"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 21, 2011

Himpunan Sejuta Umat: Pergi Tazkirah Perdana Menteri Dulu

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Petang esok akan berlangsung "Himpunan Sejuta Umat" di Stadium Shah Alam. Gua tak follow sangat perkembangan-perkembangan berkenaan dengan perhimpunan tu tapi ada la jugak gua baca dalam banyak media serba sikit pasal perhimpunan tu.

Pandangan Seposen Gua...
Gua tak nampak Rasionalnya berhimpun beramai-ramai dapat "Mendaulatkan" Agama Islam. Gua tak nampak kesan dari perhimpunan tu akan menguatkan lagi Agama Islam & gua tak nampak dalam pandangan sebelah mana pun penganut Agama Islam akan bertambah walau sebanyak 1% dengan berhimpun macam tu.

Dalam pada "Ekstrimist-Ekstrimist" (gua label leader-leader yang merancang himpunan tu sebagai Ekstrimist ataupun "pelampau" Agama Islam) tu berhimpun, menghimpun & menyatakan pandangan masing-masing melalui mikrofon & pembesar suara, yang lain bersorak-sorai bertakbir, golongan pendakwah Kristian bergerak dalam senyap.

Korang berhimpun, menyalak, bertakbir, sorak-sorai, penganut agama lain pandang dari jauh & berfikir & bercakap: "apa tu'..? Balik berhimpun, keluar dalam media sampai 5-6 hari, Islam bertambah kuat..? apa yang kuat..? sorakan..? takbir..? Umat Islam bertambah..?

Umat Islam tak kan bertambah kalau pendakwah WAJIB yang bertauliah, umat Islam tak kan bertambah kalau Sekolah Agama Rakyat tak dapat sokongan dari Kerajaan Pusat, umat Islam tak kan bertambah kalau banyak Gerakan Islam disekat pergerakannya hanya kerana tidak sehaluan dengan Kerajaan Pusat.

Pendakwah Islam nak berdakwah kena ada "Tauliah", Mubaligh Kristian nak berdakwah cuma perlu ada "Kemahuan". Belum apa-apa kita dah kalah dalam bab ni.

"Nasib Baik"

Di Malaysia, gua letakkan Agama Islam sebagai Agama yang bernasib baik.

"Nasib Baik" mak bapak kita semua beragama Islam dan "Nasib Baik" bersebab kepada itu kita pun terus "diagamakan" sebagai 'beragama Islam" walaupun masa tu kita tak tau apa-apa pasal Agama Islam.

Ada jugak antara kita yang tergolongan dalam golongan ber"Nasib Baik" ni tak pernah mengamalkan ajaran agama Islam. Sembahyang Jumaat seminggu sekali sepanjang tahun bukan bermakna kita 'beragama Islam" kalau amalan-amalan WAJIB yang lain selambe je kita tinggal.

Pakai baju Melayu, bersampin, bersongkok bukan bermakna kita "beragama Islam" sebab semua perhiasan tu bukan HAK Agama Islam. Yang tu semua Pakaian "Orang Melayu". "Orang Melayu" dengan "Agama Islam" Tak sama. "Orang Melayu" kalau nak menikah kena beradat... Kena meminang, bersanding bagai. Itu bukan ajaran Agama Islam.

Adat Melayu kebanyakannya dicedok dari Adat dalam Agama Hindu. Kalau ikut 100% Adat Melayu, 30% kaki duduk dalam Agama Hindu.

Dalam Islam tak de "Hantaran" yang ada cuma "Mas Kahwin". Bersanding macam Kajol bukan ajaran Agama Islam.

Bagi gua la... Melayu makin kuat, Islam makin lemah. Melayu bukan Islam, islam bukan Melayu... Melayu cuma bangsa, Islam adalah Agama. Agama akan menguatkan sesuatu bangsa & bangsa selalunya akan melemahkan sesuatu agama. Bangsa yang bongkak akan membentuk Agama mengikut kemahuan mereka & bangsa yang lemah akan membentuk bangsa mereka mengikut kemahuan agama. Tak yah nak debat panjang-panjang bab ni.

