"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 25, 2009

Speaker DUN Perak Di Pasir Mas - malaysiakini

Reactions: 
Sivakumar hadir dalam ceramah Pakatan Rakyat di Stadium Mini Pasir Mas.

Semua hadirin kusyuk mendengar penerangan dari Sivakumar. Kehadiran lebih 2 ribu orang.

25 comments:

tok iskandar said...

Menarik untuk dikongsi bersama.
KJ menang Ketua Pemuda Pekembar.
Antara barisan AJKnya ialah anak Aseh Che Mat,Lokman Nor Adam dan Megat Zulkarnain b. Omar Din.

Tak susah nak jangkakan jentera pemuda di Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai.Eloklah PR bersiap sedia dengan sebarang bentuk provokasi.

tok iskandar said...

Jentera kempen PR di Bukit Gantang akan berdepan dengan kekuatan jentera kerajaan UMNO-BN dengan bekas-bekas hulubalang kanan Anwar seperti zahid,zambri,hamdan taha,lokman adam dan ezam.itu belum campur dengan soldadu PKR yang dah belot dan masuk Pekembar.

Bukan tugas mudah tapi setakat yang tok tahu sokongan rakyat masih memihak PR.

Persepsi rakyat mungkin berubah jika sebarang provokasi yang direncana pihak lawan dilayan oleh PR.

Pendekatan berhemah dan bijaksana sambil berhati-hati perlu agar UMNO-BN dapat ditumbangkan bukan sahaja dalam PRK tapi PRU kelak

zali said...

opocot tok kandar nyanyuk...
eh melatah plak...

saya nak buat pembetulan sikit
dari tulisan tok kandar yang macam
'kencing' je tu :

'Eloklah PR bersiap sedia dengan
sebarang bentuk provokasi UNTUK
MENYERANG UMNO.'

lagi satu...
mulanya kata : Tak susah nak
jangkakan...bla bla bla

lepas tu kata : Bukan tugas
mudah...bla bla bla

ni kira memberanikan diri je la
ceritanya,tok kandar kan...

harap simpati je la sedangkan misi
dan visi hampeh satu pun semua
auta.

Anonymous said...

Salam sahabat, zali ko ni betul2 muka tembok, org dah maki2 ko tetep mcm tu, aku rasa ko ni jenis manusia mat selenga, katalah apa saja dia tetap buat muka bodo je...

Anonymous said...

aku sempat baca blog Beranikan Hati.. terbaca komen Parpu Kari..
aku paste kat sini..

BRO BH, AKU KECEWA GILA MALAM NI...AKU HAMPIR PUTUS HARAP LA BRO, TAPI AKAU ADA SATU LAGI TASK IAITU TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN...

KALAU DIA PUN OUT....BYE BYE UMNO

marilah kita sama2 sambut Parpu Kari untuk bersama2 PR.. kalau ada borang bagi la kat dia.. sian dia

http://braveheart-blogger.blogspot.com/2009/03/adios-umno-parti-celaka-yang.html

PANCASUTRA said...

yoo zali,

apa citer risalah kat depan mesjid tu?? ko tak pi buat report polis ke beb?? apsal ko ngan geng-2 ko tak pi buat demonstrasi cam biasa..

apsal?? korang dah TAUBUAT kaa??

cuping merah said...

khairy menang!khairy menang!
yeeeeeeeeeeeee..
ada harapan pak lah jadi pm lagi tok jib habih..
seperti tekakata tp itu hari..siapa calon bukit gantang
setepatnya saya menjawab ds nizar

dan ini hari sebelum tekakata terbaru dari tp..
adakah najib akan jadi pm?
jawapan dari saya adalah tidaaaak.

Tungaklangit said...

salam

yang kau orang sibuk pasal pemilihan UMNO apasal...

biarlah sapa nak jadi ketua ke atau timbalan presiden.. biar org UMNO tanganilah..

pasal bukit gantang ni kan betulah kata tok nasi kandar di atas, memang BN susah nak menang sebab dari mula lagi PAS/PR dah pasang banner fitnah dan memburukkan peribadi orang perseorangan.. biasalah kan kalau benda yang salah sekalipun kalau didendangkan saban hari orang akan percaya juga kan

saya tak tau nak kata apalah dengan golongan yang suka buat fitnah ni.. belum apa2 dah tuduh pemuda UMNO akan buat provoke.. ke engkau orang yang akan provoke seperti provoke kau orang dalam perarakan haram PPSMI dulu... jangan nak dalihlah org yang ditangkap pun dah mengaku dia provoke polis dulu siapa ada bahan bukti tak mengaku macam mana

memanglah UMNO sedang sakit sikit insyallah ianya akan sembuh kembali kalau diizinkan Allah

Anonymous said...

