"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 12, 2009

Pondan Perang Cyber..! Meh Jawab Soklan Ni... - malaysiakini

Reactions: 
Lagi 1 post khas untuk PPC (Pondan Perang Cyber). dalam entri ni pun aku tak nak ulas panjang-panjang... cuma aku ada 1 soklan... soklan dekat bawah sekali... PPC & geng-geng BPN tolong jawab ye? esok baru aku ulas panjang lebar... kih kih kih kih...






Soklannya ialah - apakah kaitan ke 6-6 gambar kereta diatas??? PPC ngan geng-geng BPN kalau tak leh jawab, SAH bangang..!

29 comments:

Panglima Perang Cyber said...

jangan emosi...

mana jawapan tentang kereta camry tu ?

Napa tak tulis panjang3 ?

Ada tak puas hati ke ?

Ohhhhh baru faham... nak bagitahu kereta proton tu ada pakatan dengan mitsubishi ?

cuma kau ada baca tak proton keluar enjin sendiri ???

aku nak cakap pun memang korang tak baca utusan meloya berita hairan..

dok baca berita basi dan basi saja.

jadi memang macam ni lah minda pembangan ye ??? opsss sorry pembangkang mcm kau ye..

Jadi Camry tu ok pulak?

Satu jer nak tanya, ada tak korang janji nak jimat duit dan jaga kebajikan rakyat ?

tapi sekarang kebajikan sapa kau buat ni?

jawab jgn tak jawab...

tq dan salam jawab elok elok..

AbgTuah said...

Kesianlah aku penyokong PR ni..terutamanya PAS..di perbodoh-bodohkan aje oleh ketua mereka.

Memanglah ada dulu ada mutual agreement antara Proton dan Mitsubishi..tapi sekarang Proton dah mampu keluarkan injin dan alatan sendiri. Jadi Proton terus berkembang dan maju sebagai industri kereta nasional...beribu2 anak-anak bangsa pun tumpang sekaki senang..dapat kerja dengan syarikat Proton..dan ahlil-ahlil PAS yg susah2 pun dapatlah berkereta kerana Proton murah...wah..begitu besar sumbangan Proton terhadap peningkatan ekonomi kita ye...jadi PAS dan PKR yg miskin usahle naik basikal lagi..beli aje proton ni...Mutu tu kira oklah...sesuailah dengan harganya...

Tapi yang aku herankan orang2 PR ni pantang senang skit..kalau senang sikit macam KADOK naik junjung...terutama bila dah pegang jawatan MB ke EXCO ke...mulalah gatal punggung nak duduk kereta mewah...kihkihkih...

Kesian sekali lagi aku dengan pengikut2 yg boleh telan alasan mengatakan Proton Perdana kurang mutu...hehehe...aku gi oversea...MAT SALLEH....aku ulangi lagi MAT SALLEH KATA...."PROTON PERDANA IS A GOOD CAR"!!!

Mat Salleh mengihtiraf kereta Nasional...tetapi ada juga puak yang terlebih IRnya mengatakan kereta PERDANA EXSEKUTIF tak elok...

gotahlantun said...

KEPALA OTAU KAU NAK KECOH PASAL KERETA ITU KERETA INI!!!
PR NI DAH DAPAT 5 NEGERI SO.. JALANKAN KEWAJIBAN SEBAIK MUNGKIN.
DAN KAU PERISIK GAYAT.. KELUARKAN DAN BERIKAN ISU2 YANG MEMBINA UNTUK RAKYAT TERUTAMA ORANG MELAYU..
INI TAK, SAJA NAK CARI GLAMOR MURAH..
KALAU MACAM NI LAH CARA KAU, AKU BOLIH NAMAKAN BLOG KAU NI..

ABUK PUN TARAK...BUAT SEMAK JEE..

kerispusakamelayu said...

