"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 17, 2009

Eliza Wong Bakal Letak Jawatan: Satu Lagi Pilihanraya Kecil..?

Reactions: 
EXCO Selangor yang sedang menghadapi skandal gambar "melampau" diberitakan bakal meletak jawatan sedikit masa nanti.

Walau bagaimanapun kesahihan kenyataan itu akan hanya diketahui dalam sidang media yang bakal diadakan di Ibu Pejabat Parti KeADILan Rakyat di Tropicana pada jam 11 pagi nanti.

Gambar "melampau" Eliza dikatakan mula tersebar didalam internet selepas diberitakan dihantar kepada pihak media oleh pihak yang tidak dikenali tetapi melalui kenyataan Eliza, gambar tersebut telah diambil oleh bekas teman lelakinya seorang wartawan sebelum Pilihanraya Umum ke 12 yang lalu.

Berita asal -

Selangor executive councillor Elizabeth Wong will be offering to tender her resignation from her cabinet post and state assembly seat following her nude photographs controversy.

She will be making the annoucement at a 11am press conference to be held at the PKR headquarters in Tropicana to make the announcement.

It was reported yesterday that nude photographs of Wong, who is PKR Wanita publicity chief, were being distributed in public.

It is believed that the photographs were taken - most likely by a former boyfriend - while she was sleeping and without her consent. Apart for the photos, it is learnt that a video clip is also in circulation.

Wong, 37, has been serving as state cabinet member in charge of tourism, consumer affairs and environment for the past 11 months.

According to sources, top PKR leaders who met late last night to discuss the scandal have decided to end the controversy swiftly ahead of two key by-elections.

By Election In Bukit Lanjan?

Wong was elected the state assemblyperson for Bukit Lanjan - one of the three state constituencies in the Subang parliamentary seat. The constituency covers parts of Damansara, Bandar Sri Damansara and Bandar Utama.

With her resignation as state representative, the Election Commission will have to call a by-election in the mostly middle-class constituency in 60 days.

It is expected that the EC to hold the Bukit Lanjan’s by-election at the same time as two other by-elections - Bukit Selambau, a state seat in Kedah and Bukit Gantang, a parliamentary seat in Perak.

The two other ‘bukits’ by-elections will be held on April 7.

In the general elections last year, Wong was one of the many opposition candidates unexpectedly swept into power on the back of widespread dissatisfaction against the ruling Barisan Nasional.

The PKR politician, in her maiden election campaign, polled 12,125 votes against then incumbent assemblyperson Gerakan’s Yong Dai Ying, who bagged 6,970 votes. Wong won with a majority of 5,155.

According to sources, among the likely PKR candidates to contest the Bukit Lanjan is former Gerakan Federal Territory chief and ex-deputy minister Dr Tan Kee Kwong.

Kee Kwong, who was MP for Segambut, joined PKR in August last year.

Another possible contender is ex-MCA Klang Wanita chief and former Klang MP, Dr Tan Yee Kew, who also defected to PKR last year.

32 comments:

Anonymous said...

Dia nak resign pun buat apa?

Dia resign pun gambar-gambar tu tetap akan keluar juga. Kalau yg buat kerja ni puak-puak BN, tak ada integriti. Lambat laun keluar juga gambar tu, resign atau tidak.

Jikalau Elizabeth ni resign, persepsi kita akan mengatakan beliau ni memang bersalah - gambar-gambar tu bukan hanya gamabr skodeng dia tidur bahkan lebih dari itu.

ABJ Subang

mat s said...

Jgn letak jawatan !!! memang itu le kehendak si Mangkuk Toyo, mak gangu kerajaan PR Selangor..Memang le gambor bogel tapi dia tengah tidor, bukannye dia posing depan kamera tu..Ini memang kes nak aniaya org le ni..Aku rasa le boyfren YB ni agen MCA / Gerakan kut..Mangkuk Toyo jgn nak bising le, kes teresa kok dulu pun kau juga yg tabur fitnah, sekarang dah kena saman..rasakan la...

