"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 28, 2009

BPN Tu Apebende Woi??? Penjahanam Negara Ke??? - malaysiakini

Reactions: 
Soalan dah ada pada tajuk, tinggal nak bagi sikit pemahaman je dekat pembaca untuk buat kesimpulan... dekat bawah ni aku amik serba sikit artikel-artikel dari geng-geng BPN dan aku komen sikit-sikit.

Apa respon pembaca pulak? tinggalkan komen korang... geng-geng BPN pun digalakkan untuk mempertahankan diri. dekat sini kita amalkan demokrasi... komen korang tidak akan ditapis... apa yang hangpa komen itulah diri hangpa... kalau hangpa mencarut, semua pembaca tau... sendiri mau hingat..!

Dari Blog 916 - DUN BOTA : Sila adakan PRK semula.
  • Katak si katak lompat,
  • Lompat lah tinggi-tinggi,
  • Rakyat Bota dah mula meluat,
  • YB mereka nk jadi menteri.
Komen aku : Kalau aku jadik rakyat DUN Bota, mestilah aku nak ADUN aku jadik Menteri... kenapa pulak 916 meluat pulak ADUN Bota nak jadik Menteri??? meluat atau PHD (Perasaan Hasad Dengki) ?

Oi... BPN ni Blogger Pembela Negara ke Blogger Penjahanam Negara? nampak gayanya kalau BPN berkuasa, jahanam la semua DUN sebab wakil DUNnya takat boleh jadik wakil je ADUN je, tak leh lebih-lebih... Kalau dapat offer jadik Menteri Kewangan pun tak leh terima pasai depa "meluat"... bingai sungguh... SAH JAHANAM NEGARA Malaysia kalau dapat dekat geng-geng BPN ni... akai pendek..!

Dari blog Abang Tuah - KEFAHAMAN PAKATAN RANAP DAN BLOGGER PR TEWAS PERMAINAN MINDA.

Komen aku : tu gambar lembu ke kambing? kalau dah binatang lembu dengan kambing pun tak dapat nak beza, apa lagi nak bezakan perkara-perkata yang baik dan buruk?

Orang yang tak kenal antara lembu dengan kambing ni nak bela negara? JAHANAM NEGARA Malaysia macam ni...

Dari Blog abe MIE terjah 2009 : GONG XI FA CHAI DAN ADUN LEMBU- NASARUDDIN?
  • Tindakan ADUN Bota yang kini tidak mahu berkhidmat dengan kerajaan bukan satu perkara yang perlu diperanjatkan kerana Datuk Nasa memang 'dilembu' kan oleh Anwar. Kenapa dia tak pilih PAS? Kenapa tak pilih DAP yang memang lama sudah wujud sebagai pembangkang di Malaysia? Kan DAP dan PAS sudah lama 'meng-lembu-kan' rakyat Malaysia dengan janji-janji rumput yang segar?
Komen aku : ADUN Bota tidak mahu berkhidmat dengan kerajaan??? kih kih kih kih kih... abe MIE ni rupanya berotak lembu... soklan untuk abe MIE - siapakah Kerajaan pemerintah di Negeri Perak Darul Ridzuan???
A - Pakatan Rakyat.
B - Barisan Nas
ional.


Harap abe MIE makan rumput segar dulu sebelum menjawab soklan mudah dari aku... kalau makan rumput kering alamatnya tak terjawab la soklan ni pasai dok terbatuk-batuk je dari tadi... kih kih kih kih kih...

Nasa tu lompat masuk Pakatan Rakyat sebab nak berkhidmat dengan Kerajaan Negeri la abe MIE woi... abe MIE banyak makan semut ke? awat benak sangat..?

Dari Blog GOMO - ANWAR BUNTUT PUNYA OLANG

Komen aku : yang ni aku malas nak copy paste sebab teruk sangat artikelnya... kalau korang nak tengok, korang klik je dekat tajuk tu lepaih tu korang tengok la sendiri post jenis apa GOMO buat sebagai Blogger Pembela Negara...

Boleh ke bela negara dengan post macam tu???

