"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 18, 2009

Santapan DiRaja: Semua ADUN PR Akan Hadir - malaysiakini

Reactions: 
Semua ADUN Pakatan Rakyat mengesahkan bahawa mereka akan hadir pada Majlis Santapan Di Raja di Istana Kuala Kangsar tengahari esok.

ADUN UMNO/BN tak tau lagi... tolong bawak lampu lebih, takut ada pulak yang tak "nampak" kehadiran yang "sorang" tu...

52 comments:

pengliporlari said...

hahaha!weh!hang kata kat MB aku noh...orang banjar cakap'warek hirang'..pi rujuk kt ABO

TBO said...

hu hu nangis aku hangpa kata MB aku warek(yg bergayut kat pokok tu) hirang (hitam)

pengliporlari said...

wah......TBO pandai tak macam dolah antong yg asyik tergantong!esok kayuh baimbai tulak aroh kt simpang!7 ikong lambuk

Anonymous said...

jgn bw lampu cap ayam plak nooooo

pengliporlari said...

bawa lampu kabat orang niaga durian...yang tu pun samar2 tuang je air kabat tu kt muka dia,sure putih tanpa bejeragat!

Anonymous said...

4 ekor katak tu kena jemput ke?

yongjenab.

pengliporlari said...

mereka wira perak mestila kena jemput..kihkihkih..tengokla reaksi celaka 3ekoq tu bila berdepan adun PR esok!

mountdweller said...

Hai, menghina tuh! Rasanya kena pakai suit putihlah.

Anonymous said...

sok mesti pakat makan candle light nih...

bior pakat sume x nmpk. blh cover ckt muka yg merah2 malu nnt...

hahaha

pengliporlari said...

lepak kedai zambri bro malamni game MU vs ARSENAL..zamzam alakader...

Tungaklangit said...

SALAM

SAUDARA ISLAM KU SEMUA,

CANTIK ATAU BURUK WAJAH SESEORANG ATAU CERAH ATAU GELAP KULIT SESEORANG ADALAH DIJADIKAN OLEH ALLAH

SEKIRANYA KITA MENGHINA ATAS KEJADIAN ALLAH INI BERMAKNA KITA MENGHINA PENCIPTA YANG MENCIPTAKANNYA

SEDARLAH KAMU SEMUA BAHAWA KAMU SEDANG MENGHINA ALLAH SEKARANG

BERTAUBATLAH WAHAI PARA PEJUANG ISLAM PR..

JANGAN ASYIK MENUDUH UMNO YANG MENGHINA ISLAM TAPI KAMU DALAM KEADAAN YANG BERMEGAH MENGHINA KEJADIAN ALLAH DAN MENGHINA ALLAH ITU SENDIRI.

SEDAR DAN BERTAUBATLAH

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - welkam..!

woi kengkawan... punching bag dah mai..!

hantam..!

hahaha... sementara nunggu bola, korang bola kan si TuNGOKlangit ni dulu haaa..!

Tungaklangit said...

Topeng Perak

janganlah menjadi dajal pembawa fitnah
kamu telah menyesatkan orang dengan menghina makhluk Allah..

hitam atau apa sekalipun itu adalah ciptaan Allah..

kalau kamu hina maka kamu hina Allah!!

janganlah menghasut orang islam yang lain

kepada saudara islam yang lain ingatlah ulasan saya di atas..

jangan terperangkap dengan masalah akidah..

kamu semuanya pandai dan tahu hukum Allah... fahamilah teguran saya itu..

salam

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - aik? awat hang terase? ada aku sebut nama sesape dekat situ?

cuba kau quot balik ayat mana dekat atas tu yang aku hina sesape...

sila sila sila...

jangan lari haaa..!

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - quot kan sekali tang mana aku fitnah..!

mu jangan dok reka-reka cerita dekat sini, mu ingat yang baca blog ni smua bodo macam mu ke?

Tungaklangit said...

Salam

Saudara Islam Ku

kita tinggal hal politik kini mari kita jaga hal akidah..

jangan terperangkap denagn dakyah menghina kejadian Allah... ini menyentuh akidah kita sebagai Muslim

memburuk kejadian Allah sama dfengan memburuk Allah

kalau kamu minat sekalipun dengan celoteh TP tak pa tapi jangan terikut dgn cara beliau menghina sesama islam

khasnya dalam soal kejadian sifat manusia..

ingatlah saudara ku

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - aku suruh kau jawab soklan aku tadi, yang kau kona baring 270 derjah tu apahal?

pandai tuduh, pastu nak lari, pastu nak tunjuk baik nak tarbiyah orang lain.

pandai cakap bab Islam, yang kau tuduh aku tu apebende? jawab la NGOK..!

