"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 27, 2009

Agenda Perpaduan Melayu Hanyalah Mitos & Cerita Khalayan Seperti Cerita Wayang Kulit

Reactions: 
Benar sama sekali. Kita lihat yang mejadi "champion" kepada inisiatif memadukan orang Melayu sekarang ini adalah UMNO. Tapi, UMNO yang mahu menjuarai perpaduan ini sudah pecah barah banyak kali dalam sejarah mereka bermula dengan penubuhan PAS pada 1952. Selepas tu kita lihat Dato Onn menubuhkan Parti Negara sedangkan Dato' Onn adalah pengasas UMNO dan banyak contoh lain.

Ia bererti perpaduan di kalangan orang Melayu hanyalah mitos. Malahan, selama ini tindakan UMNO menzalimi PAS dan membunuh pimpinan PAS bukan satu tindakan yang mengarah kepada membina perpaduan dan persefahaman sesama Melayu/Islam. Bukankah Ustaz Ibrahim Libya yang dibunuh secara kejam di Memali itu orang Melayu juga?

Hakikatnya, perpecahan di antara PAS dengan UMNO menguntungkan orang Melayu dan menguntungkan Islam. Saya cuma membanddingkan dengan Indonesia yang hidup di bawah orde baru/diktator Suharto selama 32 tahun. Selama itu, Suharto tidak mempunyai pembangkang dan tidak pernah gusar bahawa kerajaan dan kepimpinan beliau akan jatuh.

Apa yang berlaku selama Suharto memerintah adalah perompakan kekayaan Indonesia oleh Suharto, keluarganya dan kroninya selama 32 tahun. Perompakan yang berlaku secara berterusan tanpa henti.

Suharto berani melakukan demikian kerana beliau tiada saingan. Beliau berkuasa penuh sehingga Islam telah dibuang dari administrasi negara Indonesia. Suharto mengedepankan ideologi Pancasila yang meletakkan Islam sebagai anak tiri. Pemerintah Indonesia tidak diizin mengeluarkan wang untuk membina masjid ataupun apa-apa aktiviti keislaman. Malahan nama "Allah" pun tidak diizinkan untuk digunakan dalam masjlis2 atau koresponden rasmi.

Berbeza dengan Malaysia. Walaupun UMNO sekular seperti juga Suharto, tetapi kerana wujud PAS yang mampu menggugat UMNO di kawasan Melayu, maka UMNO tidak berani menghapuskan institusi agama serta amalan keagaaman di dalam pentadbiran negara.

Jika UMNO berani bertindak seperti Suharto, nescaya UMNO akan terhapus di semua kawasan Melayu dan kesemua kerusi Melayu akan pergi kepada PAS. Ertinya, wujud PAS telah melindungi Islam dan institusi Islam di Malaysia. Walaupun PAS tidak pernah memerintah negara, tetapi jasa PAS kepada Islam di Malaysia adalah tidak terhingga.

Dengan kata lain, wjudnya perpecahan antara PAS dengan UMNO adalah satu rahmat kepada Islam dan umat Melayu di Malaysia. UMNO terpaksa berbelanja dengan cukup besar bagi menambat hati rakyat Melayu kerana takut mereka mengundi PAS di waktu pilihanraya. Hasilnya, Melayu di Malaysia tidak semiskin serta sehina miskin di Indonesia. Semiskin-miskin melayu di Malaysia, tiada yang terpaksa makan sampah untuk hidup. Di Indonesia ada.

Berenti lah buat propaganda bodoh, kononnya PAS dengan UMNO mesti bersatu. Kita hanya bersatu dari segi beberapa agenda bersama bukan dari segi tubuh parti dan organisasi.

Berentilah sebar cerita bohong kamu, wahai UMNO

Tulang Besi

15 comments:

nor suzana said...

melayu jgn menggigau ..bila Allah dan rasulnya tidak d taati Allah akan hantar kaum lain yg lebih baik menggantikan mereka yg suka berbantah2an..soal sebat pun pemimpin melayu amno dah sasau ..ada yg suruh tarik balik,buat rayuan ada yg gatai2 nak bela pesalah yg pesalah sendiri telah mengaku meminumnya..yg pelik tak mau juga tengok apa quran kata...amno najib hisamudin..mukriz madey jgn ikut nafsu..

tok iskandar said...

One Malaysian dan kepala-kepala donga UMNO toya muka masing-masing macam kena selsema babi setelah menerima keputusan kekalahan ke 7 berturut-turut dalam PRK.

Isu calon BN yang dihantar ke olimpik hanya sesuai untuk sukan paralimpik juga menjadi bahan bual bicara se malaya.

PAS berjaya menang kerusi tunggalnya di pulau pinang,tak lain tak bukan dun permatang pasir.UMNO hanya telan pasir saje.

Tindakan SPR ibarat balachi UMNO mengisytiharkan hari mengundi pada har bekerja mengakibatkan peratusan mengundi merosot.

Polis dan SB macam makan upah dengan UMNO kerana hanya berpeluk tubuh melihat penyokong UMNO menganggu ceramah,memprovokasi penyokong PAS.

