"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 15, 2009

Keganasan SPRM: Kenapa Terlalu Terdesak..?

Reactions: 
TPU - aku dah cakap dah... SPRM ni bila panggil orang, diorang bukan nak buat sessi soal siasat..! diorang sebenarnya nak buat sessi soal siat-siat..! lepas ni cuba sape-sape pergi siasat balik apa sangat la yang dicatit dalam sessi soal siat-siat tu... aku dok rasa 1 hape pun SPRM (baca "Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia") tak catit...

Macam mana nak catit kalau masing-masing sibuk dok gedebak gedebuk orang..?

Satu hal lagi aku dok heran sangat-sangat... kenapa semenjak 2 menjak ni SPRM terlampau aggresif dalam menyiasat, mengumpul bukti atau apa yang lebih aku fahami setakat ni - "mencipta bukti"..?

Ada target ke? nak jatuhkan Kerajaan yang sah bukan dengan cara ni woi..!

Tapi kalau masing-masing rasa diri tu dah hebat sangat, dapat lepas dari seksaan kubur...

Teruskan..!

14 comments:

paloi bin mulau said...

apa buleh buat najib mau jugak selangor

zali said...

bergelut apanya?

menggelupur tak tentu
hala...kemudian sakit
kaki...kemudian sesak
nafas...kemudian nak lawat pak kat
haspital...last-last dapat mc 5
hari...

lawak bodo apek gemuk!

Anonymous said...

Tolonglah kerja betul2, jgn nak dpt himbuhan, Org sprm pun sama cari makan, Apa guna mahu takut mereka pun dpt disuapkan.M'sia boleh. 1 Malaysia bah.

matstimketum said...

lembu yang mengikut telunjuk tuan guru murujib, takkan?

kemboja said...

Lagi di naik taraf lagi samseng SPRM ni....sampai sanggup lakukan pembunuhan (seperti mana banyak tanggapan masyarakat) .

Mungkin kau terlepas di dunia...tapi...di akhirat kau akan tahu....

Sekarang ni pulak dah jadi talibarut UMNO utk jatuhkan PR

GO TO HELL U SPRM

Anonymous said...

Nak bagi mati sorang lagi ke sprm ni..tak serik lagi ni..
Kot ye pun nak rampas selangor,tunggulah pru13 nanti umno woi..

Anonymous said...

KALAU BERANI JAWAB SECARA TERBUKA BRO!!!!!!

Hebat ko buat cerita. Iskh...sedih aku mendengarnya. Ko ni jenis manusia tak sedar diri.Mentang2lah ko pencacai setia KP UMNO Lembah Pantai yg juga SU Politik Menteri Wilayah (dia tak tahu pun ko ni pengikut Anwar totok) maka ko cacailah projek2 UMNO sehingga menyembah2 kaki dia itu kemudian ko hentam UMNO.Lepas dpt projek printing drp KP UMNO tersebut ko 'sub'kan. Dahlah keje yg ko buat macam haram jadah lepas tu ko cacai dia berlakon ko lah penokong UMNO yg setia.Memang dasar manusia tak sedar dirilah ko ni perisik rakyat!Memang ko manusia bertopengkan babi malahn lebih hina daripada itu.Memecah-belahkan rakyat malaysia adalah kerja ko dan konco2 al-juburi yg ditaja oleh ejen Yahudi...

Jgnlah ko jual negara ini hanya kerana kepentingan ko wahai Topeng Perak@Perisik Rakyat@Poji!!!!!

Anonymous said...

Lakonan Wong Chuan How yang merupakan pembantu khas kepada Kepala Gangster Selangor atas kapasiti Exco Selangor, Ronnie Liu sewaktu hendak dibawa ke pejabat SPRM, benar-benar menggelikan hati. Cuba nak lari, bila ditangkap, segera menjatuhkan diri dan buat-buat cedera, lepas tu, sakit kaki, lepas sakit kaki, bapa pulak nak mati, lepas bapa nak mati, nafas sesak dan dia sendiri nak mampus... semuanya dilayan jugak... patutnya orang macam ni, terus diterajang beramai-ramai.

