"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, June 24, 2011

BERSIH 2.0: Kempen pra-BERSIH 2.0 - Hari Sabtu Pakai Kuning

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Mengikut Kenyataan Rasmi Dewan Pemuda PAS Pusat, kempen pra-BERSIH 2.0 akan dimulakan pada hari Sabtu 2hb. Julai, 2011 dimana pada hari tersebut, rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan diseru supaya memakai baju kuning sebagai simbol perjuangan menuntut keamanan dan keadilan dalam sistem demokrasi di Malaysia.

Masa lepak dekat Brickfields dengan geng-geng kepala pengat malam tadi, kami telah sebulat suara bersetuju untuk memulakan kempen pra-BERSIH 2.0 lebih awal dari yang dijadualkan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat iaitu pada hari Sabtu 25hb. Jun, 2011 (esok).

Anda dicadangkan supaya memakai baju berwarna kuning pada hari esok, tidak ada lokasi yang dikhaskan untuk berkumpul dan anda sebenarnya tidak perlu berkumpul kerana kita tidak mahu menyusahkan pihak berkuasa pada hari esok. Biarkan mereka berehat bersama keluarga masing-masing selepas penat bekerja.

Anda cuma perlu berada dikhalayak ramai dimana sahaja anda mahu tanpa perlu mengangkat sebarang banner atau melakukan lain-lain aktiviti yang tidak cool. Gua cadangkan kepada sesiapa yang menyertai kempen pra-BERSIH 2.0 esok supaya rajin-rajin bergambar dengan sesiapa sahaja yang anda temui dimana-mana yang juga berpakaian berwarna kuning atau apa-apa sahaja yang berwarna kuning.

Ini akan merapatkan hubungan kita sesama rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan. Gua juga mencadangkan supaya seboleh-bolehnya cubalah untuk bergambar versi warna kuning bersama rakyat Malaysia berlainan bangsa.

Gambar-gambar santai anda dengan baju kuning bolehlah diemailkan kepada pihak kami di email poji2ya@gmail.com atau tukartiub@gmail.com dan akan diupload kedalam Blog dan Facebook... Anda juga boleh mengupload gambar-gambar tersebut di Facebook masing-masing.

"Hari Sabtu Pakai Kuning".

21 comments:

Anonymous said...

pra-BERSIH 2.0 sebenarnye dah pun bermula. tadi selepas solat jumaat disebuah masjid di KL terdapat dua tiga orang pencacai BERSIH 2.0 mengedarkn risalah BERSIH pada para jemaah yg sedang keluar dpd masjid..ada yg ambik ade yg tak ambik...tapi ramai dpd kalangan para jemaah tak ambik...gua tengok muke2 pencacai tu tension semacam je bila ramai yg tak nak ambik risalah tersebut..bila sampai giliran gua, gua pun ambiklh bukan ape nak kasi pencacai tu hepi sket di tengah2 panas terik tu....terus terang gua nak cakap muka pencacai2 BERSIH 2.0 tadi semuanye nampak bengis mcm muka pecah rumah, muka2 tak puas hati dan yg jelasnye dari raut wajah masing2 terpancar sinar muka orang yg sgt pendendam dan berdendam yg amat kesumat.....
sedang gua berjalan menuju ke jalan besar tibe2 terdengar suara seorang laki2 menjerit "PEACE PKR", gua menoleh kebelakang dan nampak laki2 yg menjerit tadi memandang kearah gua dgn muke yg amat bengis sekali...kihkihkih..gua ketawa dlm hati..apa hal pulak mamat ni...gua terus jalan dan mamat tersebut pun masuk dlm kereta kawannye yg berjenama PROTON INSPIRA buatan MAHATHIR KUTTY.....sambil berjalan gua tertanye-tanye apasal mamat tadi tu menjerit mcm orang naik minyak..rupe2nye dia ternampak risalah yg gua pegang tadi terjatuh masuk kedalam longkang tanpa gua sedari dan tanpa gua sempat membacanye...
so moralnye...boleh ke perhimpunan BERSIH 2.0 yg akan diadakan pd 9/7 nanti berjalan dgn aman, tenteram dan tertib bila pencacai2 yg muka bengis mcm singe kudung dan mamat naik minyak tadi akan berada disana sama2 meluahkn perasaan mereka...boleh kontrol ke??? gua senyum sampai sekarang...dan ketawa kihkihkihkih...

