"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 24, 2009

Mansuhkan Rebet Demi Survival UMNO/BN - malaysiakini

Reactions: 
  • Kerajaan sedang menimbangkan untuk tidak meneruskan pemberian rebat petrol kepada pemilik-pemilik kenderaan selepas Mac ini.
  • Keputusan itu didorong oleh prestasi harga minyak semasa yang sudah menurun ketika ini, beritahu Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah di persidangan Dewan Rakyat semalam.
  • "Mengenai rebat ini, oleh kerana harga minyak sudah turun, kita belum membuat satu dasar tapi saya jangka kita tidak akan teruskan rebat ini,'' kata Ahmad Husni ketika menjawab pertanyaan Fong Kui Lun (DAP-Bukit Bintang).
  • Terdahulu, beliau memberitahu, jumlah rebat tunai yang telah dibayar kepada pemilik kenderaan yang layak adalah sebanyak RM3.6 bilion bagi tempoh 14 Jun 2008 hingga 31 Januari lalu dengan jumlah pemilik kenderaan kira-kira 7.5 juta.
  • Sementara jumlah komisen kepada Pos Malaysia Bhd. mencecah RM22.8 juta.
TP - aku 100% setuju supaya rebet tidak diteruskan malah ia sepatutnya ditamatkan SERTA-MERTA sebab dengan adanya sistem rebet ini, maka beban rakyat akan sedikit berkurangan.

Ini adalah amat bertentangan dengan polisi UMNO/BN yang tidak suka melihat rakyat bersenang-lenang, rakyat mesti ditekan sehingga mereka mampos, rakyat mesti dizalimi, bukan dengan memberi kemudahan, kalau boleh stiap kali rakyat nak isi mi9nyak, kenakan cukai sehing 300% keatas setiap liter yang rakyat isi.

Semua itu mesti dilakukan tanpa berfikir panjang. takyat kena ingat, KERAjaan UMNO/BN telah memerintah selama lebih 50 tahun, maka rakyat mestilah BERSYUKUR kepada KERAjaan (ajaran sesat ni) dengan memberikan berbagai kemudahan kepada KERAjaan.

Biar rakyat mampos, jangan KERAjaan mampos... itulah "moto" baru KERAjaan UMNO/BN.

Aku bagi kau talian hyt sampai PRU-13 je... kira lepas PRU-13 kalau hangpa nak kenal UMNO/BN, hangpa kena tanya tok nenek pion hangpa... batu nesan pun tak tinggal dah lepaih ni...

Dasar KERAjaan paliaq..!

22 comments:

zali said...

rebet di teruskan tu usaha yang
baik tapi pada pendapat saya...

1.rebet harus dinaikkan kepada
rm1000/kereta
2.rebet di beri pada warganegara
malaysia yang memiliki kereta
dan memiliki kad keahlian
komponen bn sahaja.

biar di rasakan sikit orang-orang
yang tak reti bersyukur ni...

bukan rebet saja malah dalam
segala hal pun patut diadakan
warganegara kelas satu - ahli bn
dan warganegara kelas dua - ahli
pkr/atas pagar,indon ic merah.

kelas satu akan mendapat segala
kemudahan dan kelas dua tiada
kemudahan atau subsidi.

kita tengok...sapa yang akan
sokong pr...mau gila nuar dan nik
ajis...

chot said...

dear jali

saya setuju dengan pendapat saudara..

patot di luaskan kepada sedara mara ucu kiah saudara skali...

jgn lupa dengan makcik busu lehot dengan kak komba saudara

ipar duai saudara...yang mana sealiran dengan saudara

bukan setakat cadangan di atas sahaja...patot di perluaskan kepada caruman KWSP dan duit Tabung Haji haruslah di beri kepada kuncu BN

lebih baik kalau KERAjaan merampas harta dan tanah2 penyokong2 PR dan di usir mereka ke hutan..



weii jali...ini negeri pon bukan mak bapak ko bayar sewa....ahahahahah

ko ni banyak sgt main longkang le..


bangang!!!

sah geng kuda longkang ko ni jali...