Sialnya, Wong Chuan How dan ketuanya tidak sedar diri. MAJORITI BANGSA mereka tidak dikehendaki di negara ini. Pertukaran 1 juta kerakyatan kaum lain di Tanah Melayu sebagai syarat kemerdekaan pada 1957, itu saja yang jadi puncanya. British sendiri tolak puak-puak ni dari menyusahkan tanah besar Britain dan memaksa Tanah Melayu yang menjadi lubuk pengeluaran getah dan bijih timah dunia waktu tu menerima bangsa-bangsa pendatang ini. Kalau tak terima, Tanah Melayu takkan dimerdekakan sampai bila-bila!

Dajjal telah muncul di Tanah Melayu. Dengan dibantu oleh Yakjuj dan Makjuj, Dajal itu terus menabur fitnah dan kerosakan dengan menunjukkan syurga dan neraka palsu ciptaannya. Malah Dajjal tidak segan silu menunjukkan kehadirannya dengan identitinya iaitu mata satu. Sedangkan Yakjuj pula menggunakan kelebihan akal dan pengetahuan mereka untuk merosakkan minda dan akidah umat Islam dengan fatwa mengelirukan, sedangkan Makjuj berusaha menimbulkan perbalahan antara kaum dan ketidakstabilan dalam pelbagai segi.. Dan sememangnya sangat ramai yang terpesona dan BERIMAN dengan Dajal yang dibantu oleh Yakjuj dan Makjuj.

kemboja said...

Terima kasih sbb kau sendiri yg cerita...
Cuma aku nak tambah sikit supaya hang sendiri buka mata dan tengok siapa yg salah (kalau itu alasannya)

Hang merungut...hang kata sial...hang kata Dajjal sebab masyarakat cina jadi kerakyatan di Malaysia. Ok aku nak tanya hang...Siapakah pemerintah negara ini pada masa tu...Pemerintah tu dari parti mana...???

Hang merungut....hang kata sial...hang kata Dajjal pada masyarkat cina...Aku nak tanya hang...apakah pemimpin yg memerintah pada masa tu tak fikir bila di beri kerakyatan maka sesuatu bangsa/rakyat itu ada hak keatas negara itu seperti rakyat asal.

Hang merungut...hang kata sial...hang kata Dajjal pada nasyarakat cina...Aku nak tanya hang....Apakah semua bangsa melayu yg tinggal kat M'sia ni benar2 berasal dari Tanah Melayu atau mereka juga pendatang?

Hang merungut...hang kata sial...hang kata Dajjal pada masyarakat cina....Aku nak tanya hang...Apakah pemimpin pemerintah sekarang ni tak fikir generasi masyarakat cina yg ada ketika ini terdiri dpd beberapa generasi yg lahir di sini dan diberi IC biru.

So...kalau u nak salahkan seseorang...maka salahkan pemimpin2 pemerintah dahulu dan sekarang (kalau itu yg kamu maksudkan dan yg kamu kehendaki)

JADI....SIAPAKAH YG SIAL....SIAPAKAH YG DAJJAL....?

Anonymous said...

Abih le SPRM..Tv3 bolehle tipu orang.Tapi paper cina ada tunjuk gambar wong dibelasah..Sampai doktor kena bagi cuti sampai 5 hari kat dia.Bukan sikit cederanya,tinggal nyawa2 ikan je kat spital nun..ganazz sungguh...tak tahu le,kot doctor tu orang Dap gak kot.

kemboja said...

Ape la TV3 & paper2 melayu ni....asyik nak menipu orang melayu aje.....kemudian gaduh lah melayu lemah.....ketinggalan....!

Tak transparence langsung..

Tak da makna hantar staffs ke Institute Transparancy Negara...kalau kerja tak pernah transparence.

