"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 08, 2009

PDRM Terlalu Sibuk: Bantu Sahabat Kita - malaysiakini

Reactions: 
Email dari Muhd Muaz.

Assalamu'alaikum...

Disini saya ingin memberi amaran dan peringatan buat semuanya di seluruh Malaysia mengenai kegiatan seorang penipu yang mana modus operandinya adalah menawarkan handphone murah (kastam kononnya), kereta murah (kereta anda yang akan dilarikan) dan juga perempuan-perempuan semua b
erhati-hati dengan lelaki ini, jangan sampai kena jual.

Awas bila berhadapan dengannya kerana dipercayai mengamal ilmu hitam dengan cincin taring harimau.

Telah banyak laporan polis dibuat terhadap lelaki ini, di KL- kes tipu duit handphone. JB - kes tipu duit kereta. Melaka - kes larikan perempuan, Kedah - kes curi kereta. Dan banyak lagi kes.

Merupakan bekas banduan. Berasal dari Kedah. Nama SURADI ISKANDAR BIN FISOL @ DK (lihat gambar). Rujuk laporan polis no.repot PANTAI/000996/09

Sukar dijejak kerana sering berpindah-pindah ke bandar-bandar lain. Jika terlihat atau terjumpa sila lapor kepada polis dengan segera. Kalau boleh, tangkap, tapi pastikan jangan bertindak seorang. Minta bantuan.

Sekarang ini dipercayai berada di Kuantan Pahang.

Saya juga merayu pada sesiapa yang ada terjumpa atau terlihat gadis dalam gambar ini (Acu) salah seorang mangsa DK supaya dapat menghubungi saya seberapa segera AZMIE +6017-317 4711/+606-317 7455.

Terima kasih saya ucapkan atas kerjasama tuan-tuan, puan-puan dan saudara serta saudari yang saya kasihi semua. Berhati-hatilah dan awasi sekeliling kawan-kawan dan saudara mara semua. Saya tiada pilihan kecuali meminta bantuan disini kerana pihak polis masih lagi menyiasat.

TPU - Ayat "pihak polis masih lagi menyiasat" yang aku tak tahan tu... yang pastinya pihak polis dok sibuk macam dalam gambar dekat bawah ni ha...

Pihak PDRM tengah sibuk melacurkan Undang-Undang dan Perlembagaan Negara Malaysia. apa yang korang harapkan mereka-mereka yang bersekongkol dengan pelacur-pelacur Undang-Undang dan perlembagaan Malaysia ni untuk bantu korang dalam menegakkan Undang-Undang dan Perlembagaan yang kita junjung sedangkan dipihak mereka sendiri pun tak menghormati Undang-Undang dan jugak Perlembagaan yang sepatutnya mereka pertahankan?

Jadi untuk semua kawan-kawan yang cintakan negara Malaysia, sama-sama kita bantu kawan kita yang dalam kesusahan sedaya upaya kita tanpa berharap lagi pada badan yang dipertanggungjawabkan.

Pada aku cukup setakat buat laporan polis, tapi nama nak harap laporan tu akan diambik perhatian... erm... jauh panggang dari api... tapi kalau kes politik yang melibatkan individu dari sebelah Pakatan Rakyat - aku yakin tak sampai 24 jam kes akan selesai..!

Pada "yang berkenaan" - Teruskan menjadi Pelacur-Pelacur yang bersekongkol dengan ayam-ayam yang melacurkan Undang-Undang dan Perlembagaan Negara..!

Rakyat akan tentukan dimana korang dalam PRU-13 nanti... 50 tahun rakyat boleh bersabar dan 3 tahun tak jadi masalah bagi rakyat untuk menunggu..!

23 comments:

Anonymous said...

banjari or sape2 blogger di sini...

kalau boleh post kan gambar bentara yg di sidang dun perak semalam.

saja nak tengok muka ahli2 neraka yg baru daftar semalam..

Baginda Reformasi said...