Salam sahabat, tugaklangit ayat akhir tu lucu la, kalau dok zalim org ramai Allah nak izinkan ke? UNB dah nazak baik cepat2 tempah kain kafan, kayu buat keranda dan batu nesan. Tukang gali lubang kubur tak perlu risau, ramai yg sukarela nak galikan. Tukang baca talkin pun tak perlu risau, Najib tunya ada. mnm4774

Tungaklangit said...

salam'

bukan lucu... lahir dari hati yang ikhlas dan berani berkata benar.. insyallah Allah akan memberikan apa yang kita fikirkan dengan ikhlas... kalau sakit kita kata sakitlah kenapa nak kata sihat.. menipu namanya tu.. tak ke berdosa sahabat ooi

UMNO tak zalim org... cuma persepsi org ramai yang diracuni oleh PR yang menyebabkan UMNO dikatakan zalim...

sebenarnya kalau direnung dengan segala tuduhan yang dilemparkan oleh PR memang jelas segala yang dikatakan itu fitnah dan tohmahan..

saya sendiri tak sanggup zalim seekor babi ni kan seorang insan yang mnejadi ahli pas... betul tak?

saya juga tak akan tutup dan kunci pagar sekolah taski kalau saya ditakdirkan menjadi menteri besar perak atau terengganu satu hari nanti... sebab saya tahu budak2 nak belajar kenapa nak kunci paksa budak2 tu masuk tadika pulak kan..

saya juga tak akan guna duit kerajaan negeri untuk beli lembu lepas tu sedekah kat luar kawasan saya.. malu saya dibuatnya.. lepas tu saya tak akan ambil duit kerajaan nak baiki kenderaan peribadi saya... seganlah dengan orang

saya juga tak akan tarah semua balak dalam hutan kalau saya memerintah negeri kedah ke.. atau mana2lah kan..

saya juga takut nak ambil komisen dari operasi kuari nanti kena turun jawatan.. beb

saya pun akan menjauhkan diri dengan mana2 wanita takut kena ambil gambar sedang tidur dengan perempuan tu... eehh malunya

Anonymous said...

Salam sahabat, tungaklangit untuk pengetahuan ko ler, apa yg ko kate tu blh percaye ke, ko boleh kate apa sahaja sebelum dapat sesuatu, dah menjadi tabiaat manusia berkata baik sebelum dapat, bila dah dapat lain jadinya. Contoh terdekat Khir Toyol. Nampak baik tapi perangai macam toyol. Akupun ada contoh lg dekat, pak saudara aku masa belium jd adun BN bukan main baiknya, bila dah jadi adun perangai nauzubilah. Itu sebab aku tinggalkan UBN.

bodik said...

tungaklangit...siapa kata UMNO x zalim org?, mkn duit rakyat, ISA dan mcm2 lg!!!. skg ni UMNO semakin nazak, siapkan kain kapan, keranda dan gali kubur...aku yakin akan dtg UMNO mmg terkubur hbs.

Tungaklangit said...

salam

wahai si bodik

kamu nikan nak kata bengap tak tapi bebal

kiasan tadi di atas adalah apa yang prnah dibuat oleh adun pas dan pkr dalam dunia politik ni, so janganlah pandai mengatak org aje..

manalah ada satu organisasi yang bersih walaupun pas sekalipun, banyak penyangak dalam tu contohnya pas.. banyak tau cuma terlindung dek lakonan hebat mereka..

kamu janganlah terjebak dengan lakonan manusia seperti ini.. kalau UMNO terkubur kau dapat apa.. eloklah perintah malaysia ni dgn dap.. kita tengoklah nanti apa yang akan berlaku...

tapi janganlah berdendam sampai nak kuburkan UMNO, kamu nikan tak ada sifat belas kasihan langsung.. pas ajar macam tu ke?

Anonymous said...

kire ok la tu..ade gak belas kasihan..dia cakap jek..tapi ade org tu siap tembak mati kat kepala 2 kali..last call c4..yang tu penuh dengan 'perikemanusiaan' dan 'belas kasihan'

Tungaklangit said...

salam

ni seorang bengap mana tak taulah

kau nampak ke tuduhan kau yang mengatakan "tapi ade org tu siap tembak mati kat kepala 2 kali..last call c4"...

nasihat aku kalau tak nampak dan tak ada bukti janganlah cakap kesian kat kau nanti kalau diseksa kelak.. walaupun kalau benar sekalipun.. kamu akan ditanya kenapa kamu membuka aib orang di dunia ini.. tak ke nahas tu

Anonymous said...

ye..ye...kj menang
ye..ye...kj menang
ye..ye...dapat duit
ye..ye...dapat duit

ribuan terima kasih pada perwakilan pemuda sebab undi kj..nasib baik kj menang,kalo anak tok det,tak kembung la poket plak nanti...pada sesiapa yang nak duit lebih,jangan malu2 datang la kat bukit gantang atau selambau..duit dari kj akan datang mencurah-curah umpama ujan..dengan syarat

- hadir dengan muka ala tembok.dijamin sprm takkan kacau nye...

