"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 09, 2009

Mohon Sembah Derhaka - malaysiakini

Reactions: 
Pagi ni teman naik bas jam 10:30 pagi. arah tujuan - dirahsiakan... teman bercuti dari blogging sampai hari ahad.

Badan terasa penat sangat, bagi can teman berehat... untuk sahabat-sahabat pembaca tak kira dari Pakatan Rakyat atau BN, mekasih banyak-banyak kerana menjadi pembaca setia blog ini.

Jumpa lagi Ahad ini... Assalamu'alaikum...

41 comments:

Anonymous said...

LAAA...LAMA NYA CUTI...TAK BES NYEE...SLAMAT BERCUTI- sheerry

Satria said...

Salam Bro...

Selamat bercuti..Rehat2kanlah minda..Apapun take care..

Shitsurei shimashita said...

selamat beristirehat tuan. Terima kasih atas info2 sepanjang PRK ari tu.

Anonymous said...

Azilah & Sirul dihukum mati...tapi mastermind disebalik pembunuhan tu tgh bersenang lenang...apa punya dunia....

SuaraHangJebat said...

Selamat bercuti dan selamat kembali...mesti hang pi bercuti kat rumah anak saudara Altantunya tu kann...heee

Pak Oncu said...

Yang sirul dan azilah tu pi bunuh buek apo,,, kenapa dia bingai sangat,,,,, buek malu UTK saje,,,,,

adi360 said...

selamat bercuti my spy!...
terima kasih banyak2..

jurulukis said...

jangan ke danok sudahlah bro.!!nnti kang kuar gmbar,,kita pplak kna tembak kt geng2 umno..

sasaudengo said...

Mana Zali dgn TungakLangit ni....?
Rindu bebeno aku dengan mamat dua ekor ni...!!!

Anonymous said...

sodeh punya ucapan...gi cuti je..hehehe

TAMING SARKAS said...

Weh..
jom layan
empayar-malaya.blogspot.com..

blog paling bingai, bangang, gelabah penah den bace..

pergh,,ayat kata pejuang bahasa,,pejuang agama, siap WALLAHUALAM agi..

KIKIKI,,

tapi boddo tak bertempat..

wakkkakaak

Anonymous said...

selamat bercuti sayang ku

nikmj said...

Mahu tahu rahsia disebalik pembebasan 13 tahanan ISA?
http://blog4pro.blogspot.com/2009/04/truth-behind-release-of-13-isa.html

juta said...

Salam bro ....

Apa-2 hal pun ...TQ la atas sumbangan u ...

Selamat bercuti

TAIPINGMALI said...

bawa mail pi danok ker

Anonymous said...

Salam
eloklah awak berehat kerana terlalu banyak awak bekerja di BukitGantang, alhamdulillah ianya berjaya, SELAMAT BERCUTI DAN BERISTIRIHAT

Anonymous said...

Salam,

"Saya mohon sembah derhaka atas cadangan tuan itu. Tuan sepatutnya terus mem'blog' agar kami dapat berita terkini dan bukan berita 3 suku."

Aiik, mare ke.... pi la rehat. Jangan tinggal solat sudah.

mod said...

slamat bercuti bro..
semoga lepas kembali diteruskan ngn info2 terkini politik malaysia.trima kasih kerana perjuangan anda.Allah akan membalasnya dgn rahmatNya.TAKBIR!!!selamat bercuti bro.

sutera said...

rehat banyak2
lepas nie banyak lagi nak kene ulas ni

nekadislam said...

selamat bercuti rehat, marilah ke Kota kinabalu, Sabah, boleh rehat dikundasang sana, sejuk ooooo jumpa lagi ahad ni...

pengliporlari said...

istirehat ke isterirehat..nasib hang cakap,tak aku mesti tuduh najib colek!tetiba hilang

pengliporlari said...

bolehla PC aku ni rehat sat,dari hari penamaan calon dok ikut hang TP

Sakuragi said...

Selamat berehat.....

Anonymous said...

betul ke Azilah & Sirul yang kena hukum gantung tu, sepanjang perbicaraan tak pernah tengok pun wajah depa ber 2 entah - entah pengedar dadah yang memang dan dijatuhkan hukuman gantung sampai mati, keluarga depa pun tak pernah nampak kat mahkamah cuma tunjuk keluarga razak baginda aje. musykil betul aku!!!

kulatlapok said...

SALAM BRO
SELAMAT BERCUTI MOGA DAPAT BAWA BALIK BANYAK STORY LEPAS NI... KO JANGAN LEPAS SEMPADAN SUDAH ..!!

gaban said...

Punye le byk org sayang kat TP ni..


huhuhu jeles teman..

apapun SELAMAT BERISTIREHAT BRADER..

**LAWAN TETAP LAWAN**

Anonymous said...