Dari Blog Panglima Perang Cyber - Sajak Maharaja Zhou untuk PAScinta hamPAS yang PASti rugi jika terlePAS
  • Hukum hudud mahu dilaksana
  • Baru disergah Singh,menggigil pula
  • Didepan tuan guru lim guan eng menolaknya
  • Dalam markaz PAS kuala Ibai disebut-sebutnya
Komen aku : alamak PPC... soklan aku yang dekat [sini] sampai la ni hang tak jawab-jawab lagi ni... macam mana nak bela negara kalau 1 soklan mudah ni hang tak dapat nak jawab?

Ni baghu dalam alam cyber, kalau nak bela negara, bukan takat soklan dalam ni je hang nak kena jawab, dekat luar tu banyak lagi soklan... apa jawapan hang PPC?

Apa pendirian hang berhubung pelaksanaan hukum hudud di Malaysia? kalau tak leh jawab yang ni, macam mana nak bela negara ni? cakap pasai hudud berdegar-degar, tapi bila tanya pendirian... terketaq-ketaq macam ayam berak kaporr... kih kih kih kih kih... Panglima hapa ni?

Dari Blog Perak Bangkit.

Yang ni pun aku malas nak copy paste apa-apa daro blog dia sebab...

Kepada pelayar-pelayat internet yang nak belajar pelbagai jenis bahasa maki-hamun, sebutan-sebutan alat sulit lelaki atau perempuan dalam gaya bahasa Blogger Pembela Negara, bolehlah berkunjung ke blog mahaguru carut Malaysia iaitu Perak Bangkit.

Aku tak reti nak agak dari mana la agaknya Perak Bangkit ni belajaq membela negara Malaysia ni dengan carutan-carutan yang pelbagai.

Tak tau pulak aku negara ni akan terbela dengan carutan. entah... untuk Perak Bangkit, aku ingat hang kena bikin group baru - "Blogger Pencarut Negara" adalah nama yang paling cocok untuk hang...amacam?

Yang lain-lain aku sambung esok... ni pun belum tentu depa dapat jawab... untuk geng-geng BPN yang karektornya berlainan dengan yang aku letak dekat atas tu, rasanya hangpa salah masuk persatuan...

Carik la komuniti lain... aku dok tengok ada jugak geng-geng BPN yang baguih tapi terperangkap. tapi yang jelas sekarang bila sebut BPN... memang tak leh nak pisah ngan sebutan "Blogger Pencarut Negara" a.k.a "Blogger Penghuni Neraka" (yang ni bukan aku bagi, hangpa carik la sendiri sapa yang bagi) a.k.a "Blogger Penjahanam Negara" dll...

Mekasih

47 comments:

sasaudengo said...

Bro TP...,

hang memang power bro... Depa bagi bola tanggung, hang bagi smash maut punya beb! Caya la beb....

Kekalkan prestasi, kami sentiasa menyokong perjuangan anda. Setelah dilayari blog-blog BPN, PPC, PerakBangkit dan yang sewaktu dengannya, aku berbangga dengan etika kewartawanan hang... jauh lebih baik dari mereka yang tak kenal antara lembu dengan kambing, yg tak sedor diri sape pemerintah sape pembangkang, yg tak mampu nak jawab soalan maut hang (dah lama dah... pinjam ayat Tok Yah dia)

Walau pun hang ada keluar bahasa yg kasar yang aku percaya disebabkan nafsu amarah yg kadangkala tak terkawal tetapi syukur sebab hang tak seperti mereka2 yang menggunakan bahasa kelucahan yang melampau... biasa la, kalau dah UMNO dah menebal... memang macam tu la gamaknya

Anonymous said...

bpn ka..perisik rakyat ka..dua2 pun sama ja bongok.

mengata sesama sendiri tapi memasing mcm cermin yg terbias tang muka sendiri.

hang ingat lebih 12 juta pengundi berdaftar di msia ni baca ka blog hang yg mengarut ni suma.

syok sendiri.

GOMO said...

GUA SOKONG LU CAKAP ANON...

EMMM....BPN.....PERISIK RAKYAT.....

ADA APA-APA MASAALAH DALAM SEBARANG PERTANYAAN SILA KE BLOGG SAYA!!!

JANGAN INGAT BPN INI TERDIRI DARI UMNO KESELURUHANNYA!!!
MASING-MASING ADA FAHAMAN!!!!

