PENGARAH FILEM NAK BUAT CRITA GANG BANG PULAK...BARU PAS BOLE BERBINCANG PASAL PERPADUAN DGN UMNO...KAH...KAH..

Anonymous said...

haha..pencacai taik May 6, 2011 3:12 PM ..yeke rmai org ajk ko join umno..pentingnye ko ek..aku xjoin umno pon..rilek je skong bn sbb aku dh muak dgn nuar juburi..damn nuar juburi.

Anonymous said...

Hanya puak-puak hamPAS yang menyokong PELIWAT yang dilaknat Allah ...

Jadi puak-puak hamPAS jangan nak berlagak alim.. alim kucing kurap yer la...

Sama jugak dengan ADUN Silinsing dan PERUPOK.... kami tau la criter nyer....

Puak-puak hamPAS peluk la DAPins dan Al-Juburi tu ... moga-moga dapat rahmat dan petunjuk...

hamPAS betullah...

Anonymous said...

UMNO & BN akan pening n takut selamanya selagi NUar juburi masih hidup..tv, paper ari2 crita nuar juburi..
Glamournya manusia yg bernama Dato Sri Anuar Ibrahim.

Anonymous said...

SabaQ la UMNO..kalo PAS nak trus sokong nuar juburi.
Kalo bole minta, ulama2 UMNo ramai2 pulak buat sumpah laknat nuar juburi mmg kaki liwat n sex.
untung2 PAS bole prcaya....kah...kah

Jeo Botak said...

Kah...kah...kah...
Nak harapkan ulammamak UmnoPurno bersumpah pulak....kah...kah...kah...
Bukan saja orang silam tak caya....orang bukan islam lahgi tak caya....

Nama ja Menteri Agama tapi...dia lah orang yang pertama MENENTANG Qazaf di bawa ke mahkamah.

Nama ja Menteri Agama, tapi...dialah orang agama umno yang paling BENGONG yang tak caya keadilan hukum islam di mahkamah syariah.

Nama ja Menteri Agama, TAPI.... dialah yang orang agama yang BANGANG sokong sumpah laknat di supaya dahulukan dan dipinggirkan hukum QAZAF Allah.

Memang Menteri Agama Purno namanya

Anonymous said...

pijak pijak dan tunjal je tenkok menteri ugama laknat tuh

Anonymous said...

Ramai menggunakan ruang ini semata- melontarkan buah fikiran yg sangat dangkal, fakta mengikut emosi, ulasan hentam kromo, andaian ikut kepala lutut, saranan menyeleweng dari landasan agama yg sebenar.

Aku agak penulis tentunya budak2 hingusan atau ahli politik s0ngsang.
sebahagianya fanatik kepada satu pihak yg menjadi idolanya, terlalu sedikit berjaya memberi pendapat yg bernas untuk dikongsi menilai sesuatu isu dgn baik.

siasia menggunakan kemudahan media jika hasil yg dihidang sebagai sampah sarap....

Jeo Botak said...

Weiiii Anon 10:01

Tak payah la nak berbangga diri.
Tak payah la nak kata orang lain beringus.
Tak payah la nak kata orang lain mcm bebudak.

Benda2 dan kata2 cam ni dah muak dah aku denar. Hanya orang yg letak otak tu kat lutut ja yang suka cakap cam tu.

Kalau dah depan mata hangpun orang kencing....kalau dah depan mata hangpun orang berak tinggalkan najis shitt...takkan itupun hang tak boleh pikiaq. Takkan najis tu hang tak kenai najis sapa. Kalau dah depan mata hangpun di boleh melepas dan hang boleh tak kenai lagi....aku rasa otak hang memang kat kepala lutut.

Kalau dah clear si Menteri Agama si Jamil Khir dan Pengarah Jawi si Che Mat Che Min tu boleh minta mahkama syariah supaya tidak melaksanakan hukum QAZAF pada si penzina dan peliwat, apa hang nak kata lagi hahhhh???
Surat khabar,,TV dan radio semua keluar pasal tu...apa hang tak baca ka? Mana mata hang??? Mana otak hang??? Itupun masih lagi nak kata orang beringus??? Jadi, siapa yang beringus.???

Lu pikir la sendiri.....

Tak malu ka pada tuhan???
Tak malu ka pada Nabi???

Dah tahu pasai agama...dah belajar pasai agama...dah tahu hukum islam itu lebih baik dpd segala hukum ciptaan manusia yang ada....tapi masih tak mahu menggunakannya, Malah menghalang lagi dpd melaksanakanya? Tak ka SIAL namanya Menteri Agama macam tu???

