"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, June 30, 2011

BERSIH 2.0: KERAjaan Berdaulat Akan Tumbang Dengan "Sorakan"..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Himpunan BERSIH 2.0 dijadual akan diadakan pada 9hb. Julai, 2011 di Kuala Lumpur. sehingga ketika artikel ini ditaip, masih belum ada sebarang Himpunan BERSIH 2.0 secara kecil-kecilan atau "pra-BERSIH 2.0"diadakan oleh mana-mana pihak baik bawah anjuran BERSIH 2.0 atau pihak lain.

Yang pastinya 2 malam lepas Pemuda P'Turot dan mula berdemo. Pertama sekali diadakan Konvoi dari Kelang ke Damansara kemudian berkumpul depan Ibu-Pejabat Parti KeADILan Rakyat di Tropicana.

Tengahari tadi pulak lepas makan tengahari hampir 50 orang Pemuda P'turot berkumpul dan berdemo depan Ibu-Pejabat PAS Kota Bharu di Jalan Dato' Pati. Kumpul, Sorak, Jerit, Lompat kemudian tak sampai 5 minit, semuanya hilang tak tau kemana... Polis mana..?

Dalam hal ni aku nampak yang paling gila dan paling Ekstreme ialah Puak Pengacau Anti BERSIH 2.0, siap dapat sokongan dari MahaGaru Omardin yang pernah dibuang ke Pulau Jerjak. Gila gedebe... Tapi Gedebe ni yang pakai gelaran "Mahaguru" tak jamin boleh kontrol diri dan anak buahnya. memang jenis tak boleh buat laki... Orang ini sangat bahaya.

BERSIH dilabel sebagai satu gerakan Ekstrimis yang mahu menggulingkan KERAjaan yang dipilih oleh Majoriti Rakyat Malaysia melalui proses Demokrasi. gila jahat geng BERSIH 2.0.

Gua ambik ikut lojik.

Lojiknya kalau mana-mana pertubuhan atau terancang nak ambik alih atau nak gulingkan mana-mana KERAjaan di dunia ni, tak kan buat kenyataan bila serangan akan berlaku. Pembunuh John F Kennedy tak pernah announce bila dia nak serang Presiden tersebut dan sampai hari ini pun tak siapa tau siapa pembunuh. yang pastinya, John F Kennedy terbunuh dan peralihan kuasa berlaku.

Sama jugak dengan kes di Indonesia dulu. Bekas Presiden Indonesia yang paling lama memegang Jawatan Presiden tak pernah kecoh-kecoh pada siapa-siapa rancangannya untuk gulingkan Presiden terdahulu... Tau-tau mampus kena bunuh.

Di Pakistan, Benazir Bhutto yang hampir-hampir jadi Perdana Menteri juga dibunuh dan pembunuhnya sebelum ini tak pernah membuat kenyataan bahawa mereka akan membunuh Benazir Bhutto. Yang pastinya jugak, rancangan untuk menyekat Wanita tersebut dari menjadi Perdana menteri Pakistan berjaya.

Filipina jugak punya nostalgia yang sama dan jika kita teliti pada sejarah dunia, semua perampas kuasa tak pernah buat kerja bodoh macam yang KERAjaan labelkan pada BERSIH 2.0.

Kalau ikut pada tuduhan-tuduhan yang KERAjaan berikan pada BERSIH 2.0, siapa yang tak terlibat dalam BERSIH 2.0..? CIA terlibat, Dana pulak dapat dari kuasa asing, gerakan Komunis terlibat... Boleh cakap, semua kuasa-kuasa ajaib dan dikenali di luar negara berada di belakang BERSIH 2.0.

Gua tak paham kenapa ajensi CIA yang super hebat dengan pelbagai kemudahan moden boleh join BERSIH 2.0. apa pulangannya..? kalau gua jadi Pengarah CIA, daripada gua buat kerja bodoh join Gerakan yang tak de kuasa, baik la gua berpakat dengan KERAjaan dan gulingkan Pakatan Rakyat yang tak kuat.

