"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 15, 2009

"PenguNGuman"...??? "MeLAYU" Yang Makin LAYU...

Reactions: 
Hari tu aku dah jumpa sorang blogger BANGANG yang berjaya dilahirkan oleh UMNO (baca UMNgOk)... hari ni aku jumpa sorang lagi blogger BANGANG yang juga telah dilahirkan oleh UMNO (baca UMNgOk)...

Tengok gambar dekat bawah ni...
Kalau tak nampak... klik dekat link ni (Link).

Perasan tak macam mana seorang blogger "PEJUANG BANGSA" mengeja perkataan "pengumuman"..? eh "pengunguman" eh "pengumuman" eh "pengunguman" eh... ops.. aih... aish... aaa...

"PenguNGuman"..? apa yang kau kumamkan tu "PEJUANG BANGSA"..?

Patutla "Bangsa MeLAYU" makin hancur... yang dok kecoh-kecoh nak bela bangsa MeLAYU ni... bahasa meLAYU sendiri pun tak pas..!

Sekolah dulu Bahasa Melayu dapat berapa oi..? a...??? F9..? kah kah kah kah kah...!!!

UMNgOk..!

15 comments:

Anonymous said...

Sekali salah taip daaa diorg.. Haha.

Anonymous said...

itu high class bahasa ..pejuang bahasa konon..Bahasa jiwa bangsa?

Jeffry said...

KEHKEHKEHKEH KO MCM DH XDE ISU JEKK?..TAKEBEER!!..TAKEBEERR!!!...TAKEBEERR BRO!!..JGN MALU2!!! YEHAAAAAAAAA!!!

Anonymous said...

Nampaknya saudara jeffry kita ni baru tonggang beer kot, tu pasal dalam kepala hotak dia yang isi najis tu asik teringat beer je.

Jepry oi, malam tadi berapa botol beer kau tonggang?

Anonymous said...

Macam mana nak eja betul, kan diorang ni belajar sains dan metematik dalam basa inggris, tu yang tebawak-bawak dalam kehidupan seharian tu.

Reezl said...

amende la jeffri nih....
ko tu la yang xde modal.....

UMNgOk said...

otak org UMNgOk banyak kuman.. tu sebab jadi pengunguman... meh aku tolong carikan perkataan lain utk kuman... menguman, terkuman, berkuman, mengumankan, pengungumankankan... hahahahaha BoNgok!!

kemboja said...

kah..kah..kah...
Itu la terlebih sangat belajar bahasa English....bahasa ibundapun tak tau eja....

Bengong punya pejuang bangsa...
Patut la Shahnon Ahmad kata "SHIT"

matstim said...

standard blogger taik kucing!

Anonymous said...

Hebat ko buat cerita. Iskh...sedih aku mendengarnya. Ko ni jenis manusia tak sedar diri.Mentang2lah ko pencacai setia KP UMNO Lembah Pantai yg juga SU Politik Menteri Wilayah (dia tak tahu pun ko ni pengikut Anwar totok) maka ko cacailah projek2 UMNO sehingga menyembah2 kaki dia itu kemudian ko hentam UMNO.Lepas dpt projek printing drp KP UMNO tersebut ko 'sub'kan. Dahlah keje yg ko buat macam haram jadah lepas tu ko cacai dia berlakon ko lah penokong UMNO yg setia.Memang dasar manusia tak sedar dirilah ko ni perisik rakyat!Memang ko manusia bertopengkan babi malahn lebih hina daripada itu.Memecah-belahkan rakyat malaysia adalah kerja ko dan konco2 al-juburi yg ditaja oleh ejen Yahudi...

Jgnlah ko jual negara ini hanya kerana kepentingan ko wahai Topeng Perak@Perisik Rakyat@Poji!!!!!

Anonymous said...

Mi dun spik BM.. Wakakaka..

Anonymous said...

wey mangkuk punya tuan blog... eja salah pun nak jd isu.. macam la hang masa skolah dulu tak penah eja salah... bangkai tull... sedar la weyyy yang hang tu pun melayu.... kaa hang ni Tutttttt.... fikir2 kan lah ye...

kemboja said...

1. Woiii....pemimpin manakah baru ni yg berjumpa dgn pemimpin israil
(jawapannya: Pemimpin UMNO..Zahid Hamidi)

2. Woiiii...Pemimpin manakah semasa menjadi MB Johor banyak menjual tanah2 melayu pada orang asing sehingga mendapat teguran dpd sultan johor?
(Jawapannya: Umno....Muhyidin Yasin)

3. Woiiii....Pemimpin manakah yg jelas menghina hukum islam dgn mengatakan kalau hukuman rejam di lakukan maka habis batu2 kat M'sia ni?
(jawapannya: Umno....Mahathir Mohammad)

4. Woiii...Pemimpin manakah yg memberi amaran kepada kerajaan Kelantan iaitu tindakan akan diambil sekiranya Kelantan meneruskan niat untuk melaksanakan hukum hudud?
(Jawapannya: Umno....Mahathir Mohammad)

5. Woiii....Pemimpin manakah yg telah mengubal undang2 untuk melucutkan immunity raja2 melayu sehingga raja2 melayu hilang kuasa?
(Jawapannya: Umno....Mahathir Mohammad)

anakjatiperak said...

pengunguman =..-ngu yang kedua adalah singkatan bagi dungu.memang golongan ini dah dungu semua

Anonymous said...

orang melayu yang langsung tak pandai cakap melayu ialah gabenor bank negara,