Pelbagai alasan untuk menghalalkan PR di Selangor dan Perak bergaya dengan kereta baru(Toyota Camry), kenyataannya mereka merasakan inilah masanya untuk menggunakan wang untuk bergaya dengan kereta baru. Tidak hairan, kerana apabila kuasa dan wang berada di tangan segalanya boleh terjadi. Mereka meneruskan azam negara 'berkebajikan' mereka, tetapi kebajikan pada siapa? Pada exco-exco mereka sahaja.
Pada rakyat, pelbagai alasan ditaburkan. Hanya pendapatan bawah RM 1500 dibela sedangkan dahulu masa pilihanraya melaungkan kebajikan untuk semua. Jika benar mereka benar-benar ingin membantu rakyat, pakai sahaja Perodua Myvy atau Proton Persona yang lebih murah dan kos penyelenggaran yang lebih rendah. Tetapi apalah kereta kebangsaan pada mereka. Jika mereka membeli kereta luar dan penyokong mereka terikut-ikut. Ini akan mengurangkan jualan Proton dan Perodua. Tapi mereka tidak fikir itu semua kerana wang dan kuasa berada di tangan.
Pahit dan getir orang terdahulu melaksanakan impian mewujudkan kereta buatan negara sendiri, akhirnya dilupakan oleh mereka. Begitu juga dengan perjuangan Utusan, Utusan ditubuhkan dengan air mata oleh pembela melayu menentang penjajah Inggeris dilupakan mereka. Kerana bagi mereka politik mereka adalah lebih penting daripada semua itu.
Sedarlah kita ada isteri, kenapa mahu pandang isteri orang?
Kita ada kereta kita sendiri, kenapa mahu beli kereta orang?

Sumber: Kumbang

http://prkkualaterengganu2008.blogspot.com/2009/01/pr-bergaya-di-selangor-dan-perakrakyat.html

Anonymous said...

kat perak sedara aku yang menjanda lama dah dapat RM 300. Dulu masa kojol rosli jadi MB, habuk pun tak dapat. Pas tu ayo paip kalau guna sikit tak payah bayor. Lagi sorang sedara aku tak ada tanah, lama menumpang tanah orang lain, dapat le tanah k'jaan perak bagi. Walaupun tak luas, cukuple buat rumah. Masa kojol rosli dulu, sedara aku belah bapak aku pun dapat tanah juga. Tapi dia ni dah ada tanah..deme bagi lagi tanah. pastu jalan kerumahnya ditar sampai laman tangga.. ooo..sebab dia tok sidang. Ada lagi ni..kampung aku kalau hujan mesti bah. Sekarang ni..Alhamdulillah..lepas JKKK baru ambil alih tugas JKKK lama, semua parit, longkang deme buat balik. Rahmat betul..Budak2 kampung pun ramai dah tak melepak sampai malam. Nak tau kenapa..Dah ada rukun tetangga. Dulu tak ada. Dulu rumatangga adale. Adale aku sembang dengan org tua kampung. UMNO totok ni..katanya kalau dia tau MB perak bagus, bagi kebajikan pada rakyatnya, waaupun sikit, nyesal dia sokong UMNO. Labun lebih. PAstu aku tanya lagi. Camana dgn jereta baru MB kita. Dia kata apa..Apa salahnya. Kalau apa yg kita nak dapat, deme pun boleh juga dapat. Bukan macam MB dulu, kita nak tak dapat, deme nak dapat, anak deme nak dapat, cucu deme nak dapat, kroni deme nak pun dapat..Aiii bertuah betui jadi rakyat Perak. Belum setahun merintah, macam-macam dah dapat. Bayangkan kalau 5 tahun lagi merintah..Aman dan makmur rasanya.
sekian wassalamm..oppss...lepas ni nak pegi jumpa tok ketua jap. Nak tolong sain borang. Dulu nak jumpa tokketua, punyale susah. Sekarang ni siap bagi no handphone lagi..he..he..he...sedia berkhidmat. Tak sia-sia teman mangkah bulan.

ediannuar said...

topeng,

kau jangan layan sangat si pondan-pondan umno nie.... buang masa kau je. bila kau tanyak, dorang tak jawab soalan....

byk benda lagi yang lebih penting....

Anonymous said...

geng2 ameno,dorang ni kalu kite tny soklan pasal A, dorang akan jawab dari B sampai Z. Lgsung xsentuh A. Itulah ameno

Pemuda Pelapis said...

Salam sedara-sedara semua. Lantak kome la. Bantailah kadok. Janji bahagia, hati puas, hidup senang lenang.

INI FAKTA YANG KOME MUNGKIN TAK TAHU:

Kita bantai bertekak tapi pemimpin kat atas (semua parti) saling berdakapan duduk semeja minum kopi (coffee house lagi). Ada tu siap jadi partner dalam bisnes lagi. Jangan tak tahu. Yang bodoh siapa? Kitaaaa jugaakkkk....

