"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 19, 2009

Kecoh Di Hari Penamaan Calon - malaysiakini

Reactions: 
Berita Hairan lapor - KUALA LUMPUR : Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan melarang semua parti politik membawa penyokong terlalu ramai bagi mengiringi calon masing-masing pada hari penamaan calon, bagi mengelak berlaku kekecohan.

Aik? dah 5 pilihanraya kecik dah buat dekat Malaysia lepas PRU-12... tang mana yang "kecoh" tu ha?

Aku ada tertinggal berita ke selama ni?

Aik..?

TuNGOKlangit boleh jawab tak..?

10 comments:

tungaklangit II said...

Wakaka...

Dia habaq nak bagitau nih yang penyokong PR ramai sangat..

yang cuak tuh, kasi tapis penyokong..

takut nanti orang tengok puak ameno nih xde spe nak minat dah..

ish ish ish..

keciannya..

paloi bin mulau said...

spr perlu buat satu akta yg hanya membenarkan parti politik menbawa 300 penyokong ketika penamaan calon untuk dun dan 1000 untuk parlimen.

kemudian spr mesti mengira jumlah penyokong satu persatu sapa yg bawak lebih pencalonan akan ditolak. boleh ke gitu spr muahahhahahahaha

Topeng Perak® Unmasked said...

paloi - aku rasa 300 orang tu macam ramai sangat la... elok kalau hadkan pada hari penamaan calon macam ni...

Cuma boleh bawak calon dan pencadang dan jugak sorang pengiring.

Ok ka SPR..? sure tak kecoh kan?

Pak Oncu said...

apo punya bangang dan bhaghal (kaldai jantan)lah pegawai tinggi SPR ni,,,,

pengliporlari said...

TP!sedangkan rombongan pi nikah pun dah bebelas biji keta,berdepan 2 pihak juga....kalau penamaan calon la kan,blogger saja dah 2 lori tanah yang datang!pe kejadah suma ni?

Anonymous said...

Aku igt ke, pengerusi SPR yg dl dh ckp bangang, tp yg ni lg bangang.. Ekekekeke.. Pndai btoi UMNO carik spesies cmni.. Byk lg stok dlm UMNO.. Bl2 ms blh ganti..

cuping merah said...

yang dilantik BODOH..
yang melantik BODOH..
itulah ammano..

Anonymous said...

Ko orang jangan salahkah SPR...

Dah banyak kali pilihanraya SPR tak dapat nak menipu Pakatan Rakyat melalui tukar kertas undi, tak dapat nak guna pengundi hantu bagi memenangkan Barisan Nasional.

Anonymous said...

paloi bin mulau....

ratan aku natulong
miki rayau umno
palis palis

PR awasi montok diau....

pokteh k.trg said...

kalau kita buang undi dulu, pastu bila dah tau keputusan, baru kita buat penamaan calon... boleh tak..?

lagu tu baru tak ramai orang pegi...

heh hih hih heh hih hih....

(aku pun dah pening, rasa cam nak...)