ISU MENCARUT ATAUPUN MELIWAT ITU ADALAH HAK SEMUA. TAKPAYAH PERTIKAIKAN LAH....
HANGPA INGAT HANGPA SEMUA BAGUS???

FITNAH SANA...FITNAH SINI....

LIWAT SANA....LIWAT SINI....

asrol said...

Blogger Pembela Negara menabur fitnah kepada para pemimpin pakatan rakyat

memang Blogger Pembela Negara tu banyak maki hamun, dan isu senjata utama mereka adalah Liwat..Liwat dan Liwat..dan kelucahan melampau.

contoh blog ahli Blogger Pembela Negara ialah

http://perakbangkit.blogspot.com/

Saya berbahas dengan mereka tapi..hasilnya amat mengecewakan..mereka berhujah tanpa bukti dan fakta yang sahih dan boleh dipercayai..


Ternyata Blogger Pembela Negara adalah tali barut UMNO di alam cyber.


Diharap Blogger Pembela Negara seperti Master Dedah, Perak Bangkit, Gomo No1, Abe Mie Terjah, Abg Tuah, Taming Sari bertaubat.

Blogger Pembela Negara sudah jauh menyimpang dari kebenaran.

Blogger Pembela Negara kini menjadi kuda tunggangan UMNO.

Blogger Pembela Negara cuba menarik simpati umum dengan gunakan ISU perjuangkan palestin.
Tetapi Blogger Pembela Negara menyokong akta ISA di bumi malaysia.

Blogger Pembela Negara bersekongkol dengan Gabungan Graduan Melayu Muda (GGMM) dan PEWARIS yang amat ekstrem dan ganas perjuangan mereka yang nyata disokong oleh UMNO

ayor lemuju said...

Anon 3:39,

Boring2 kul 3, 4 pg tak boleh tidur, barulah terjenguk blog perisik rakyat ni. Mungkin adalah 200 orang (1/60,000 pengundi = ha ha, nak kata satu persen pun tarak) setiap hari yg baca blog ni kot. (Itupun estimate yang tinggi). Tapi yang tinggalkan komen sikit sangat. Yang nampak rancak blog2 BPN yang kuat mencarut tu. Tapi yang herannya yang mencarut tu pulak yang nampak cerdiknya. Yang tak mencarut ni kurang pula cerdiknya.

Orang Bota meluat kepada ADUNnya kerana masa pilihanraya dulu penat berkempen untuk menafikan kerusi untuk calon PKR. Tup tup bila dah menang kerusi tu diberi percuma pulak kepada PKR.

Teringat di kampung aku susah payah orang UMNO mengindahkan kampung untuk pertandingan Kampung Tercantik. Bila dah menang orang PAS yang tak berapa kerat tu yang terima piala. Seronok ke memungut hasil usaha orang lain?

ADUN Bota keluar UMNO kerana hendakkan jawatan menteri. Tapi sebenarnya hanya dijanjikan jawatan EXCO. Hanya kerana itu sanggup jadi pembelot kepada penyokong-penyokong beliau?

Tu la sifat dajjal dan lahanat.

ayor lemuju said...

BPN bermaksud untuk mengembalikan keutuhan bangsa dan kesucian agama. PR adalah musuh kerana terdiri daripada mereka yang tidak berpendirian dan gagal menjaga kepentingan bangsa dan negara. Jiwa mereka dipenuhi kebencian terhadap kerajaan yang dipilih, khususnya UMNO yang menerajui kerajaan. BPN tidak mengikhtirafkan kerajaan PR Perak kerana tidak mewakili majoriti rakyat. Kalau mahu fakta, boleh dijumpai dalam blog ahli2 BPN. Kerajaan PR Perak mewakili kelompok minoriti dan pakatan itu hanya wujud untuk menafikan kelompok majoriti memerintah.

Penyokong-penyokong PR tidak sedar pemimpin yang mereka sanjung itu sebenarnya seorang bekas banduan yang dituduh rasuah serta salahguna kuasa (tak payah sebut liwatlah, walaupun itu salah satu sebab beliau dipenjara). Kalau tidak kerana beliau di luar UMNO tentu beliau tidak disanjung dan dipuja.