Kome nak perang jugak tak ada masalah tapi biarlah perang yang ada kelas dan lebih pro soal isu-isu yang munasabah sikit. Biar kita jadi rakyat yang lebih cerdik daripada pemimpin barulah pemimpin tak bodoh-bodohkan kita.

Anonymous said...

Assalammualaikum

Bukan nak belah mana2... Cuma nak memberi penjelasan. Proton sebenarnya tak pernah keluarkan enjin sendiri dengan erti kata sebenarnya.

Enjin CamPro yang di war-warkan adalah sebenarnya merupakan enjin Mitsubishi Lancer yang di beri sedikit nafas baru oleh Lotus. CamPro adalah abrv. utk "Cam Profiling" dimana sepatutnya mempunyai ciri-ciri Variable Valve Timing.

Tetapi apa yang terjadi Proton tidak dapat/tidak sempat (tak pasti yang mana lebih tepat) untuk mengubahsuai enjin Mitsubishi Lancer lama tu kepada enjin yang menmuyai ciri Cam Profiling yang sebenar tu.

Hasilnya, batch awal Gen2 yang menggunakan enjin CamPro tersebut suffer from underpower. Sedikit lagi adjustment dibuat untuk menyelesaikan masalah tersebut dan batch kedua Gen2 ini kemudiannya di pasang pada Proton Waja.

Btw,.. sya bekerja di bahagian teknikal Proton.

Anonymous said...

Topeng

Hang terer lah.. aku suka blog hang.. nampaknya depa berhempas pulas attacked hang.. habis panggei hang tuah, hang lengkuas serta hantu UMNO .. siap keris pusaka (tamingsari mana?).. nampaknya panglima ni terpaksa mintak tolong kengkawan lawan hang sorang.. Hang baru bersin saja depa kelam kabut dah.. belum tengking lagi tuh.. Kalau hang jerkah mesti terkencing2 panglima serta pendekar MasTURR nya..
Bagi aku seorang ANON lulusan UPSR pun dah cukup nak lawan depa nih..
Muhaahahahhaa!!

Anonymous said...

Aku budak Proton : Di mana kepimpinan melalui tauladan? Dalam kilang Proton Di Tanjung Malim ini ada ramai penyokong PR terutamanya dari Pas. Termasuklah aku sendiri. Kami amat kesal apabila MB Perak dan MB Selangor menganaktirikan Proton. Kedua-dua MB ini tak tahu nak jaga perasaan penyokong mereka. Mereka tak tahu ada ramai penyokong PR di Kilang T.Malam dan juga Shah Alam. Kami semua cari makan dengan Proton. Kami benar-benar terasa apabila Toyota Camry menjadi pilihan MB kedua-dua negeri. Tak payahlah nak ceritakan pasal keenam-enam gambar itu kerana dah puas kami cuba manjaga semua kualiti kereta Proton. Kami benar- benar kecewa apabila pembesar negeri memperkecilkan kemampuan anak tempatan membuat kereta. Walaupun sebahagian dari kami bukanlah penyokong kerajaan dan ramai diantarnya adalah atas pagar...ini tempat cari makan kami. Kalau sudah pembesar negeri yang memandang rendah kemampuan Proton, apatah lagi dengan pembeli-pembeli yang lain. Memang benar Proton adalah hasil dari BN, tapi rezeki kami sudah disini nak buat macamana walaupun kami tak sokong BN. Kalau nak persoalkan 6 gambar tu tak payahlah..buang masa saja. Lebih baik buat banci dan letak dekat atas. Gambar 1 ~ 6 yang mana lebih baik. Tak payah lah nak kondem Proton...ingat, walaupun kami bukan penyokong BN..mintak tolong jangan kondem kereta Proton...ini tempat kami cari makan...nanti berhenti kerja nak bagi anak bini makan apa? Tak tahulah kalau-kalau MB Perak/Selangor boleh buat kereta jenama baru supaya kami dapat mengubah haluan kesana...yang pastinya jika MB pakatan rakyat masih memandang rendah usaha kami..tunggulah di Pru-13 nanti..mungkin kami pun ubah haluan..Insyaallah.
Wassallam.

