"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 27, 2009

Kugan's 2nd Autopsy finds external injuries - malaysiakini

Reactions: 
A second autopsy on suspected car thief Kugan Ananthan has found external injuries caused by blunt force trauma, sources told The Malaysian Insider.

The 22-year-old, who died while in police custody on Jan 20, was said to have died of cardiac arrest following the injuries, the sources said.

Initial findings also revealed Kugan was asthmatic, and his condition had caused phlegm to accumulate in his lungs.

The full report is expected to be issued within days after Universiti Malaya Medical Centre pathologists carried out the autopsy that lasted nearly 10 hours on Sunday following a dispute over earlier findings that he had died of "water in the lungs".

The Attorney-General’s Chambers have classified the case as murder and 11 policemen from the Subang USJ Taipan police station have been reassigned to desk duty pending investigations.

It is understood that closed-circuit-television-cameras (CCTV) were not placed in the police station’s lock-up despite a directive years ago that was intended to prevent claims of police abuse.

Kugan was said to be part of a syndicate involved in stealing luxury cars but his family said he has no criminal record and worked as an insurance claims executive.

Kugan will be cremated at the Puchong Batu 14 crematorium on Wednesday.

Fearing trouble, police have warned his family and friends not to turn the funeral into a protest following unconfirmed reports that a procession with banners and placards are being planned.

The police are now questioning some 21 people, including two deputy ministers, for allegedly barging into a hospital mortuary to view Kugan’s body last week. The family and the two politicians dispute the police and hospital version of events, saying they had a right to see the body.

His death is the latest over the years of suspects, mainly Indians, who had died suddenly in police custody.

Political parties across the divide have asked for an independent probe into his death and others in the past.

His family has also criticised the police for hiding behind a wall of silence over the death.

“The police never informed us that he was arrested and we only heard about it from an anonymous caller,” Kugan’s uncle V. Raviroy told The Malaysian Insider.

The 42-year-old businessman said no matter what Kugan was accused of doing; he did not deserve to die.

“Kugan was only 22, he had his whole life ahead of him, why did he end up dead in the lockup?” he lamented.

-TMI

4 comments:

Anonymous said...

The Kugan case is really sad. What is much more sad is that it had been happening for years but no action taken. Only when the Pakatan Rakyat gain during the last election, thing began to change. MIC, the so call self proclaim " party of Indian" had never stand up for the Indian but now suddenly felt so caring and concern. MIC is totally SHIT and Tak Tahu Malu. People like Sammi really think that the Indian people are easy to be taken for a ride. In the past yes but now with Hindraf, I doubt it can get away with the bull shit.If MIC really want to fight for Indian people, then leave BN immediately.

Fauzi yang kaki sabul said...

6 Comments
Close this window Jump to comment form

Anonymous Mengaku aje la awak tu kaki sabul said...

Ni la topeng perak
mamat ni memang hampeh sket.

1. Nama Penuh: Mohd Fauzi Mohd Azmi
2. maybank no : 112026869679
3. Alamat:
4. group aktif: sabul2u ( laman lucah tempatan)

duduk kat mana ??

akan menyusul..
gambar...memang kurang hensem ..pasal tu tak menunjuk sangat..
tapi .... heheheh
sudah tau dia sapa ..

giler glamer mamat ni.. nak tau, setiap berita dia akan tulis malaysiakini, padahal takde pun kat malaysiakini

mamat ni dah la giler seks pastu giler glamer..last last buat promo iklan free ...

aku cabar ngko untuk menafikan benda ni.. buat malu parti jee

January 27, 2009 7:21 AM
Anonymous penjejak awan said...

http://picasaweb.google.com/poji2ya/678SejutaRakyat11am#5219997107955096194

ni hah muka dia , yang tgh tu

so sekarang , sapa nak kenal dia , boleh kenal la..

kan.. banyak lagi info aku dapat sebenarnya..tapi mamat ni biasalah,
dia rasa besar kepala kan..

kutuk orang je..

pasni boleh lah orang kenal lu..
pasal lu kaki cari glamer..

January 27, 2009 7:25 AM
Blogger Topengperak_Xinwugi® said...

pengkomen 7:21 am - awal betul kau komen untuk tunjuk keBANGANGan kau...

Nama dengan no akaun tu kau dapat dekat bawah sekali kan? kah kah kah kah kah kah kah kah kah... tu BANGANG yang pertama dari kau untuk hari ni.

Tajuk ada - malaysiakini?

Tu BANGANG kau yang no 2 untuk hari ni...

Kalau tak tau tanya, jangan buat bodoh sombong, nanti nampak sangat keBANGANGan kau.

penjejak awan - kau salah orang. cuba lagi... individu yang kau teka dalam gambar tu bukan aku, kalau kau nak jumpa budak tu, kau pergi dekat DUN Paroi.

teruskan mencuba.

banyak lagi info kau dapat?

apa lagi... kasik dedah la? wat pe nak simpan? aku cabar kau dedah..!

