"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 16, 2009

Surat Kepada Presiden Pas, Naib Presiden Dan Bla... Bla... Lagi.

Reactions: 
Datuk Seri,

Apabila angin ribut kuat di tengah laut, Datuk Seri tak terasa sejukkah ketika Datuk Seri sedang memancing jerung. Ketika badai melanda, Datuk Seri tak kecewakah apabila kail hanya lekat anak gelama tengkerong?

Arus politik di daratan barangkali lebih dari angin ribut di lautan. Datuk Seri baliklah cepat dan lihat di sebuah negeri ehsan mengehsan, yang kaya dengan pucuk batubata.

Memurut khabar, seperti yang saya pernah tulis berkali-kali, anak buah Datuk Seri ini gila dan ketagih sangat nak bercakap atau membuat kenyataan akhbar. Kononnya ‘press confren’. Hasilnya selalu jadi bola tanggung. Orang ‘kelepup’ kepala kita balik.

Apa yang terjadi di negeri ehsan mengehsan itu? Dalam sidang akhbar dan TV (kedua-duanya media tak sebulu dengan PAS) kononnya seorang yang bertaraf Pesuruhjaya tidak akan tunduk kepada ugutan rakan sepemerintahnya yang menggesa pucuk pemimpin kerajaan mengambil tindakan disiplin ke atas dirinya berhubung isu arak.

Tuan Guru Datuk Seri,

Betulkah status atau pangkat PESURUHJAYA setiap negeri itu adalah status atau pangkat MENTERI BESAR kalau Pas memerintah? Maaf Datuk Seri, terlupa pula saya. Datuk Seri juga Pesuruhjaya kemudian jadi MB dulu. Di Kedah, Datuk Seri Azizan, Pesuruhjaya, kini MB juga.

Begitulah bla... bla... bla...

Maka terah sekian lama hengar bingar, kecuh hebuh tentang Ronnie Liu dari DAP dengan seorang pesuruhjaya di negeri ehsan mengehsan ini belum reda lagi. Semua orang tahu. Isunya bukan pasal arak sangat. Isunya isu yang ada main acilut di belakang tabir.

Tapi yang jelas kita nampak sekarang, ianya seperti satu perjuangan MAHA SUCI, MAHA JUJUR dan maha-maha demi prinsip, dasar dan kewajipan konon. Saya tak berapa faham tentang ini Datuk Seri tapi saya fikir sia-sia jika kita nak minta berdamai atas nama pakatan, perkongsian dan lain-lain, kerana ada sebahagian mereka bukan ini perjuangan mereka, walaupun dikatakan sebagai ahli Pas yang tidak gila pangkat dan darjat.

Apa yang dihebuh sebenarnya bukan isu itu. Datuk Seri pasti faham. Inilah satu penyakit yang saya sangat-sangat takut Datuk Seri, apabila melanda ke atas pemimpin dan perjuangan Pas. Siang malam menjeri mengatakan kerana Allah, jihad, demi Islam tetapi sebenarnya tingkah laku, gerak dan feel, malah kelip mata pun orang tahu, yang dikejar bukan itu. Kata ulama, inilah ‘hubbun dunya.’

Betulkah?

Datuk Seri, maafkan saya.

Bagaimana kalau kita buat bacaan begini dalam situasi sekarang :
PKR sekarang ada 15 kerusi
DAP sekarang ada 13 kerusi
Umno sekarang ada 20 kerusi
PAS sekarang ada 8 kerusi

Yang peliknya, 8 kerusi ini, parti yang Datuk Seri terajui, hingar bising, kelupur melenting lebih dari 15 kerusi atau lebih dari 20 kerusi. Mereka menaruh impian yang sangat tinggi, melaram yang tak menasabah. Bercita-cita tak kesampaian. Bagi mereka walaupun 8 kerusi, mereka boleh perintah.

Kalau yang 20 kerusi melenting dan kacau, tidak menghairankan. Kan itu pembangkang. Tapi yang 8 ini, apa jadahnya?

Kalau hanya 8 kerusi berimpian boleh memerintah, formulanya apa?