Anonymous said...

Pilih mana satu? Kalau jual Lancer 1.6 dengan harga yang sama dengan Waja, dah tentu aku pilih Lancer 1.6. Tapi tu la Lancer 1.6 ni tak jual kat malaysia. Enjin HalfCut Lancer (mivec) tu ada la.

Kalau pilih Proton Perdana dengan Mitsu Eterna, dah tentu pilih Eterna jugak. Tapi Eterna model lama, so kita pilih Lancer 2.0 sebagai ganti.

Rasa nak lagi best, boleh pilih Lancer EvoX.

Penyokong PAS yg benci DAP & PKR said...

Entah knp org kita ni asyik nak bergaduh disebabkan politik. Kalau nak berdepat, tu korang punya pasal. Tapi kalau korang rasa korang beragama Islam, maka tunjukkanlah adab Islam yang betul. Nak kutuk org tu, maki org ni, gaduh sana, bertengkar sini. Manusia yang dikurniakan akal oleh Allah swt takkan buat perkara yg menyalahi kehendak agama Islam. Kecualilah jika dia tak layak jd manusia & bkn beragama Islam.

Blon ni letak petikan ayat Quran, islamic clock, kelendar hijrah. Nak tunjuk alim la tu. Tp asyik nak provok je. Walaupun panglima perang cyber tu tak sehaluan dgn kamu, kamu tak blh hina dia. Islam mana yg ajar kamu mcm tu?

Kpd semua tanpa mengira ideologi politik, kembalilah kpd ajaran Islam. Tunjukkan diri anda sbg seorg Islam. Org kafir takkan hormat kita & agama kita disbbkan sikap buruk anda semua ni.

Jika anda adalah hamba Allah, maka buktikan kpd Allah bahawa anda benar2 hamba-Nya. Jika anda pilih Islam, ikutlah ajaran Islam...

Tiada mana-mana hadis yg membenarkan anda mencaci-maki org lain walau siapapun dia. Anda Islam??? Jawablah pd Allah...

Anonymous said...

SUDEH LE PAS AKU RAMAI BERGAUL DENGAN PUAK JUMUD PAS TU DAN AKU MASAK SANGAT PERANGAI MEREKA...STEREOTYPE AJE SEMUA...

KALAU NAK TAHU SEBENAR2 NYA PUAK NILAH YANG AKAN MENJAHANAMKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA....

PHUIII...AKU SUMPAH PAS AKAN JAHANAM TUJUH KETURUNAN........!!!!!!

Anonymous said...

PAS GAMPANG,
PAS JAHANAM ,
PAS ANAK SUNDAL,
PAS BABI,
PAS HANJING,
PAS CINCALUK,
PAS CUNCURUT,
PAS BADAK,
PAS SIAL,
PAS LAHANAT
PAS MANGKUK,
PAS KELDAI,
PAS LEMBU,
PAS KAMBING

HAA KAU ORANG JANGAN SALAHKAN UMNO PULA AKU PAS YG DAH BENCI MUAK DENGAN PERANGAI PAS.

Kallakucha said...

Salam semua,

Wahai mat tengong! Mana ko dapat ilmu nak kutuk keluaran tempatan, buatan anak bangsa sendiri nih? Dari DAP ke? dari PKR ke? atau memang daripada pendidikan ko?

Kalau tujuan ko nak memperlekehkan usaha dan kemampuan anak tempatan baik ko pindah kat hutan tu lagi aman! Tak kacau orang campur tak kene sumpah orang. Proton sememangnya ambik teknologi daripada mitsubishi sejak awal penubuhannya. Itu suma orang tau.

Ketika pelancaran pertama keluarannya pun sebilangan primat jenis pak kaduk dah memperlekehkan kereta proton nih (termasuk ler engko). Masa tu ramailah jurutera kampung dan penganalisis kualiti campur pakar segala macam kereta daripada suku sakat ko, datang berduyun-duyun dari hutan bagi macam2 komen negatif yg boleh melemahkan semangat anak tempatan untuk bersaing. Padahal diorang waktu tu kalau mampu memang beli juga, saja kutuk sebab tak berkemampuan, itu jer. Itu suma sebab nak pujuk hati masing2 yang sememangnya dah tak mampu campur hasad dengki kat orang yg dah beli, jadi dicarilah kekurangan kereta itu dari semua sudut agar orang tak nak beli, biar sama takde orang yg pakai keta baru. Biasalah, itulah sifat sesetengah kaum melayu dan bumiputra - DENGKI!!!!