Saya menyokong seratus peratus syor supaya polis mempercepatkan siasatan kes-kes ragut sedia ada bagi dibicarakan di mahkamah;

Ia bertujuan pesalah dijatuhkan hukuman berat yang setimpal.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, perbuatan jenayah ragut tidak boleh dimaafkan dan hukuman berat perlu dilaksanakan sebagai pengajaran kepada mereka yang masih bebas. HAKTUI!!!!

Anonymous said...

POLIS = PELACUR...........
(ayat yg plg sesuai utk polis2 bodoh yg terlibat dlm rampasan kuasa speaker smlm) Bg aku pelacur lg bagus la perangainya drpd korang.

Anonymous said...

Tengok video rakyat kena tangkap... dan kekecohan dalam sidang DUN..

http://www.malaysiakini.tv/video/17030.html

blues untuk rakyat said...

http://rakyatblues.blogspot.com/

http://rakyatblues.blogspot.com/

http://rakyatblues.blogspot.com/

Anonymous said...

laa..baru la ni aku prasan,rupanya ramai gak yahudi kat malaysia nih..mmg betul la umno@bn tu zionis..bangsat ko yahudi@umno@bn..

apis said...

patut la umno kibar bendera zionis yahudi kat PWTC....KDN ada import yahudi agaknya untuk training polis malaysia skarang ni?

tuan-komrad said...

aku menunggu keputusan mahkamah isnin ini bagi menentukan siapa mb perak yang sah,sama ada nizar atau zambry.persoalannya sekarang....

mana2 pihak yang berjaya dalam keputusan itu,adakah mereka berani meminta perkenan baginda sultan agar dibubarkan dun dan diadakan semula pilihanraya bagi menjamin kestabilan kerajaan negeri Perak?

bagi aku,MB Nizar tidak bermasalah untuk melakukan tindakan sedemikian,disebabkan awal2 lagi kerajaan pr memang berhajat agar prk diadakan semula,tetapi bagaiman dengan zambry dan bn?adakah mereka berani?

jika tiada bubar dun,aku rasa kekecohan ini akan berlanjutan sehingga pru 13 kelak,walupun mereka yang terlibat ini turun naik mahkamah bagi mempertahankan hak masing2.keputusan mahkamah tidak akan merubah apa2 sebenarnya....

keutuhan politik dan pimpinan negeri perak takkan aman selagi kuasa mutlak tidak dipulangkan kepada rakyat.

jesteru itu,pilihan terbaik adalah dengan mengadakan pilihanraya semula.maka menang atau kalah pasti akan diterima sepenuh hati oleh kedua dua belah pihak sama ada bn atau pr...

tok iskandar said...

Memalukan dan gaya politik budak sekolah.itulah tanggapan kebanyakan rakyat yang menyaksikan gelagat umno mengharu-birukan sidang Dun Perak semalam.

Satu dunia dah tahu pasal dah masuk you tube.ada sorang rakan tok punyalah hangat hati cadangkan lain kali sidang dun perak atau mana-mana negeri yang dikuasai BN sediakan kerusi atau seat untuk polis.ramai yang sakit hati melihat gelagat polis yang berpakaian preman yang mencemari dun Perak kerana tidak ada kena mengena langsung dengan mereka.
tak lama lagi gambar-gambar mereka atau apa yang berlaku dalam dun Perak akan dapat dilihat di dalam CNN,BBC,Al Jazeera dan lain-lain lagi.
Ada yang marah sampai bagi idea lain kali kalau tok wakil BN tak cukup majoriti dalam Dun atau parlimen,PR boleh lantik speaker baru dan kuasai dewan.
apa yang tok perhatikan rakyat semakin berang dan tok harap bukan idea umno untuk bakar perasaan rakyat dan cetuskan rusuhan kaum.
Ada yang mula meneka apakah selepas ini ada speaker haram dan speaker original seperti kes 2 MB ketika ini.
sama-samalah kita tunggu dan lihat dan ramai yang menjangkakan tindakan umno ini akan mempercepatkan kejatuhannya.mana-mana tok pergi ada kedengaran rakyat menyumpah najib,mahathir dan hishamuddin.Nama Abdullah antong dan SUK Perak turut menjadi cemuhan mereka.
hari ini dalam sejarah.apa yang berlaku semalam akan dikenang dan disanjung oleh generasi akan datang.bayangkan seorang adun PR yang OKU sanggup duduk di atas meja untuk menghalang BN meletakkan speaker mereka di situ.Tak tahulah pula akan kisah hee yit fong yang memainkan peranan besar melantik speaker BN.tok pasti pengundi di kawasannya akan semakin benci kepadanya.
Sedar atau tidak,Terengganu kini semakin hampir dikuasai PR.sama-samalah kita mendoakan agar ianya menjadi kenyataan.