Misal kata Anwar Ibrahim masih UMNO dan sudah menjadi Perdana Menteri Malaysia (BN), adakah anda semua (khususnya penyokong PAS) memuja beliau seperti hari ini?

Saya yakin tidak, kerana dia orang UMNO yang dibenci. Dan penyokong PR semua akan mengikut Mat Sabu mengejek Anwar sebagai Al-Juburi.

Lihat saja... Ezam dalam PKR adalah seorang pemimpin yang hebat dan tokoh yang disanjungi, tapi bila dah masuk UMNO, dia diejek dan dihina. Datuk Nasa dalam UMNO tentulah dibenci oleh penyokong PKR/PAS Bota dan bila dah masuk PKR dialah hero dan paling layak menjadi MB menggantikan Nizar.

Kesimpulannya... usahlah menegak benang basah. Anda semua hipokrit.

asrol said...

ayor lemuju , saya nak tanya ayor lemuju sikit.

Puak2 BPN dok meratib anwar liwat..anwar liwat anwar liwat sokmo.

ayor lemuju percaya ke anwar liwat sayfool?

kenapa geng2 BPN seperti perak bangkit, gomo dan abg tuah dok fitnah anwar liwat suka,azizan,dr anees munawar dan terbaru sayfool?

tolong jangan fitnah

Anonymous said...

Salam sahabat, yang dame tuduh2 liwat tu ada bukti ke? Cukup ke 4 saksi? kalau takde bukti dan saksi hentikan sahaja, teman rase dame2 ni dah jadi macam burung tiung je, tau cakap tapi tak faham ape ke benda. Apa hukum orang memfitnah? dan dosanya same dengan ape? Harap2 dame2 yang memfitnah ni cepat2 taubat nasuha dan lepas tu tinggalkan BN dan masuk PAS, lepas tu gi dengar tazkirah TGNA atau mana2 usatz tapi ingat jangan cari usatz Mongul dan sewaktu dengannya.
Takbir.............

Anonymous said...

Aku dah lama dok perati blog BPN ni..
Untuk pengetahuan hang TP - aku setuju depa ni dipanggil Blog Pembela Negara..
Bila aku baca hujah2 depa.. memang sungguh bernas untuk menjatuhkan UMNO / BN.. lucu dan tak masuk akai.. carut2 tu dah jadi macam wirid dah.. astafrilullahalazim
Aku percaya, kebanyakan pembaca akan pasti bersemangat untuk menukar pemerintahan bila dah meluat dengan pecacai2 pendek akai UMNO ni berhujah.. Kehadiran depa ni lah yang kita mahu untuk mendidik minda rakyat supaya negara kita diselamatkan dari penjahanam negara.. jadi setujulah aku yang depa ni boleh dikatakan pembela negara...hang paham tak ni??..

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 8:39 : kalau baca macam biase memang susah nak faham, tapi tak susah nak faham kalau baca depan cermin.

Macam sokongan untuk Pak Lah & KJ, patut dikekalkan supaya jalannya lebih senang.

Cuma harapnya depa-depa ni dapat bersama kita lepas ni.

Insya-Allah... doakan mereka bersama-sama.

Anonymous said...

aku yakin jalan PR ke putrajaya yg ada skang adalah dgn bantuan Pak Lah n menantu dia...Najib??sory Pak Lah sendiri pun xmau negara hancur bawah dia,dah la hampir hancur bawah dia sendiri...

Anonymous said...

suke dia lah nak lompat2....!!!!.kalau aku...jd adun bota ...akan berkata....negara ini pemerintahnya kerajaan aku BN...tapi rakyat kawasan bota masih tak maju!!!kawasan aku masih tak dapat peruntukan dari kerajaan pusat!!!baik sokon PR...dh tentu tak ada WANG BESAR.....khkhkikih

Anonymous said...

yg lawaknya salah satu blog tu wat poll kempen benci anwar ...last2 result lebih 50% sukakan anwar...kah kah kah .....

Anonymous said...

ya betul.... bpn mangkokkkk.... (mangkok x mencarut yer... hehhe..)

sasaudengo said...