Dalam kes ko, samalah. Sejarah tu dibawa dari kandang kat rumah ko masuk lak kat blog nih. Gambar keta yg lain brand dipampang supaya ko boleh kata itu projek BN yg buang duit, betui tak? Ko nak cakap keta yg dibangga rakyat malaysia tu sebenarnya keluaran Jepun! Ko mungkin tak faham kemajuan teknologi yang dibangunkan oleh anak tempatan dan manfaatnya kepada rakyat malaysia, sebab ko tak baca suratkhabar dan media perdana. Ko asyik baca harakah dan media keadilan yang penuh dengan teknologi fitnah, mengumpat, mencarut, memaki, memburuk-burukkan kerajaan, memperlekehkan usaha kerajaan dan macam-macam jenis teknologi lagi yang sewaktu dengannya.

Itulah kebaikan yg korang dapat daripada media Pembangkang. Faedah yg korang dapat kat situ - ilmu mencarut serupa tok gurau ko juga, tak lebih daripada tu. Lain-lain ilmu, haprak!! Baik korang tukar jer kaler bendera pas tu - Tukar bendera hijau tu kepada putih, Warnakan MERAH kat bulan dia, maka jadilah dia bendera yang korang sangat agung2kan, sampai nak beli suma model-model buatannya untuk kegunaan korang. Kalau nak mengagungkan negara matahari terbit itu pun, toksah malu nak bagi clue2 buat2 tukar kaler PAS pulak. Amik jer yg original dah. Tak malu ko nih, sama macam puak seangkatan yg sokong ko kat komen column ni juga. Tak tau bersyukur dan tak tau apa2 pasal kepentingan perpindahan teknologi, Yang korang tau cuma nak kutuk jer.. Wei, baik korang suma bungkus balik kat Kelantan tu.. Toksah nak sebarkan dakyah serong korang tu... kitorang tak macam ko!!!

Haprak!!!

Anonymous said...

proton perdana...adalah kereta proton rebadge engineered yg diambil dari mitsubishi Eterna generasi ke-7.

proton perdana menggunakan enjin dari mitsubishi drpd awal diperkenalkan proton perdana (1995)sehinggalah sekarang.

enjin2 dari mitsubishi utk perdana....2.0 L 4G6314 (1995-2000)...dan 2.0 L 6A12 V6 (1999-hingga kini)

selepas proton "kicked out" mitsubishi (habis contract)...sekitar tahun 90an....maka mitsubishi tidak lagi menyumbangkan "quality control" kpd proton....maka bermulalah era kemerosotan kualiti produk2 kerata proton.

kalau proton tiada...penyokong2 PAS yg hidup susah dah boleh drive honda jazz, toyota vios, honda city, toyota altis...tak perlu bawak2 moto....tak percaya???...then tanye kerajaan (ameno) kenapa still tak mahu kuatkuasakan AFTA secara "jujur, ikhlas & menyeluruh"???....foreign cars takkan kene taxes yg melampau dlm AFTA...tidak seperti yg dilakukan skang demi survival proton....harga kereta akan murah...harga kereta proton pun akan jauh lebih murah berbanding skang sbb proton perlu compete dlm penjualan kereta....so ketika nie point paling penting dlm membeli sesebuah kenderaan hanyalah soal KUALITIiiii.

kalau kualiti baik pasti akan ada yg membeli....kalau kualiti hampeh cam skang...hhmmmm...faham2 sendirilah ye.

pekerja2 proton???...kalau proton tiada (demi populariti che det sebagai orang politik, maka dimanjakan proton)....pekerja2 proton skang sudah pasti sedang bekerja dgn honda, toyota, merc, BMW....malangnnya.... kerajaan thailand merampas peluang yg ada dari malaysia....seperti mana thailand merampas sektor pertanian, begitulah jugak mereka dgn bijak merampas dari malaysia sektor automotive & urusniaga export kenderaan.