Cakap dikahalayak ramai dalam ceramah dan motivasinya Islam itu paling sempurna....Al quran itu adalah benar...tapi...bila bab nak laksanakknya...macam seseorang tak percaya...takut nak laksanakknya....tak yakin nak melakukannya...!!!! Apa ni?????

Tak ka SIAL namanya orang macam ni???

Anonymous said...

nak tergelak pun ada tulisan anon May 6, 2011 10:01 PM..org ramai yg melontar pemikiran d ruangan ini terpaksa jd mcm budak hingusan sbb UMNO bawa crita yg sama akai dgn lembu @ kaldei.
Crita liwat, Vid sex,jalang cina doll, sumpah laknat, jam omega..ni semua crita yg d bawa oleh UMNO.Kalo crita yg d bawa oleh UMNO ni dah sama level mcm otak lembu @ kaldei, jauh lebih elok org ramai yg jd budak ingusan.
Tapi antara budak ingusan dgn UMNO yg otak sama mcm lembu @ kaldei teruk lagi anon May 6, 2011 10:01, sebab dlm kategori BANGANG & BENGAP..sbb p baca crita ni semua...kah...kah..

Anonymous said...

UMNO kekal bangang, DULU, KINI DAN SELAMANYA sebab HAPRAK & MUDAH LUPA.

Jeo Botak said...

Sekarang ni UmnoPurno dh gabra.
Parti dan pemimpin2nya orang ramai dah benci....dh meluat
Dh jadi parti haprak
Dh nak ranap dah parti UmnoPurno ni

So, sekarang ni pilihan mereka ialah dgn cara memecahbelahbelahkan parti PR. Antaranya:
1)Mereka cuba memancing PAS utk sertai Umno dgn harapan sesama anggota PAS bergaduh dan berpecah sesama sendiri dan juga supanya menimbulkan rasa curiga diantara parti PR.
2) Menghentam parti DAP dgn menggunakan isu perkauman, agama dan ekonomi supaya orang melayu benci pada parti DAP
3)Menghentam kiri-kanan, depan-belakang ketua PKR dgn andaian supaya DSAI menjadi lemah dan surender dlm cita2 politiknya
3) Menanamkan perasaan curiga pada keupayaan DSAI mengetuai PR
4) Melaga2kan antara pemimpin2 PR dgn isu2 tertentu dan terpilih.
5)Mencipta dan Melebarkan firnah dikalangan rakyat supaya wujud perasaan kebencian terhadap PR.
5) Memainkan issue agama supaya bangsa2 dimalaysia ini bertelagah. Melayu dgn islamnya manakala bangsa lain dgn agama masing. Contohnya sekarang mereka memainkan issue mengenai Kristianity. Cara mereka serupa macam kes operasi lalang dan issu di Pnang beberapa tahun lepas. Yg mengeluarkan issue, yang membesarkan issue adlah mereka tetapi yang kena tangkap adalah anggota dari parti pembangkang.

Semoga rakyat celik mata dgn permainan jahat UmnoPurnio. Inilah perangai YAHUDI.

Anonymous said...

coret...coret coret...coret coret..
BODOH PUNYA OLANG LU MULEH KENCENG SAMA DIA..BACA PUNYA OLANG SULAH ALA AKAI...LU INGAT SUMUA OLANG SOOHAI SULUPA UMNO PUNYA ITU KAKI NYILAT KA....

Anonymous said...

he he

n3 ni satu bab jer aku nak komen..umno ajak pas berkerjasama/bergabung dikatakan pasal dia nak ko..
Yang lain2 tu provok merapu jer..macam tak tau lak konsep berkongsi kuasa dalam BN..

Memang aku rasa umno ada kesedaran politik Malaysia akan berubah arah jika orang melayu tidak di beri alternatif selayaknya. Kelemahan politik;khas untuk yang mengakui Islam sebagai agama resmi dengan saluran pentadbiran autonomi(?) serta sokongan penyusunan dalam kepentingan2 utama pentadbiran negara, sudah memperlihatkan tidak diutamakan. Politik sempit dikalangan pengamal nya lebih kepada mengejar sesuatu dengan membuang apa yang ada beralasan dianggap beban bahunya.
Jika itu dilihat sebagai menunjukkan hanya untuk mengambil pengaruh poitik pas/pkr melayu demi menyelamatkan umno, aku rasa hanya sebahgian sahaja. Yang selebihnya satu peringatan dan saling berpesanan sebagai kewajiban dikalangan orang2 islam.
Aku bukan nak bodek2...tak ada apapun aku dapat..tapi aku dapat Islam keh keh....BN lebih baik dari PR.