Saya nak peringatkan Datuk Seri, Nasaruddin, Salehuddin Ayub, Datuk Mahfuz dan Setiausaha dan lain-lain diperingkat pusat ini, hubaya-hubayalah dengan melenting dan menggelupur mereka yang bertaraf pesuruhjaya ini kerana pesuruhjaya memungkinkan terus melompat menjadi Menteri Besar.

Formulanya sangat senang:

Bersusik-suksik, berbisik, mengenyit mata dan keremot hidung dengan hidung mancung berkilat merlit, maka akan terjadi 8 kerusi menduduki bersama dengan 20 kerusi. Akan jadi 28 kerusi.

28 kerusi akan sama dengan PKR dan DAP: 15+ 13= 28.

Apabila seimbang begini, berlakulah beli membeli untuk melebihi hanya satu jari kelingking, maka pihak itulah yang akan jadi kerajaan. Atas muslihat busuk dan khianat yang dirancang sekian lama, maka apakah tidak mustahil seorang dari yang 8 ini menjadi MB dan ia tentulah dipilih dari kalangan Pesuruhjaya kerana itulah tarafnya pun.

Bukan mustahil Datuk Seri. Ketika itu Datuk Seri akan melihat terpelantingnya prinsip Islam, perjuangan Islam, Lillahita`ala, jihad demi hanya gilakan sedikit kuasa. Katika itu Datuk Seri akan menangis kerana begitu jadinya setelah berpuluh tahun tarbiah dan usrah Tuan Guru tidak menjadi.

Jadi Datuk Seri, maafkan saya kerana saya tak percaya apa yang bergolak sekarang hanya kononnya nak mempertahankan prinsip, demi Islam dan demi maruah. Yang sebenarnya formula seperti di ataslah yang menjadi kegilaan. Kemungkinan akan berlaku. Jangan tidak percaya dan jangan terkejut kalau ada ‘press confren’: kami 8 orang mengisytiharkan keluar dari pakatan dan menyertai Umno.

Bukankah politik itu seribu kemungkinan Datuk Seri.
Wallahu'aklam.
Maaf.

Sumber - Azizi Abdullah

70 comments:

Anonymous said...

Tidak mustahil jika nafsu dunia menguasai diri ...
Tergadai Agama dan perjuangan semata2 kejar kehidupan dunia yg pendek ini ..
Inilah musuh paling ditakuti oleh seorang pejuang Islam..
..Benar itu pahit..Hanya yang tabah dan kuat iman ..yang bertahan..
Hati2lah wahai perjuang Islam..musuh sentiasa mengintai setiap ruang jika kita lalai padaNya..

kemboja said...

Tinggi mana laut bergelora...besar mana badai yg datang....kalau itiqamahnya kuat.....sesorang itu tak akan lari dan masuk ke tong yg telah diketahui dipenuhi "shit".

kemboja said...

Tinggi mana laut bergelora...besar mana badai yg datang....kalau itiqamahnya kuat.....sesorang itu tak akan lari dan masuk ke tong yg telah diketahui dipenuhi "shit".

Anonymous said...

hmmm.... logik...munasabah...masuk akal...tapi harap2 yang 8 tu jgnlah bersekongkol dgn gerombolan hendaknyer

Melayu barua DAP said...

Terus diperkudakan.

Anonymous said...

ape masalahnyer dgn bilangan 8 kerusi.pas sbg parti Islam jika isu arak shj yg mampu kite buat utk cube laksanakan..so itu jelh trdaya..jgn sok Allah ty ape yg kamu dh buat utk Islam walau dgn 8 kerusi kite tk leh nk jwb..
isu arak isu sejagat..keharamannyer menuntut kewajipan dlm perlaksanaan dan penguatkuasaan pemerintah..jgn berkompromi dgn arak dan kesannyer pd masyarakat..kelak amaran Allah menjadi nyata..

lempentalam said...

Datuk Seri,untuk meneruskan cita-cita PAS ,kadang kala perlu menukar Panglimanya.