Cuma bangsa yang Bongkak akan keluarkan kenyataan "Agama Islam" akan jadi lemah kalau "Bangsa" kita lemah. Ini kenyataan Bongkak. Kekuatan sesuatu "Bangsa" pada gua ikut mana-mana pun bagi gua terletak pada Agama.

Gua ambik contoh paling mudah... Realiti... Agama Kristian kuat bukan sebab Bangsa Kulit Putih, tapi Bangsa Kulit Putih jadi kuat sebab pegangan mereka pada Agama Kristian sangat kuat.

Tak susah nak nilai. Pagi Ahad sebelum loceng Gereja berbunyi, Penganut Agama Kristian dah penuh dalam gereja & realitinya dekat Malaysia sendiri Agama Kristian dianggap sebagai pengancam kepada Agama Islam... Eh... Berapa ramai Bangsa Kulit Putih ada di Malaysia sampai Agama Kristian dianggap sebagai pengancam kepada Agama Islam..?

Contoh mudah jugak gua ambik, Penganut Agama Hindu di Malaysia 90% berkulit Hitam & berbangsa India. Agama Hindu tak pulak dianggap sebagai pencabar kepada Agama Islam walaupun peratusan "Bangsa" yang beragama Hindu adalah India.

Kekuatan Agama bukan terletak pada "Bangsa". kalau tak paham jugak, nampak sangat tahap "Kemelayuan" korang tinggi.

Petang esok Insya-Allah sekurang-kurangnya 10,000 orang beragama islam akan berkumpul di Stadium dalam misi "mendaulatkan" Islam di Malaysia & malam minggu nanti gua yakin 100%sekurang-kurangnya 50,000 anak muda beragama Islam akan memenuhi pusat-pusat hiburan di seluruh Malaysia.

Yang kena tangkap ialah Pendakwah-pendakwah bebas yang mahu mendaulatkan Agama Islam tapi tiada "Tauliah", yang bebas tak kena tangkap malah "diraikan" ialah anak-anak muda beragama Islam pengunjung pusat-pusat hiburan.

Agama Islam TAK KAN kemana di Malaysia selagi Penguasa lebih pentingkan penguatkuasaan undang-undang yang merugikan Agama Islam sendiri.

Anak-anak dara berpakaian menjolok mata & melanggar ajaran Agama Islam merata-rata berkeliaran dibiarkan, Pendakwah yang mahu mendaulatkan Islam & mengembangkan Ajaran Agama Islam ditahan. Bini pemimpin tertinggi tak pernah reti nak tutup aurat & suami sendiri yang berjawatan Perdana Menteri Malaysia (Mohd.Najib bin Abdul Razak) DAYUS tak reti nak tegur bini.

Nak Daulatkan Islam..?

Khak Ptuih...!!!


28 comments:

Editor@WD said...

Mana lebih penting, himpunan selamatkan akidah ke atau pakat2 desak kerajaan laksanakan undang-undang cegah murtad?

himpun ramai2 duk tunjuk kekuatan, banyak bahayanya dr positif. silap2 langkah, bukan islam akan jauhi islam. jika begitu jadinya, sape mau tanggung dosa x berdakwa secara berhikmah. jadi betol la apa yg pas putuskan, dakwah kena berhikmah, bukan dgn cara berkumpul.

Tuan Topeng Perak, mohon link blog teman satu kat sini.

http://warkahdaily.blogspot.com

Terima kasih ye.

Anonymous said...

Yang nak berhimpun tujuan apa? Kalau nak "desak",ditujukan kepada siapa?Kalau nak tunjuk kesepakatan umat Islam,nak tunjuk kad siapa?
Ini soalan-soalan asas yang wajar dijawab sebelum buang masa dan tenaga nak berhimpun.Soalan tambahan: Siapa yang membenarkan isu murtad ini berpanjangan? dan Siapa yang menyekat cadangan PAS mengemukakan undang-undang Murtad diParlimen?

