"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2.0: Ibrahim Ali Rancang Huru-Hara..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
"Setahu saya, orang Cina jarang mengambil bahagian dalam demonstrasi jalanan. Demonstrasi kali ini, saya percaya akan disertai oleh orang Melayu dari PAS... dan juga Umno. Kita (PERKASA) akan juga adakan satu.

"Jadi pertembungan adalah antara Melayu dengan melayu. Jadi bagi mengelakkan bangsa lain terheret, saya kata lebih baik bagi orang Cina duduk di rumah. Itu sahaja,” kata Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas.
Daripada statement Brahim Ali ni, dengan jelas kita dapat paham bahawa "pertembungan" hanya akan berlaku sekiranya Brahim Ali meneruskan rancangannya mengheret Pertubuhan Racist PERKASA untuk berhimpun pada tarikh yang sama dan juga tempat yang sama pada 9hb. Julai nanti.

Kita juga sudah sedia maklum bahawa perancangan untuk mengadakan Perhimpunan BERSIH 2.0 sudah bermula sejak dari tahun lepas dan tarikh 9hb. Julai, 2011 telah ditetapkan lebih kurang 3 bulan lepas. Lokasi Perhimpunan BERSIH 2.0 juga telah dipersetujui sejak dari awal lagi iaitu bersamaan dengan lokasi Perhimpunan BERSIH tahun 2007 diadakan.

Tak kan korang tak jelas lagi siapa sebenarnya yang nak bikin huru-hara..? Penganjur Perhimpunan BERSIH 2.0 telah mengambil kira segala kelemahan yang berlaku dalam Perhimpunan BERSIH tahun 2007 dan pihak penganjur dari awal lagi telah memutuskan supaya model Perhimpunan BERSIH tahun 2007 dibuat penambah-baikkan untuk kebaikan semua pihak baik peserta mahupun pihak berkuasa dan juga orang ramai.

Langsung tidak timbul isu "Keselamatan Negara Terancam" sekiranya Perhimpunan diadakan.

Yang mengancam keselamatan negara dan warganegara Malaysia ialah Perancangan Brahim Ali untuk "bertembung" dengan peserta Perhimpunan BERSIH 2.0.

Apa rasionalnya Brahim Ali dalam Perhimpunan Gerak Aman beberapa hari lepas membawa beberapa individu yang meragukan bersama dalam program tersebut kalau bukan dengan niat mahu mengugut masyarakat Tiong Hua..? Siapa lelaki-lelaki bertatoo ini..?


Nampaknya malaun bernama Ibrahim Ali ni masih tak sedar diri walaupun dipanjangkan umurnya oleh Allah lepas terlantar dalam wad akibat serangan sakit jantung. Ada orang yang akan gunakan sebaiknya "peluang ke-2" yang Allah beri untuk membuat kebaikan kepada lain-lain manusia & ada juga orang-orang tertentu yang akan menggunakan "peluang ke-2" untuk menjadi Hamba Iblis dan Syaitan.

Ibrahim Ali nampaknya termasuk dalam golongan "orang-orang tertentu".

22 comments:

DURI said...

PERKASA DIKATAKAN RASIS !!!!!!!

ITULAH MELAYU BANGANG YANG TAK SEDAR PERJUANGAN PERKASA UNTUK BANGSA SENDIRI.

DAP SELAMA INI BUKAN KA RASIS DENGAN PERJUANGAN CINA SEMATA2..KERANA GILAKAN KUASA, SANGGUP MENJILAT BIARPUN BANGSA SENDIRI AKAN DIPIJAK

CUBA CAKAP KALAU DEMO BOLEH AMAN KA ?????? MENYUSAHKAN ORANG ADALAH

CUBA CAKAP KALAU DEMO, BN JATUHKA ????

CUBA CAKAP APA UNTUNGNYA DEMO, SETAKAT MENYALAK DI TEPI JALAN MACAM MABUK TODI ??????

BERAPA KERAT CINA DAN INDIA IKUT DEMO ????? SEBAB DEPA TAU ITU KERJA ORANG BODOH DAN BUANG MASA.....MELAYU PAS SESAT & PKR BANGANG SAJA YANG BUAT

SIAP BERGULING ATAS JALAN LAGI, GAMBARAN BANGANGNYA MANUSIA PAS

Anonymous said...

cina dgn india tak payah ikut p demo..pasai umNo dah bagi depa jadi kaya raya d malaysia.
Sekarang dah sampai masa depa tipu umNO dgn swing kat PR.
baru la umNo nak sedarQ...cerita pasai bangsa melayu...ni lah umNO parti cukup BANGSAT bila dah susah baru nak suruh melayu bersatu...pi mampuiih la umNO!!!

Anonymous said...

