"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 26, 2009

Bukit Gantang Tenang - malaysiakini

Pagi tadi aku sampai di Bukit Gantang dari Kelantan lebih kurang jam 5:00 pagi. cuba nak connect, tapi BerukBand too bad. jadi aku bantai tido jam 7:00 pagi.

Jam 11:00 pagi aku bangun mandi, lepas tu kejut Dugong. keluar pi ronda-ronda sekitar Bukit Gantang. jalan-jalan raya agak tenang. markaz dan bilik gerakan Pakatan Rakyat macam biasa manakala markaz dan bilik gerakan UMNO/BN sunyi sepi.

Mungkin depa masih sibuk dengan PAU. tak pe lah. aku agak menjelang hari penamaan calon atau selewat-lewatnya malam esok, keadaan dekat sini akan kembali meriah. jumlah bendera parti-parti politik masih tak berubah. aku tinggalkan Bukit Gantang 2 hari lepas keadaan macam ni, aku balik pun dengan keadaan yang sama jugak.

Yang berbeza cuma suasana. hari ni agak tenang.

Kosmo melaporkan bahawa semua ceramah-ceramah pilihanraya sebelum tempoh kempen tidak akan mendapat permit. harap semua pihak akur. ini masanya untuk menyusun jentera. tempoh kempen nanti kita balun habis-habisan.

Bagi peluang pihak PDRM dan FRU berehat. pos-pos MATEK sedang giat didirikan. semalam MSK cakap stok tilam untuk para petugas PDRM di pos-pos MATEK dah sampai. baguslah... berehatlah dengan tenang para petugas PDRM.

Harap sampai masa untuk tugasan, otak kalian boleh berfikir dengan waras.

Lepas ni aku nak meronda lagi. nak jelajah markaz-markaz dan bilik-bilik gerakan pilihanraya. korang-korang di markaz siap sedia dengan berita masing-masing. kami keluar bukan untuk makan angin. kami mencari bahan berita.

Kalau ada yang terbaca post ni dari markaz atau bilik gerakan dan rasa nak masuk gambarnya dalam blog, call aje kami... no Al-Banjari - 012 402 6129 dan no aku 013 973 9721. insya-Allah kami sampai ke markaz anda. harap ada berita menarik.

Ramai yang menunggu khabar diluar sana.

7 comments:

Anonymous said...

ha3,,kalau nak cari bahan p laa kat railways kmtg tu....ada laa 2-3 biji rumah setinggan yang duk kat situ berapa generasi ntah....tetap setia sokong umno....siap gantung bendera tu.....maklum laa diaorg pun mukim parlimen bkt gantang.....

Anonymous said...

dengar cerita hari jumaat ni ada perhimpunan sembahyang jumaat. betul ke?

Anonymous said...

Kebanyakkan UMNO tak pulun PRK bulan April.. sebab lepas ni dia orang akan sibuk melobi najib untuk jawatan di putrajaya....

Anonymous said...

teruskan perjuangan anda.. dulu berperang dg mata pedang, la ni berperang mggunakan psikologi@keyboard..

Anonymous said...

depa umno dok sebok pasai pilih calon yg betoi la ni. kalut laa,hehe..depa umno harap anak chedet menang ketua pemuda, kj yg naik, baguih la politik dia? patut la mengaji jauh kt sana tu,kemas dok ada..najib ngaga la lepas ni. baru buku temu ruas kot no?

Anonymous said...

ayuhak sabartaan menyaruan kulaan2 ku di perak, lakasi tulak ke bkt gantang pankahi calon PAS. berubah leh..alor pongsu

unanjaga said...

Berkerja lah atas semangat kegigihan yang tinggi untuk nasib perjuangan bangsa,apa jua sumbangan kita tak kira kecil atau besar pasti akan tetap ada dalam penilaian Allah yang maha kuasa.