"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 25, 2009

Kemaskini Dari Pasir Mas - malaysiakini

Reactions: 
Orang Pasir Mas tolong peringat Brahim Ali. Apa baiyah Brahim Ali masa nak jadi calon PRU-12?

Kalau belot jatuh talak 3 keatas isteri. Bukan main-main tu! Brahim Ali tak sayang bini ke?

Brahim! Mu kaba ko dok?

20 comments:

tok iskandar said...

Sah.Lepas kiraan semula,KJ diumumkan sebagai ketua sayap muda Pekembar.Kekalahan Mukriz melenyapkan legasi memanda menteri pencen dalam Pekembar.Nampak gayanya esok cancellah che det ke perhimpunan Pekembar.

Mana sumber tok dapat.Korang boleh baca kat laman sesawang the star.
Bagi ahli-ahli Pekembar yang menjadi pengikut-pengikut Pak Lah,kemenangan menjadi milik mereka setelah kesemua calon yang direstui Najib tewas.Sorang demi seorang hulubalang kanan Pak Lah menang.Kak Ijat jadi tok tua wanita,KJ sayap muda,Razali timbalannya.Rizal tok ketua putera dan Rosnah tok ketua puteri Pekembar yang baru.

Mood penyokong-penyokong Najib dan Mantan Memanda Menteri tak payahlah tok nak ulas.sendiri mau ingatlah ok.Itulah lain kali jangan celebrate awal-awal.Nampak sangat darah muda dalam Pekembar tak suka kat Najib.

Esok juga dijangkakan senario yang sama dan Muhyiddin,Hisham,Zahid tumbang di tangan hulubalang kanan Pak Lah.Perebutan di dalam MT juga akan menyaksikan orang Pak Lah menang.Nasib Ismail Sabri dan Saifuddin juga kritikal kerana dilihat semakin menghampiri kem Najib.

Jika ini berlaku,kedudukan Najib sebagai PM dikelilingi oleh hulubalang Pak Lah dalam kabinet dan Pekembar.Tidak mustahil selepas pemilihan Pekembar,akan ada usul meminta Pak Lah kekal sebagai PM dan Presiden UMNO sehingga PRU13.

Khalayak ramai menanti dengan penuh suspen,najib sempat atau tak jadi PM.

Sakuragi said...

Betul lah, semua calon PAS kalau berbaiah dan tidak jujur dalam perjuangan, maka jatuh talak ke atas isteri... itu yang berat tu. Tanggungjawab berat beb!

kaatok said...

ore nok kato apo kato lah
tok duli aku
katok tetap katok

Anonymous said...

lopak si katok lopak
lopak la tingi tingi
cepak la brahim cepak
nok boek sapo lagi
...
tuan puan semua
kalu kawe masuk umno balik
kawe jilat jubor mahathir....

Tungaklangit said...

salam

pecah tembelang rupanya kamu dalam pas ada baih seperti itu? sampai cerai talak 3 dengan bini.. mak oi tak payah masuk pas lagi bagus

ni sampai nak cerai bini ni apa hal.. tak percaya ahli pas sendiri ke kata demokrasi dan memperjuangkan hak asasi manusia ..

sekarang dah ada sejarah baih pulak siap kena cerai bini..

memang sah karut punya partilah pas ni.. sesiapa yang sokong pas harap bertaubatlah dah banyak kejahilan terserlah kafir orang UMNO, tak makan sembelihan org aUMNO, tak boleh sembahayang dibelakang imam UMNO dan banyak lagilah malas nak cakap...

pasal permsalahan dalam UMNO tu biarlah kami settle tak payahlah kamu nak komen.. komen pasal baih lagi baguih

kadang-kadang apa yag kita sangka baik untuk kita rupanya buruk dan ini mungkin berlaku dalam UMNO sekarang, mungkin Allah akan buka pintu hati sesiapa yang dilantik kelak untuk menjadi pemimpin yang baik.. mana tau kan..

ini urusan Allah bukan kita nak bincangkan kebaikan atau keburukannya

tapi geng PR dalam blog ni main langgar aje.. kalau tak selari dengan kau orang maka langgar aje dan boleh putar belit ayat lagi... hebat betul lah engkau ni

Anonymous said...

si tungkatlangit ni bkn islam kot... klau dia islam xkan dia x tau cerita tentang bai'ah ni.. xkan x tau cerita rasulullah berbai'ah dgn sahabat2 sebelum pergi berperang.. yer laa... klau dah xpernah mengaji, nak ulas lebih2 nanti bkn dia faham pun. lebih senang nak islamkan org kafir dari nak memperbetulkan org murtad ni. tu sbb org murtad ni hukumnya bunuh jer..