Anonymous said...

1.cakap je yang hang dan puak-puak pas ni dah lama barua dap a.k.a pemurtad melayu islam poji oii!!

Anonymous said...

Apa objektif yang mahu kita capai dalam Himpunan Sejuta Umat ini ?

* Untuk menerangkan kedudukan perkara yang sebenarnya tidak seperti yang digembar-gembur melalui media.
* Mengukur tahap kesatuan dan semangat kekitaan dikalangan orang Islam khasnya terhadap gerak-kerja Kristianisasi termasuk peristiwa 3 Ogos 2011.
* Memberitahu kepada rakyat perlunya persoalan aqidah ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.
* Menserlahkan Institusi Raja yang menjadi payung Bangsa Melayu dan Islam dalam hal peranan mereka dalam sama-sama menangani isu yang menyentuh sensitiviti orang Melayu Islam di negara ini.
* Menzahirkan kekuatan aqidah dan keimanan masyarakat Islam sambil memberi amaran tentang bahaya yang akan menimpa negara ini seandainya isu ini terus dieksploitasi.
* Menyedarkan rakyat tentang wujudnya peruntukkan dalam Perlembagaan dan undang-undang negeri yang tidak mengizinkan mana-mana pihak mengganggu-gugat kesucian Islam serta tindakan mendakwahkan agama selain daripada Islam kepada orang Islam.

Anonymous said...

aku setuju apa hang cakap.....cuma silap penganjur x ajak ambingaoat, jd ketua......paasti ramai lembu2 yg kena cucuk hidung berhimpun mcm bersih tu....pak janggoat...pak lebai, sbb perangai diaorng mmg bangsat patut kena bersihkan dgn FRU...

Anonymous said...

Anon 7.02...memang jahil tak dpt nak bezakan antara bangsa dgn agama...melayu tu bangsa.....islam tu agama (addin) yg jadi anutan semua bangsa di dunia ni.....islam bukan hak org melayu....yg kamu merepek marahkan Pas tu pasal apa??...yg menentang hukum hudud tu umno bukan pas....yg menentang hukum dan perintah Allah tu pemimpin umno...nak suruh rosmah tutup aurat pun takut...takut bini termasuk dlm dayus...banyak lagi contoh umno memang menentang hukum Islam....

Anonymous said...

HIMPUN nak selamat akidah umat islam...lawak tersohor abad ini!!!! akidah UMNO yg dah sesat sapa nak selamat!!!!!

semahcincin said...

umno yang bergego satu dunia ni,ada ke pemimpin2nya hadir kt HIMPUN tu....satu dunia pun sudah tau umno itu Apco laknatullah.

Anonymous said...

baru jek tangkap org bagi ceramah sebab tauliah nak sembang pasal perkara aqidah..kah kah kah...lu mmg lawak la mat....

Anonymous said...

kes penyelewengan exco perak baca disini bro minta tolong sebarkan kes penyelewengan exco perak ni http://yomamaparpu.blogspot.com/2011/10/sugar-mummy-parpukari-part-2-hubungan.html hrp disebarkan.

Anonymous said...

LU P MAMPOOOS LA UMPURNO!!!

Anonymous said...

Nak tahu lanjut berkenaan HIMPUN

Sila Lawati:

www.tintedhijau.blogspot.com

Anonymous said...

Nak Himpun apa, sengal lu smua, Nak himpun UMNO untuk masuk dalam jamban aku nak gi. UMNO go mampos..

Nak himpun, ni smua keja cakap berdegar degar... Cakap pasal murtad apa perkasa tahu, depa sendiri tak gi mesjid.. malah depa duduk lepak raba buntut GRO. Gi mampus UMNO, PERKASA perosak bangsa melayu dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

kalau tak silap allahyarham haji osman kati sampai meyinsing lengan sebab lawyer sister in islam tu benak dalam hujah undang syarie versus sekular law dalam satu tv show tv1,2,3,oasis dan hijrah kalau berani ce le bawak isu diskusi ni antara ulama dunia versus akhirat lawyer syarie dgn sekular sis in islam dgn haji kharusani and so on baru lah jadi top tv oops jgn tapis da

tok_gajah said...

