"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, June 25, 2011

BERSIH 2.0: Hari Sabtu, Semua Aktiviti Berwarna Kuning

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Gua dah siap-siap dengan baju kuningnak keluar Bandar... Layan pra-BERSIH 2.0... sementara tu lu orang layan la Video ni... Ini bukan Video Kuning, ini Video pra-Kuning... Muahahaha...!!!

http://youtu.be/zMm4bancOg4

19 comments:

Anonymous said...

1.yang mengesahkan bahawa video dan pelaku itu 99.99% tulen jugak bukan calang-calang orang!!dr dari universiti terkemukala jugak!!payahlah puak-puak akademik dari barat ni boleh dibeli dengan duit kupang!!
2.tak payah banyak soalla!!gena kalau puak-puak pkr bawak pulak pakar-pakar bertaraf dr dari barat untuk mengesahka bahawa bukan anuar dalam video tersebut!!dah berbulan video ini tersebar!!pasai apa puak pkr tak panggil pakar luar!!macam dap panggil pakar siam dalam kes beng hock!!takat johari je nak jadi pakar!!pakat-pakat dok gelak je laa!!
3.apapun!!pakat-pakat boleh nilai sendiri noo!!hairan jugak!!dalam kes beng hock!!bukan main cepat pr panggil pakar dari luar!!dalam kes video anuarni!!johari pulak yang jadi pakar!!pi la panggil pakar dari luar!!bagila sejuta dua!!bagi kukuh sikit fakta!!baru pakat-pakat percaya!!!
4.akai ada ka!!!

Anonymous said...

APCO gelak besaQQ, bukan takat boleh kencing rakyat malaysia...pemimpin yg bijaksana pun kena kencing..

Anonymous said...



Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Ssb said...

anon 1.22pm, hangpun mengaku yang pakar hangpa kena beli! kah,kah,kah....pakar thai dalam kes beng hock datang free sajer!
kat mesia banyak pakar dan pemimpin yang tak amanah! hanya masa sahaja yang dapat membuktikanya!

Blog 1 Malaysia said...

Hari lain pun boleh kuning..








-------------------------------------------------------------------
Siapa Rosakkan Rakyat? - TV Porno boleh. Akhbar Porno boleh. Perhimpunan Bersih tak boleh - Memang pemimpin2 BN bodoh dan tolol2
http://facebook-1malaysia.blogspot.com/
http://blog1malaysia.blogspot.com/

Jeo Botak said...

Cuba kita tanya pual2 UMNOPUrNO, pasai apa depa tak mahu sangat bawak kes zina tu pada mahkamah syariah.??? Pasai apa Menteri Agama Umnopurno begitu bersungguh2 menghalang perkara zina ini dpd di bawa ke Mahkamah Syariah? Bukan kah masa beliau menjadi pendawah dulu beliau pernah berkata agama islam itu adalah agama penyelamat. Bukan kah Menteri Agama itu pernah berkata bahawa hukum di dalam islam itu adalah hukum yang paling adil dan diredai? Tapi kenapakan beliau pula KINI yang menghalangnya dgn mengambil tindakan mahkamah? Bukan kah mahkamah syariah itu paling layak mengadilinya? Bukankah kes zina itu WAJIB diadili oleh umat islam dengan cara ketetapan Allah seperti yang di nyatakan di dalam alquran? Apakah mahkamah syariah begitu BANGSAT sehingga tidak dapat menjalankan undang2 syariah? Atau apakah hukum yang dinyatakan begitu jelas mengenai hukuman zina itu di dalam alquran itu tidak lengkap untuk dilaksanakannya? Kalau tidak lengkap maka adakah mungkin benar seperti dinyatakan oleh kebanyakkan orientalis barat bahawa agama islam itu tidak sempurna? Beranikah si Jamil Khir menafikannya????? Bagaimana pula puak2 Umnopurno yang jelas mengenepikan terus perlaksanaan hukum itu???

JAWAP NO WAHAI ANON UMNOPURNO???

Anonymous said...

APCO akan gaduh besar dgn umNO kalo kes zina @ liwat dibicara d makamah syariah..

Anonymous said...

kah..kah..kah...
Apa la nak jadi dgn POLIS kat Malaysia ni...

Jual baju warna kuning pun dah di anggap jenayah.

Edar baju warna kuningpun terus mengeletar sampai tangkap orang yang mengedarkannya?

nI LA DI KATAKAN....BAGI KUASA...TAPI KUASA DI SALAH GUNAKAN?

TERUS TERANG AKU KATAKAN MEMANG HAPRAK POLIS KAT MALAYSIA NI.

Anonymous said...

anjing akan mengikut kata2 tuan yg beri makan pada dia.
kalau tuan dia kata menyalak pada org yg pakai baju kuning walaupun bukan pencuri..dia akan diam sekalipun pencuri baju hitam ada depan mata.

Anonymous said...

dah terang dlm video..kulup tu belum sunat lagi, anuar punya juga!!!
gelombang 9/7 dah tukar nak jadi TSUNAMI!!!!!

Anonymous said...

1.lepas ni suruh pulak man bedui ulas imej anuar dan eskey yang diambil dari cctv ditempat kejadian pulak noo!!
2.kot-kot imej anuar dalam cctv tu bukan anuar la jugak!!
3.lepas ni amoi tu pulak akan tampil!!
4.tepih!!jangan tak tepih!!puak-puak akai tak dak oiii!!walaupun nampak sangat tak dak akainya nooo!!

Anonymous said...

Anjing2 ni kalau jenis songkok tinggi buat demo dia orang buat bodo aja. Malah siap tolong bagi hormat lagi ada. Kain2 rentang, banner2 yang di bawa tak pulak aku tengok anjing2 ni rampas.