Double Y said...

Hahaha smart blog demo loni.. kito jupo deh.. tp kawe pakai baju meroh..

http://yuseriyusoff.blogspot.com/2011/06/patriot-vs-bershit-20-buku-bertemu-ruas.html

Jeo Botak said...

KITA JUMPA DI KL WEIIIIII....

KITA KASI BERSIH UMNOPURNO...
KITA KASI BERSIH PUKIDA....
KITA KASI BERSIH PERKOSA....

KITA KASI TERAJANG SAMA KATAK....

LAST SEKALI...
KITA TENGOK BERSIH KA YANG BUAT KECHOH ATAU POLIS KA YANG MULAKAN KECOH.....

JANGAN LUPA "ON" KAN VIDEO PADA HP ATAU VIDEO CAMERA. MAU KASI RAKAM MUKA POLIS2 YANG BUAT KECOH AND KEMUDIAN KITA KASI TAYANG DALAM YOUTUBE.

HARAP PENGANJUR AKAN JEMPUT PEMBERITA2 DARI LUAR NEGARA SUPAYA MEREKA DAPAT MERAKAM KELAKUAN POLIS2 DI MALAYSIA.....`

matkambing said...

website themalaysianinsider kena dos attack pagi ni! ini kerja sape pulak?

Jeo Botak said...

HARI INI AKU DAN BINI AKU SEMUA PAKAI BAJU KUNING.....

ANAK LAKI AKUPUN JOINT SAMA
ANAK POMPUAN AKU PAKAI REBEN DI TANGAN WARNA KUNING
ANAK LAKI AKU YG BONSU PAKAI CERMIN MATA BINGKAI WARNA KUNING
KERETA AUSTIN MARTIN AKUPUN ADA REBEN WARNA KUNING

KAMI SAMBUT SERUAN AMAN BERSIH.....

Anonymous said...

kihkihkihkih....mlm tadi penyangak kedua AMK dh kene tangkap..tu lah tak sabar2 nak menyusahkn orang dh sendiri dapat susah...gua dh berpakat sama jiran2 dan sebahagian dpd kariah masjid nak bawak anak bini pergi dgr ceramah agama kt bt lanjan/sg ara..rasenye lebih elok dan lebih bertanggung jawab gua nak terapkn nilai2 murni islam kedlm jiwa keluarge gua dpd suruh mereka pakai baju kuning, spek kuning, tudung kuning, dll kuning pi menayngkn diri dgn pemikiran utk membenci dan berdendam sesama sendiri..moga2 dgn tarbiyah yg betul
gua mohon kehadrat ilahi moga2 keluarge gua akan mendapat hidayah supaye dapt menjadi manusia yg bergune pd ummah...kihkihkihkih. lepas dgr ceramah nanti nak bawak keluarge makan2 dgn atok nenek mereka kt rawang..harap2 kt sana pemandangannye aman dgn langit cerah dan bumi hijau nyaman. kalau ade kuning pun mungkin lampu kuning traffic light utk tujuan baik...kihkihkihkih

mantabligh said...

anon 10.00am tu labon ajer, nak makan sedap pun tak cukup! hujung minggu jalan rumah orang tua minta duit ler tu!