Berikut ialah petikan temubual Farish A. Noor dengan
Ulama Indonesia Abu Bakar Bashir mengenai perkembangan
Islam mutakhir ini yang disiarkan dalam Al Jazeera.
Dalam temuramah ini Abu Bakar Bashir memuji Dr
Mahathir satu-satunya pemimpin dari negara Islam yang
berani dan lantang bersuara . Kata Abu Bakar Bashir
Satu-satunya pemimpin Islam yang masih ada semangat
juang ialah bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir
Mohamad, yang telah menyarankan agar memboikot
matawang US dan matawang negara barat. Benar apa yang
dia katakan, iaitu negara-negara Islam sepatutnya
tidak menggunakan matawang US dan berurusniaga dengan
matawang sendiri. Kenapa kita perlu guna matawang US
apabila kita berurusniaga sesama kita ? Walaupun
Mahathir tidak secara terbuka menyatakan jihad,
setidak-tidaknya dia telah memperkatakan sesuatu. Ini
apa yang sekurang-kurangnya kita patut lakukan. Tetapi
pemimpin OIC tidak boleh menerima cadangan Mahathir,
tapi mereka masih bercakap mengenai kehormatan dan
kedaulatan. Apa lagi kehormatan yang kita ada, jika
tiada sesiapa yang mendengar cakap kita ?

Mengenai Anwar Ibrahim pula Abu Bakar Bashir
mengkritik : Anwar ialah seorang yang tidak memahami
Islam sepenuhnya. Macamana dia boleh bercakap mengenai
dailog dengan Amerika dan Barat ? Dailog apa ? Dengan
mereka yang membunuh orang-orang Islam ? Anwar silap
akan pandangannya terhadap Barat dan Yahudi. Orang
Yahudi tidak boleh dipercayai, sepertimana disebut
dalam Al Quran. Pada ketika ini Amerika hanyalah
sebagai keldai tunggangan Israel.

Menyentuh mengenai PAS beliau mengkritik :
Kemenangan Islam hanyalah melalui dakwah dan jihad,
bukan pilihanraya. Itu sebabnya parti Islam dijalan
yang salah, termasuklah yang terbaik seperti Partai
Keadilan Sejahtera (PKS) (di Indonesia) dan PAS (di
Malaysia).

Dapatkan temubual sepenuhnya di
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/C46DA5C1-D200-48E6-8B 24-76EE739EC243,frameless.htm

Dr. Farish Noor is currently working at the Centre for
Modern Orient Studies in Berlin. In his native
Malaysia he is is a well-known columnist, speaker and
academic.

post by:emma.ithnin@gmail.com

pacat said...

ape aku nak kata..
hang dah pun pegi bercuti..
tapi ape pun.. lepas ni dah rehat2kan minda tu.. blog hang terus mantop.. jangan melatop dah..

Anonymous said...

Mana Tungaklangit & the geng...
Tak nak ucap tahniah kat PR ke..?
Taknak.. takpe lahh...
Tapi kami nak ajak hang & the geng join kami...mai laa...
Jangan kata nanti kami tak ajak pulak...
Untuk TP.. Selamat bercuti...Jangan cuti solat dah...!
Wassalam.

tun saban said...

elok lah tu yeop.
farish tu anti hadis macam mana boleh kita dengar cakap dia wahai setan....................

juta said...

Tuan Rumah ....

lamanya hang pi cuti ....
boring arr ...xder update ...

Abu Muhammad Haikal said...

...aku pasti kerinduan.....

tok iskandar said...

kabinet dapur najib saiznya lebih kecil daripada kabinet dapur pak lah.
Peralihan kuasa Pak Lah kepada najib bukanlah satu transformasi tapi momokan kepada rakyat.Najib memerintah dengan otak mamak memanda pencen.tak ubah macam boneka.negara kita kini berada seperti pada zaman mamak memanda pencen memerintah dulu.
Kabinet dapur yang baru dibentuk ibarat kabinet perpecahan yang menanti masa untuk retak dan menanti belah.
pemerintahan 100 hari najib sebagai PM hanya untuk memenuhi nafsu serakah mamak memanda pencen untuk menyingkirkan KJ.
Liciknya mamak memanda pencen ini ialah mengekalkan hulubalang kanan KJ seperti sepupunya shaziman,Ismail Sabri dan saifuddin abdullah dalam kabinet dapur najib.
sama seperti yang dilakukannya ketika memasukkan Rais yatim dan Brahim Ali dalam kabinet dapurnya hanya untuk meminggir dan menjadikan Kuli terasing daripada hulubalang kanannya.
KJ senasib dengan Kuli
Tok tak percaya KJ akan bersabar dan membiarkan dirinya diinjak-injak oleh mamak memanda pencen.
KJ belum memetik butang kecemasan dan setakat ini Pak Lah masih bersikap neutral tapi jika menantu kesayangannya terus dianiaya,sudah tentu Pak Lah akan mengumpul bala tenteranya untuk melawan.

tok iskandar said...

semboyan perang masih belum dibunyikan.Najib masih terus-terusan mengikut telunjuk mamak memanda pencen yang sibuk melobi tempat untuk anaknya dalam kabinet dapur najib sambil menyingkirkan seteru utamanya KJ.