Tungaklangit said...

Salam Saudara Islam Ku

Aku bersaksi dengan nama Allah sesungguhnya menghina kejadian Allah sama seperti menghina Allah

Aku nasihat saudara ku semua jauhilah fitnah ini..

jangan kamu hampirinya

dalam hati kamu terdapat sedikit keimanan .. tanya hati kamu adakah apa yang aku kata ini benar atau salah?

jikalau kamu mengaku Islam gunakanlah bahasa yang melambangkan kamu itu Islam

jangan kamu guna perumpamaan " tolong bawak lampu lebih, takut ada pulak yang tak "nampak" kehadiran yang "sorang" tu..
kepada seseorang islam yang lain...

aku telah berikan nasihat dan sekiranya kamu ingat menyahut panggilan TP untuk menjadikan aku sebagai punching bag terpulanglah kepada kamu

sayangilah keimanan kamu

salam dan sedarlah bahaya yang ada dalam blog ini

indraputra80 said...

pandai cakap bab Islam, yang kau tuduh aku tu apebende? jawab la NGOK..!

Hemm!!!

Lawan jangan tak lawan.

Biar mati bergalang tanah,

Namun lautan ku harongi jua.

Betul ke ayat semangat gua tur!!!

Peduli lah!belasah saja.

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - kah kah kah kah kah...!!! kau terase ke?

aik?

aku musykil...

TuNGOKlangit ni sape ya?

erm... mungkinkah TuNGOKlangit ni geng 786...???

kah kah kah kah kah ... !!!

woi..! bawak lampu tu meh sini woi..!

tak nampak la..!

kah kah kah kah kah...!!!

Anonymous said...

Tungaklangit
Hang duduk diam bole ke ? kami ni dah tahu apa yang hang nak kata tak payah nak berceramah .Tugas hang bodek bodek bodek kini dulu dan selamanya.

Anonymous said...

bukan muka dia yg kami hina...

kami hina perangai dia cam haram jadah!!!

cibai...

Tungaklangit said...

Salam

aku dah nasihatkan kepada kamu sdr cibai dan anon 12.26 tetapi kamu masih memilih utk bersama TP dgn alasan kamu...

terpulanglah aku tidak bersama kamu dalam hal ini..

bergembiralah kamu bsama TP mengutuk dan mhina makhluk Allah dan dalam masa yang sama menghina dan mengutuk Allah

salam

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - oit... bini kau datang bulan ke? sedey semacam je nampak...

wakhakhakhakhakhaa...!!!

Anonymous said...

tungok lamgit hang tak payah mai
sini la
hang yang dok buat kacau
pi jauh jauh
join blog umno nu
jangan mai sini,,,buang masa je
nak ceramah la nak berkhutbah ke p jauh jauh...
jgn dok kacau org kalau
rasa nak popular juga buka blog la
kita tgk sapa p visit;;;;;;;;; ezam kot

Tungaklangit said...

Saudara TP

Buanglah motto blog kamu iaitu


"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).


kerana kamu menghina Allah dgn tingkah laku kamu baik dari segi bahasa maupun kesahihan berita..

lihat diri kamu dan fikirkan apa yang kamu telah lakukan

kalau kamu tak dapat melihat apa yang kamu lakukan maka

kamu susah nak dipebetulkan lagi

inalillahi

Topeng Perak® Unmasked said...

TuNGOKlangit - baca balik -

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Maknanya kalau mu rase aku ni jenis yang tak leh dipercayai, mu jangan la percaya berita dalam ni. aku tak paksa sesape pun percaya semua berita dalam ni.

aku andaikan bahawa semua pelayar dan pembaca blog ni ada "otak". jadi depa boleh pikir pakai "otak" masing-masing apa yang depa baca tu betul atau tak betul.

btw... cuba kamu jelas dekat sini berita mana yang mu kata fitnah tu.

cerita macam bagus, tapi semua stok lari dari track.

mu quot balik hat mana yang tak betuk dekat sini.

kalu mu tak leh pikir yang mana betul yang mana tak betul... aku andaikan dalam ramai-ramai pembaca, mu tergolong dalam golongan pembaca yang tak de "otak".

dalam list tu baru ada nama mu sorang je sekarang...

paham..?

Abu said...

Btul gak kata2 bontotlangit tu(aka tongeklangit) kita x payahla nk hina warna si Zambry al unta tu...kita hina perangai dia dhla...