PAS SA said...

alangkah eloknya 8 itu dicampur 20 supaya Islam kembali teguh memerintah negeri ehsan itu...soal MB nya, elok juga andai Pesuruhjaya itu memegangnya...apa nak dikisahkan drp. sekarang yg ada hanya jd kuda tunggangan si barua DAP laknat wal tak sedar diri al kafirun harbi laknatullah!

Nik Mat said...

pkr pla bukanlah berjuang atas dasar agama hanya atas dasar kesaksamaan kaum seumpama DAP dan si Al-Juburi utk memenuhi cita-citanya menjd PM.dlm PKR mereka yg jd YB bila2 masa boleh 'swing'..justeru setakat mendpt 2-3 kerusi lompat itu tidak susah..bila umat Islam bersatu, segalanya tidak mustahil sebab itulah si al-juburi mengarahkan bloggers2 upahan yg dibayar elaun supaya mencanangkan perkara ini supaya tidak jd perpaduan.nik aziz akhir2 ini semakin tawar dgn al-juburi, mungkin selepas sembahyang isthikarah dah nampak kot ketidakikhlasan perjuangan pkr..justeru, anwar melompat kepanasan kerana kalau PAS bersatu dgn UMNo, maka PKR akan tinggal batu nesan seumpama Semangat 46 dulu!!!!!itulah politik anwar, ampu sana wal himpit sini supaya matlamat dia menjadi PM tercapai!hina bukan kerana awnwar adalah PENGKHIANAT!

Anonymous said...

melayu yang perintah kalau ramai yang rasuah buat ape?

Anonymous said...

anon kat atas ni..kaulah manusia melayu (kalau melayu la) paling tak sedar diri..sebab tulah bangsa melayu dan umat Islam tak maju pasal ada org macam ko!!!!

Ujang x-PKR said...

Anwar tidak ada membuat satu penyerahan rasmi borang keahlian PKR kepada Presiden Datin Seri Wan Azizah pada malam Black 14. Pada malam April 14, 2008 itu, Anwar dibenarkan aktif dalam politik setelah syarat masa yang dikenakan mahkamah ke atasnya sudah luput.

Anwar ke sana sini hanya sebagai Penasihat PKR dan Ketua Pembangkang. Dia tidak lagi menyertai sebagai ahli PKR. Tidak ada satu pun laporan berita - baik dari berita arus perdana atau alternatif atau online atau pun antarabangsa - yang melapur Anwar secara rasmi menjadi ahli PKR yang rasmi. Perkara ini diperakui oleh sumber-sumber dalaman dan ahli-ahli Parlimen tertentu PKR. Ramai antara mereka yang dapat menemui Anwar secara tertutup memberitahu dia sendiri mengaku bukan lagi ahli PKR.

Kenapakah demikian? Kalau dia bukan ahli PKR, bolehkah dia bertanding di Permatang Pauh atas tiket PKR? Ini tidak menjadi persoalan kerana ada beberapa kawasan yang mana tidak ditandingi oleh ahli PKR tetapi atas tiket PKR. Contohnya Wee Choo Keong di Parlimen Wangsa Maju, Dr Micheal Jeyakumar Devaraj di Parlimen Sg Siput dan Dr Nasir di DUN Kota Damansara. Dato Ibrahim Ali bertanding di Pasir Mas sebagai bebas atas tiket PAS.

Kenapa Anwar boleh terlibat sebagai Penasihat PKR dan bertanding atas tiket PKR tetapi tidak menjadi ahli PKR? Ramai membuat spekulasi Anwar masih mengharap mahu kembali menyertai UMNO. Harapan ini sentiasa ada dalam jiwa Anwar tetapi dia tahu dia tidak akan dapat kembali dengan menusuk sekali kebencian ahli UMNO terhadap Anwar. Dia hanya boleh berpolitik buat masa ini atas politik PKR dengan sokongan undi bukan Melayu, khususnya kaum Cina.