Selepas ini dijangkakan rombakan teraju kepimpinan akan berlaku di Perlis,Negeri Sembilan,Melaka,johor,Pahang dan Terengganu.Mereka akan digantikan oleh hulubalang-hulubalang najib.

Masih ada 3 MP di Perlis yang berpihak kepada Pak Lah dan Pulau Pinang kerusi Pak Lah sendiri parlimen Kepala Batas,seorang MP di Melaka,7 MP di Perak,3 di Negeri Sembilan,seorang MP di WP,2 MP di Selangor,6 MP di Johor,6 di Pahang,3 di Terengganu dan Kuli di Kelantan.

Sekurang-kurangnya 10 MP lagi akan menyertai Pak Lah jika beliau berjaya mengumpulkan 30 MP menyertainya.Ketika ini tak mustahil jika mereka keluar UMNO dengan menjadi bebas dan mencapai persetujuan dengan PR untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru dan menumbangkan kedudukan najib sebagai PM melalui undi tak percaya yang dikemukakan d dalam parlimen.

Jika ramalan tok berlaku,nescaya umno akan tumbang dan setelah menjadi parti yang mendominasi kaum Melayu akhirnya parti ini mulai reput dan tinggal usang.

kehadiran mamak memanda pencen selaku tuan penasihat najib akan mempercepatkan lagi kejatuhan najib.

bila dan bagaimana?sama-samalah kita tunggu dan lihat

Malaysian-2Day said...

Saudara TAMING SARKAS,

jgn begitu seronok mengatakan org bodoh, adakah kamu ni seorang yang pandai? atau kamu lebih BODOH dari orang yg kamu kata bodoh tu? Kamu yang kononya memperjuangkan ISLAM boleh mengata org BODOH. YA ALLAH! Kalau begini perangai kamu, baik kamu masuk DAP atau PKR je, sebab perbuatan kamu ni ialah PERBUATAN ORANG BODOH! dah la BODOH! SOMBONG LAK TUH! LEkas2lah bertaubat! Semoga orang yang kamu kutuk itu memaafkan kamu, jika tak, kamu pun tahu apa akan jadi kan? Maklumla kamu kan org kuat agama.

Anonymous said...

Our enemies are all those in league with imperialism - the warlords, the bureaucrats, the comprador class, the big Landlord class and the reactionary section of the intelligentsia attached to them. The leading force in our revolution is the industrial proletariat. Our closest friends are the entire semi-proletariat and petty bourgeoisie. As for the vacillating middle bourgeoisie, their right-wing may become our enemy and their left-wing may become our friend - but we must be constantly on our guard and not let them create confusion within our ranks. -Mao Tse Tung

Tungaklangit said...

salam semua penyokong PR

bukan tahniah yang saya nak ucapkan tapi berhati2lah memikul amanah ALLAH

kalau dulu setiap orang yang tahu hukum Allah menolak untuk menjadi pemimpin tapi sekarang berkejar2 jadinya termsuklah pemimpin PR

kepada empunya blog, ambillah peluang bercuti ni untuk ke umrah membersih diri dari setiap fitnah dan tohmahan serta cacian yang telah kamu lakukan sepanjang tempoh bkempen'

masih ada masa untuk kamu berbuat sedemikian... kalau kamu rasa kamu tak bersalah maka itulah penghujung pintu taubat bagi seseorang yang bernama insan

jangan terlalu gembira.. kita sebenarnya akan menajdi mangsa kepada DAP kawan baik PR

mereka guna ayat al Quraan hentam UMNO kamu sambut dgn takbir..

YA ALLHA JAUHILAH AKU DARI BAHAYA PAKATAN RAKYAT INI AMIN

SALAM

Lada said...

Hah! Hidup lagi kamu ni ye tungaklangit.. Setelah sekian lama kau menyepi diri meratapi nasib yg menimpa diri.. Mencari kekuatan yang telah hilang akibat kejatuhan yang memalukan.. Akhirnya engkau bersuara jua.. Welcome back..

TAMING SARKAS said...

Kepada Malaysian-2Day,

Aiceh, terasa ye sedara..

Bukannya apa, kdg2 tgk blog ameno nih, tunjuk kebuduhan je lebey..tak sedar-sedar diri..

janganlah sensitip sangat bro..
bukannya nak tunjuk pandai pong kat sni bro..

wakakaka..

ada jugak spesis camni..

Ya Allah!!..berilah kesedaran pada mereka yang buduh dan jahil akan perintah-perintah-Mu Ya Allah..

TAMING SARKAS said...

kamu kata;

dah la BODOH! SOMBONG LAK TUH!

saya jawap;

aik??

spe kata bodoh kat spe nih..

buduh..wakaka

bodik said...

ada lg tungaklangit...kih3, ingatkan dah ko!!!.