BErahim ali dok kalut sbb x dpt projek juta serupa menteri lain. Ni la..masa nak tunjuk HERO depan mata najisma, kesian pecacai pekasam buta perut x tau apa. Ikut berahim ali dia nanti dpt baek punya projek, pecacai jadi cibai.

Anonymous said...

GAMBARAN PALING BANGANGNYA MANUSIA UMNO...CINA TETAP JADI NO 1 TERKAYA D MALAYSIA SELEPAS 50TAHUN UMNO MEMERINTAH!!

Anonymous said...

bro..

saya ada satu persoalan..

walaupun niat mengadakan demo BERSIH itu saya sokong 100%, kini ada usaha geng2 anti bersih yakni geng KOTOR menkonfiuskan orang ramai khususnya orang islam tentang keterlibatan Pengerusi BERSIH, AMbiga dalam Interfaith council dan juga kes murtad lina joy, seperti didalam artikel ini.

http://mahaguru58.blogspot.com/2011/06/gerak-aman-isytihar-perang-terhadap.html

harap bagi pendapat yang sebaik mungkin. tq.

Anonymous said...

kenapa mesti Melayu dengan Melayu yang bertelagah? yang untungnya kaum lain yang nk menguasai dan mengetuai negara Kita.. Kenapa Melayu tidak boleh bersatu? Jangan nanti kita merempat di Negara sendiri

Anonymous said...

Lama dah MELAYU merempat dinegara sendiri, 50 tahun umNO perintah, CINA & INDIA kuasai kuasa ekonomi skrg, melayu jadi apa!!!
Setakat dapat projek kelas A, tapi kontraktor tetap cina!!
setakat dpt permit, tapi pengusaha INdia...
setakat jd pengerusi sykt, tapi owner cina/india...

Lagi lama umNO perintah, melayu bukan setakat merempat, lepas ni jd pendatang lah pulak!!!

Anonymous said...

umNo waktu rakyat sokong dulu, jalan pun x rasa kaki ada kat bumi..
skrg dah nak hilang kuasa, sibuk crita nasib bangsa melayu...

selama umNO perintah apa yg depa bagi kat melayu banding dgn cina...

Hanya org bodoh saja akan percaya...bangsa melayu dah kuasai ekonomi skrg!!!

JOM BERSIH...bagi umNO tau, rakyat bukan bodoh mcm pecacai umNO.

Anonymous said...

betapa bangang, sebangang bangangnya...pecacai umNO & perkasam yg x faham hala tuju pemerintahan umNO dan perkasam...
Belajar sejarah umNO..dari awalin, kalo hijab terbuka barulah pecacai umNO nanti boh minyak cucuh gan api kat umNo/perkasam...

Anonymous said...

Bro, gua x nak maki or haramjadahkan org or nak bangang2kan org.

Kite sumer manusia. Hamba allah yg dikurniakan akal fikiran. Tiada siapa pun yg berhak nak membangangkan org sesuka hati. Kita manusia ciptaan allah yg terbaik. Kalau kita menghina manusia ertinya kita menghina Allah.

Ni bro gua nak tanya. Sapa yg nak bertelagah ni bro. Gua nak ikut sama menyuarakan pendapat di perhimpunan bersih nanti.

namanya pun BERSIH. Lainlah kalu nak buat perhimpunan KOTOR. Ada juga bro perhimpunan yg nampak lebih bersih dari perhimpunan BERSIH tapi hakikatnya jijik lagi meloyakan.

Yg diorg nak marah kat perhimpunan BERSIH ni nape? Adake mintak $$ mak pak diorg.

Kpd Duri, BN hanya boleh djatuhkan melalui PR. Insyallah PR13 nanti. Yg menyalak bagai nak tekencet ditepi longkang tu Brahem katak. Kami tak menyalak. Tapi kalau sampai manusia menyalak itu ertinya dia berperangai mcm anjing.

Sape kata cina & india tak ikut demo? Sape yg membela budak bawah umur kena rogol kat melaka sampai masuk penjara?

Sape yg berdemo menuntut kadar kenaikan gaji minimum? Duri ada bersama2 ke membela agama & bangsa?

Mereka berlainan agama tapi mereka nampak lebih berakal dari org islam yg mengutaman akal fikiran yg waras.

DAP nampak racis kerana mereka memahami apa yg terkandung dlm perlembagaan. Berapa kerat melayu yg faham apa yg ada dlm perlembagaan dibanding dgn bangsa asing yg rata2 memahami perlembagaan.

Kalu betul LKSiang, Karpal Sing, DAP tu racis nape tak tangkap je sumbat kat penjara? Apa yg mereka buat pada bangsa & negara kita? Siapa yg menjadikan melayu miskin? Siapa yg songlap 52 bilion rizab yg diperuntukan pada bangsa melayu?

Kita patut berterima kasih pada mereka kerana dgn sbb mereka menjadikan kita buka mata, hati & akal fikiran.