-pakaian... bersongkok hitam,berpakaian baju melayu putih atau tudung merah baju kurung putih..tak payah pakai tudung pon takpe....janji wat muka cun skit walaupun status dah jadi makcik....

-suara mesti kuat,badan sasa persis abang pekida dan mahir untuk wat provokasi serta bersedia untuk bergaduh jika diejek oleh pihak lawan..

Anonymous said...

Tungak Langit akan disoal kelak kerana tulis macam ni ...

"saya sendiri tak sanggup zalim seekor babi ni kan seorang insan yang mnejadi ahli pas... betul tak?

saya juga tak akan tutup dan kunci pagar sekolah taski kalau saya ditakdirkan menjadi menteri besar perak atau terengganu satu hari nanti... sebab saya tahu budak2 nak belajar kenapa nak kunci paksa budak2 tu masuk tadika pulak kan..

saya juga tak akan guna duit kerajaan negeri untuk beli lembu lepas tu sedekah kat luar kawasan saya.. malu saya dibuatnya.. lepas tu saya tak akan ambil duit kerajaan nak baiki kenderaan peribadi saya... seganlah dengan orang

saya juga tak akan tarah semua balak dalam hutan kalau saya memerintah negeri kedah ke.. atau mana2lah kan..

saya juga takut nak ambil komisen dari operasi kuari nanti kena turun jawatan.. beb

saya pun akan menjauhkan diri dengan mana2 wanita takut kena ambil gambar sedang tidur dengan perempuan tu... "

Bangang punya Tungak Langit... dia bukak aib orang boleh ler pulak..
Khaakk Ptuihh!!

Tungaklangit said...

salam

ada ke aku tulis nama sapa2 kat situ... aku umpamakan diri aku dan nak nasihat diri aku.. apa punya begap al begaplah kau ni...

memang dasar ikut ceramah pas syiah nilah jadinya


bengap - bengap oi bengap punyalah begap kau ni

sepat_ronggeng said...

Ahaksss....

Sedara Tungaklangit...

Kerja sedara ni amat sukar.. kerana menungkah arus...

Tapi x pe lah... kalau ikhlas di hati.. isnyaallah... xde dosanya...

Saya pasti.. tiada manusia yang sempurna di dunia ini.. kalau dalam UMNO ada jahilnya.. Saya yakin begitu juga dalam PAS...

Cuma kekuatan PAS hanya bersandarkan perjuangan berteraskan ISLAM.. manakala UMNO tidak.. jadi kelemahannya di situ... cuma adakah benar ISLAM itu 100% di perjuangkan.. Wallahualam... pastikan perjuangan itu tidak meletakkan POLITIK sebagai batu asasnya..

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Buat semua saudara..

Renungkan sejenak... Apakah yang tuan2 taksubkan dengan perjuangan PAS... Manakala najis sangatkah perjuangan UMNO...

Hakikatnya sama sahaja.. PAS dan UMNO... terasnya ialah POLITIK.. perjuangan untuk mendapatkan kuasa bagi memerintah negara... itu terasnya yang sebenar... sedarlah wahai tuan2 sekalian...

Terbukti UMNO itu terasnya memperjuangkan periuk nasi pemimpinnya daripda memperjuangkan bangsanya... itu kalau UMNO...

dan sekarang pula semakin terbukti bahawasanya perjuangan PAS itu terasnya adalah untuk mendapatkan kuasa bagi memerintah negara...

Percayalah.. bukan semua ahli PAS yang masih tebal imannya kepada ALLAH S.W.T bersetuju dengan tindakan pemimpin PAS... tetapi oleh kerana tiadanya pilihan maka sokongan jugak yang di berikan... cuma tinggal lagi untuk berdemo atau pun berkempen cara yang di lakukan oleh sesetengah ahli PAS sekarang ini mungkin tidak bagi golongan ini...

Kalau lah benar PAS itu boleh berdiri di atas kaki sendiri... apa perlunya pakatan dengan parti lain yang dah tentu kafirnya.. yang dah tentu penipuan nya...

inilah kesilapan PAS.. apabila sanggup berkompromi dengan parti yang pernah menjadi tentangan idealoginya.. Kesilapan kerana telah meletakkan POLITIK lebih dahulu dari ISLAM sendiri...