(YB Hassan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka) tel:0196265625

Anonymous said...

baih ngan bai'ah tu same ker???

Anonymous said...

baih????

ke abg ih?? baih??

hahaha...

bodo

Tungaklangit said...

salam Hassan

nama sungguh manis ikut nama cucu Rasullullah tapi mulut sdr amat lucah kerana mengandaikan kita ini murtad, entah dengan ustaz mana engkau belajar aku pun tak tau... kesian mak bapak kau dapat anak macam ini..

sdr hassan, jangan bengap sangat, ba'iah Rasullullah tu lain dan ba'iah dalam pas ni lain... janganlah nak samakan segala tindakan pas dengan tindakan Rasullullah, ukur dulu ilmu sdr tu.. jangan cakap org tak pandai gaji tapi kita sendiri tak tau bezakan yang mana benar dan yang mana salah

kesian lah pengundi kalau dapat bakal yb macam kamu yg bengap ni.. eloklah kamu duduk dlam pr tu,,

Anonymous said...

tungak langit kau ni mmg bodo + bahalul lagi sama ngan lembu2 umno lain.

Anonymous said...

hukum islam yg paling mudahpun tak lleh nak buat nak cakap tentang islam,piiiiiiiiirah

Tungaklangit said...

salam

walaupun kamu berselindung dibelakang anony.. terserlah sikap baling batu sorok tangan.. atau dengan kata lain tu bacullah kan.

yang kamu nak marah ni kenapa.. kalau tak setuju bhujahlah.. jangan guna kepala lutut aje cukuplah kan

mana kau tau aku bodo.. dan bahalul mungkin lebih teruk pada kahkahakah

kesian kamu ni.. diri tiada pengenalan lepas tu nak marah semacam aje.. cuba bagi buah fikiran dan nasihat dengan bhemah barulah nampak kematangan penyokong pr dalam diri kamu ni macam budak pasti aje

Anonymous said...

nama lagi tungak langit
power la tu...
macam ore klate kato
huuu gedebenya nya dia
mace buleh tungok langit...

Tungaklangit said...

salam

anony 4:18

kau ni cakap kat aku atau kat haji hadi? kau ingat tak haji hadi kau tu kata sebelum pernah bekata dalam utusan malaysia bertarikh 7 mac 2000 berbunyi " HUKUM HUDUD ADALAH SATU ASPEK DARIPADA 0.0001 DARPADA HUKUM ISLAM TETAPI MENJADI TANGGUNGJAWAB KERAJAAN UNTUK MELAKSANAKANNYA" dan salahkan kerajaan pesekutuan tak boleh laksanakan...

punyalah sedap alasan yang boss kau bagi tu... hoi kalau betul ikhlas dan mengikut hudud Islam yang asal.. bincanglah dengan benar dan kalau benar UMNO tak nak laksanakan buat di Kelantan sekarang... biar orang tengok.. tapi tak buat jugak asyik kata orang tolak Islam

nilah perangai org pas/pr, kalau tak leh nak jawab persoalan yang dikemukakan maka kata org bodoh, murtad, tak tahu agama.. kalau pandai sangat terangkanlah supaya aku faham...

ni tak nak sama kan ba'iah Rasullullah dengan ba'iah cerai talak tiga pas... apa punga begap lah kau orang ni...

Sakuragi said...

tungak langit orang jahil, biarkan dia dengan labu-labunya....

apa yang PAS buat bertujuan utk mengelakkan apa yang telah berlaku kepada ahli2 DUN PKR dan DAP berlaku jua kepada PAS.... lihatlah, alhamdulillah ADUN PAS tidak terlibat dalam rasuah dan lompat parti, kerana mereka sedar apa yang mereka buat itu semua dilihat oleh Allah s.w.t.

tungak langit je yang tak sedar2 lagi nih.... mcm mana nih?

Tungaklangit said...

salam

sdr sakuragi

soalannya kenapa nak samakan ba'iah Rasullullah dengan ba'iah bodoh pas tu... kalau cakap politik aku faham lah tapi jangan nak samakan dengan Nabi junjungan kita.. begap betul

tapi sakuragi pjelaskan dengan terang... ooo baru aku faham rupanya pemimpin pas guna ba'iah dengan memasukkan syarat cerai talak tiga dengan bini kalau keluar parti... bahaya tu yek

patutlah sekor pun adun pas takut nak lompat walaupun tak puas hati tapi tambah seorang bini lagi ok kot macam di kelantan tu pas tu ceraikan muaalaf tu.. apa ke dajal punya laki tu.. dah masukkan org tu dalam islam lepas tu cerai dengan anak dua atau 3 org..

eloklah tu org pas... sanjunglah anutan kau org tutermasuklah sakuragi... esok bolehlah sakuragi buat ba'iah dengan bini kalau baca utusan malaysia cerai talak empat.. ops tiga

hellboy82 said...