BPN tidak mengikhtirafkan kerajaan PR Perak kerana tidak mewakili majoriti rakyat. Kalau mahu fakta, boleh dijumpai dalam blog ahli2 BPN.

Ayor Lemuju...,

Fakta mane yang kome makai weh... Mase ngundi, hanye deme dan juak-juak totok UMNO je yang nyokong BE END. Yang PR dapat perintah Perak tu idak ke sokongan majoriti rakyat? betul bebeno le TP kate.. deme ini mabuk-tersedak makan rumput kering kot.

adik jebat said...

Nama: mohd fauzi b mohd azmi
IC: 72062903XXXX
Alamat Rumah :4XXX jln bukit meXXXX, taman bkt meXXXX, 24XXX kemamam, terenganu

ni alamat rumah topeng perak
dan ic dia.. aku kesian la kat dia ni ..kerja pun tak berapa bagus, internet ni je lah cari makan
sebab tu aku tak dedahkan habis,
tapi pasal dia tak kisah
jap lagi kalau kecoh tak settle ke..site ni tak tutup ke..

nasib la labu

orang kesian je kan ngko tu..psal sama sama melayu..kan..

kalau tak ...

AbgTuah said...

Salam..

Wahh..ape kecoh-kecoh ni Topengperak..hehe..hehe..hehe..

Sihat ke semua geng Blogger Network...GBN...

Kami BPN still maintain cool...kelebihan BPN...

Mareh betul kamu semua ye...itulah lain kali kalau nak jadi blogger sesekali penulisan tu rational dan seimbanglah sikit...ni tidak yg CROOKnya ashik kerajaan dan yg HEROnya kau org bagi pada PR. Itulah jadinya kalau dah terlalu mementingkan MISI dalam penulisan...

Cara penulisan Topengperak, Asrul, UMMI@Sha, Perakexpress (yg gelap berjanggut sejemput),Manjungmali(berumur orgnya...) sama aje...diakhiri dengan seakan-akan hasutan secara halus...

Ada pula yg BERJALAN,MELIHAT, MENTAFSIR dan..dan..dan..MENGHASUT..hehe..hehe..hehe..sape tu ye..

Oklah itu aje buat masa ni...ingat Tuah tak suka sangat berperang Cyber ni..tapi kalau terpaksa..hmmm Tuah tak tolak.

Wassalam..

Azli said...

Ayor Lemuju, sedangkan kayu lama2 reput, apa lagi manusia. Kita lagi suka pemimpin yang buat salah dan dihukum serta berubah setelah menjalani hukuman daripada pemimpin yang masih terpalit dengan pelbagai isu, tetapi masih menafikan. TGNA pernah berkata, jika anak dia bersalah, hukumlah dia di dunia agar di akhirat dia selamat. Begitulah yang kita nak. Zaman Para sahabat pun ada kes begitu apabila diuji dengan anak sendiri yang melakukan kesalahan, bapa sebagai pemerintah melaksanakan hukuman kerana keadilan dan keredhaan Allah.

Anonymous said...

ekekeke adik jebat ni mabuk ke??
susah2 jek cr maklumat peribadi org , ada ke sapa2 yg sudi nak cr maklumat peribadi si adik jebat tempang ni?? kah kah kah...

thatguy886 said...

adik jebat,

la..awat hang publish skit je...bagi telanjang abih la senang? biaq semua org tau sapa TP nie..

nama je adik jebat tapi masih masih lagi pengecut, takdak teloq..kalau hang rasa kesian pasai sama melayu lantak hang la...aku lagi kesian kalau org islam macam hang(kalau hang islam la..) masih lagi dok pikiaq dunia nie hang yg punya...

hmm...cepat2 la bertaubat weeii..rumah kata pi kubuq kata mai..pi la dengaq2 skit kuliah ustaz2 kat kg hang tu..nanti kalau kami nie bagi kuliah hang kata 'suruh kami pi cermin diri' plak..so ustaz2 kat kg hang tu ada..pi la minta nasihat..hmm...entah la labu...

Anonymous said...