Anonymous said...

jgn layan sgt mamat tu..semua artikel nak komen..bior le kat dia

Anonymous said...

mengapa nik aziz tak nak pencen dr berpolitik bukan ke baik bagi dia membuat ibadah khusus utk diri dia menunggu masa yg pasti tiba,mengapa harus membuat dosa memecah belah kan umat islam,kafir mengkafir sesama islam dan mengatakan pas saja jalan benar....pas atau islam........... sebab pas bukan islam dan islam bukan lah pas sesuatu yg berbeza tu.........adakah nik aziz mengejar pangkat dunia,adakah nik aziz suka didewa2kan sebagai tuan guru atau beliau bangga dgn pangkatnya yg tertinggi sebagai mursyidul pas..........adakah nik aziz nak menjadi tuan guru yg disanjungi ahli2 pas yg dianggap ahli itu sebagai anak muridnya.....tidak ke ini boleh membawa kpd riak dan sombong lagi angkuh bukan ke ini dilarang dlm islam utk menjadi pemimpin ugama yg mahu disanjungi dan didewa2kan...........tidak ke anda sedar lakonan baik boleh mengaburi mata penonton tetapi tidak pada Allah yg mengetahui hati hambanya.........


mengapa nik aziz bersekongkol dgn puak kafir utk menentang pimpinan islam yg sedia ada.....mmg pemimpin itu banyak dosanya......adakah nik aziz tiada dosa sesunggunya nik aziz tidak maksum dia hanya manusia biasa tidak boleh lari dari salah dan silap begitu jugak pemimpin negara itu dia jugak manusia biasa spt nik aziz............

sekira nik aziz bergelar ulamak dia sepatut nya memihak kpd pemimpin dan dia harus menyeru semua pengikutnya utk patuh pada pemimpin,dia harus MENASIHATI pemimpin itu dan bukan berpakat dgn puak kafir utk menjatuhkan pemimpin islam yg sedia ada itu.............


ini membuat aku tidak boleh menghormati nik aziz walaupun di kata dia MENGAJI...tapi dia telah melakukan kesalahan yg amat besar....sebab kata2nya yg disebut walaupun dia tahu itu salah dia tak sanggup mengaku kesalahannya kerana MALU dgn pangkat tok guru nya itu.........nanti apa kata org tok guru boleh buat salah..........

nik aziz manusia biasa yg tiada beza dgn org lain kecuali ilmu nya yg membezakan sekira ilmunya itu menghijab dirinya maka terhijab juga lah mereka yg mendewa2kannya dan yg menjadi pengikut setia nya..

wahai nik aziz yg kurang budiman mu baca quran tu utk diri mu biar mu paham dulu sebelum mu royak kat orang...kalau mu baca quran utk org nanti mu yg tak paham sebab sibuk nak taruh je org...syok kan guna kalimah suci utk kepentingan diri dan parti ada backing lagi hehehe.......tapi mu kene ingat surah Al Maidad 44.............DAN JGN LAH KAMU MENJUAL AYAT AYAT KU DGN HARGA YG SEDIKIT(kerna pangkat,puji pujian dunia dan segala keuntungan dunia)

mu nik aziz dan kesemua kunco2 mu ni patut bertaubat dan hentikan kesemua perpecahan yg korang lakukan ni.......tahukah engkau sekira nya ada pemimpin islam yg mentadbir haram bagi puak islam lain berpakat(pas) utk menjatuhkan pemimpin itu....sejarah islam telah membuktikan yg tiada umat islam yg menderhaka pada khalifah nya kecuali mereka yg bersekongkol dgn puak khawarij yakni suku sakat yahudi....dan sapa yg mengikut sesuatu kaum itu maka mereka tergolong dalam kaum itu..........kata nabi kalau nampak puak khawarij bunuh saja mereka...........kerana mereka puak yg suka perpecahan dlm islam.......

sedarkah bahawa pemimpin2 pas sudah mula gila kuasa,pangkat,nama,sehingga sanggup melakukan apa saja utk kepentingan dunia mereka............sanggup sekongkol dgn puak kafir sanggup menjadi boneka puak kafir apakah ini perjuamgan islam sejati.......tidak kah anda merasa MALU dalam diri anda MALU dgn perbuatan anda yg sanggup menipu pengikut2 anda dgn fatwa yg boleh diubah2 mengikut selera pemimpin anda......tidakkah anda MALU kerna ditipu oleh pemimpin2 anda yg berlakon mengikut masa utk kepentingan duniawi mereka............