Ajensi CIA bukan ajensi Cap Ayam macam PERKASA atau P'turot. Ajensi ni banyak main peranan di sebalik perkembangan politik dunia. kejadah bodoh sangat Ajensi besar dan hebat macam ni nak berpakat dengan Ambiga..? Ambiga boleh bagi Negara India ke dekat CIA..? India ada apa..? Kari..? CIA tak kelapaq nak kedarah kari la gua ingat.

Gua ambik jugak sikit tuduhan KERAjaan kununnya Himpunan BERSIH 2.0 dirancang untuk menimbulkan suasana huru-hara dan dengan cara ini, rampasan kuasa akan berlaku dan KERAjaan yang ada sekarang akan digulingkan.

Ini hujah kelakar... Anak babi yang jalan menunduk pun terdongak kepala sampai kebelakang bila denga hujah tahap makan semut ni.

Apa kejadahnya buat huru-hara dekat Kuala Lumpur lepas tu KERAjaan terguling..? Ni filem Hindustan Bobby RosMoh ke hape ni..?

Kalau betul nak buat huru-hara, gua fikir lokasi paling baik ialah Putrajaya beb... Berkumpul ramai-ramai dekat sana, lepas tu buat kecoh, pecah masuk Pejabat-Pejabat KERAjaan, musnahkan semua fail-fail yang ada, musnahkan semua data-data yang ada, serang Kediaman Perdana Menteri, Jabatan Pendaftaran Negara, Imigresen, Pertahanan Awam dan MCMC.

Tu cara yang paling praktikal untuk buat Huru-Hara dan jatuhkan sebuah KERAjaan.

BERSIH 2.0 dilancarkan dengan tujuan hendak menunjukkan sokongan rakyat terhadap 8 Tuntutan BERSIH 2.0 demi memulihkan sistem perjalanan Pilihanraya di Malaysia. Himpunan dibuat untuk menunjukkan betapa besarnya sokongan dari rakyat dalam menambah-baik sistem Pilihanraya yang cepak.

Tujuan Himpunan BERSIH 2.0 diadakan bukan dengan niat mahu menjatuhkan KERAjaan, 8 Tuntutan BERSIH 2.0 dibuat kerana kita mahu sebuah sistem yang BERSIH. Dengan penambah-baikkan sistem ini, Pilihanraya Negara Malaysia akan berlngsung dalam suasana yang adil, kita tak mahu lagi pihak Pembangkang menjadikan isu "Sistem Pilihanraya Malaysia yang Cepak" sebagai alasan kekalahan mereka.

KERAjaan mana-mana Negara tidak akan tumbang sekadar dengan sorakan. apa yang berlaku di Timur Tengah tidak sama dengan apa yang dirancang di Malaysia. di Timur Tengah, Peserta Demonstrasi menjadikan Pusat-Pusat Pentadbiran Kerajaan sebagai tumpuan serangan.

Di Malaysia, kita mahu berkumpul di tempat terbuka jauh dari Pusat Pentadbiran KERAjaan sekadar mahu menunjukkan sokongan rakyat dalam menuntut penambah-baikkan sistem Pilihanraya di Malaysia. Paling-paling pun orang akan berkumpul dan bersorak menyatakan sokongan dan sorakan rakyat tidak akan menjatuhkan sebuah KERAjaan.

Tapi dekat Malaysia ni gua tak tau pulak sebuah KERAjaan berdaulat boleh jatuh HANYA DENGAN SORAKAN.

Hehehehehehehehehe... Aper punya Lan Chow la KERAjaan Malaysia... Dengan sorakan pun boleh tumbang..? lemahnya... Alasan macam babi. Setakat tu je yang korang dapat belajar dari APCO..?

kalau macam ni caranya, PRU-13 nanti kita tak payah keluar mengundi... Kita pakat sorak je ramai-ramai sampai KERAjaan bertukar... Amacam..?