Anonymous said...

fulamak..patriotik betul kalau guna kereta buatan malaysia ni. Aku tak kesah kalau kereta yang proton versi eksport lebih tahan dan mengaum dari kereta versi tempatan. Janji aku patriotik beli proton. lantak le bodynya macam tin sardin ke, janji aku patriotik beli proton. tak kesahle enjinnya 100% import, janji aku patriotik beli proton. Biorle beribu2 duit aku keluar untuk maintenance, janji aku patriotik,biorle harganya mahal tak setanding kualiti, janji aku patriotik, Bior kontraktor2 UMNO pakai STORM, pakai FRONTIER, janji aku patriotik. Biorle kerajaan tipu aku, janji aku patriotik beli proton.

Projek Menternak Lipas said...

Biaqpila, aku pun pakai perdana V6 juga.Setiap minggu dok ulang alik dari kl ke utara. Masuk highway start dari jalan duta sampai tol ipoh selatan aku pakai auto cruise saja. Setakat ni maintenance dia baru kira padan la dengan income aku. Satu hari nanti aku ada angan-angan juga nak ikut jejak langkah perak.Tu pun kalau ada rezeki. Tak kisah la pakai kereta apa pun, janji masyuk....mula-mula kerja dulu aku pakai honda tahun 1976. Lepas kena curi,aku beli proton saga. Bila dah masyuk tu yang aku tukar perdana v6 tu. Sampai sekarang ok je walaupun aku bergerak dalam 5000km sebulan.Aku rasa yang dok jadi maintenance tinggi tu sebab mark up je lebih. Sepatut tukar gearbox rm2800 dia jadi rm8000.Biasa la beb...semua nak makan..

Anonymous said...

dah 50tahun KERAjaan memerintah.. bukan kata buat kereta .. teknologi pertanian pun ketinggalan dgn negara lain.. Petani/Pekebun kita masih terkebelakang .. bukan malas tapi KERAjaan tak reti nak pertingkatkan usaha kearah memperkayakan rakyat..
Teknologi Anak Tempatan masih ditakuk lama dalam semua bidang apa hal? tak ada apa nak dibanggakan.. lembab .. Sebabnya KERAjaan takut nak menyalurkan peruntukan untuk R & D .. tak nampak untung dalam jangkamasa pendek.. lebih baik bagi kroni untung dulu..
Belanja tambang seorang naik angkasa lebih baik dari beli kapal angkasa buat kajian atau buka pusat teknologi angkasa lepas = cara pemikiran UMNO/BN

Anonymous said...

BUDAK BANGGANG MANA YEK SI ANON 10:57..TAK PERNAH AKU TENGOK KEBANGGANGAN MACAM KELDAI NI. KALAU PETANI TAK MAJU ADA KE PULA SALAHKAN KERAJAAN...PETANI TU YG MALASLAH BANGGANG...ASHIK BERPOLITIK SONGSANG MACAM KAU DAN SEPUAK SEMERTABATNYA.

R AND D KEPALA BAPAK KAU TAK BUAT LAGI YG RISDA, FELCRA, KETENGAH, KESEDAR, MADA, LKJT, LKWP, KEDA DAN LAIN2 LAGI BUKAN KE MEMBERIKAN PENDIDIKAN KEPADA PETANI DAN BERUSAHA MEMAJUKAN USAHA PERTANIAN.

LAGI SATU BANGANG YG KAU WARISI IALAH ADE KE NAK BELI KAPAL ANGKASA...KAU INGAT HARGANYA MACAM HARGA MOTOR BAPAK KAU KE...BETUL2 BANGGANG BIN KULUP KAU NIH. MENGHANTAR ANGKASAWAN KEANGKASA LEPAS TU SEBAGAI PERMULAAN...PERINTIS UNTUK MENEROKAI BIDANG ILMU ANGKASA LEPAS. KALAU KAU NAK CEPAT SANGAT NAIK KEBULAN NAIK AJE POKOK KELAPA DAN TERJUN...LAGI CEPAT..

KAU JANGAN SALAHKAN UMNO PULA..AKU ORANG PAS..YANG DAH MELUAT TENGOK PERANGAI PAS JADI BABI BERSEKONKOL DENGAN DAP..

-tiada pilihan- said...

Soalan cepu emas... kalau anda ditawarkan Lancer GT 2.0 pada harga sama dengan Perdana V6, mana pilihan anda? Atau pun Honda City ver.2009 dengan Persona?

