"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 02, 2011

BERSIH 2.0: KERAjaan Isytihar Perangi Rakyat

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

30hb. Jun, 2011 jam 12:59 am bila gua bukak Facebook gua, gua terima 1 email dari bekas classmate gua masa Sekolah Rendah dan Menengah dulu:


Gua tak anggap email dari member gua diatas sebagai 1 ugutan walaupun member gua tu sekarang bekerja di Kementerian Dalam Negeri. Gua anggap ianya sebagai 1 peringatan macam yang selalu-selalu gua diingatkan oleh member gua dalam beberapa isu dan perkara yang gua tulis dalam blog dan Facebook gua.

Selang sehari sebelumnya pulak, gua dapat peringatan yang lebih kurang sama:
salam... saya baru dapat maklumat.. assalamualualikum sahabatku .. bermula dari tengah malam ini jam 1200am hingga 1200am = 24jam operasi lalang mengenai BERSIH akan dilakukan oleh pihak PDRM terhadap mana2 individu yg komen ttg politik BERSIH dan tangkapan akan dilakukan dari rumah kerumah .. dimaklumkan jangan on fb n hp selama waktu itu .. saya mendapat info mengenainya daripada **** ********** by call .. sila hebarkannya melalui chat group atau individu dan jgn dipamirkannya
2 kali amaran atau peringatan. Dalam masa beberapa hari ni pulak, semakin banyak tangkapan sudah dilakukan oleh pihak PDRM yang melibatkan Ahli Politik kerana memakai T'Shirt BERSIH 2.0, Peniaga yang menjual T'Shirt dan Aksesori BERSIH 2.0, Individu yang mengedar Risalah BERSIH 2.0 dan lain-lain kes yang berkaitan dengan BERSIH 2.0.

Ustaz Zakaria yang ditahan di Jalan Dato' Pati, Kota Bharu siang tadi malam ni terpaksa tidur dalam Lokap di IPD Kota Bharu dekat Pengkalan Chepa. Maklumat dari Peguam beliau mengatakan bahawa beliau dilokap kerana kegiatannya mempromosi BERSIH 2.0 didalam Facebook beliau dan kerana enggan bekerjasama (gua tak tau kerjasama macam mana, mungkin kena tukar promote PERKASA, Silat Lincah atau Patriot) beliau dilokap.

Kiranya Ustaz Zakaria adalah Facebooker pertama ditahan berkaitan dengan BERSIH 2.0.

Petang tadi pulak, Timbalan Ketua Polis Negara - Datuk Seri Khalid Abu Bakar membuat kenyataan bahawa pintu rundingan dengan Penganjur Perhimpunan BERSIH 2.0 sudah ditutup secara rasmi mulai hari ini.

Beberapa jam sebelum tu gua terima 1 mesej dari sahabat gua di "Perantauan":
bnyk cawangan rupanya FRU ni...ade yg mcm sb ambik gmbr snyap2,ade team sniper utk tembak ketua rusuhan...mcm2 ade..smlm kwn aku ckap tpm kuar arahan untuk hentam BERSIH..xkira ape jln...
Loceng amaran dah dibunyikan 3-4 hari lepas, hari ni nampaknya KERAjaan secara rasminya dah Isytiharkan Perang dengan Gelombang Kuning. Timbalan Perdana Menteri sendiri dah keluarkan arahan "Hentam BERSIH tak kira apa jalan".

Inilah masalahnya bila Pimpinan Tertinggi Negara dilantik dari kalangan Samseng. Tuntutan Rakyat Marhaen ialah Penambah-baikkan dalam sistem Pentadbiran disahut dengan "Loceng Perang".

Siapa yang nak berperang..? BERSIH 2.0 bukan 1 Gerakan Ekstrimist. Gua yakin dalam Sekretariat BERSIH 2.0, tak de sorang pun ada pengalaman dalam peperangan, Strategist Peperangan atau mana-mana individu yang ada kelayakan untuk memimpin sebuah "Armada" bagi memerangi Yang Di Pertuan Agong (mengikut tuduhan KERAjaan) jauh lagi KERAjaan.

8 Tuntutan Bersih 2.0:
  1. BERSIHkan Senarai undi
  2. Mereformasikan Undi Pos
  3. Penggunaan Dakwat Kekal
  4. Akses Media yang Bebas dan Adil
  5. Tempoh Kempen Minima 21 hari
  6. Kukuhkan Institusi Awam
  7. Hentikan Rasuah
  8. Hentikan Politik Kotor
Jelas diatas - tiada 1 pun Agenda Peperangan. KERAjaan cuma berani tunjuk kehebatan dengan rakyat sendiri yang lemah tapo KERAjaan takut untuk tunjuk hebat dengan Negara Jiran sampaikan Jiran kita yang Samseng bertindak begitu berani menceroboh Ruang Udara Negara Malaysia yang Berdaulat sehingga 2508 kali dalam masa 3 tahun.

2508 kali bahagi dengan 3 tahun = lebih kurang 2 kali sehari Singapura mencabar kedaulatan Negara Malaysia, KERAjaan Negara Malaysia hanya mampu "Memberi Amaran" SAHAJA.

Dengan Rakyat sendiri pulak, kita tuntut supaya sistem Pentadbiran Negara Malaysia dibuat PENAMBAH-BAIKKAN - KERAjaan terus "Isytihar Perang" dengan Rakyat sendiri.

Blog ini akan terus berwarna Kuning BERSIH sebab BERSIH 2.0 tak pernah lancar Perang dengan KERAjaan atau Yang Di Pertuan Agung sebaliknya BERSIH 2.0 hanya menuntut supaya SISTEM PENTADBIRAN dan SISTEM Pilihanraya Negara Malaysia di BERSIHkan dan dibuat penambah-baikkan.

Kami mahu sebuah Kerajaan yang baik, telus dan berhemah yang dapat mentadbir Negara Malaysia yang tercinta mengikut 1 sistem yang lebih baik, bukan sebuah KERAjaan yang angkuh, sombong yang cuma tahu nak berperang dengan rakyat sendiri..!


3 comments:

Anonymous said...

1.tak payah cakap banyak la!!kalau berani pi la demo kat najibtu!!pakai baju bersih!!takkan hangpa takut kot!!kubu kuat hangpa sendiri!!kelantan!!kelmarin!!guan eng dah ketaq lutut!!kena serang dengan puak baju merah dikubu kapiaq sendiri!!tu baru puak baju merah!bukan puak selendang merah lagi!!
2.tenguk puak pas kelantan la pulak!kot dok jadi ayam jantan dalam blog jee!!

Jeo Botak said...

Kau orang cuba pikiaq.... sapa lagi yang akhbar dan tv Umnopurno yg tak temuduga komen pasal Perhimpunan Aman BERSIH ni..???

Professor Kangkong..??
Pegerusi Syarikat Kangkong..??
Guru Besar Kangkong??
Imam Masjid KL
LEMBU...?
KATAK..?
ANJING...?
Semua sudah beri komen....

Cuma....
Sekor ja lagi yang depa tak jemput2..

BABI HUTAN....!!!!!

ha..ha..ha...

Diyana said...

kalo stakat komen pakai Anonymous bek x yah komen psl isu pengecut.....psl ko lg pengecut drpd org yg komen kt blog ni...jilat ludah senirik ajo...org bn bkn takat tadak maruah, nama pun tadak...kesian sungguh....