Anonymous said...

kihkihkihkih en mentabligh...gua bawak anak bini pi jumpe orng tua gua kt rawang utk tujuan baik utk melawat/menziarah mereka. lepas tu nak ajak mereka pi makan2 kt restoran atas bukit tu..lagi pun dah hampir cukup bulan adelh sikit2 rezeki yg tuhan bagi utk dikongsikn bersama. habis makan nak pi supermarket plak nak beli barang2 dapur utk mereka...aktiviti ni dah kami lakukn sekian lame dari anak kecik sampai dia orng dah boleh menilai sendiri nilai2 murni yg ade.. kihkihkih..alhamdulillah gua bersyukur ya amat setakat ni semuanye baik..gua harap nanti tak jumpa penyangak2 baju kuning selain dpd budak2 supermarket tu...insyaallah lepas isyak nanti gua sekeluarge akan balik semula ke KL setelah selesai buat check up untk kedua orng tua di kelinik berhampiran..tak banyak habis pun tak sampai 500 hengget dpd keringat gua dan bini jual nasi lemak dan goreng pisang...harap2 tak jumpe dgn puak2 baju kuning ni yg boleh menutup pintu rezeki kami...na'uzubillah...kihkihkihkih..

Anonymous said...

1.ada sapa-sapa ingat mamat special nii!!
2.sorang yang berguling!meniarap!semasa menghalang sultan dan raja muda perak tempohari!!
3.sorang yang pakai serban dan jubah!bawak lilin semasa berarak masa mamat dap bunuh diri terjun bangunan tempohari!!
4.kalau ada depa berdua dalam bersih 2 nanti!!gamatla oiii!!syokla oii!!pakat-pakat nak tepuk tangan!!
5.mat-mat salleh yang mai amabiq gambaq pun syok!!depa tak pernah tenguklagi dalam dunia ni!!puak-puak yang akai tak dak samapai tratu!!!!
6.pakat-pakat dah hapai slogan bersih nanti!!vail!vail!biga!biga!engg!eng!!
7.huhhh!!!gamat nanti!!seronak puak kapiaq dok tenguk puak -puak pas!! dari tingkap bilik berhawa dingin dibangunan tinggi KL nanti noo!!

Anonymous said...

Mereka adalah pengerusi gabungan itu Ambiga Sreenevasan, ahli jawatankuasa pemandunya Maria Chin Abdullah, exco kerajaan Selangor Teresa Kok, aktivis sosial Hishamuddin Rais, koordinator kumpulan peguam Lawyers for Liberty Fadiah Nadwa Fikri dan Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM) S Arutchelvan.-malaysiakini

1.pemimpin bersih!!
2.ambiga!!pemurtad malaysia!!
3.teressa kok!!gambaq blue merata tempat!!
4.tukaq tiub!!!dah kumoq mulutka!!minum kopi stesyen keretapi kluang!!bulan posa lepas!!berkelana ke bali!!
5.elokla pakat-pakat pas ni hapai slogan bersih dua nanti!!dah hapai!!
6.veil!veil!veil!biga!!biga!!eng!eng!eng!!
7.sahla !!sekarang pas adalah parti kebajikan!!syoknya puak-puak kapiaq ni!!bukan saja boleh tarik idung puak-puak pas ni!!boleh taruh satu lagi tali lembu kat tengkukla pulak!!
8.DiDUNIA lagi Allah telah tunjukkan bahawa selama ni puak-puak pas dok ludah kemuka sendiri rupanya!!

Matkambing said...

pencacai umno dah meroyan tahap gaban! rakyat kebanyakan menyokong tuntutan bersih lebih ramai dari yang menyokong perkosa dan yang sewaktu denganya! sokong ler pemimpin yang memerintah dengan cara menipu!

Anonymous said...

