"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 28, 2009

Gemuruh Di Kampung Sayong Tengah - malaysiakini

Reactions: 
Semalam di Kampung Sayong Tengah. 7 orang penceramah dan seorang memperdengarkan bacaan ayat suci Al-Qur'an. dekat sini unik sikit sebab sebelum ni tak de lagi dekat mana-mana ceramah yang aku pergi, diselingkan dengan pembacaan ayat suci Al-Qur'an.

Antara yang hadir untuk sessi ceramah ialah 3 penceramah (sorry beb, aku tak ingat nama depa) wakil tuan rumah disusuli oleh Khairuddin, Abdul Wahid Endut (jauh datang dari Gganu), Ngeh, Idham Lim dan kemuncaknya macam biasa oleh YAB Dato' Seri Ir Nizar... Gganu, Klate dan Peghak bergabung buat pertama kali.

Aku tak reti nak cerita panjang-panjang. tengok gambar sudah...

YAB Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Nizar dari Perak, YB Ahli Parlimen Kuala Terengganu Abdul Wahid Endut dari Terengganu dan YB ADUN Titi Serong Idham Lim dari Kelantan... 3 negeri bergabung di Kampung Sayong Tengah.

Barisan Penceramah dari 3 parti komponen Pakatan Rakyat, PAS, DAP dan KeADILan diatas 1 pentas.

Macam-macam aksi dari penonton.

Ribuan yang datang dari merata ceruk.

Kusyuk... paham ke tak paham aku tak tau...

Bergambar kenang-kenangan.

*gambar oleh Kamera.

2 comments:

sasaudengo said...

TP...

Kehadiran rakyat dalam setiap siri ceramah penerangan PAS terutama yg dihadiri oleh YB MB Perak HALAL amat membanggakan dan memberi semangat kepada rakyat untuk beristiqamah dalam perjuangan.

Kehadiran adalah ikhlas tanpa sebarang upah dan makanan disediakan dan dihadiri oleh yang tua, muda, miskin dan kaya untuk mendapatkan penjelasan secara terus dari YB MB.

Saya ingin cadangkan di sini agar TP dapat juga membuat liputan siri ceramah yang dibuat oleh MB HARAM agar kita dapat membuat sedikit perbandingan disamping perhitungan bagi menilai kebenaran dan juga memperlihatkan ketelusan.

Seterusnya kita serahkan pada pembaca untuk memmbuat penilaian... bagaimana?

Anonymous said...

yang macam selalu datang aje.....iyeke niiii