tidakkah anda merasa MALU diperalatkan,digelar samseng jalanan,digelar pengamal ilmu songsang,digelar boneka kafir,digelar puak pelampau ugama,semuanya ini sebab pemimpin anda yg melampaui batas..........sedangkan malu itu separuh dari iman..........kpd org2 pas dan semua pemimpin pas aku nak pesan keje hangpa buat pecah belah ni salah,keje hangpa nak jatuh kan pemimpin islam ni slah,keje hampa nak islam pas saja betul islam org len x betul pun salah jugak...............kalau tak tahu malu hangpa buat la(kata rasul tu)...............tapi ingat iman hangpa x sempurna sebab separuh dah rosak............bila separuh tu rosak rosak lah semua iman hangpa tu sebab iman tak leh men sekerat2 kene lah penuh.............baik bertaubat sebelum terlambat........

Anonymous said...

Boleh tapi yang kelas dua dan kelas tiga tu tak payah bayar apa2 jenis cukai, cukai pendapatan. beli barang kena tolak cukai import, eksais dan cukai jualan sebab semuanya tu masuk ke dalam tabung kerajaan pusat. beli barang keperluan pun tak kena cukai.
kalau buka perniagaan, buka kilang pun tak payah bayar cukai. sure ramai tak nak jadi yang kelas satu.
itulah betapa cerdiknya orang kelas satu tu, time bayar cukai semua kena bayar pada depa, tapi time nak dapat kemudahan semua kelas satu saja yang boleh dapat, kelas lain tak boleh dapat. ada akai kaaa...

chot said...

anom 4:09

wah lagak saudara mcm org yang berilmu

saya bab agama ni tak brp nak cerdik sgt...tp pendekatan saya mudah saja..

saya tak membezakan sesama insan...lebey2 lagi kita yang beragama islam...

so ulasan saya...kalau saudara begitu yakin dengan iman dan ketakwaan saudara pada Allah...alhamdulilah....syukur saya lafazkan...

harap2 berkekalan iman saudara khususnya dan iman umat islam amnya...


tapi niat ko ni cam bangang gaks..
yang ko sakit ati sama Nik Aziz kenapa?

janganlah ko membuat penilaian ketakwaan manusia hanya berpandukan kepala otak ko
peringantan untuk diri ku juga


ni untuk semua....tak kisah parti apa untuk semua org Islam

Anonymous said...

anom 4:09
berlagak je lebih ni...
haha...
cakap mcm dh lps hafaz al-Quran je dh...
ko jgn main2 la dgn ayat quran kalau betul2 memahaminya....
buat tambah dosa je...duk diam2...
haha...

Anonymous said...

A'kum anusnimus yang komen tentang Tuan Guru Nik Aziz tu.. Teman ada satu pesan/nasihat je. Fikirkan, bila masa tuan nak bertemu TGNA untuk memohon maaf atas kutukan yang tuan buat.Jika tidak bersiap siaga lah di Mahkamah Rabul Jalil nanti.
Semoga tuan insaf dan bersegera memulakan perjalanan ke Kota Baharu sebelum terlambat.

Anonymous said...

peh... yg kiri mngata yg kanan, yg kanan mengata yg kiri... elok le tuh... sama2 naik...

Anonymous said...

sedara/i ai komen lah kpd perkara yang berkaitan dgn artikel di atas, bukan pasal TGNA atau lain-lain yg tak bersangkut paut. Kenapa TGNA pulak yang jadi mangsa ni? Alahai

Anonymous said...

Sesungguhnya Anon 4:09.. bangang, bahlul,Abu Lahap, dan seangkatan dengannya..

zali said...

bila dah tak boleh nak menepis...

cuma boleh kata 'bangang, bahlul,Abu
Lahap, dan seangkatan dengannya..'

tahniah pada anon 4:09...

awak berjaya menjadikan pro pr kat
sini tergamam...terkedu dan ada yang
menangis...

sepat_ronggeng said...

haaa.... kan dah kena tu...

ini yang best ni... darth vader dah x menjawab... ahakkkkssss...

termenung jap aku td... sampai abih aku baca...

ermmmm... mana penegak keadilan yg membawa saber sword ni...

cuba la jawab yang berfakta...

tebas diorg balik...

come on darth vader... ahaaakkksss

UMNO BANGANG said...

kerajaan rasuah macam umno...memang pelahab...kaki jilat dan kaki sapu...kekayaan serta harta negara dah lama susut angkara kepimpinan parti rasuah.......sebenarnya bukan untuk membantu rakyat tapi menghancurkan rakyat...jika berguna untuk umno maka teruskan jika berguna untuk rakyat....mansuhkan...