*STUPID Government*

11 comments:

Anonymous said...

itu lu cakap poji..bende belum berlaku bolehlah lu bagi macam2 andaian....mungkin lu ni blogger yg dah ketinggalan dan dah kene tinggal, dapat maklumat semuanya dah basi....

level mcm lu ni takkan sekretariat BERSIH 2.0 nak kasi tahu apa yg sdng dirancangkan...lu siapa beb...lu ade ekses ke dgn ambiga dan aljuburi?? lu tahu ke apa yg pengkhianat dua orang ni sedang rancangankan? lu siapa beb? lu hanyalah seorang pencacai yg kecewa dlm hidup lantas lu menyalahkan orang lain atas segala musibah yg lu dapat....

Anonymous said...

Kau orang nak tahu tak.
Pagi tadi lebih kurang pukul 10 pagi aku pergi la ke KOMTAR Penang untuk urusan pejabat. Pada masa tu timbul la sekok beruk specis parpukari yg terkenal kerana buat bising dan kecoh. Ada lebih kurang 10 ekok ja beruk2 tu termasuk lah beruk betina bernama Aminah. Beruk2 punya la buat bising kat depan Komtar tu siap dgn protable hon. Memekik la beruk2 tu sambil pegang poster mengutuk ambhiga dan bersih dan mengancam akan membuat serangan balas jika BERSIH meneruskan perhimpunan itu. Orangramai kat Komtar tu tersenyum ja tengok beruk2 menjerit dan melompat....kah...kah...kah.. Nak tau tak..??? Pemberita lebih banyak dpd beruk2 tu. kah..kah..kah..

Tapi aku respek la pengurusan Komtar. Meskipun di situ kebanyakkanya adalah pejabat kerajaan negeri, tetapi pihak pengurusan masih membenarkan beruk2 ni nak berdemo di depan tu. Jauh sekali jikan dibanding kan dgn kepimpinan beruk2 tu.

Yang paling aku dan orang ramai hairan kenapakah polis2 yang berdiri kat situ tak menghalang langsung perhimpunan haram tu? Kami tak nampakpun polis2 kat situ merampas poster2 dan pembesar suara sepertimana mereka lakukan pada kumpulan PR? Polis2 kat situ boleh mundar-mandir melihat sahaja mereka melakukan demo tu. Selepas kira2 20 minit ie ketika dah habis dan dah puas beruk tu menghentam kerajaan negari, Bersih dan Ambigha barulah pegawai polis itu datang MENYAPA dgn kata2 "OK...cukup". Itupun macam nak tak nak ja nak keluarkan perkataan tu. Yang paling meluat kami tengok ialah pegawai polis tu boleh mengurut2 belakang beruk tu dan dgn bersopan menyruh berhenti. Jauh sangat lah bezanya jikan kita tengok layanan yang diberikan oleh polis kepada beruk2 tu dgn layanan yang diberikan pada kumpulan PR. Aku rasa kalau kumpulan PR yang nak buat demo tu, bukan sahaja dihalau malah akan dirampas dan tidak dibenarkan langsung memijak Komtar tu. Ini siap diberikan tempat oleh polis pada beruk2 utk berhimpun.

MANA LA RAKYAT TAK MARAH KALAU MACAM NI...
SO, JANGAN MARAH KALAU ORANG RAMAI MENYUMPAH DAN MENGUTUK POLIS KERANA DOUBLE STANDARDNYA KETIKA MEMBUAT KERJA.

Anonymous said...

anon 5.39

polis tahu yg mana satu kumpulan bahaya yg dan yg mana satu tak bahaya. itu berdasarkan pd pengalaman mereka....
hang tentu tau kan kumpulan mana yg BAHAYA...tak lain tak bukan kumpulan dari taik KUNING adunan ambiga+DAP+PAS+PKR+Kominis..kihkihkih

Anonymous said...

kah..kah..kah...
Woiii anon 5:46.
Hang cakap macam orang gila babi laaaaa...
"Cuba hang tanya penyamun...betui ka dia penyamun?"

kah..kah..kah...