January 27, 2009 9:01 AM
Anonymous Orang lama said...

dah kantoi dah



21 - "M Fauzi M Azmi" poji2ya@gmail.com 013 973 9721

22 - "Mohamad Azli Kongit" az_li@yahoo.com 019 221 3899

23 - "Mohd Fahmi Mohd Azmi" mohdfahmi@gmail.com 016 323 3544

24 - "Mohd Taufik Bin AAlias" kifuat.saila@gmail.com



3. no handphone phone ada

bangang la ngko, ingat boleh menyorok ke ,

senang je, sekolah ngko pun senang nak cari ..

tulah dah tua tua , baru nak guna internet, pastu tetiba lak nak jadi perisik ,

BANGANG..

aku tau umur ko berapa, duduk mana, kerja mana,
tak yah la cabar cabar,
ko dah buat ramai orang benci kat ngko

contoh, iklan kat atas tu , semua nak cari makan je tu .. aku pun tau,tapi taktik kotor ngko tu, kalau nak cari makan, tak yah lah tumpang glamer orang lain

cari makan berniaga.. satu lagi , ko tak nafi pulak ko aktif dalam mailing list lucah tu , SABUL

come on la., aku dah lama dalam tu,
silap la ngko, buat posting dalam mailing list lucah, tapi tak mengaku...tak kan aku nak buat screen shot kat sini pulak
kan..cam yang ko selalu buat kepada orang lain

Camni je la, ALLAH tak pernah suruh orang dedahkan keburukan orang lain, sebabnya mengaibkan
tapi dalam kes ngko, ko belasah je
tak ingat,
kalau ko tu baik cam Tok Guru , aku takde hal,,.tapi alahai perangai cam cipan..
sorry bro..pendedahan ini akan berterusan..sebab KO YANG CABAR..

January 27, 2009 10:01 AM
Anonymous bekas tahanan reman said...

Orang lama !

ko pun tak lame lagi bangkrap idea, sebab umno dah nak hancur, umno ancur ko tak dapat upah lagi dah, tengok umno perak kurang upah dah cabut itu kata haji marlboro zahid, ko tu pembawakan SAKA tercabut SAKA ko hancur jadi cacing makan dek ulat ha ha ha !

orang dok fikir hal besar besar, ko fikir hal remeh temeh sabul lah entah apa apa lagi,

TP dah berubah ko macam mane bawak sampai kemati ke ? kepala hotak sabsidi UMNO memang macam tu ! uuuek !

January 27, 2009 11:48 AM
Blogger Topengperak_Xinwugi® said...

Orang Lama - BANGANG sungguh kau... kah kah kah kah kah kah kah... no telipon aku kan dah ada kat atas tu dekat ruangan iklan untuk disewa... apa nak susah-susah cariknya?

kah kah kah kah kah kah kah kah...

Aku cabar kau dedah lagi dan lagi dan lagi dan lagi..!

Oi..! dedah jangan tak dedah..!

adli hasan said...

polis x hormati hak asasi manusia, dan dlm sume situasi dianggap sbg maksum..kat M'sia polis x penah salah,sume org awam yg salah..so ape beza PDRM (baca polis raja di malaysia) dgn Mossad Israel? modus operandi xde beza ke

hasrul harun said...

Salam..ehem..
Aku nak tolong backup kawan aku si topeng ni..

1. Aku menyeru sume manusia di muka bumi supaya jgn percaye kpd berita yg x elok sehinggalah korang lihat dgn mata kepale sendiri, dan berita elok pasal orang pulak korang kena terus percaye at first glance, walaupun akhirnya korang dapati berita elok tu x betol. Itu kena jadik prinsip. So dlm kes mailing lucah si topeng ni aku sikit pun x caye..ramai kaki fitnah beb! Kalo topeng ngaku kat aku baru aku caye

2. Aku menyeru sume umat islam kat muka bumi ni supaya faham asas islam dan prioritinya dgn btol. Aku bg cth paling mudah nak faham..

cth 1: org yg tolak AlQuran misalnye, kalo dia sembahyang 24jam sehari pun,tuhan x terima amalan dia tu..alasannye mudah,aqidah dah x betol, so sembahyang tu atas asas ape?! (pejuang UMNO kena muhasabah diri dalam bab ni)

cth 2: sebaliknya, even pelacur sekalipun, kalo dia semangat pejuangkan Islam dan x penah syirikkan Allah, tuhan terima dan bg ganjaran atas perjuangan dia tu..alasannye mudah, aqidahnya btol,so pape amalannye diterima dan dosa jadik pelacurnya akan dihisab oleh Allah yg maha pengampun..

3. Ada org alim penah pesan kat aku, “buatlah maksiat kalo nak, tp jgn sesekali tinggal sembahyang sbb sembahyang tu tiang agama”..so nmpak x prioritinye (kalo korang nk amal pesanan ni, aku xnak tanggungjwb kalo jadik pape d akhirat nnt,sendiri mau ingat ah..)

Sekian tuk same2 kongsi ilmu..adios