Anonymous said...

umno DAH SEDAR JIKA ORANG MELAYU TAK SOKONG MEREKA, umno AKAN KEHILANGAN KUASA DIMALAYSIA. PILIHAN YG TERBAIK BERUNDING DGN PAS ATAS ALASAN PERPADUAN MELAYU..
PAS BODOH KALAU BERSETUJU UTK BERSATU DGN UMNO WAIMA BERUNDING DGN UMNO SEKALIPUN. MATLAMAT RUNDINGAN DGN PAS *UNTUK MEMECAHBELAHKAN PERPADUAN ANTARA PR*

bodek PAS x da pa untung pun..selagi BN memerintah, melayu mundur ISLAM hancur.

Anonymous said...

ermm.dunia semakin pelik apabila golongan yg kononya cerdk pndai dlm bab agama menjadikan penzina sbg pemimpin.

Anonymous said...

hu...hu..lagi pelik, bila penguasa yg mgaku Islam bersekongkol dgn fitnah.

Jeo Botak said...

Umno nak ajak PAS keluar dpd PR sebab utk perpaduan Melayu....kah...kah...kah.. hampa tak nak ketawa ka???

Di samping dia nak memancing PAS UmnoPurno ni dalam masa yang sama cuba menghancurkan dan memburuk2kan PAS. Hampa tak berasan ka????

UmnoPurno, di samping menjaja Kerajaan Perpaduan, mereka juga menjaja fitnah pada PAS, Hampa tak nampak ka???

Adakah UmnoPurno yang fitnah menjadi buah mulut mereka ni nak di buatkan kawan??? Atau nak di jadikan sahabat????

Lebih 50 tahun UmnoPurno ni memerintah, Melayu makin layu.....melayu makin terhakis...melayu makin tertekan. Melayu paling banyak melakukan sex bebas, Melayu makin banyak membuang anak, Melayu paling banyak yang buat maksiat, Melayu makin berani yang menentang dan menidakkan hukumk Allah. Dan paling menyedihkan Melayu dah ramai yang murtad. Jadi Melayu mana yang menyebabkan semua ni????

Takkan nak BANGANGkan diri kot nak bermimpi utk BERSAMA dgn UmnoPurno lagi kot????

Tu la Allah dah kata, perpaduan kalau bukan atas dasar kerana Allah, kerana Islam, contohnya atas dasar kaum (mcm UmnoPurno suka war2kan tu) , sampai bila pun akan merossakkan ummah dan rakyat, malah akan memacahbelahkan lagi rakyat.

Tu pun hampa tak nampak ka????
Tu pun hampa tak nak ambil iktibar ka???
Tu pun hampa masih tak caya kata2 Allah ka???

Pi gi MAMPUS la dgn UmnoPurno.

Anonymous said...

walla wei..umno mcm keta reput layak buat besi buruk timbang KILO.

Eton said...

Tun Mahadir kata "PAS patut keluar PR"

Aku pulak nak kata "Tun...u bila pulak nak MATI" Wakaka......

Anonymous said...

dOA MOGA tun mAHATHIR PANJANG umur, sbb bila umno dah mati nak tgk mcmana pula TUN nak mati. huk...huk..

Anonymous said...

crita liwat n vid sex anuar gagal utk pengaruh rakyat n perpaduan PR. umno beralih hala buat crita DAP n perpaduan melayu..ulang tayang crita lama "operasi lalang".
taktik lama pakai skrip baru...umno parti songsang ketinggalan zaman.

Eton said...

Tui tu...
Umno terlalu banyak nyongsangkan orang Melayu...

Orang nak hukum Islam...Umno tentang dan menghalang orang utk melaksanakan hukum islam

Allah ngajarkan ummat islam supaya bersatu atas nama Islam, Umno ngajar orang bersatu atas nama kaum dan puak.

SPRM kata jgn lakukan politik rasuah, tapi, UMNO makin kuat merasuah semasa PRU/PRK

Polis kata jangan cetuskan isu sensitive mengenai agama, tapi, Umno terus menyuburkan politik kebencian agama

Nabi kata jangan melakukan fitnah, tapi, Umno dengan rakus masih melakukan fitnah

Al-Quran dan Hadis dah jelaskan supaya kembali pada Hukum Allah jika kamu berbalah, tetapi, Umno masih nak guna hukum akal utk selesaikan masalah.

Last sekali....