Betul la kata Mat2 Rempit, anjing2 ni kalau dah diberikan makan (rasuah) tulang, TAIK harimaupun dia sanggup cium.

Kepala2 anjing ni selayaknya bila dia orang mampus, kuburnya dicurahkan dgn air kencing babi lagi bagus.

perisik rakyat2 said...

SEBARAN UMUM UNTUK ANAK MUDA DIKELANTAN SEMPENA BERSIH 2.0..!!

Buat rakyat Kelantan yang tidak dapat menghadiri perhimpunan BERSIH pada 9/7 ini.. Ayuh kita beramai-ramai ke karnival TRW bersama PM Najib Di Machang Pada 2/7 ini dengan memakai baju kuning/baju BERSIH..!!
Sila pastikan baju kuning berada didalam bagi mengelakkan ditangkap polis..! Apabila PM Najib berucap,kita beramai-ramai bertukar menjadi KUNING..!! Jadikan kelantan sebagai salah satu sejarah perhimpunan BERSIH ini..!!

ejah wt so n3 pasal ni bro..
bia ore g demo depe2 najib blako...

hahaa

Anonymous said...

Perbicaraan itu berkenaan kesalahan menayangkan atau memiliki video lucah, apa kaitan dgn 99.9% keirasan pelaku pelakon tersebut dan telah diwar2kan oleh seluruh media utama di negara ini ? ada iras ke tak de iras ke kesalahan telah dilakukan.

GE13 adalah stesen terakhir BN

Anonymous said...

Cuba tanya Ketua Polis Negara, kenapa masih memanjangkan perkara kes zina ini dan kenapa tak berani nak di bawa ke Mahkamah syariah? Jawapnya KPN ni memang BENGONG, nama ja Islam tapi perangai otak yahudi.

Cuba tanya Peguam Negara, kenapa tak di bawa kes zina ini ke mahkamah syariah sedangkan dalam alquran dah terang dijelaskan jalan penyelesaiannya di situ? Jawapnya Peguam Negara ni memang BANGANG, belajar tinggi2, tapi bawak balik undanga2 yahudi.

Cuba tanya Hakim yang mengendalikan kes zina ini kenapa tak syorkan di bawa ke Mahkamah Syariah ini sedangkan ia juga beragama islam? Jawapnya Hakim nipun satu lagi BONGOK, yang dia tau undanga2 Yahudi ja.

Cuba tanya si Menteri Agama Jamil Khir kenapa dia menghalang mahkamah syariah dpd menjalankan kes zina ini sedangkan dia sebelum ini berapi2 menyurus orang mendekati dan mengamalkan agama islam? Jawapnya, hati Menteri ni dah hitam sbb dah kenyang makan duit haram dpd umno.

Anonymous said...

Hai Anon 10:38

Sikit-sikit mahkamah syariah, sikit-sikit undang-undang islam. Aku boring la dengar.

Apa yang kamu boleh buat hah? Kamu menjerit macamanapun malaysia tetap malaysia. Malaysia tak boleh jadi negara islam. Ini negara, adalah negara majmuk. Ini malaysia ada banyak kaum. Mana boleh gunakan undang-undang islam kamu yang kuno tu hah?

Kamu mau jalankan undang-undang islam kah? Apa, itu undang-undang islam ada lengkap kah? Apa itu you punya undang-undang islam boleh jamin keselamatan kah? Apa you punya undang=undang islam boleh kasi ini malaysia lagi aman kah?

You punya undang=undang adalah undang-undang kono. Sudah ketinggalan tahun. You tengok la kalau you mau minta itu undang-undang zina. Mana mau cari 4 orang saksi. You ingat itu orang mau bikin zini mau tunjuk sama orang ka? Bodo punya undang-undang. Tidak logik. Otak manusiapun boleh pikir.

Lagi satu saya mau kasi tau, you suka ka ini orang-orang malaysia tidak ada tangan. Tak kejam ka itu macam. Mana itu orang mau cari makan nanti. Tak kasihan ka you pada itu orang. Mana you punya sifat manusia? You punya tuhan tak boleh fikir ka? STUPID GOD.

Lagi satu I mau cakap, I tak caya sama ini KING. Ada KING ka tidak ada KING ka sama saja. Useless, serupa tunggul, makan gaji buta (ada makan ka?), kasi susah lagi sama rakyat mau hidup bebas.

Anyhow, BN still good and free thinking .

Anonymous said...

BN ialah BABI NEGARA....
anon June 26, 2011 7:23 PM ialah spesis BABI NEGARA kategori pecacai

BN suka pecacai kategori mcm ni...kalo suruh makan taiiik...konpom babi ni akan makan. Selagi BN memerintah Malaysia, babi jenis mcm ni yg akan diguna untuk merosakkan Malaysia...

9/7..."bersih"

Anonymous said...

Anon 10.38- please don't comment based on your limited knowledge of Islam. I on one hand will not judge u for i don't know u directly..but let me tell u this, Islam is FAIR..for ISLAM is about PEACE. If u think 4 witnessess in a zina case is stupid then u need to re-think..it's about fairness..if the one been 'tuduh' as a 'penzina' can proof that he/she is not doing it..but..we have 4 witness 2 proof the other way around then..the 'penzina' is wrong..In ISLAM its all about fairness & forgiving!!

Stop hating what u dont know!!

Anonymous said...

Do you know why I said you have a Stupid God? How can your God instructed people to follow his rules without complete instructions or rules. Please tell me where is the logic to find 4 witness for zina cases and what for to find it? If you cannot find it what is the other actions? Logically, this is bsht...! That why Umno-BN did not want to apply this syariah law. Because there know very2 impossible to find the 4 witnesses.