tok iskandar said...

Rakyat Malaysia rata-rata tidak mahu lagi diperintah UMNO-BN setelah melihat polis mengheret Speaker Dun Perak keluar dewan.
Ini satu tindakan yang jelas menghina speaker dan dun Perak.

Tindakan ala samseng ini bukan sahaja menjejaskan imej polis tapi juga UMNO-BN sebagai parti memerintah.

Lepas ni tak mustahil akan berlaku perkara yang sama dalam dun Perak atau mana-mana Dun ataupun parlimen yang akan merampas kuasa menggunakan kaedah mengheret speaker.

Ada yang menjangkakan Ahmad said akan digulingkan dengan cara yang sama di Terengganu kelak.

tok iskandar said...

Rakyat melihat dengan jijik bila umno gunakan polis untuk rampas kerusi speaker perak.
Dahlah menceroboh dewan,sepatutnya speaker dilindungi bukannya dicekik dan di heret keluar dewan macam penjenayah.
inilah yang menyakitkan hati rakyat.
kalau UMNO bertanding di PRK Penanti,tok yakin sangat mereka akan tewas dan tak mustahil hilang wang pertaruhan.
rakyat tertanya-tanya apakah umno tidak mampu memerintah tanpa bantuan polis.
bagaimana pulak kalau lepas ni ADUN PR pulak merampas kerusi speaker perak dan melantik semula sivakumar sebagai speaker dun perak.
ramai yang tertanya-tanya mengapa umno tak sabar-sabar nak memerintah perak sampai trak sempat tunggu keputusan mahkamah tentang status MB Perak.Kalau tak nak bubarkan Dun Perak tu,memang pasal tak yakin menang.
nampaknya untuk mengetahui status speaker perak,terpaksalah ke mahkamah.
ramai yang menuding jari menyalahkan dr mahathir sebagai dalang yang menghancurkan demokrasi di Perak.najib sekadar menuruti nasihatnya.
selepas ini dr mahathir akan semakin dibenci rakyat baik di dalam umno mahupun di luar parti luput tarikh itu
kejatuhan umno semakin hampir kerana rakyat sudah muak dan benci dengan permainan politik kotor parti itu

tok iskandar said...

Hari ini dalam sejarah...
1.Speaker Dun Perak sebagai tuan rumah sidang Dun telah diheret dan diusir keluar dari rumahnya oleh anggota polis berpakaian preman.Ada yang melihat Sivakumar diheret polis keluar dewan sebagai menyayat hati dan petanda semakin hilang demokrasi di Malaysia.Kat parlimen Israel tak ada pulak kes speakernya kena heret polis keluar dewan.
2.Mahathir atau Najib yang jadi PM.Confius rakyat pasal yang banyak bercakapnya Mahathir.Ada yang melihat najib tak ubah seperti boneka.
3.Pakai baju hitam kena tangkap.jangan pulak lepas ni minum kopi dan lepak kat warung kopi pulak kena tangkap.
4.Perak dah ada 2 MB,2 Speaker,2 barisan exco,2 SU Dun Perak.Tak lama lagi umno kena tempah 2 batu nisan petanda berkuburnya parti itu dan Perak menjadi destinasi sesuai sebagai pusara buat UMNO.

Lain-lain kengkawan semua boleh tambah

Panglipulara© said...

NASKAH TALKIN BUAT PEMUDA umno PERAK

dapatkan disini > http://hardcorekpgpisang.blogspot.com/

tok iskandar said...