Dengan tahap kualiti yang sama, mungkin kita pilih Perdana atau Persona. Tetapi dalam keadaan kualiti yang boleh diragui, tidak mustahil semua memilih Lancer dan City.

Itu hakikatnya, value for money.

Anonymous said...

KERAjaan pandai ajar petani tanam tapi tak reti nak ajar petani jual.. tu pasal Agensi2 KERAjaan UMNO ni semua nya haprak.. ajar Petani tanam nak makan saja.. tapi tak pandai nak komersial kan..
Tak ke BONGOK bayar tambang berpuluh juta tumpang orang naik kebulan?.. beli kapal angkasa yang kondem laa.. buat kajian.. awat bengong sangat.. buat apa beli baru tapi tak reti nak bawak..
Kalau cepat sangat nak naik ke BULAN awat tak suruh DR MUZAFFAR tu panjat pokok nyok.. terjun..

Anonymous said...

Hello anon,

Kau orang semua bertekak pasal kereta ada lesen memandu tak..? Sekarang ni banyak berlaku kemalangan jalan raya disebabkan pemandu cuai. Ramai orang lulus ujian memandu tapi tak faham undang-undang jalanraya.

Kau orang semua kena ingat kereta proton tidak selamat dipandu laju kerana kereta jenis itu tidak ada ciri-ciri keselamatan untuk pemandu dan penumpang.

Anonymous said...

sebenarnya proton ni murah je...dan ni je yang termampu dibeli oleh kebanyakan rakyat malaysia terutama ahli umno.kalau ikutkan hati memang nk beli jenama eropah ker...bab kualiti kete proton ni kurang lah...tapi ini je aku mampu...apa pun tokey proton...jaga ler kualiti...aku ni ahli umno....korang kena jaga!kalau ahli pas korang buat bodoh je...hehe...kalau korang tutup kilang malu lah aku....yg pasti aku ada sebijik kete jenama toyota starlet kelahiran 1984...kuat lagi.ingat lah jaga kualiti mcm toyota aku.....25thn tu...tak karat bumbung......dan tak longgar badan ..heheee...

Anonymous said...

lebih baik lagi kereta camry dari proton. PR dapat jimat krn camry tahan lasak. kos selenggara perdana tinggi pastu cepat rosak. Proton ni double standard. kereta2 utk dieksport diorg jaga kualiti. bila bagi kat rakyat malaysia, kualiti macam haram. takde ciri2 keselamatan. Kereta proton saga lmst (kereta kebal) keluar last tahun 2007 masih pakai henjin karburator!! tahun 2007 beb!~! kesian rakyat malaysia kene tindas dek kerajaan..sepatutnya kereta2 luar negara sama harga je dengan kereta tempatan yang lebih kualiti. harga kereta sepatutnya lebih murah..disebabkan xmampu tpaksa la pakai kete yg takde kualiti pastu teknologi ketinggalan zaman.

Anonymous said...

MECEDIH (MERCEDES) KT TGANU CANE PLAK?AMENO BODO....

Farouk said...

Orang kalau dah gila nak memboikot kerajaan, macam tu lah. Selagi ada isu, habis dikorek dan dicanangkan keburukkannya. Lepas tu kaitkan dengan kerajaan. Lepas tu tak guna akal fikiran yang waras lak tu. Tulis ikut sedap je. Mentang-mentanglah dunia blogger ni dunia yang bebas, habis disalahgunakan un tuk tujuan memburukkan orang lain. Memang hang gila topeng perak...

AkunA said...

aduh...tanya pasal kebajikan laks....dulu masa zaman Toyol memerintah selangor...apa kes dengan rumah exco yang berjuta2....boleh buat duit kebajikan banyak tuh...bandingkan rumah untuk setiap exco yang berjuta2 dengan kereta yang akan dipakai hari2 oleh exco...rasanya murah lagi kereta...lagipun camry takde la kenderaan mewah sports atau setanding dengan Mercedes mat said tuh....

errr...buat banglo untuk exco tuh dikira kebajikan untuk rakyat ker??

kurangkan perbelanjaan mengurus dengan tukar barang tahun 90-an tu dikira membazir eks??

betulkan aku kalau silap....aku rasa semua orang nak kata buat banglo lagi untung...huhuhuuuu...