"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 26, 2011

BERSIH 2.0: Ingat Kita Takut..? Rakyat Ke Depan...!!!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/oGeosYDi-QY

One Buck Short – Kelibat Korupsi

Betapa hebatnya kita membeli isu terkini
Fakir miskin terpedaya
Orang kaya semakin kaya
Bagaimana kita nak maju asyik mereka rembatkan
AP senang didapat
Projek besar diorang rembat
45 hitam biru mencari-cari tujuan
Aku dia kita mangsa
Hal kecil menjadi besar
Apa lagi yang kita semua perlu lakukan
Bangsa kita keluar malam
Maruah kita semakin curam

Chorus:
Ingat kita takut?!
Apa mengarut?!
Kita tunjukkan! RAKYAT KEDEPAN!

Verse 2:
Bertahun-tahun akan kita merasai sengsara
Peperangan yang tak sudah!
Cari harta mengambil tanah!
Walau sekarang kita hidup hidup dah cukup mudah
Tak cukup tamak harta
Cari makan mereka kata

Dikir Barat:
Bak Kata
Cerita pendek
Kita harus Kerja sama
Jaga jaga Jaga nama
Kalau jatuh Depa pijak
Kerja sama Boleh maju
Jangan malas Jangan tipu
Makan rasuah
Tikam belakang
Semua ini Buat rosak
Tukar cara Kita fikir Baru hapus KORUPSI!
Tukar cara Kita fikir Baru hapus KORUPSI!


9 comments:

Anonymous said...

1.sapa kata hangpa penakut !!hangpa puak tak dak akai jee!!
2.gena!!pakat-pakat dah hapai slogan bersih dua!!
3.veil!veil!biga!biga!eng!eng!
4.jangan tak hapai noo!!jangan lupa pi ajak mamat yang pakai serban dan jubah yang dok pegang lilin masa demo mamat dap terjun bangunan spram dulu!!
5.bawak sama pakcik yang dok meniarap tengah jalan masa halang sultan perak dulu!!
6.kalau tak dak puak macam hangpa ni!!susah hati puak dap !!puak ambiga!!depa memang dok harap puak macam hangpa jee!!

Anonymous said...

Bila tanya pada anak2 aku..."SIAPA YG PALING KUAT RASUAH"

Jawap anak2 aku.."POLIS....POLIS....POLIS"

Aku tanya lagi..."Polis yg mana"

Jawap anak2 aku..."Polis cap ANJING"

Anonymous said...

kihkihkih...anon 10.23
kalau anak hang hilang kt mane hang nak mengadu?
kalau bini hang kena rogol kt mane hang nak mengadu?
kalau mak hang kena ragut kt mane hang nak mengadu?
hang mesti pi kt balai polis dan mintak tolong dgn abng2 polis cap ANJING tadi....itu pun kalau hang tak malu...
atau nak suruk KEMALUAN hang yg dh malu alah tu hang pi mengadu kt AMBIGA or LIM KIT SIANG/LIM GUAN ENG or MAT SABU or AL JUBURI...kot2 depa ni boleh tolong hang..kihkihkihkih...akai ada ka....kihkihkihkih..

matkambing said...

pencacai ameno dah gila meroyan! rakyat nak pilihanraya telus pun tak mahu ikut? lebih baik hangpa suruh ameno-bn-apco tukar perlembagaan supaya mesia jadi negeri diktator untuk pemimpin yang memerintah sekarang menyapu kekayaan negara ini untuk kesenangan keluarga mereka sahaja! hangpa pun boleh tumpang sekaki kot?

Anonymous said...

Woiii anon 10:55

Kalau bini hang kena rogol and hang buat report kat polis cap anjing...bukan report hang yang anjing2 ni ambik, tapi bini hang pulak yang anjing2 ni kongkek.

ha...ha...ha.... anjing2 memang suka kongkek

Anonymous said...

anon 10.55..
hang ni budak2 lagi..xcukup akai so xyah dilayanlh..mengabihkn boreh jo.. membazir!
kihkihkihkih..

Anonymous said...

anonymous...jenis otak taruk kat kepala lutut...jenis xde akai...masih duk dlm tempurung...kenapa la bebal sangat...

ni zaman rakyat celik...tp masih ada lagi yang buta hati kerana disogok dengan kain pelikat masa pilihanraya..

Anonymous said...

yg kongkek kuat geng umngok tu yg badan gumuk pala botak ada jembul didepan.dh nk mampus tak reti pakai tudung. hu..hu..hu...

Anonymous said...

KALAU ANJING X MAU ANGKAT REPOT KITA BG KAT ANJING SON.KAH..KAH KAH....ANJING TU IBARATNYA BILA TUAN DIA SURUH KEJAR DIA P KEJAR X PAYAH PAKAI OTAK SGT.TP BILA ORG KATA DIA BODOH X ADA OTAK DIA MARAH.TU NAMANYA ANJING GILA.YG SOKONG SGT UMNGOK KENCIN RAKYAT NAIK HARGA DI PANGGIL GILA BABIIII PUNYA ANJING. ADA PAHAM....