Krisis di Perak boleh diselesaikan dengan bijaksana jika umno tak gelojoh dan tak sabar nak memerintah Perak.

Mahathirpun akui ada kekurangan dalam strategi mengambilalih Perak daripada PR.

Dalam amalan sistem demokrasi,tak pernah ada kat mana-mana negara SPR boleh tolak pemberitahuan speaker tentang kekosongan kerusi di Jelapang,Behrang dan Changkat Jering.

Bila speaker dah beri notis,tugas SPR ialah melaksanakan tanggungjawabnya iaitu mengadakan pilihanraya kecil di kawasan tersebut bukannya mentafsir dan mengadakan perbincangan menentukan kesahihan notis yang dikeluarkan speaker.

Paling mengundang kemarahan rakyat ialah tindakan mengadakan sidang Dun Perak pada 7 Mei sedangkan status MB masih belum diputuskan oleh mahkamah.

Tindakan polis menceroboh ke dalam Dun Perak dan mengheret Speaker keluar dewan terang-terangan tidak menghormati dewan yang mulia biar apapun alasan yang digunakan.Tak logik langsung halau tuan rumah dari rumahnya sendiri.nampaknya tak lama lagi umno kena tempah batu nisan untuknya.Perak sesuai dijadikan pusara buat UMNO kerana di sinilah akan menjadi detik permulaan kejatuhan umno.

ada penganalisis politik menyifatkan kebodohan umno ialah gagal menarik speaker perak,sivakumar menyertai BN.dah jadi haru biru macam ni.

umno juga gagal memainkan sentimen derhaka kerana dalam beberapa peristiwa sebelum ini,merekalah jaguh menderhaka kepada raja-raja melayu seperti menabalkan sultan kelantan ketika baginda sultan kelantan masih hidup,bawak lari anak sultan ke siam,hapuskan kekebalan raja-raja melayu.ramai yang tak tahu dalam sistem demokrasi,raja melayu tidak berkuasa mutlak dan tidak boleh menitahkan MB meletakkan jawatannya.sebaliknya jika PM atau MB memaklumkan kepada Sultan atau Yang Di Pertuan Agong tentang hasrat untuk membubarkan DUN atau Parlimen,baginda perlu merestuinya.Sultan Azlan ada menulis tentang perihal perkara ini di dalam sebuah daripada buku yang ditulisnya.

Rakyat dah semakin meluat dengan politik kotor yang dimainkan oleh umno dan mereka melihat UMNO sedang melakukan salahgunakuasa peringkat maksima dengan memperalatkan kakitangan awam,polis,mahkamah dan apa-apa sahaja asalkan mereka dapat berkuasa.

inilah pandangan rakyat.kekalahan UMNO di Bukit Gantang dan Bukit Selambau masih belum menyedarkan pemimpin mereka.Bahkan mereka menjadi semakin angkuh sehingga sanggup menodai amalan demokrasi asalkan dapat berkuasa.

Inilah demokrasi ala Mahathir suatu ketika dulu dan rakyat nyata benci dengan kaedah ini.

Zambri boleh terus menyimpan angan mat jenin hinggalah satu hari nanti rakyat sendiri akan mengusung umno keluar daripada persada politik tanahair.
Mungkin Perak akan menjadi pusara UMNO tak berapa lama lagi

tok iskandar said...

Lain kali umno kena ingat kalau nak buat kecoh atau keja tak elok jangan bagi satu dunia tahu.
sekarang satu dunia dah tahu,umno komplot dengan polis buli speaker perak dan cemari dun perak.setakat tv3 suku tak cukup pertahankan imej korang.
mana nak letak muka najib sebagai pm lepas ni

tok iskandar said...

Rupa-rupanya One Malaysian ni boleh usir speaker dari rumahnya sendiri.Lepas ni Speaker Pulau Pinang,Kedah,Kelantan dan Selangor kena berjaga-jaga kalau tak mahu kene heret polis.