Adik Jebat..
Hang dok dedah maklumat orang ni.. satu saja.. aku nak pinjam kata2 DSAI kepada Ezam Mamat Kotak......
"SO WHAT" ??

ayor lemuju said...

sasaudengo,

Bengap tak sekolah ke tak reti membaca angka? Tengoklah analisis keputusan piliharaya umum lepas. Ke mana banyaknya undi orang Melayu (Dewan Undangan Negeri)?
UMNO - 27
PAS - 6
PKR - 7

Undi Cina banyak pergi ke DAP (MCA hanya menang 1 kerusi) - 18 kerusi untuk DAP

Hanya 13 daripada 40 kerusi calon Melayu diberi oleh pengundi Melayu. Pengundi Melayu yang memilih UMNO lebih 2 kali ganda daripada yang memilih PAS+PKR.

DAP memerintah Perak bermodalkan 18 kerusi dengan bantuan pengkhianat-pengkhianat bangsa yang tamakkan jawatan MB dan EXCO, tapi setakat menjadi boneka atau kuda.

Siapa nak fakta lagi? Asrol?

ayor lemuju said...

Pembetulan:-

Hanya 13 daripada 40 kerusi calon Melayu diberi oleh pengundi Melayu kepada calon-calon PAS+PKR (berapa pula kerusi Melayu PKR, bukan semua, kan?)

asrol said...

ayor lemuju.
kenapa BPN tak suka DAP?
kan ke DAP tu rakyat malaysia jugak?
BPN lebih suka mugabe dari zimbabwe kot.

wkahakhakhaka

asrol said...

ayor lemuju
ambe nak 1 fakta bukti,. bahawa BPN bukan blogger kuda UMNO,racist

lebih baik berkawan dengan kawan yang tak makan kawan dari berkawan dengan kawan yang tikam belakang

ayor lemuju said...

asrol said...

ayor lemuju , saya nak tanya ayor lemuju sikit.

Puak2 BPN dok meratib anwar liwat..anwar liwat anwar liwat sokmo.

ayor lemuju percaya ke anwar liwat sayfool?

Asrol, pertimbangkan apa yang diperkatakan orang. Lebih2 lagi tuan punya badan. Yang mengaku, dan yang tak berani nak bersumpah dia tak buat kerja tu. Pertimbangkan juga tanda-tanda kecenderungan yang berlambak dalam Internet ni pun. Cuma Asrol sengaja tak hendak mencari bukti-bukti itu takut memang kecenderungan untuk percaya perkara itu benar-benar berlaku, akan timbul setelah melihat bukti.

Pertimbangkan reaksi dan tindakbalas. Pertimbangkan cakap-cakap mereka yang paling hampir dengan tuan-tuan badan yang terbabit.

Kalau korang semua yakin itu fitnah, mengapa korang yakin pula Najib terlibat kes wanita Mongolia. Itupun kategori fitnah juga. Itulah, yang saya sebut sebelum ini, double standard amalan puak-puak yang anti establishment seperti kamu semua.

Akhir sekali, Allah yang Maha Mengetahui. Kebenaran akan muncul. Tapi adakah kamu semua dapat menerima dengan hati terbuka? Kalau diikut sentimen sekarang, walau dah cukup bukti sekalipun korang pasti akan berkata itu semua pembohongan. Sehingga dubur diterobos agaknya, barulah kamu mahu percaya, ya Asrol?

ayor lemuju said...

Asrol, kalau kamu baru darjah 6, tak payahlah berhujah di sini. Kamu minta BPN menerima DAP yang berfahaman komunisme (keturunan komunis pun, tanyalah Atok kamu kalau tak percaya), tetapi kamu tak suka BPN yang ingin memelihara kebajikan dan masa depan kamu supaya dewasa nanti kamu tidak menjadi pengemis di negei sendiri.

ayor lemuju said...

Asrol, BPN bukan kuda. BPN adalah pemacu. BPN adalah pemegang panji-panji.

Anonymous said...

uih mai kat penang lak...
setahu den dulu2 masa BN pegang penang,umno paling banyak kerusi...
tp napa yek di bg nya juak2 gerakan yg jd Ketua Menterinya??
huhuhu leh la kot dikatakan pengkhianat bangsa..dah la paling ramai dlm dun,bg KM kat cina gerakan ,rakyat org melayu pulok yg semakin tersisih kat penang tu gamoknya....
ini fakta bukan auta yer..kah kah kah...

asrol said...