mmngle bai'ah rasul ngn bai'ah pas tak sama...yang ko si tunggak langit nak kecoh wat pe?
yang pas amik ialah hanye ikutan..rasul dulu buat bai'ah sesama sahabat untuk p beperang dan pas pun wat sama cuma bkn tuk p beperang..takkan nak beperang ngn UMNO..kahkahkah..NAbi tak larang pun umatnye mengikut apa yang dilakukan olah baginda..malah dituntut..tu sume orng mesti tahu kan??
so kalu dah pas wat pun apa salahnye sebab orng yang komen sebelum ni ckp nabi pun BAi'ah gak..NABI Sebagai CONToh beb..so cr ko ckp ni mcm kita tak bley wat apa yang rasul BUAT???so tak payah semayang???cos rasul wat??kita tak sama mertabat ngn rasul so takleh??ada fhm???simple contoh aku bg kat ko si TUNGGAK LANGIT..kalu ko tak paham gak..
pegi jd si CUCUK LANGIT...
pasal hudud plak ko sedap mulut je ek..bagi le PAS menang PERsekutuan..pegang federal..kalu diorang tak buat bley la ko condemn.
diorang mane ada kuasa nak ubah undang2 stakat menang kat kelantan je dulu.itu pun masa kecoh2 dulu UMNO dah ugut baiknye kalu pas memandai2 wat hudud diorang leh amik kuasa kat kelantan atas alasan DARURAT..ceh...kalu ko btul islam dan tahu psl Islam ko takkan stuju alasan UMNO yang dah lebih 50 tahun memrintah mlsia kata MALAYSIA tak bleh wat hudud psl multi racial..hudud tuk orng islam je beb..orng kafir ikut hukuman lain..ZAMAN rasul dulu ada gak yahudi hidup bwh pemerintahan nabi.ko buta sejarah ke???dan nabi sendiri ckp. KAFIR yang tidak memberi bahaya atau memerangi kita umat islam hendak lah di LINDUNGI....ada paham???di lindungi..so kalu dah layakle CINA buddha ni dpt tanah bgje la...apa bising2..diorng ada menyusahkan UMAT ISLAM MALAYsia ke??laagi membantu ekonomi adalah..
yang mantan PM UMNO dulu siap cakap kalu hudud dilaksanakan abis kudung umat islam so takleh bersaing ngn bangsa lain..apa le bengap nye PM(MAHATHIR)..mcm mane nak bersaing kalu yng kudung tu kaki pencuri..so apa masalah kalu dia dikudungkan..cos dia bkn orng besar atau engineer ke...MELAINKAN madey ni tahu..yang dia ngn anak pinak dia pENCURI besar..kahkahkah..or UMNO pencuri BESAR..so nti semua Orng UMNO kene potong la...kahkahkahkah..camne nak bersaing ngn MCA & MIC...MCA & MIC curi gak tapi tak kene potong...kihkihkih..
mmng le hukum hudud ni salah stu aspek dr hukum islam..cos ada QISAs le plak..bkn hudud je.ta'zir..eh mcm2 le..p ngaji habis2 kalu nak hentam HADI..dia tahula..cos dia nggaji UGAMA.ko apa??ustad??aku pun tahu..takkan ko tak tahu????kahkahkah..
yang ko nak suruh orng bai'ah tak bc utusan tu wat apa???contoh kebudak-budakan..hahahha..geli ketiak aku bc..apala samdol ko ni..pas BAi'ah atas perkara penting..bkn remeh temeh mcm contoh ko>>>kahkahakh.
tahu plak ko pemimpin pas tak melompat mcm PKR hampeh..

Tungaklangit said...

salam

hello budak neraka82..

nama melambang diri kita, nabi berpesan berikan nama2 yang baik kepada anak2 kamu.. hai budak neraka82 ni.. neraka ada 82 tingkat ke?

kamu berceramah semuanya hapeih.. ikut skrip ceramah pas aje..

ooi kau tengok ke draf hudud pas tu? kalau nak buat hudud setakat ala pas tak payahlah.. nanti org bukan islam menuduh kita tak betul pulak..