Buat sdr anony 4.09....ko balik cuti tangan ko yang penuh dengan taik kepimpinan umno....kalu nak lagi best jadi pencacai(tukang jilat mangkuk'taik' parti kesayangan ko......boleh blah la hoi...geng lanun dan perompak macam ko..7 keturunan pun akan menjadi pencacai umno..

Dulu BN kini PR said...

Malaysia hanya akan aman dan makmur sekiranya diperintah oleh pemimpin yg jujur,amanah dan ikhlas.Apa yang saya nampak,ciri2 tu dipunyai oleh kebanyakan pemimpin PR.Di harap PRU ke 13 nanti PR akan berjaya menawan Malaysia..

Anonymous said...

woi mangkuk ayun zali bangang.....ko ingat negare ni bapak ko punyer ke???....siap nk ad kelas2 lg....adoiyai,napelah bn ambik ahli yg bangang tahap cipan cm ko ni....dari statement ko tu ak rumuskan ko ni mmg xd ciri2 pemimpin,lepaskan anak tekak sendiri jer...woi musibat,x kire sapelah kite penyokong bn atau pr....kite semue rakyat malaysia....so kerajaan kene layan same adil dan beri kemudahan same adil kat semue org,x kirelah penyokong mane2 pun.....ko ni mmg x layak jd pemimpin,ckp mcm bdk tadika...bdk tadika pun lg pndai dr ko....ish ish..tulah dh jd tolol sebab dh fanatik sgt kt bn,dh byk sgt mengampu bn....tu sbb bangang x abis2

panglima_perang said...

kpd anon 4:09pm

Tampak hebat hujah saudara.sedikit sebanyak saudara mengetahui tentang Islam yg syumul lagi membawa barakah kpd umat manusia. Akan tetapi terdapat banyak kekhilafan dan kecelaruan di sebalik hujah2 saudara itu.
Tahukah saudara Dakwah Junjungan Besar Baginda Rasulullah s.a.w adalah dari seawal Kerasulannya sehingga Kewafatan Baginda dan di dalam tempoh itu pelbagai ujian,cabaran dan pahit getir di lalui oleh Baginda dlm menyeru umat manusia berpegang kpd Islam.
Pernahkah saudara mendengar sabda Rasulullah yg berbunyi "Al Islamu ya'lu wala yu'la alaih" yg bermaksud "Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi darinya" PAS menjunjung setinggi2nya Islam itu dgn mengikut kaedah yg sama di guna pakai oleh Rasulullah s.a.w dlm membentuk dan mendaulatkan pemerintahan Islam iaitu melalui Dakwah, Siasah Islamiyyah, Tarbiyyah, Tahalluf dan pelbagai lagi kaedah mengikut ajaran Rasulullah s.a.w. Rasulullah juga berpesan "Nyatakanlah kebenaran sekalipun pahit utk dinyatakan" dan Firman Allah s.w.t yg bermaksud "Dan janganlah kamu mencampur adukkan yg hak dengan yg bathil dan janganlah kamu menyembunyikan yg hak itu sedang kamu mengetahuinya" Al-Baqarah ayat 42. Inilah yg menjadi tunjang perjuangan Parti Islam Se Malaysia PAS yg menjunjung setinggi2nya Islam dan menyatakan setiap yg hak/kebenaran serta tidak berkompromi sama sekali dgn kebathilan/tipu daya. Matlamat PAS adalah Daulah Islamiyyah yakni mendaulatkan Islam dalam pemerintahan dan pentadbiran negara serta menjadikan Islam itu sebagai cara hidup rakyat Malaysia. Ketaatan kpd pemimpin seperti yg saudara harapkan adalah mempunyai batasan di dalam Islam. Firman Allah "Wahai orang2 yg beriman! Taatilah Allah dan Taatilah Rasulullah dan juga Ulil Amri (pemimpin) dari kalangan kamu" An-Nisa' ayat 59. Ayat ini sering di salahgunakan oleh Ulama'Kambing Hitam UMNO utk mengelirukan rakyat!! melalui pembelajaran tafsiran dari kalangan Ulama' yg muktabar saya cuba memahami terjemahan dan tafsiran bagi ayat ini. Cuba perhatikan perkataan "Taatilah" yg dua kali di Firmankan oleh Allah s.w.t di dalam ayat ini. Perkataan "Taatilah" tersebut hanya di letakkan kpd Allah s.w.t dan juga Rasulullah s.a.w dan tidak di letakkan kpd Ulil Amri (pemimpin). Ini membawa kpd penafsiran Ulama' yg muktabar iaitu ketaatan kpd Allah dan Rasulullah adalah bersifat MUTLAK dan WAJIB! akan tetapi ketaatan kpd Ulil Amri adalah bersifat sementara dan tidak kekal ianya bergantung kepada ketaatan pemimpin tersebut kpd Allah dan Rasulullah. Seperti dlm ucapan Saidina Abu Bakar As-Siddiq r.a kpd umat Islam ketika di lantik menjadi Khalifah pertama selepas kewafatan Rasulullah "Taatilah aku selama aku mentaati Allah dan Rasul, dan apabila aku menderhakai Allah dan Rasul maka mentaati aku tidak menjadi kewajipan lagi kepada kamu" Kepada saudara jgnlah butakan mata dan pekakkan telinga dlm melihat kemungkaran, kezaliman, penindasan, kerakusan, ketidakadilan,kedurjanaan dan pelbagai lagi istilah yg sinonim dgn UMNO/BN sehinggakan saudara takut dalam menyatakan yg hak dan sanggup berpegang kpd kebathilan yg terang nyata di dlm UMNO/BN!! Sedar dan Insaflah...wassalam

