"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 21, 2011

"Wang Ihsan": UMNO Umpama "Pelacur" Yang Merompak & Membahagikan Hasil Rompakan

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Datuk Abdul Aziz Derashid (BN-Kuala Balah) berkata tindakan kerajaan Kelantan pimpinan PAS yang tidak habis-habis menuduh pemberian wang ihsan itu sebagai "gula-gula" politik adalah tidak wajar sama sekali.

"Ini untuk rakyat Kelantan, tidak ada pilih kasih bagi mereka yang layak menerimanya. Kita tidak rampas wang ini dari mana-mana tapi diberikan untuk rakyat Kelantan.

"Wang ini diberikan kerana Kelantan berhak menerimanya dan janganlah kita membuat andaian yang pelbagai," katanya ketika mengambil bahagian dalam perbahasan di Persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan di Kota Darul Naim di Kota Baharu, hari ini.
Ini kenyataan dari PenChaChai Perompak Negara.

Perjanjian yang ditandatangani bersama dengan Petronas dilacurkan oleh UMNO/BN. Hasil kekayaan bumi Kelantan dirompak oleh UMNO/BN. Hak Negeri Kelantan untuk menikmati 5% dari hasil galiannya dirompak oleh UMNO/BN kemudian digantikan dengan "Wang Ihsan" atas alasan yang anak babi baru beranak pun tak boleh nak terima.

Pelacur bernama UMNO/BN ini telah melacurkan Undang-Undang, kemudian merompak kekayaan sebuah Negeri yang berdaulat dan akhirnya cuba nak menonjolkan "Imej Baik" dimata rakyat dengan membahagikan "Hasil Rompakan" atas nama "Ihsan".

UMNO/BN ni tak ada beza dengan kaki pow yang selalu tahan mangsa, rompak kemudian pulangkan "sikit" hasil rompakan kepada "mangsa" tadi sebab "kununnya" kesian. Pimpinan Kerajaan jenis apa ni..? Iblis..? Setan..?

Rakyat Kelantan tak perlukan "Ihsan", rakyat Kelantan mahukan "Hak"nya dipulangkan...!!!


Rakyat Negara Malaysia tak perlukan Pelacur dan Perompak mentadbir Negara Malaysia tercinta, kita mesti BERSIHkan negara ini dari Pelacur dan Perompak Politik.

Jom sertai Himpunan BERSIH 2.0... Ubah sebelum terlambat..!


1 comment:

Jeo Botak said...

Umnopurno memang PEROMPAK
Pergi manapun aku tengok muka dia orang ni memang muka PEROMPAK

Tak payah la nak lagak tabur duit sana sini kat orang ramai sebab tu bukan duit poket dia orang jugak tapi duit hasil cukai dpd rakyat....atau duit hasil ROMPAKAN dpd rakyat.

Wang Royalti ni patut diberikan pada Kerajaan Negeri tapi di ROMPAK terus dpd Petronas yg mana mesti disalurkan pada Kerajaan Negeri.

Hasil ROMPAKAN oleh Umnopurno ni kemdian di TRANSFORMASI menjadi Wang Ehsan utk mengkaburi mata rakyat.

Bayangkan WANG ROMPAKAN di agih2kan pada rakyat.....apa hukumnya.??????

Umnopurno memang DAJJAL.
Merosakkan darah daging ummat islam dgn sogokan hasil ROMPAKAN.

Untuk rakyat Kelantan, Terengganu dan umunnya rakyat Malaysia, jauhkan dpd menerima hasil Wang Ehsan inikerana jelas ia adalah hasil WANG ROMPAKAN akibat dpd PECAH AMANAH PERJANJIAN yg telah dipersetujui.

Sekiranya orang2 penting yang mendraf and mengubal undang2 dan perjanjian asal Wang Royalti ini (antaranya Tengku Razali Hamzah, Bekas Peguam Negara dan beberapa lagi orang penting dalam Petronas) m telah mengakui Kelantan memang patut menerima Wang Royalti ini, apa lagi yang hendak di nafikan lagi.

Cuma pemimpin2 Umnopurno yang hatinya yg memang busuk dan dan telah ditutup pintu keimanan saja yang menafikannya dan akan terus MEROMPAK dan MENODAI perjanjian asal.

Semoga Allah melaknati PEROMPAK2 ini kerana merosakkan ummat islam dgn hasil WANG ROMPAKAN.