UMNO bukan tolak hudud .. tapi kena bagi masa kalau lama pun kita ikut untuk memastikan org bukan Islam faham.. dan hudud sebenarnya 0.0001 peratus dari perkara yang terkandung dalam Islam..

so apa yang UMNO buat tu betullah kan

Anonymous said...

okehla...51 tahun mane cukup lagik nak kaji hudud..lu orang tak reti bahase ke??kalu bole 100 tahun.. kalu boleh..takyah pon takpe..betullah ape umno buat tu..

hellboy82 said...

hahahha..geli hati aku le tungaklangit ni..masa aku bc komen2 ko ni sblum mcm bagus orngnye..suruh orng berhujah..bkn bg ayat2 bodoh..bila kene kat batang hidung sendiri ko merapu pasal neraka 82 tingkat plak...
itu nama...nama samaran je..nama betul aku dah tentu le bermakna..supaya senang nanti kene hisab kat padang mashar..takyah beratur lama sngt nak tunggu turn cos nama pelik2..lg pun nama ini apa pentingnye.bak kata mat saleh..dont judge the book by its cover..aku tukar don't judge the book by its title ..bley???
apa yng ceramah mcm orng pas??aku tak penah p pun ceramah pas.aku tak tahu diaorng ceramah apa kat situ..hahahah.....
hudud PAS??entah..aku memang tak tahu la draf dia mcm mane..mmng aku ada dngr yang klantan ngn terengganu tak sama..itu aku dengar le..aku tak tengok lg..no komen..yang aku pertahankan tu hanyelah HUKUM HUDUD...paham..bkn HUDUD PAS atau apapun yng ko ckp..HUKUM HUDUd tu ALLah S.W.T yang punya..yang di suruh laksanakan di muka bumi ni..ada dalam alquran..so wat je..sapa umat ISlam yang menidakkan nye ko pikir le sendiri..aku tak payah nak ajar...
contoh senang..kalu raja ko suruh ko melutut ko melutut tak???kalu tak kene penggal///so apa ko buat...mesti ko melutut nye.kalu tak penggal pun mgkin ko melutut cos ko hormat raja..sebab ko nampak zat raja tu kot...so kalu dah ALLAH dah nyatakan terang2 yang kita ni umat islam kene laksanakan hukumnye takkan ko atau umat islam nak lawan?????baik masuk BUddha/////hahahahah...join LINa JOY..kihkihkih..ini aku nyatakan dengan jelas sekali HUKUM HUDUD hak milik ALLAH...bkn yng ko ckp PAS yng punye..
dan HUKUM hudud 0.0001% tu aku tak pasti mane ko dpt FIGURE tu???mcm mane ko wat kira2...aku yang engr ni pun pelik ko 'subtract' and 'MINUS' ngn apa...hahahah..kalu HADI yng bg tahu ko aku pun nak tanye HADI...yang aku nyatakan hukum HUDUD ni sebahagian dr hukum ISlam sebab ada hukum QISAS..iaitu bunuh di balas bunuh..nak citer lebih2 aku pun tak tahu..cos aku tak tgk ceramah PAS..ni masa aku blajar SEK MEN Agama persekutuan yang punye..
yang si anonym sekor ni kata nak kaji..apa yng ko nak kaji..hukum dah ada depan mata..laksanakan je...nak kaji pala hotak ko...jgn nak memandai tukar2 hukum..itupun dah ada orng kata HUDUd PAS..so kalu umno yang nak laksanakan korang ckp HUDUD UMNO plak??ke HUDUD HADHARI..hahahaha...CUKUPle aku pening nak jawap bila kawan CINA aku tanye” wei..apa beza lu nye agama islam dulu ngn islam HAdhari sekarang….”penin aku…rukun iman ngn rukun islam tak abis katam nak tambah 10 rukun lg…heheheheheh..ada lg rukun Negara…negara yng bnyk RUKUN…hahahaha
so HUDUd tu HUDUD la...ikut je HUDUD yang termaktub dlm Quran..toksah nak kaji2...ulamak zaman berzaman dah kaji dah..ko ingt Islam ni br 51 tahun ke bijak??..hahahahahah..ada akai ke???baca sejarah..perlembagaan kita ni di gubal oleh SURUHANJAYA REID..ada sampai 51 tahun ke dia kaji???????hahahahahahah...lawak le korng ni..bley je implement kat malaysia ni..kihkihkih..
PPSMI lain plak citer nye...wat dulu..kaji kemudian..pelik btul puak UMNO ni..itu pan dah bnyk kajian yang di buat oleh badan2 profesional yng tidak terlibat ngn politik mengatakan PPSMI gagal pun PUak UMNO wat pekak badak...eheheheh...PEKAk dinosour.
sudahle...umno akan TEWAS..hahahah..golongan MUDA mcm aku dah tak sokong dah ..sapa yng penah jaga peti undi masa kira undi tahu le kan...tong mane kasik menang itu PAKATAN...nti semua yng tua2 bangka ni meninggal abisle...takde dlm peradaban dunia kat dunia ni menyatakan sesebuah dinasti atau zaman itu semakin kuat bila di perintah oleh satu puak je...ada ke???semua tumbang..cos bnyk yng merosakkan bila lama sangat duk kat atas..