Kak Eton dah kata Umno ni memang taik yg busuk, tapi, orang-orang Umno kata taik tu wangi...boleh di jilat2...!!! wakaka...

Anonymous said...

cerita 3 hero tamil dah tak pecah pangung, cerita utusan menyonsang pulak keluar..apa pun rege GULA NAIK 2posen..nak merasionalkan HARGA 1 MALAYSIA mungkin 1 ASIA...ke guane..

Eton said...

Yg sedihnya Kak Eton tengok betapa lembabnya si Mat Sembab dlm menangani issue kenaikkan barang2 keperluan semasa.

Adakah boleh dia kata "kerajaan akan mengkaji kesan kenaikkan harga barang di sebabkan oleh kenaikkan harga petrol"

Akak rasa dah berbuih mulut rakyat menyarakan masalah ini, dari tahun ketahun dan dah tahu berapa tahun dah rakyat mengeluh pasal kenaikkan harga barang2 keperluan ni, tapi, pemimpin2 Umno ni buat bodo aja dan sekarang baru nak kaji??? Betapa BAHALUL nya pemimpin macam ni. Berpuluh tahun rakyat menderita disebabkan kenaikkan harga barang...baru la ni nak tengok....baru la ni nak kaji. Sekali lagi akak nak kata "Apa punya KEJADAHnya pemimpin macam ni!!!!"

Akak rasa sbb dah terlalu lama memerintah...dah tua agaknya...dah nyanyok kot, maka apa yang ditangisi oleh rakyat maka Umno tak rasa apa2?

Betul la kata Tun Mahadhir.."Melayu yang diperjuangkan oleh Umno Mudah Lupa"
Mungkin Tun setuju kot akan kata2nya????

Anonymous said...

bc ni..ni psl isu bersumpah n hukumnya dlm islam...bc dgn hati yg tenang n terbuka..bc n buat penilaian sendri..paling tdk pon jdkn ianya sbg ilmu yg berguna.

http://dukeofumno.blogspot.com/2011/05/umat-islam-mesti-bacaaa-fakta-hukum.html

Anonymous said...

"kerajaan akan mengkaji kesan kenaikkan harga barang di sebabkan oleh kenaikkan harga petrol"

KAJI PUNYA KAJI..KESIMPULAN KERAJAAN YG DIPERINTAH OLEH BN DAH X DUIT.
PILIHAN YG TERBAIK KUTIP BALIK DARI RAKYAT.
RAKYAT BERSAMA BANTU KERAJAAN BN SUPAYA DAPAT KERAJAAN KURANGKAN SUBSIDI UTK BIAYAI KRONI KRONI. UMNO.
PENCACAI UMNO AKAN PERTAHAN UMNO PASAI DEPA SENANG DAPAT DUIT CARA "HARAMJADAH" MCM NI.
BILA PEMBANKANG BERSUARA, UMNO BAWA CRITA SEX, LIWAT, ISLAM, BANGSA MELAYU, BAHASA MELAYU..50 TAHUN LEBIH UMNO MEMERINTAH DIA DAH LUPA...NI CRITA KETINGGALAN ZAMAN FILEM MGR DULU...KAH..KAH..

RAKYAT DAH ADA AKAI..YG X DA AKAI UMNO.

Jeo Botak said...

UmnoPurno yg songsang.....

Muhyudin: Kaji punya kaji....barang tetap naik jugak

Sobri: Harga minyak tak akan naik: tup-tup 2-3 bulan lepas tu senyap2 dah naik

Jamil Khir: Islam adalah agama yg paling sempurna....tup-tup bila kes zina dan liwat berlaku dia boleh halang dpd di bawa ke mahkamah syariah

Hishamuddin: Kita menyiasat apakah benar perhompunan paderi mahukan agama kristian menjadi agama rasmi malaysia....tapi... bila ketua paderi menafikannya Hishamuddin langsung diam dan tak mahu ambil tindakan pada akhbar penyebar2 fitnah itu...sdangkan itu yg paling bahaya.

Najib: Menafikan dia pernah jumpa altanthuya ....tapi kawan altanthuya menyatakan mereka pernah berjumpa dan bertemu di Peranchis.

UmnoPurno memang songsang,,,,,

Anonymous said...

Baru gua faham napa umno suka sgt gan liwat..rupa2nya UMNO SONGSANG.
Punggung azizan dah kena balun..
punggung sayfool dah koyak..
mcmana pulak kalo Tamby chik mangaku punggung dia kena juga jolok..
BOLE MAMPUIH DGN PUAK SONGSANG NI..