Letakkan papan tanda besar-besar luar dewan "polis dilarang masuk".Lepas tu ketatkan keselamatan dewan agar tak dicerobohi polis berpakaian preman.
pastikan juga su dewan bukan sama spesis dengan abdullah antong.

apapun modal politik kepada PR apabila kaum India melihat dengan penuh benci Sivakumar diheret dan diusir keluar dewan oleh polis sedangkan dia adalah speaker dun perak yang sah.

Hari tu kes Kugan tak settle lagi,tambah pulak HINDRAF..pening kepala najib.Tok yakin sivakumar akan diangkat sebagai hero oleh kaum India seiring dengan ketokohan pemimpin HINDRAF.

UMNO gigit jari lagi lepas n.muka-muka polis tu semua dah masuk dalam you tube.mana nak sorok muka.

Anonymous said...

pukimak pny bn tok iskandar!!!
kasi semua pemuda perak hangin satu badan!!!mampus lepas ni zambry semua tmpt dia pergi org lari xmau salam ngan dia!!ni org umno sdr yg citer!!!teman tau le sebab teman menatu org umno perak!!!kalau aku jadik dia baik pegi ofis pakai spender kt muka lagi bagus!!!org xkenal sikit!!!

menantu org umno perak

BLACKHAWKDOWN said...

TAKZIAH DIATAS KEMATIAN DEMOKRASI DI NEGERI PERAK !

CAKAP2BOLA said...

Kita kena distributekan gambar2 di DUN Perak berbentuk flyers ke kampung2 mula dari sekarang. Bagaimana kejinya BN memalukan DUN sanggup buat apa saja. Zaman kejatuhan BN sudah jelas. BN memang tak ada telur..takut nak menghadapi pilihanraya jika DUN dibubarkan. Kita doakan semuga kemenangan kepada Nizar dan PR pada keputusan mahkamah hari Isnin nanti. Semuga tuan2 hakim mempunyai sedikit iman utk melaksanakan keadilan demi masa depan anak dan cucu rakyat Malaysia. Apa jua keputusan mahkamah akan jadi precedent di masa akan datang. Apa akan jadi pada SUK, Ketua Polis Perak maupun S/Usaha Dewan jika Nizar berkuasa semula? cepat2lah mintak transfer. Kepada semua MB2 dan CM negeri yang diperintah oleh PR, pastikan pegawai2 ini bukannya musuh dalam selimut sbgmana yg terjadi di Perak. Jika mereka mempunyai iman dan penyokong PR wpun penjawat awam, mereka tidak akan bersikap demikian.

mat said...

Helo gang.

Inilah kumpulan yang bila suruh gigit dia akan gigit.
Kumpulan binatang haiwan yang berwajah manusia ini jugalah yang membunuh altantuya,memecah rumah DSAI,pukul Kugan sampai mati.

Bila disoal,dia kata ikut arahan.
Suruh bunuh,polis binatang ini akan bunuh.
Suruh tangkap,polis binatang ini akan tangkap.
Suruh pukul atau tembak,polis binatang ini ikut.
Apa punya manusia polis binatang ni ?
Dah sah dan betul gelaran anjing kerajaan.
Agaknya berjubor kat rumah itupun dapat arahan dari Musang Hasan.

Itu tak kena buku dengan ruas.
Beranipun kerana ada senjata.
Berlengan tengok !
Cis!Pengecut punya anjing.

Cadangan.
Semua kedai makan halau anjing ini bila nampak mereka masuk untuk makan atau minum.

Siarkan wajah-wajah anjing ini di serata tempat untuk diludah dan dihalau.

Anonymous said...

hina sungguh polis sibuk membela rakan2 niaga dr kalangan ahli politik.habislah negara ni.

bodik said...

mana ulamak2 umno kaki penjilat...mana haram halalnya!!!. aku tgk ada sorang tu (ustaz)najmuddin kat dun perak keras mcm batu aje. kata penasihat agama. aku kenal dia...rumah dia dekat dgn rumah aku. malu rasanya berjiran dgn dia. kalo dah umno jenis yahudi...tetap yahudi!!!.

Anonymous said...

Cukup Menghinakan perbuatan menarik keluar speaker !!!!