kihkihkih...mat kambing mat kambing...tak semestinya yg tak sokong BERSIH 2.0 semuanye penyokong/pencacai ameno... gua dari golongan tak berkepentingan ni cuma pentingkn keamanan dan kesejahteraan hidup yg kami lalui selama ini tidak mahu diganggu gugat. gua dan keluarge gua berharap pintu rezeki dan periuk nasi kami tidak terganggu dgn perhimpuanan hangpa. undi gua gua punya hal..gua bebas mahu undi siape2 gua suka..gua lebih utamakn kesejahteraan hidup anak2 gua supaya mereka dapat didikan utk dunia n akhirat dgn sempurna. gua tak mahu minda mereka dipengaruhi dgn gejala dan perbuatn yg tak baik yg boleh merosakkan hidup mereka..itu saja.
mat kambing, eloklh hang pi mandi ayaq bunga dan BERSIHkn diri dan minda hang dari kekotoran dan kekeliruan dlm jiwa hang yg bercelaru. hang seharusnye menjadi seekor kambing jantan yg bermoral tinggi dan
tidak terikut-ikut dgn nafsu serakah yg bercelaru yg dibawa oleh budaya KUNING yg merosakkan..
mat kambing, hang jgn marah nooo...takut nanti hang kene juai timbang kati...kihkihkihkih

Sayasokongbersih said...

anon 2.53pm, kalau hang tak nak join bersih hang dudok rumahlah!tak dak sapa marah hang, tapi kami yang nak berkumpul hang janganlah jeles. respeklah kat hak kami nak berkumpul noo!

Rakyat bermoral said...

elokla tu sape2 rasa xmo p sila bw ank bini jauh2 ye..elok gak mnyenangkn lg phimpunan BERSIH...jln x ler jem..lps ni pakat2 siap kamera vedio..kita rakm aksi2 polis..moh kite ke BERSIH..

Jeo Botak said...

Puak2 Umnbnopurno sekarang ni dah MERABAN.....OTAK DAH TAK BETOI.

Orang nak pergi sana dlam keadaan AMAN...depa dok sibok jaja kat TV dan surat khabaq kata nak jadi pengacau la. Yang best sekali Menteri2 BANGANG dalam Umnopurno boleh kata negara akan huru hara???
kah..kah..kah...

Cuba kita tengok siapa yang nak cabar BERSIH???
Cuba kita lihat sipakah yang akan menggerakkan lembu PERKOsA dan bertembung dgn BERSIH?
Cuba kita lihat beruk2 manakan yang cuba nak buat demontrasi pada hari yang sama???

Jadi ..... siapa sebenarnya PENGACAU?
Jadi.....siapa sebenarnya yang nak buat huru hara?
Jadi...siapa yang sebenarnya yang nak mencabar BERSIH?


kah...kah...kah....
Korek taik hidung masin....tapi tak ngaku taik hidung yg melekat kat jari tu taik hidung dia sendiri???? ha..ha..ha... Umnopurno....Umnopurno.

Anonymous said...

makin hampir 9/7...mankin kuat APCO meracau..mcm dah nampak malaikat maut mai nak ambik nyawa...

org yg beriman, akan lebih bertakwa bila ada petanda dia mangkin hampir pada maut..nampak sgt APCO ni x da iman & tak bertakwa langsung..

Anonymous said...

Macam HARAMJADAH aku tengok muka sekok2 Umnopurno ni

Anonymous said...

kihkihkih...gua tak sabar nak tengok hasil dari himpunan BERSIH 2.0 yg dianggotai oleh lembu2 melayu hasil adunan air taik KUNING dari Ambiga+DAP+PAS+PKR...
kihkihkih...

Anonymous said...

lagi busuk ayaQ taiik yg gelaQ diri depa BERUK JALANAN...PECACAI umNO dok jilat taiik kepala beruk jalanan ni...nak cari makan!!!!

Anonymous said...

Nak tengok muka2 HARAMJADAH kepala-kepala anjing..... layarilah youtube XXY140TGH

Anonymous said...

erm...,,sy skong BERSIH..,,yg x tau pe2 tjuan sal PERHIMPUNAN BERSIH NI..seelok2 nye senyap jew..jgn nk mKI Hmun, bnda yg entaH ape2..,,buat dosa jew broo2 sekelian..,,kita sbg rkyat ad hak utk bersuara..,,nishj jln nyer ler ak rse...,,*psnn*PILIH LAH PEMIMPIN YANG BOLEH MEMIMPIN KITA,,BUKANNYA YANG DI PIMPIN..,,