Anonymous said...

Hoi tungaklangit
Lebih biak hang join puak puak umno yang suka menipu tu,aku kata hang tak layak memberi ceramah kat blog ni ,oleh kerana hang tu , dulu kini dan selama lamaNYA.

Tungaklangit said...

salam

sayang tak pinta apa2 dari kamu semua hanya janganlah menghina dan mengutuk Allah itu sahaja

kadang2 kita terlalu mengikut emosi semasa memberi komen tapi kita tak sedar komen kita itu mencacatkan akidah

kalau dibaca dan dibenarkan oleh ramai orang maka tersebarlah fitnah

itu yang saya bimbangkan

nasihat ini tak semestinya datang dari kelompok kita .. kadang2 dari budak kecil pun kita kena halusi

salam dan selamat malam

tungaklangit II said...

wakakaka..

wei tungaklangit...

ko nih tak sedar diri ker??

ko ingat ko penye UMNO tuh hebat sangat kerr???

pirahhh...

cakap pasal agama kunun...

Hukum hudud pun tak nak laksanakan, nak cite pasal agama kat sinih,..

pigi daaaa...

ko pigi lah ngan undang2 sekular aka undg2 british ko tuh...

ikut la kapir sangat...tak sedar diri...

HACKERS said...

dia tu syaitan bertopeng manusia...biasa laa umno katakan...bro tp...bg aku ip adress dia...aku trace kat mana dia tinggal...bak cpt!!leave je kat sini...

padayappa said...

aku xpaham tungaklangit nih asyik duk cakap topengperak duk hina Allah.

Tang mane yg hina ALLAH tu? Dalam bab ni aku rs tungaklangit ni bersangke buruk ngan TP. Suh bawak lampu pon salah ke?

Dan kepada Tungaklangit,kalau ko rase ko hebat sgt bg nasihat, ape kate ko pegi nasihatkan isteri PM kite yang baru tu supaya pakai tudung. Bile die pakai tudung,maka akan menjadi ikutan kepada rakyat. Dosa pon xdpt. Ko pon dapat pahala.

Kami yg baca blog TP ni bukan bodoh,ade otak,ada agama,ada akal. ko ingt kitorang xde otak ka?

Anonymous said...

SEBAGAI RAKYAT PERAK PAKATAN RAKYAT TIDAK MENDERHAKA KEPADA TUANKU. MARILAH SAMA2KITA MEMANJATKAN DOA MOGA SYIAR ISLAM DIBAWAH TUANKU AKAN MULA BERCAHAYA SEMPENA HARI KEPUTERAAN TUANKU. AMPUN TUANKU!

Anonymous said...

Dengan orang Melayu Islam, negara Islam, hukum hudud. Dengan dapa kafir harbi, pariah pkr pas for all. Talam dua muka.

Di bukit gantang, 57% melayu sokong umno, 43% sokong pas for all. 75% kafir harbi sokong pas.

DEmi undi, demi kuasa pas berubah. pas for all. mana negara Islam. mana hukum hudud. 18 tahun pas memerintah kelantan, mana hukum hudud, mana negara Islam. membangun bersama Islam. kota baru bandaraya Islam tapi barang-barang siam.

kenapa husam nak lawan nasharuddin. kenapa taib azamudin kalah.

pas sekarang sudah berubah. demi kuasa demi undi demi peliwat bangsa segalanya sekarang tunduk kepada dap kafir harbi.

good bye negara Islam, good byr hukum hudud, demimu dapa kafir harbi, pas for all.

Anonymous said...

tongak langit setakat copy paste terjemahan quran aku pun bley..cuba ang abaq amik tafsir dari kitab mana?

Anonymous said...

hukum kafir harbi, kerajaan kena perangi, nape umno tak perangi? Umno pun duk bodek sama. bagi dana juga dekat sekolah cina.kan sekolah kafir harbi tu. nape juak unmno senyap je?? jawab jangan tak jawab

pengliporlari said...

TP!bangun le dok memebuta je!totalloose fight tongkatlangit ka?aku tak leh mulakan langkah,sebab hang kapten

Topeng Perak® Unmasked said...

pengliporlari - aku dah lama dah bangun... ni tengah siap nak pi umah MB Khalid, ada program kat sana.

X sempat... hang buat la apa yang patut...

Aku x mo jadik kapten... jadik gurkha pun dah cukup bagus... sat lagi ramai la yang masuk tu, depa belum balik pasar lagi tuh...

hahaha...

Anonymous said...