UMNO BENCI ISLAM said...

sudah la panglima...nia lah namanya golongan munafik...penyokong parti rasuh( politi wang)...seks serta pencuri duit rakyat.......UMNO tolak Islam.....(kenyataan ramai pemimpin umno..nak perli parti pas tentang hudud..tapi terperli hukum huhud dari Allah)....rampas tanah bangsa sendiri melebihi cara yahudi(kat berembang..kat kerpan...dlll) bagi tanah melayu sesuka hati kat bangsa lain( suruh najib dan zambri ambik balik tanah melayu kat Perak yang UMNO gadaikan...kat kampar....kat manjung...bukan puluh hoi...tapi ribuan ekar...)...

Satu lagi panglima...kalu nak guna ayat Al quaran...jangan ambil yang mana ko suka aje..tapi ambil semua....jangan jadi macam ulama suk dari umno.....

Buat panglima...lain kali buat banyak rujukan...taklah nampak macam golongan munafik!!!

Anonymous said...

anom 4.09,

kalau hang mati suatu hari nanti, hang lebih suka najib uruskan jenazah hang ke or TGNA?

Ulama besar satu malaya masuk PAS, lagi mau kutuk PAS. apa punya Tuuuurrrrrrr.

otak letak pala lutut

panglima_perang said...

kpd saudara "UMNO BENCI ISLAM"
keliru dgn comment saudara...saudara di pihak mana? PAS atau UMNO? comment saya adalah dlm membela dasar perjuangan PAS yg saya junjung dan hormati selama ini sbg seorang pemuda PAS..jika terdapat kesilapan harap betulkan saya..terima kasih atas comment saudara..wassalam Takbir!

Anonymous said...

maaflah...saya mencelah....saya dok perati antara ahli pas dan umno terutamanya yang perempuan...pas punya ahli boleh dikatakan semua bertudung labuh...tapi yang umno pula boleh bilang dengan jari termasuk jari kaki....kalau ada yang bertudung pun berfesyen,mulut merah mekap tebal tu yang teman getik dan menyampah tu....cuba kita fikirkan...maaf ye mencelah

soklan said...

panglima perang, dia ingat ko ni panglima perang cyber kot? tu mmg totok umno.
harap baca dgn baik apa yg panglima perang tulis.