Anonymous said...

opsss....jgn letak jawatan ..pedulikan apa yang BN nak buat..tak semua org baik lam dunia nih...apa yang terjadi ..adalah masa silam...yang penting kita ada kehendak untuk perbaiki diri..jika nak pk masa silam ..baik sgt ke org dlm BN tuh ???? suci sangat ke??? cume skandal derang tak leh didedahkan..klu didedahkan..jumpa kubur la jawapnye..hakhak...

Bn tuh mmg busuk hati suka sgt nak jatuhkan org lain..tapi tindakan derang dah menjatuhkan kredibiliti derang di mata rakyat....

pada saya masa silam adalah sesuatu yang tak boleh diubah...bgtau tau saya ..baik sgt ke pemimpin BN tuh??hoho..politik kotor sume nih...

klu betul pun terlibat terima je la..sbb itu masa silam...

setiap manusia akan lakukan kesilapan yang penting mereka insaf dan jadikan pengajaran ...

Anonymous said...

Agak2 korang,knp dia telanjang?

Boyfriend ade plak tu,..

hehehhee,..!!!

xsama dgn mandi telanjang,..krn kita tahu dlm bilik air tu kita sorang je

Pemuda Pelapis said...

Salam dan selamat pagi,

Malu ke nak sebut perkataan TELANJANG @ BOGEL? Kenapa cuma sebut melampau? Yang benar tetap benar maka terima sajalah hakikatnya. Gambar tu takkan boleh dirakam kalau dia tak ada skandal seks.

Kronologinya seperti berikut...

SILA KLIK BACA SAMPAI FAHAM DULU.

Janganlah jadi buta segala-gala buta duduk membela jugak yang dah salah tertonggeng. Ada otak pakailah elok-elok jangan bodohkan diri sendiri.

Bab mengata orang pandai sangat tapi bila kena batang hidung macam-macam alasanlah pulak untuk menghalalkan perjuangan songsang.

Anonymous said...

Barua2 PR nie mmg buta,..
hati dan minda dah ditutup oleh jubur anwar

Si Eliza tu dah mengaku gmbar bogel diambil oleh "salah sorang" boyfriend(amboi byknya bf,smpai xingat yg mana satu) di bilik tidur,.xkan xfaham2 kot kerbau,.!! berbogel dgn bf dlm bilik tidur,. dh tentu ada "peristiwa" sebelum/selePAS tu,..bahlol

HangJebat said...

Tak yah melayan dan melatah dulu..Lihat dan teliti dgn betul2...siapa pembawa berita bergambar tu...Kalau TOYOL lagi kena teliti sebab penyangak dan pencuri mmg dah jadi kerja depa buat huru hara lagu tu..supaya senang nanti masuk menyamun...

Anonymous said...

Jebat Durhaka,..!!
Tak penting siapa yg bawa berita,.yg penting Eliza sndiri xnafikan kesahihan gmbar tu.
Persoalan skrg ialah "MORAL",..

Dimana letaknya MORAL SEORG WANITA@PEMIMPIN bila gmbarnya berbogel begitu mudah dirakam oleh seorg lelaki lain???

Jika dibiarkan, ini membuktikan pemimpin PR juga "TIDAK BERMORAL",..

Anonymous said...

Wanita@pemimpin jenis apakah Eliza jika lelaki begitu mudah masuk dlm bilik tidurnya dan lihat dia bertelanjang,..???

Fuyoooo!!!

Tapi aku rasa DSAI xsuka nie,.dia lebih suka tgk Azmin bogel,..kih!!kih!!!kih!!!

Anonymous said...

kalau terbukti laaaa najib yg telibat kes altantuya... kena laaa dia letak jawatan jugak... khir toyo kena laa berarak ke pekan.. senang dia jd PM lepas nih....

Anonymous said...

Kah kah kah..Amno/bn memang cerdik, kes ni lebih kurang mcm kes lompat parti kat perak le.. Amno umpan org dia lompat dulu, PR pun seronok terima dan tiada kutukan..
Lepas tu bila org PR pula lompat ke bn,so, takleh le PR nak kutuk bn pula..Now,amno perangkap seorg PR lagi dgn gambar bogel pula sebab tak lama lagi akan keluar pula gambor org amno (wak botox kut)berbogel..kah kah, dan masa tu org PR takleh le kutuk sebab org PR pun ada gambor bogel juga..
Nampak tak game amno yg jahat tapi cerdik ni?? ..Teori je....