Kehadiran SB dalam pondok BN dan bersama penyokong PAS untuk mencari maklumat tentang ceramah dan menunggu masa yang sesuai penyokong PAS membalas provokasi yang dilakukan penyokong umno.

sudah sampai masanya Pakatan Rakyat mendesak agar polis dan SB diambil tindakan atau disaman kerana tidak profesional.ramai yang tak tahu ayob,ketua polis pulau pinang sekarang adalah mantan ketua polis terengganu ketika pas memerintah terengganu.dia seringkali menimbulkan masalah kepada kerajaan negeri pas yang diterajui TG Haji Hadi.

Kesannya beliau telah ditukarkan ke Pulau Pinang.Elok juga kerajaan negeri pulau pinang yang diterajui pakatan rakyat mendesak beliau ditukarkan ke negeri lain kerana bersikap tidak profesional.kepada polis-polis tidak kira di mana anda berada,tindakan mahkamah memutuskan tindakan polis menahan dr hatta ramli adalah salah kerana beliau berceramah di premis persendirian wajar dijadikan teladan.akibatnya ketua polis rompin berdepan tindakan saman daripada dr hatta ramli.

polis kena ingat rakyat sekarang dah tahu undang-undang,tak macam dulu lagi

Anonymous said...

http://www.duniacacamarba.blogspot.com/

NK TGK PM MALAYSIA DAN MENTERI-MENTERI YG JAHIL PASAL AGAMA MASUK SNI.

INFO UNTUK
ORANG BUKAN ISLAM YANG TIDAK TAHU,
ORANG ISLAM YANG JAHIL @
SENGAJA MENJAHILKAN DIRI!

SEBAT CARA ISLAM.

-rasa nk ludah muka-muka munafik ni.pemimpin MALAYSIA kita sendiri jahil.

Jeffry said...

KEHKEHKEH KITA TENGOK AJE BILE PAK SALLEH TU DH JADI "TUAN PRESIDEN MAJLIS AGAMA" KT PENANG. BERANI TAK DIA LAKSANAKAN HUKUM SEBAT KAT PENANG. JGN PANDAI CAKAP AJE. KEHKEHKEH

Anonymous said...

ISU SEBAT KARTIKA PN NAJIB NAJIS PERSOALKAN DGN MAKHAMAH SYARIAH??? SEBAGAI RAKYAT AKU MALU ADA PM MCMNI.HARAM JADI HALAL!!!BAGUS BETUL PEMIMPIN KITA NI.MEMALUKAN!

MeriamBuluh said...

JEFF kat Penang tu DAP nominan..
Aku nak tengok negeri yang UMNO perintah berani tak dia jalankan hukuman sebat tu...Sebab UMNO cakap mereka Islam Tulen..
PERLIS,PERAK,TERANGGANU,JOHOR,NEGERI SEMBILAN,MELAKA...Bila nak jalankan hukuman Islam...
Aku pun nak tengok gak..
Jangan Pandai cakap ajer..
muahaa..muahaaaa..hehehehee

Anonymous said...

pm najis tu sebenarnye takut ngan singepore sebab tu dia tahan tak bagi kartina kene sebat...nanti hubungan dia ngan pemimpin kafir singapore terjejas..
lagi pun pm kite sanjungi nie bukan pandai noh bab agama nie, isteri sendiri pun dedah aurat dia wat dek je... dayus namenye tu klu tak tegur isteri yang mendedahkan aurat...heheheh PM 1malaysia dayus...kekeke

Anonymous said...

KEHKEHKEH .... MITOS TU ZAMAN KUNO BODOH !!! BAHALOL !!!
BUTA SEJARAH - TAKEBEER ... TAKEBEER

UMNOmunafik@anti-islam said...

UMNO..SESAT LAGI MNYESATKAN!!!

Anonymous said...

Jeffry said...

mamat hi elok mati drp hidup meracau tidak tentu pasal..

Hebat sgt lah tu ..cuba cubit paha sendiri jika terasa sakit ..lemahlah tu ..dan ada yg berkuasa drp ko mamat..

Anonymous said...

HA BUDAK TU BUDAK PERAK, APA KATA KITA MINTA HARUS SANA SINI AJE YANG JALANKAN HUKUM SEBAT TU..

AMACAM????

ADE BERANI????

JAMAJA

AIZAT BARON said...

lps ni mtak polis2 sume pkai serban putih...
lps ni abg2 polis jgn pndai nk tgkp org...takebeer

Anonymous said...

matsallehman, dah dijadikan ketua umum islam pp ~dah tiba masenye hudud diperkenalkan kat negeri ketua umum nye al-kafirun laknutullah.. ahchai lim tu

jangan tahu cakap je.. buat jangan tak buat ~jangan cakap tak serupa bikin ~melepas batuk di tangga

kite nak tengok hukum hudud ditegakkan di negeri pp

Anonymous said...

Sama-sama kita gulingkan dinasti kerajaan mat monggolia kerana menghina islam. Ayuh kita perjuangkan dari sekarang,

Anonymous said...

bila dah kalah, sebok suruh orang buat sebatla, hududlah......

masa dia perintah duduk bawah lim chong eu dan tsu koon akde pulak dia cakap nak perkenalkan hukum syariah Islam. Inilah me-layu a-me-no.....

Besar munafik lah a-me-no ni.....