PAS menjauhkan diri dari Himpunan semata mata takut hilang sokongan kaum kafir.

Sebaliknya kaum melayu/Islam sedar bertapa bacul nya PAS.

Anonymous said...

tok gajah namanya memang dah gah kerana besar tapi bodo piang dulu kini dan seterunya.

Tok Ketua said...

Scientifiknya, Gajah ni badan ja besar tapi otak kecik.


ha 3X

Mamu said...

Berita Panas!! YB Hamidah mahu jadi MB Perak, kini tersepit diantara kuasa duit dan dot, dot, dot!

http://yomamaparpu.blogspot.com/2011/10/yb-hamidah-mahu-jadi-mb-perak-kini.html

cigaraga said...

mohon link ke blog saya

www.cigaraga.blogspot.com

PerisikRakyat said...

aku pon hairan napa masih ramai sokong pak jib ni.. kesian sungguh

Anonymous said...

Sape sokong Parti Ambiga's Semalaysia,conform masuk syurga...semua perkara yang Parti Ambiga's Semalaysia cakap diHALALkan disi ALLAH...Tok Guru pun dah jadi NYANYUK,hidung berdarah dulu pun masih tak sedar diri lagi...Tunjukkanlah lagi Ya ALLAH akan kepincangan,penipuan,pembohongan Parti Ambiga's Semalaysia ni kepada umum...aminn...

Anonymous said...

Aku nak kata rakyat Malaysia ni bodoh-bodoh..ramai jugak yg cerdik. tapi ramai jugak la yg bodoh. Kalau tak bagi berhimpun..tak bagi permit sibuk lah mencanangkan seluruh seantero dunia hak2 asasi di malaysia dah tak ada.Perhimpunan macam BERSIH..entah apa tujuah kejadahnya..sampai mati2..dok ikut si Kafir Harbi.Apa tujuan??kosong.. cuma kerana permit tak ada maka sibuklah rakyat Malaysia nak berhimpun..otak udang.

Kalau dah bagi permit untuk berhimpun..pergilah berhimpun.Ini tanya pulak apa faedahnya?? Tak ke bangang namanya tu..Murtad disana-sini sebab apa?? Tok Guru dok ikut si kafir Harbi.. Dok ikut Anwar ibrahim yg penuh dgn masalah moral.. berhimpun dan bergabunglah. Islam kita ni bernasib baik ke..Allah SWT dah takdirkan begitu.Mujur mak bapa kita islam..kalau tidak? Kalau mak bapak kita kristian?Ingat kita ni akan masuk Islam??? Belum tentu..Kalau tauhid tidak sampai..matilah kita dalam kafir. Alhamdulillah aku bernasib baik.. Allah SWT jadikan mak bapak aku Islam..maka aku pun Islam..dan akan pertahankan akidah Islam sampai akhir hayat..kpd pencacai si kafir harbi..Insaflah. Pintu taubat masih terbuka sebelum nyawa sampau ke halkum..Wallahuallam

Pok Nik
Damansara

Anonymous said...

Saya beritahu kamu orang satu rahsia , saya pandai baca bahasa cina , BI, BM. Di surat khabar cina, MCA kata DAP ialah anak pantung/anjing PAS. Apabila baca newspaper Bahasa Malaysia seperti UTUSAN 'M'' pula, UMNO pula kata PAS ialah anak pantung/anjing DAP. Siapa cakap betul ? Rakyat dibodohkan-lah. Sebab mereka mahu membuat kacau bilau antara parti dalam Pakatan Rakyat dan juga sengaja mewujubkan perasaan praksangka antara kaum Melayu dan Cina supaya semua Melayu mesti bersatu padu menyokong UMNO yg memperjuang '' Poket $$ '' parti dan juga mengukuhkan kuasa. dan lupakan kegiatan '' Baik'' mereka. Apabila UMNO bagi satu biji gula bagi rakyat, jangan gembira dulu, nanti rakyat akan dipukul seratus kali dgn kayu..... sedar-lah taktik politik yg kotor..