BPN adalah pemegang panji-panji =

BPN adalah pemegang panji-panji Raja Lawak


BPN adalah pemegang panji-panji fitnah



BPN adalah pemegang panji-panji Racist


BPN adalah pemegang panji-panji Rasuah


BPN adalah pemegang panji-panji Najib Altantuya



ayor lemuju nak tanya sikit suka tak najib naik Pieeeee Emmm..dan Rosmah jadi Bini Pieeee Emmmm Malaya?

sasaudengo said...

Ayor Lemuju...,

BPN tidak mengikhtirafkan kerajaan PR Perak kerana tidak mewakili majoriti rakyat.... diulang RAKYAT bukannya MELAYU...! BAGHAL.. Unta padang pasir pun tidak baghal macam ayor lemuju... baik tukar je nickname ayor lembumu!

Ko ni memang lalang kering yg layak diragut dek lembu2 BE END. Sekejap ayat cerite rakyat sekejap cerite melayu... Hang lebih putar alam dari Ezam, Bala dan sewaktu dengannya.

Nak tanye ko satu soalan... mana ko perjuangkan keTUHANan atau keTUANan... Melayu??? Layu le ko.. DULU, KINI dan SELAMA-LAMAnya.

Aku dulu totok UMNO juga tapi bila tengok tembolok boss je yang membuncit so aku belah dulu sebelum poket disogok rasuah...!

ayor lemuju said...

Sasaudengo,

Bodohnya kau. Matematik tak reti, Bahasa Melayu pun tak faham. Aku kata MAJORITI RAKYAT. Majoriti Rakyat Perak orang Melayu la ngok. Ni Negeri Melayu Tanah Melayu la bodoh. Nama pun Negeri Perak Darul Ridzuan, bukan negeri congcingcong ke negeri arugerek ke ape. PR mewakili MINORITI kaum Cina dan Melayu yang rela maruah mereka diperkosa.

**********
Asrol budak darjah 6,

Apa masalah kau dengan Najib?

thatguy886 said...

ayor lemuju...

abih ape masalah nye? hang ni dah buang tebiat ke? atau something wrong somehere?

aku tak paham la puak2 BPN...cukup la...taubat la weii...rumah kata pi kubuq kata mai...pi la blajaq kat kuliah2 agama skit weiiii.....

ayor lemuju said...

thatguy886 << blur...

Masuk dah hujung2. Orang dah makan dessert, dia baru nak basuh tangan ambil pinggan.

ayor lemuju said...

sasaudengo: Nak tanye ko satu soalan... mana ko perjuangkan keTUHANan atau keTUANan... Melayu??? Layu le ko.. DULU, KINI dan SELAMA-LAMAnya.

===
Setengah orang konon perjuangkan ketuhanan. Tapi tidak jugak. Harapkan takbir dan cop pada t-shirt je. Ibaratkan memakai serban dan jubah, tapi koyak besar di ponggong.

Asas perjuangan kami orang Melayu tulen, bangsa yang menjadi tuan di tanah ini, adalah Alif Ba Ta... iaitu Agama, Bangsa dan Tanah Air. Semua sekali, tidak pilih2. Semua sekali. Tidak menggadai agama untuk tanah air, tidak menggadai tanah air untuk bangsa dan tidak menggadai bangsa untuk agama. PR menggadai semua. Semua sekali. Gadai bangsa (nak jadi bangsa Malaysia konon), gadai agama (Hudud dah tak relevan demi menjaga hati kafir) dan menggadai tanah air demi nak tunjuk adil konon. Itu pun tak sedar diri. Siapa yang bakal hanyut nanti? Siapa yang nak membela?

Jangan berhujah macam orang sasau.

sasaudengo said...

Ayor Baghal Lemuju...,

Baik ko bukak Kamus Elektronik Dewan.. check makna RAKYAT,bahlol!
Rakyat - seluruh penduduk sesebuah negara...dalam kontek ayat ko seluruh penduduk Perak! kalo nak sebut dari aspek kaum melayu je baik cakap "....tidak mewakili majoriti kaum melayu"

Ni la tebiat puak BE END... cakap Melayu pun tak betul nak perjuangkan PPSMI. Gi balik sekolah Darjah 1 balik... kalo cikgu BM ko tau, mau terjun KLCC punya. Tau dek unta padang pasir, tergolek dog dia ketawa belahak..!