Anonymous said...

anon 5:38,

n lu sape beb..? lu dpt share bumi ke..? lu pakai lambo ke ferrari..?? ke lu pakai motor kapcai je..?

kah kah kah...

pasal ape takut ngan Bersih..?? sb lau Election Bersih, bukan umno haprak skrg kt putrajaya la...

UMNO nk pertahan Melayu ke..?? tgk nama parti pn bukan melayu, ade hati nk jage melayu...

padan la melayu nye tanah habis kena jual...haprak nye umno...

khakkkptuihhhhh utk parti keparat....kah kah kah

Anonymous said...

1.hari tu!!maki macam-macam kat polis!!sekarang ada hati nak minta tolong kat polis!!gila kot!!
2.dulu!duatiga hari lepas!!nampak macam puak berani jee!!alih-alih!!bila ada puak lebih berani dari depa!!nampak benar penakutnya!!
3.itu kasi tau kat puak paria!!ini tanah melayu la!!puak cina dah merasa penangan 13 mei!!sebab tu depa dok menyepi jee!!itu puak paria!!belum rasa!!kasi ajaq sikitla sama depa!!
4.itu puak cai melayu yang dok jadi barua puak paria dan komunis!!nak tengukla pulak jasa hangpa!!kot-kot jadi macam pilihanraya kecilkat n.9 dulu!!samseng kunun!!last sekalikena luku dengan puak tempatan!!menangis pi habaq kat polis!!!
5.akai ada ka oii!!

Pakcu Rantau Panjang said...

Salam buat tuan.

Dalam menegakkan kebenaran maka masing-masing mempunyai hujah yang tersendiri.

Sebaik hujah ialah dengan berpaksi kebenaran bukan sekadar pelepas rasa tanggunjawab dan menyembunyi tangan.

Kita mempunyai waktu. Dan kita lihat nanti bagaimana kesudahan episod yang agak mengegarkan ini.Apakah benar-benar bersih atau bertukar sebaliknya.

Aku bukan tok nujum tapi bila berkumpul ramai-ramai sudah tentu mudah "naik sheik" sorak sana maki sini yang tentu sama -sama kita lihat nanti....walahaualam

Anonymous said...

Sambungan....
Melihat kepada kelakuan beruk2 specis parpukari itu, aku begitu kagum melihat di sekeliling beruk2 itu ie penonton2 yang melihat kelakuan beruk2 dari dalam bangunan bagitu cool keadaannya. Tidak ada langsung yg cuba membuat provokasi atau yang cuba mengganggu beruk2 persis parpukari dpd melompat atau menjerit. Beruk2 itu begitu bebas mengatakan sesuatu sambil membunyikan hon yang membingitkan telinga pekerja2 di Komtar itu. Tidak ada langsung penonton2 yang bersuara yg cuba mahu BERPERANG....BERTUMBUK....atau YG INGIN MEMBAKAR BANGUNAN kepunyaan beruk2 itu. Bila di tanya kenapa tidak mahu bertindak seperti beruk2 itu ie caouter attack balik sepertimana beruk2 persis parpukari itu telah lakukan? Penonton2 menjawap ini negara demokrasi sesiapapun ada hak untuk bersauara.

Sesungguhnya aku begitu kagum dgn pendirian penonton2 yang melihat beruk2 itu melompat dan menjerit. Inilah yang di katakan demokrasi. Dan amat malang sekali jika ada MANUSIA yang berperangai beruk yg begitu cemburu dan menidakkan demokrasi sehingga sanggup MEMFITNAH, MEMPROVOKASI, MEMUTARBELITKAN FAKTA DAN yang lebih teruk mahu BERTUMBUK dan BERPERANG.