Anonymous said...

khir toyo nak glamer sbb pemilihan humno x lama lagi

Anonymous said...

biaq pi le....dia bangsa lain
toksah dok kalut...

paria tols arr...kalot lebey

sasaudengo said...

Aku serahkan pada pimpinan PR.

Tapi ingat... kalo kite menang juga apalagi dgn majoriti bertambah maka akan bertambah tinggi lah moral PR dan semakin merudum-menjunam BeEnd...! dan berakhirlah riwayat UMNO - BN di Selangor. Satu percaturan yang perlu diperhalusi. Jika kalah... kita masih memegang majoriti tetapi perlu menangani haru-biru yang bakal dipertingkatan oleh KhirToyol.

PR - rakyat tetap bersamamu. Sultan kami tetap taat... isu penderhakaan adalah mainan UMNO dan UMNO memulakannya sejak peristiwa Ghazali vs Sultan Idris hinggakini.

Anonymous said...

pemimpin yg bermaruah akan meletak jawatan dlm hal2 sebegini. Soalannya adakah pemimpin sebegini dalam pakatan BN..
JJ raba punggung/kes norita ?
Imam hadari raba nyonya ?
Laki jib cium bangla ?

adakah ini bermoral???

zali said...

bagus la letak jawatan...

bn bakal ambil kerusi tu...meleleh
la air liur khalid gagap...

kerusi hilang awek porno pun
hilang...

Anonymous said...

berita terkini dr bilik berita NTV7 menerusi survey yg dibuat melalui SMS 'adakah YB Elizabeth Wong patut letak jawatan ekoran skandal gambar beliau ketika tido'...

75% - tidak setuju
25% - setuju

kesimpulan..JGN LETAK JAWATAN ye eli

Nacimento said...

ELI X PERLUH LETAK JAWATAN !!! GAMBARNYA X BOGEL LAH OI MANGKUK HAYUN AMNO YG GHAIRAH !!!!! BELIAU SAH MEMANG TIDO DAN DIAMBIK TANPA PENGETAHUAN BELIAU !!! BELIAU PAKAI BAJU PAKAI SELIMUT !!!! TIDO KAKI KANGKANG SALEH KE?????!!!! BOIKOT MALAI MAIL !!!!!!

Anonymous said...

dalam bernama laporan mengatakan eliza dah letak jawatan exco dan adun....satu lagi pilihanraya bakal berlangsung....tapi aku respek tindakan eliza kerana berani mengaku dan juga bersetuju melepaskan jawatan demi kepentingan diri dan parti....sebalik kejadian adalah tindak tanduk jahat umno yang sanggup wat apa saja demi kepuasan nafsu politik,terutama dr tempe@botox...

Axiemeluv said...

Another Bukit... here we come....
3 bukit dari utara menuju selatan... apakah petandanya!!!???

Anonymous said...

Sleeping, whether naked or otherwise, in one's very own home is immoral !!!??? WTF !
So.... then? Aren't we all immoral when we take our baths, pee or shit? Have to keep watching out to see if anyone is taking pics... in our very own home? How blardy fuckin' sick and absurd can anyone get if to ask Eli to resign on account of this??? The level of stupidity that permeates from those assholes really is making it
utterly disgusting each day knowing the level of filth that is around us!!!

Stupid UMNO motherfuckers.

Stupid Javanese Indon 1st Generation Malaysian Toyol.

Its no better than an upskirt pics.

For fuck sake, you UMNO motherfuckers have seen much better pics than this.