Saya berani katakan.. kalau PAS sekarang ini mampu untuk mengekalkan prinsipnya yang dahulu... gunakan pendekatan dan asuhan melalui ajaran ISLAM yang sebenarnya... dan menegakkan kebenaran mengikut asas-asas ISLAM... saya percaya dan amat yakin yang PAS hari ini tidak perlu bersandar atau bertongkat dengan parti lain untuk meraih sokongan rakyat... terutama yang beragama ISLAM...

Sinar harapan orang ISLAM akan lebigh bergemerlapan... kerana ianya pasti akan di restui oleh ALLAH S.W.T..

Wallahhualam....

sediaraja said...

Hoi Zali bongok!!!

Nak harap Misi & Visi nampak cantik atas kertas, orang kampung aku pun boleh buat.

Yg penting perlaksanaannya!! Apa dah jadi ngan Wawasan 2020 Madey, pas tu Pak dah-beLah dgn Wawasan Koridornya???..

Yg aku tau Wawasan ketua UMNO ko tak membantu malah: Melayu makin mundur, Islam tak diperjuangkan, kroni-kroni UMNO makin kaya (ye laa kalau bisnes hancur, rakyat yg tanggung) dan mcm-mcm lagi laa...tak ya la berkokok kat sini. Buat mengabihkan boreh ajo!!

Anyway, Zali ko ada dpt projek ke?? Kalu sekadar dapat projek tampal poster atau diupah menyebok dlm blog org, rentikan laa...

Dah pi main jauh-jauh!!

unanjaga said...

Apa jua musuh atau lawan politik yang kita hadapi,hadapi lah dengan keyakinan yang tinggi pada Allah,apa jua perancangan manusia tidak akan dapat sedikit pun melawan ketentuan taqdir Allah.Berkerja dan berpolitik lah kerana Allah,sesuatu yang selain dari Allah adalah makhluk,dan ia tidak memberi sebarang bekas pun.

Tungaklangit said...

salam

salam hormat sepat ronggeng

hujah kamu nampak bernasnya.. saya suka bhujah dengan kamu yang ada pro dan kontra nya.. bukan macam anon2 yang sokong tak tentu pasal..

tujuan saya ni sebenarnya nak sedarkan org melayu bahawa bahaya yg bakal menimpa.. dan bila sebut melayu tu maknanya Islamlah..

kita boleh duduk sesama sendiri dan bincangkan matlamat perjuangan Islam di Malaysia.. insyallah boleh.. disini saya nak syor seperti di bawah,..

pertama kita asuh diri kita dan jiwa kita supaya taat pada perintah Allah..

kedua.. kita asuh anak2 kita dan isteri kita ke arah yang sama..

ketiga... kita tunjukkan tauladan yang kita semai dalam jiwa kita kepada tentangga kita dan masyarakat sekitar

kalau boleh buat macam tu .. insyallah negara kita akan disinari nur Allah..

utk makluman semua..SEKIRANYA NEGARA KITA DIPIMPINAN OLEH PEMERINTAH YANG ZALIM, JANGAN SALAHKAN PEMERINTAH SEBAB KITA SENDIRI YANG LUPA SURUHAN ALLAH KERANA ITULAH ALLAH JADIKAN HATI PEMERINTAH ZALIM PADA KITA.. TAPI KALAU KITA PATUH SURUHAN ALLAH MAKA ALLAH AKAN MEMBUKA PINTU HATI PEMERINTAH UNTUK BELAS KASIH PADA RAKYAT.. MAKA HANYA KEPADA ALLAH KITA BERDOA DAN BERIBADAT.. INSYALLAH ALLAH AKAN MEMBERI KITA PEMIMPIN YANG BAIK.. AMIN

salam

Anonymous said...

err..tunggak langit..yang c4 ngan tembak kepala ade dalam report polis..kot lu yang tak tau..wa tak bukak aib org bro..benda dah masok media bro..wa baca je..wa tak cakap sape2...yang lu terasa apsal bro..wa kondem tindakan manusia tu yang takde hati perut..so kalu lu bro takde kene mengena ngan cerita nie bro..cool down..kite doa la moga manusia2 camnie jumpe jalan yang betul bro..dan moga keadilan ditegakkan..kesian wa tgk family victim bro..

lu dah maki wa bengap bro..wa tak maki lu pon..ape2 pon wa maapkanlu bro..sebab lu ngan wa sedara seagama dan sedara sesama manusia bro..

so chill out

Anonymous said...

bro tunggak..kadang2 wa heran gak ngan lu nie..dok crita2 pasai agama, taat perintah Allah n rasul,didik anak2 utk taat,tapi bro..the other side lu sedap je memaki org bro..bengap la..bodoh lah..bangang la..jadi bro..cara tak langsung lu pon dah jd geng2 Pas totok yg dok maki org je bro..ape kess???dah kene virus ke bro...

chill out..