Aku Soal ko sekali lagi... ko perjuangan kan keTUHANan ke.... keTUANan. Jom le pindah rumah...

ayor lemuju said...

Ha ha ha... sasaudengo sah sasau tertelan tahi unta! Bodoh bahlol benak ghedi. Kalau aku layan aku pun boleh sasau. Lawak kau boleh buat modal bersembang dengan bebudak BPN.

sasaudengo said...

Ayor Lemuju....,

Nyanyi lagu ni, ikut rentak lagu kanak2.. Tom-Tom Bak

TOM..TOM... C4,
UMNO nak terlondeh,
Hilang 2 biji (Parlimen- PP,KT)
Tinggal 137,
Oh BE END oh-oh BE END
Rumah BE END dah nak REBAH....

RE...RE... BAH
KEBABOOM..... C4 berbunyi

Topengperak_Xinwugi® said...

sasaudengo...

cuba kau sambung gurindam kau tu...

masukkan skali DUN Bota kek dalam gurindam tu...

kompo sodap...

wakhakhakhakhakha...!

sasaudengo said...

TP..., atas permintaan ekau
Ayor Lemuju..., nyanyi le same!

TOM..TOM... BOTA,
Tajol Tongah Sodeh,
Nak Hilang lagi Tigo,
Tinggal tak seberapo,
Oh Tajol oh-oh Tajol
Kat Perak sakit perut nak terberak

BRR...BRR... BRRRRUT
Khak Ptuih......cair siut!

Topengperak_Xinwugi® said...

sasaudengo...

mekasih mekasih mekasih...

ni adiyah untuk ayor lemuju...

KHAK...

PTUIH...!!!

Anonymous said...

woittt!!!
korg x tau kerr
rakyat adalah melayu
melayu adalah rakyat
islam adalah melayu
melayu adalah islam

hahahahaha

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 5:14 -

Rakyat adalah melayu... bangsa lain yang jadi warganegara tu bukan rakyat ke?

Melayu adalah rakyat... bangsa lain yang jadik warganegara pun rakyat jugak..!

Islam adalah melayu... bangsa lain pun ada jugak yang beragama Islam oi..!

Melayu adalah Islam... ada jugak melayu murtad woi..!

thatguy886 said...

ayor lemuju said...

thatguy886 << blur...
Masuk dah hujung2. Orang dah makan dessert, dia baru nak basuh tangan ambil pinggan.
...................................

yeke aku blur? biaq betui? hang kot yg blur...hang tau ka ayor lemuju tu pe? hang dok amal slalu ka minum ayor itu? setahu aku la..ni utk org besalin je...kekekekke...betul kan kalu aku salah...

takpa la..aku masuk lambat..kurang2 aku bismillah dulu..ni tak..hangpa semua trus pelahap macam esok dah nak kiamat...tak ingat langsung org lain...ni la org Umnoi...hang cuba bagtau aku..pasai apa kontraktor2 melayu nie masuk Umnoi? tp hakikat masuk sebab amik projek je?..hang tak payah nafi la benda ni...aku tau sgt...aku dah kenai sgt kontraktor2 nie..yg dok kembong perut depa saja...

sebab tu aku cakap pi balik mengaji kuliah agama dulu...baru hang mai hentam aku...tuiiiii..

TENTERAALLAH said...

salam saudara ISLAMKU sekalian,
Em, Saudara sesama Saudara bertekak, yang senyum melebar hanya penulis blog-Perisik Rakyat.. Buang masa sent cOmment ke blOg yang tidak mempunyai manfaat kepada AGAMA, BANGSA, DAN NEGARA ini.. pnulis blog ini hanya menjadi "BATU API" kepada smua blogger sekalian.. Wassalam..

Topengperak_Xinwugi® said...

TENTERAALLAH - kalau baca dengan perasaan, memang tak bermanfaat...

kalau baca dengan akal, banyak manfaatnya...

hang baca pakai apa?

Anonymous said...

aku rasa tanteraalah ni baca x msk otak...cume msk kepale lutut je....