Anonymous said...

Hebat ko buat cerita. Iskh...sedih aku mendengarnya. Ko ni jenis manusia tak sedar diri.Mentang2lah ko pencacai setia KP UMNO Lembah Pantai yg juga SU Politik Menteri Wilayah (dia tak tahu pun ko ni pengikut Anwar totok) maka ko cacailah projek2 UMNO sehingga menyembah2 kaki dia itu kemudian ko hentam UMNO.Lepas dpt projek printing drp KP UMNO tersebut ko 'sub'kan. Dahlah keje yg ko buat macam haram jadah lepas tu ko cacai dia berlakon ko lah penokong UMNO yg setia.Memang dasar manusia tak sedar dirilah ko ni perisik rakyat!Memang ko manusia bertopengkan babi malahn lebih hina daripada itu.Memecah-belahkan rakyat malaysia adalah kerja ko dan konco2 al-juburi yg ditaja oleh ejen Yahudi...

Jgnlah ko jual negara ini hanya kerana kepentingan ko wahai Topeng Perak@Perisik Rakyat@Poji!!!!!

Anonymous said...

Takut woo nak kepejabat sprm.Kan jadi macam Teoh jugak..

kemboja said...

BEBERAPA PERISTIWA YG PELIK"

1. Dulu masa DSAI membawa kes Lingam kemahkamah...si Ghani Petail kata tak ada kes...tapi...bila ditubuhkan suruhan diraja utk menyiasat maka ada kes dan beberpa org telah disenaraikan terlibat.

2. Dulu bila di ajukan pemberita mengenai kes mata lebam kepada KPN (Rahim Nor) dia kata DSAI sihat2 sahaja dan tlh dpt layanan istimewa. Bila di ajukan pada Rafidah Aziz, dia kata DSAI tumbuk sendiri mata dia. Bila di ajukan pada Mahathir, Mahathir kata DSAI sendiri yg mencederakan dirinya. Tapi...bila di bawa ke mahkamah utk kes ini sahaja (setelah gambar mata lebam DSAI tersebar), maka..didapai KPN sendiri yg menyiksa DSAI sehingga hampir mati

3. Dulu Kugan seorang yg sihat dan periang walaupun semasa di tangkap polis. Beliau mati ketika dalam tahanan polis dengan alasan komplikasi dalaman. Tapi...bila keluarga Kugan meneliti keadaan mayat Kugan didapati banyak kesan kecederaan pada tubuh mayat teesebut. Sehingga kini masih jadi perbahasan.

4. Kini...kes kematian Teoh terus menjadi persoalan. Kematian berlaku semasa dalam soal siasat oleh anggota SPRM. Kini dikatakan Teoh terjun untuk membunuh diri...???? Beliau datang dalam keadaan sihat....disoal sehingga 6 ke 8 jam....tiba2 dikatakan membunuh diri.?????

Untuk SPRM ini pepatah melayu:
"Kapak tidak boleh membelah kayu, kalau kayu yang menjadi hulunya"

Apakah mungkin SPRM:
"Lempar batu tangan sembunyi"

Diharap janganlah sampai jadi:
"Sembunyi tuma,kepala tersorok, ekor kelihatan"

Kerana sekecil manapun perbuatan kita akan dihitung di akhirat kelak. Ingat lah malaikat dikiri-kanan sentiasa mencatit amal perbuatan kita. Ingatlah...tangan,mulut,mata, kaki akan menjadi saksi diakhirat kelak. Apalah makna manusia ketika itu.....hina-sehinanya dikalangan manusia yg beriman. Di dunia manusia dapat manipu...tapi...diakhirat...mulut akan terkunci. Di dunia manusia boleh menipu....tapi...diakhirat mereka tak dapat lari....nyawa yg mati akan terus menuntut.

Jadi...sekiranya salah mengakulah salah...sekiranya tidak...berbanyaklah beristifar.

Salam