Kita kena emo dgn perangai buruk kita. Muhasabah diri kena dgn penuh emo. Kalau nak emo dgn perkara yg kita tak faham, baik amik PMR balik. Itu pun kalu lulus UPSR. Kalu tak masuk tadika balik.

Anonymous said...

lina joy murtad...sbb dasar perlembagaan mlaysia membenarkan org islam tukar ugama...isi borang saja.

kalo nak crita sal Islam dgn umNO...kena jumpa APCO dulu, sbb hanya APCO saja bole terang cara ISLAM UMno.

Anonymous said...

cukuplah 54 thn kita di perbodohkan, dimomokkan, diugut, ayuh kita bangkit!! selama 54thn gerombolan songkok tinggi memerintah APA YG ADA PADA MELAYU? Ekonomi? pendidikan? moral? kepentingan? kuasa raja? nak kuasa pada melayu konon. apa 54 thn x mengcukupi utk membela bangsa melayu? apa jadi kpd DEB? mana perginya rezab 56B kaum melayu? lks ambil ke? karpal sapu ke? nik aziz songlap ke? gobalakrisnan bawa lari ke? bukankah gerombolan songkok tinggi ini d amanahkan utk mentakbirnya. mengapa menjadi begini?? wahai pencacai umno! korang blh memperbodohkan diri korang sendiri tidak aku dan kawan2 ku di PR. kami bukannya dari specis bebal spt korang wahai sang pencacai. teruskanlah dgn kebebalan korang tetapi kami warga PR tetap akan menyatakan HAK2! kami pada 9 july nanti. MARI KITA MERUBAH.

Anonymous said...

9 july!! aku datang hoi.... apa nak takut. aku lebih rela di tangkap bagi menegakkan HAK.

Anonymous said...

9/7...siap bawa anak bini lagi..

Jeo Botak said...

Jom kita ramai bagi TEMPELENG sekali sorang kat Raja Katak tu..

Aku tengok muka dia dah macam NAJIS dah...

Taknak TEMPELENG kita PELEMPANG ja...

Anonymous said...

Himpulan belia 1juta x pulak Perkosa nk bising n myalak.
yg OKU ni pun sekor.yg myalak dlm ni bape syer dorg bg?hidup merempat di tanah melayu.abis jual kt sgapore.
LAHABAU punya OKU

Anonymous said...

anoni 1106 ni mabuk todi ke apa..dia maki sapa haa.....konpius aku

Anonymous said...

Untuk menyatakan sokongan yg x berbelah bagi prhimpunan Bersih 2.0, sy mencadangkan agar rakyat yg tk dapat hadir di KL turut melakukan perhimpunan yg sama dan menghantar memorandum ke istana negeri masing2. Kita buktikan bahawa seluruh Malaysia maukan sistem pilihanraya yg lebih adil dan bersih..!!

Anonymous said...

Boss...kita jngan dok gduh sngat parti melayu same melayu sediri..memang UMNo da xleh pkai...lam paper..x hbs2 ktuk parti pmbngkang..ktuk3...2 je kje...stkt dpt skongn dri hsil ftnah..ptotla mken jtoh...org x ske...lam pper dok tnjuk...siap bsr ag tjok..1000 ORANG PAS MASUK UMNO...perghh...2 diorang pnye sembng laa 2...yg 2..ikot diorng la..tp yng penting...kte kne tnjk..mcm mne hak kite sdiri da kne bakar oleh diorang...bnyk hak melayu sdiri kne cntas...sbb nk bg cina india kaya...nk bg skongn kt UMNO...2 nmenye bodoh...1 Malaysia 2 bela org Cina ngan India..knonnya dpt mken bnyk undi Umno la...rpe2nye...Cina India pndai...msok DAP...undi DAP...umno..trus memberi...melayu terus dicaci di bumi sendiri...ade ke ptot g 2...aku bdk sek rendh pon bleh pk...bkn soal skong mne2 tp mmg Umno mcm 2...tgk undi...ckp mken naek...mken naek...pdhl kwsn mken hlang...da la mkn kwn sdiri...mcm khir toyo kn...klh je..sklip mte...zupp...sprm bntai..korup ktekn...xleh pkai la bn...aduuu...

Anonymous said...

Kesian kesian, bangsa Melayu tak pernah nak bersatu.
TIDAK ada manusia yang sempurna. Apalah, nasib anak bangsa Melayu akan datang.

Bangsa Cina DAP, MCA,dan Gerakan walau pun berlainan politik, tetapi tetap bersatu bila kepentingan kaum mereka tergugat.

Anonymous said...

Kata Karpal Singah: negara Islam? Langkah mayat saya dulu.

Anonymous said...

Manyak bagus la, malayu sama malayu gaduh, kita bangsa Cina la banyak untung,

Kita sudah kuasai ekonomi, sekarang tinggal kuasai politik pula.
PKR dan PAS sudah join DAP. Banyak bagus.