That Toyol guy is the one should be charged for keeping porn. I bet he jerked off a couple of times looking at the pics, amongst others like the nurse and CSL video. He probably was having a stiffy when asked Eli to quit. Come on Toyol, grow up and progress in life. You're just resorting to cheap and dirty tactics to gain popularity for your quest this March. Next time, take some photos of yourself jerking off...it may just win you some votes..LOL

Najib-s & Samdol-lah said...

aku masih dok tunggu mangkuk-mangkuk BN yang dulu kata nak berarak bogel protes...itu termasuklah Zali...perut gendut (makan rasuah duit haram) kulit hitam tapi tang muka licin (sebab makan tempe katanya?) kepala botak rambut ada sikit2 (pening nak pikir mana komisyen dalam Malaysia lagi yang nak sapu) mulut merah macam anak lembu (sebab kuat menipu rakyat) mata sepet (sebab selalu terlelap masa forum @ meeting)...komplete Pemimpin BN ku yang disayangi...PHHHEEEEEHHHH!!!

kame said...

sekurang2nya eli letak jawatan exco n adun, dia bleh bersihkan nama dia yg dibusukkan. Takdela mcm chua soi lek dulu hanya letak jawatan kabinet je, tp parlimen still pegang lg. Erm, Kalau gambar bogel korang yg kena tunjuk kt sini, blum tentu lg korang nak letak jawatan. Tgk mcm mat taib tu, dah ada kes dulu pn ada hati nk tanding timbalan presiden, nk jd TPM la tu. Sama ke mcm Anwar? erm...smpai skarang mahkamah masih tk dpt bukti yg dia meliwat... Mana pegi kes tu..? senyap je lepas menang permatang pauh...

chot said...

biaq p leeeeeee

Pemuda Pelapis said...

Sabor yeop! Bawa bertenang. Jom baca siapa sebenornya yang terjah Elizabeth Wong telanjang? Jangan tak ambil tahu, kena ambil tahu.

NI DIA ORANGNYA - KLIK DAN BACA

Anonymous said...

Salam Sahabat, saya rasa ada orang amno/Bn gi cari sabun bila tengok gambar yg tak gairah Eli tu agaknya. MNM4774. Wa ka ka ka ka ka........

solonti said...

Makaa itu Jamaluddin Radzi (Behrang) dan Osman Jailu (Changkat Jering), seharus nya meletakkan jawatan sebagai Adun.

Tak malu ke mereka berdua ini yang berugama Islam, dah berkahwin dan beranak, dah terang terang mengaku terima 'sek sedekha', tapi enggan meletak jawatan adun.

Tak malu Najib Razak/Umno guna mereka untuk rampas kuasa di Perak. Dan sultan yg tonggak bangsa Melayu dan Islam tidak pula menasihati Najib yang ini tidak bermoral dan sepatutnya letak jawatan.

Tak malu ke dengan Chua Soi Lek dan Elizabeth Wong yg letak jawatan secara terhormat. Dan mereka orang Cina bukan Melayu. Tak malu ke KhirToyo minta pemimpin Cina letak jawatan atas nama moral sedangkan dua Melayu/Islam Adun (jamaluddin dan Osman) mereka 'pelihara'?

Tak Malu ke Umno Melayu pada bangsa dan ugama mereka?

Anonymous said...

sapa2 buleh bagi dia punya link.. camna nak dapatkan gambaq si Eli bogel tu

Anonymous said...

Bole.. ana ada link yang ente nak tu...tapi kena bagi ente punya email dulu...tak bole letak kat sini nanti kena tangkap takut woooo....sebab link tu link lucah...k

Anonymous said...

YB..ITS SHAMEFUL ACT.PLEASE RESIGN.YOU ARE REPRESENT OURBUKIT LANJAN RESIDENT AND PRIDE...

KALU U PUNYA RUMAH PUN BOLE DIMASUKI BAGAIMANA U NAK JAGA KAMI DI BUKIT LANJAN.....

PKR... DO YOUR JOB.GET A PROPER CANDIDATES

Cicakman said...

Aku respek kat Elizabeth.Walaupun kejadian ni bukannya dari kesalahan dia,demi untuk kebaikan semua dia sanggup meletak jawatan.Inilah sikap yg terpuji dari YB PR.

Anonymous said...

jangan citer pasal moral la puak be end oiiii...ketua dan timbalan ketua ameno tak bermoral ponnnn apatah lagi juak juak nyerrr....
gambar bogel orang tido ponnn kecohhh pon dia tak bogel sebenanyer orang tukang ngambik gambo yang sex maniac.habis kalau gambo najib bogel tengah mandi nak kecoh gak......bodoh punya isuuu.pas ni kang ambik gambo bayi baru lahir semua pon bogel gak tuh.....bangangg,bengap...