Tunggak Langit Bangang Tahap Cipan!!!
Kalau pun nak sokong UMNO gi la blajar2 dulu!!Dok taklid buta cam cina buta watpa!!gi bagi bini hang kat puak2 UMNO untuk kenduri lagi bagus!!!

cuping merah said...

to TUNGAKLANGIT...



Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 )

SEBELOM HANG NASIHAT KAMI KAT SINI
ADALAH LEBIH BAIK KAMU PEGI NASIHAT JUAK2 KAMU TU DULU..

*BERITA HARIAN
*UTUSAN MALAYSIA
*TV1,TV2,TV3
INI ANTARA KAWAN2 KAMU YANG KAMU PERLU BAGI NASIHAT..
KLAU KAMU BERJAYA NASIHATKAN KAWAN2 KAMU ITU..NESCAYA KAMI AKAN DENGAR NASIHAT KAMU..TAPI KLAU KAMU TK BERJAYA, TOKSAH KAMU NASIHAT KAMI KAT SINI..

WALAU SEINDAH MANA NASIHAT KAMU ITU KAMI MENGANGGAP KAMU TIDAK BERGUNA..SELAGI KAMU MENYOKONG ORANG2 YANG MENOLAK HUKUM ISLAM

cuping merah said...

CONTINUE...TO TUNGAKLANGIT


WALAU SEJAHAT DAN SEKEJI MANA PON KAMI..KAMI TK MENGHINA DAN TK MENOLAK HUKUM ISLAM YANG WAJIB

WALAU SEBAIK MANA PON KAMU JIKALAU KAMU MENGHINA DAN MENOLAK HUKUM ISLAM
KENERAKALAH TEMPAT KAMU..

madkri said...

Kat Kelantan tu kalau orang UMNO nak tahu pasai apa tak jalankan Hukum Hudud sebab Kerajaan Pusat (UMNO)..ulang 10 X...tak bagi laksanakan.
Memamng penyokong UMNO nie macam katak bawah tempurung.Pemimpin sendiri yang bagi arahan pun tak tahu.Kelantan dibawah Malaysia lainlah dia keluar dari Malaysia..FAHAM...
Orang kata bodo marah.habih nak kata apa...

cuping merah said...

moh kita nyanyi rame2

BUDAK HITAM ADUUH..
BUDAK HITAM..

LARI KENCANG NAMUUN..
TETAP HITAM..

cuping merah said...

dah bodoh nk wat camna
orang melayu ammano duduk je kat bandar tapi tahap bodoh melebihi penduduk dalam utan

Anonymous said...

Di bukit gantang, 57% melayu sokong umno, 43% sokong pas for all. 75% kafir harbi sokong pas.


undi org melayu kat pas masa prk bkt gantang kurang?? nak tau kenapa??
sbb pilihanraya hari selasa la ngok!!! kalo berani buat hari sabtu/ahad laa!!

Anonymous said...

hitam la hitam si tampok mangis
dah la hitam di pandang sinis

pengliporlari said...

10 budak hitam
main tepi paya
1 jatuh dalam
dah tinggal 9..
9 budak hitam
main tepi kilang kicap
1 masuk dalam
bertambah hitam legam..
tinggal sorang budak hitam
main tepi rumah
bila kena serang
pi ngadu kat mahkamah...

Anonymous said...

Di bukit gantang, 57% melayu sokong umno, 43% sokong pas for all. 75% kafir harbi sokong pas.

Anon April 19, 2009 9:12 AM

Kite patut rase hairan apa pasal non muslim bole sokong Pas n tolak Umno.... kite sbg rakyat musykil kenapa non muslim selama ini sanjung umno... tapi laani abis-abisan tolak umno

so ade sebab musabab depa non muslim tolak umno. Depa xkan sokong Pas membuta tuli...depa dah hilang kepercayaan pd umno

Yang heran lak org melayu...hehee terutamanye kat kg2 masih setia...heheee biase la yo kurang sumber berita luar kecuali tv suku

Anonymous said...

hitam la hitam si tampok mangis
dah la hitam di pandang sinis

---------

gua suka lirik lagu ni....hahahaha

bodik said...

anon 9:12...pas tetap perjuangkan hukum islam (hudud). umno yahudi hina hudud. anon 9:12 bangang, ko pun kaki haram jadah jugak mcm puak2 umno yahudi ni...kalo pasal bab menjilat ko mmg terer. semua org tahu dan org umno juga mengaku parti umno melawan hukum Allah.

Tinta Hitam said...

Teman sejak akhir akhir ni merasakan mcm dah lupa samada Perak ni ada raja ke lagi...