Untuk beruk2 persis Parpukari....."LANCAU LU LAHHHHHH..."

Anonymous said...

BERSIH dibiayai oleh National Democratic Institute (NDI)
(http://www.ndi.org/malaysia)

Manakala NDI adalah NGO di bawah National Endowment for Democracy (NED)dan mendapat USD 1,243,332.00 (RM 4,027,419.04) bermula tahun 2005 bagi menjana setiap program.

NED adalah agensi separa kerajaan yg didanai oleh Kongres US dan individu tertentu yg tujuannya "membantu usaha demokrasi di negara yg dpercayai dapat memberi MANFAAT kepada US."
(http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_revolution)
Terdapat persamaan cara reformasi yg cuba dilakukan.

"The Guardian claimed that USAID, National Endowment for Democracy, the International Republican Institute, the National Democratic Institute for International Affairs, and Freedom House are directly involved; the Washington Post and the New York Times also reported substantial Western involvement in some of these events."

Mereka mencampuri urusan negara lain, dan mengaut seberapa banyak MANFAAT seperti yang dilakukan oleh CIA 25 tahun lalu (Blum W. 2000: 180)

Kaedahnya, menyatukan beberapa parti pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada. Contohnya Mongolia tahun 1996, NED menyatukan parti pembangkang di bawah nama Pakatan Demokratik Nasional yg cuba menewaskan parti kerajaan yg berkuasa sejak 1992 kerana enggan tunduk kepada beberapa polisi ekonomi serantau aturan US.

Polisi ekonomi yg dmaksudkan adalah mmbolehkan Mongolia mmbuka rangkaian bisnes anti-China dan dalam masa yg sama menjadi perisik dan telinga CIA. Seterusnya, mereka hanyalah menjadi boneka yg memenuhi aspirasi CIA. Inilah MANFAAT yg dimaksudkan. Tidak mustahil, Malaysia juga bakal menerima nasib yg sama.

Oleh itu, disebalik Himpunan BERSIH 2.0, bukan sahaja pihak pembangkang yg mana matlamat dan manifesto sesama mereka yg kabur dan berlainan itu dipergunakan, malah jika pembangkang berjaya menarik perhatian rakyat sekalipun, kerugian adalah kepada negara juga apabila pihak Barat berjaya mempengaruhi sistem pentadbiran, kerana keseluruhannya dibiayai oleh pihak Barat. Sedangkan SPR tetap dengan pendirian tanpa perubahan dan YDA juga terletak di bawah perlembagaan.

Hal ini menjelaskan bagaimana pentadbiran Malaysia yg dahulu sememangnya pro-Barat tidak lagi bergantung kepada kuasa-kuasa luar tersebut terutamanya bermula era Tun Abdul Razak kerana agenda sulit mereka yg dianggap berbahaya kepada negara.

Selaras dengan hasrat Tun Mahathir yg mengubah dasar luar negara dan menjadikan kerajaan Malaysia mmpunyai pndirian sendiri tanpa dipengaruhi oleh Barat secara total. Walaupun diakui kerajaan juga banyak korupsi, demonstrasi BERSIH 2.0 yg dijalankan juga tidak memberikan apa-apa kesan terhadap pilihan raya, kerana ia jelas menyatakan hanya pembangkang yg beria-ia mendapatkan sokongan dan perhatian rakyat terhadap 'kesilapan' yg dilakukan oleh kerajaan Malaysia kini.

Anonymous said...

APCO dah lama memerintah malaysia.

Jeo Botak said...

DIA ORANG BELAJAR DPD APCO.

sikit2 PENGGANAS la
sikit2 PELAMPAU la
sikit2 PENGACAU la

Yg paling BADIGOLnya, si KPN tu boleh caya..... !!!!!

kah..kah..kah...
Memang standard budak sekolah terencat akal.