"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 14, 2009

Plak Kena Serang La Pulak...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Entah... aku tak paham... dah 2 kali dah Plak bawah "Pokok Demokrasi" kena serang.

Sebenarnya aku tak kesian langsung dekat Plak tu, kalau nak kena sodok dengan Backhoe pun biarlah, kalau ada yang rasa-rasa nak tembak dengan mesen gan pun tembaklah, kalau ada yang rasa-rasa nak lancarkan peluru AK47 dekat Plak tu pun aku tak kesah.

Dan kalau ada yang lagi brutal rasa-rasa nak balut Plak tu dengan C4 lepas tu letup Plak tu pun apa la salahnya? bukan ada nyawa yang melayang pun... jadi, aku pedulik apa?

Nak cakap sakit hati, sikit pun aku tak sakit hati. lantaklah nak buat apa pun...

Cuma yang aku heran, orang yang dok serang Plak tu... apa yang orang tu dapat?

Nak cakap glamour, tak jugak... tak masuk surat khabar pun muka orang yang buat semua kerja tu. jangankan muka, nama pun tak keluar. setakat sampai aku dok taip artikel ni pun aku tak de dengar pun nama sape-sape yang kene tuduh.

Yang dok makin naik nama sebab semua tu Plak dengan "Pokok Demokrasi" jugak. orang dok mai tengok dua benda tu jugak. "Plak" dengan "Pokok Demokrasi". tak de pulak aku dengar orang datang dari jauh nak tengok muka orang yang dok serang Plak tu... heran...

Jadi apa la pulak "best"nya dok buat gitu? entah...

Malam ni mungkin akan berlaku lagi "serangan" yang seterusnya dekat Plak tu... aku harap jangan la ada sape-sape dok buang masa nak pi tunggu skodeng dengan video cam konon nak rakam sape yang serang Plak tu. tak yah la bazir masa.

Kalau ada yang nak serang, biarkan je lah... bukan dapat apa pun... kesian jugak aku dekat "penyerang" tu. mungkin dia baru dapat "Black Belt" kaler merah. tu kira tempat latihan diaa la tu.

Dekat mana lagi dia nak berlatih..? bagi can la... kita tak rugi pun... lagi dia buat, lagi orang luar minat nak ambik tau pasal Plak tu dan sejarahnya. yang tak tau jadi tau, yang dah tau tolong la pulak bagitau dekat yang tak tau... jadi sama-sama tau...

Dari situ semua orang yang tak tau akan jadi tau apa sebenarnya yang berlaku dekat negeri Perak ni. orang yang tak tau akan mula belajar ambik tau apa yang sebenarnya berlaku. ramai orang yang tak tau akan mula belajar untuk memahami apa yang sebenarnya berlaku.

Kita tak rugi, tapi kita untung... sebab setiap kali Plak tu kena serang, makin ramai orang yang tak tau akan jadi tau. kita untung sebab dah makin ramai yang mula belajar apa yang terkandung dalam Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak.

Sebut pasal Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak, kalau ada yang berminat nak dapatkan naskah Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak, boleh email ke matsamankati@gmail.com.

Balik pada cerita asal... Plak tu, biarlah dok gitu, biarlah orang nak serang, biarlah orang nak buat apa pun... cuma aku harap sangat supaya Plak tu...

Tabah... hahaha...

Lawan tunggul boleh la woi..! nampak sangat penakut..!

12 comments:

Anonymous said...

salam sdra.tp,
...sangat2 setuju...lagi banyak dia serang lagi banyaklah BANGANG mereka dan lagi ramailah rakyat tahu akan KEBACULAN puak2 mangkuk-ayun UMNO,JIB@N & GANG...SERANG LAGI DENGAN POKOK2 SEKALI !!!

Anonymous said...

takde keje nk serang mende tu..brani kunun, klu brani sgt pegi la Israel ke..bela org palestin tu... ceh...

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

PPK1 cadangkan agar puak2 tu tebang aje pokok demokrasi tu. Baru lenyap. Tapi ingat.... sejarah takkan lenyap begitu saja.

Sejarah kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat secara paksa dan rompakan terpahat disetiap hati rakyat Perak. Mereka bersedia untuk menghukum kedurjanaan Umno Bn pada 7 April nanti...tunggu....


www.pemudakemehe1.blogspot.com

Anonymous said...

ni keje pemuda celaka kut

Anonymous said...

SAH...! Bulan ni bulan anjing mengawan di Perak.

Malaysian said...

Plat pokok Demokrasi dirosakkan sekali lagi! kali ini dengan tar!

Tengok! Jangan Tak Tengok!

Vandals hit Perak’s Democracy Tree - again!!!

More Photo Read Here!!!

The Story Of Perak Democracy Tree
http://gomalaysian.blogspot.com/

Anonymous said...

Lepas ni kena pasang CCTV la...kita tgk siapa yang buat. Kalau dapat, kita patah2kan tangan dia macam dia patahkan plak tu...(kejam sangat tak buat macam tu?...hahaha...)

cfu said...

pas ni aku mintak kau orang derma banyak sikit pasai nk bikin plak baru..lebih baiiikkk punya
tiang kita tanam antara 20-40 kaki..nak cabut kena pakai jcb sempat la kita tangkap orang itu.
base plak kita buat dengan steel..nk potong susah beb pastu siap pasang grill...pikir 10 kali la klau nk rosakkan.

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

sumbu said...

mangkuk ayun punya UMNO...
MBI pun sama... Datuk bandar punya kojer le ni....Dia kan bekas su sulit Tajul. dendam lama ler tu. Banyak kojer lain lagi... Jaga longkang sumbat ker... Bagi lesen pada yang tak de lesen ker,,, kan bagus??? Baruler tolong rakyat.. Ini menyusahkan rakyat.

Anonymous said...

Biarkan je, lepas ni dia orang nak buat ape pulak kat benda ajaib tu... ini benda ajaib ke10 dunia

rapid perak said...

kt ipoh babi pandai makan batu!lepas ni pokok tu pun habis babi sondol

Anonymous said...

ALANGKAH BABINYER UMNO!!!PLAK TU PUN KO NAK MAKAN GAK KE??