ORG MUDA ANTI UMNO said...

salam..
pok nik lu hujah berjela jela tapi mcm taik lembu bodoh..lu islam keturunan je tau tak?apa yg kerajaan buat kezaliman pd terang2 lu tak nampak sbb otak lu penuh dgn taik lembu..lu basuh la otak lu..
lu penyokong umno paling bodoh,sapa tolak HUDUD?sapa bagi saham bumiputra 50 bilion hilang?
lu memang bodoh la pok nik...

Anonymous said...

Aku sokong undang2 cegah murtad dan aku sokong juga HIMPUN? Pada penjilat jubor2 Kristian yg hanya disalat dgn kertas tisu tu korang sapa nak halang HIMPUN? Yg pegi HIMPUN tu mintak duit kat mak bapak korang ke?

Pada aku PM ka, Aziz Bari ka, Khalid Samad ka semua patut diajar mengaji balik. Yg PM kena ajar Rosmah jgn makan duir takyat, yg Aizi Bari jgn hanya sedap jadi pengampu DAP dan jurucakap pro-Kristian, Yg Khalid Samad jgn nak kongsi nama Allah dgn Kristian saja ada faham.

Sister In Islam pun patut tukor nama jadi Sister In Atheism.

papagemok said...

"Kita akan berjuang habis-habisan sehingga ketitisan darah terakhir"

kah..kah..kah....

Woiiii...bangang2 Umno!
Lu ni syok sendiri ka?
Lu ni syok sorang2 ka?
Kalau cakap kat lembu, mungkin lembu boleh angguk la.

Sapa mau perang sama lu orang?
Sapa mau hantam lu orang?
Ini negara demokrasi la.
Lu jangan pikir, dalam negara demokrasi, lu orang saja boleh memerintah.
Negara demokrasi utk memilih kerajaan bukan dgn cara gaduh2. Bukan dgn cara berperang. Bukan dgn cara samseng pukul orang.
Dgn cara pilihanraya la.

Apa ra punya bangang la lembu2 umno ni. Nak berperang? kah..kah..kah....!!!

Ni la orang kata, lembu yanbg tak boleh terima hakikat utk kalah dlm PRU 13 nanti.

Harap pihak polis tolong "mark" kan muka2 lembu2 umno yg cuba meniupkan bibit keganasan, samseng dan pengkhianat undang2 negara.

BODO PUNYA LEMBU UMNO.

din said...

Assalammualaikum...
Apakhabar sahabat2 ku & sodara2 seAgama dgn ku..
Udah2 lah...tak perlu kita bertengkar & memaki hamun sesama kita,seharusnya kita perlu bersatu demi agama&bangsa kita. Tak perlu kita tagakkan benang yang basah,tak kira MCA @ DAP termasuklah MIC mereka ini tetap ultra kiasu..depan kita pijak semut tak mati,belakang kita mereka mempunyai perancangan utk menjatuhkan islam&melayu di tanah MALAYA..Jadi sodara2 seAGAMA dgn ku,inilah tugas kita,bersama2 merapatkan SAFF,berjemaah sesama UMAT demi KEKUATAN ISLAM!!! yg tercinta.Jika anda mengatakan kekuatan kita pada agama @ ada juga yg mengatakan kekutan agama pada bangsa..yg penting ISLAM dan kita sebagai Bangsa Melayu Di MALAYSIA menjadi BAngsa yg terbesar & keseluruhannya berAGAMA islam,maka tugasnya ditangan kita yg berbangsa melayu..

Anonymous said...

敬爱的佛教伩徒,
有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说:

1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪.

2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为.

3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。

囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么.

至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。

縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。

在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.

Pls give charge for us to clean dirty of our country(MALAYSIA) SAVE MALAYSIA & LOVE MALAYSIA