Kenapa dia masih tidak mahu terus jadi ahli dan memegang tampuk jawatan PKR sebagai Presiden? Jawapannya terselindung disebalik kenapa dia tidak benarkan Abdul Rahman Osman menentang Wan Azizah sebagai Presiden di pemilehan parti yang lepas. Dengan Wan Azizah, dia masih boleh mengekalkan kuasa tetapi tidak dengan Abdul Rahman. Pengaruhnya dalam parti masih dapat dikekalkan.

Kenapa dia mahu mengekalkan secara demikian? Menurut seorang aktivis PKR, Perlembagaan PKR jelas menetapkan seorang Presiden hanya boleh memegang jawatan tersebut untuk dua penggal sahaja.

PKR belum jelas boleh ambilalih kerajaan Persekutuan dan Anwar boleh ambilalih jawatan Perdana Menteri. Kalau Anwar pegang jawatan Presiden siang-siang, dia akan terpaksa gugurkan dalam dua penggal.

Dibuatnya PKR lambat lagi berjaya menjatuhkan BN, Anwar sudah tidak layak menjadi Presiden PKR masa PKR dpaat ambilalih kerajaan Persekutuan. Pastilah pengganti Anwar yang akan naik jadi Perdana Menteri. Anwar yang memikir, merancang dan bekerja, orang yang lain yang dapat.

Cita-cita Anwar hanyalah satu ia-itu untuk jadi Perdana Menteri dengan apa cara sekali pun hingga sanggup menjadi pengkhianat bangsa. Adakah Anwar akan biarkan peraturan itu kekal dalam Perlembagaan PKR? Pastinya tidak. Percayalah Anwar bukan benar-benar berpegang pada prinsip-prinsip demokrasi sedemikian. Semuanya mengenai Anwar mahu jadi PErdana Menteri.

anaklangkawi said...

Jika dilihat dari satu segi penulis amat takut jika 8 kerusi tersebut melompat menyertai UMNO..

Hujah yg diberikan adalah mentaati pakatan drpd menegakkan Islam.. jika penulis merasakan isu arak merupakan isu remeh yg PAS tidak boleh bersuara.. maka betullah ckp2 org UMNO bahawa PAS dibawah telunjuk DAP..

Apa salahnya bekerjasama dgn UMNO jika pada akhirnya Islam terbela.. saya tak relakan wang zakat selangor diperkuda & digunakan oleh Kafir laknatullah..

mosa said...

Azizi Abdullah,

Kalau kita amati cita-cita Perdana Menteri ingin menawan semula Selangor, ada kemungkinan pemimpin UMNO dari berbagai peringkat akan melaksanakan tugas dengan memujuk 8 wakil rakyat PAS ini keluar dari parti Pakatan Rakyat dan bersekongkol dengan UMNO seperti yang berlaku di Negeri Perak.

Dan kita boleh lihat isu yang dimainkan oleh UMNO kesemuanya adalah ditujukan kepada wakil rakyat PAS agar moral mereka terjejas dan akhirnya mereka akan melenting kerana tidak tahan dihina..... sehingga kini mereka masih boleh bertahan. Alhamdulilah !

Dari 8 calon PAS yang berjaya menjadi wakil rakyat di Selangor, cuba kita lihat wajah mereka satu persatu dan nilai semua rekod peribadi mereka.

Apakah mereka ini sudah kemaruk kuasa sehingga tidak tahu membezakan kepala yang mana lebih besar. Kepala diatas atau kepala dibawah...?

Atau kepala dibawah lebih bernafsu lagi sehingga tidak tahu membezakan hak orang dengan hak sendiri...?

Dalam pembentukan Pakatan Rakyat diNegeri Selangor, rakyat berhak menegur pemimpin jika mereka menyeleweng atau melakukan kesalahan dalam tugas harian mereka sebagai wakil rakyat. Hak ini diguna demi kebaikan pemimpin dan rakyat. Ia juga untuk memanjangkan usia pemerintahan Pakatan Rakyat.

Walau bagaimana pun kita percaya bahawa 8 wakil rakyat dari Parti PAS "sedar diri" siapa mereka dan mereka tidak akan melakukan pekara yang boleh menjahanamkan Parti PAS keseluruhannya.

Hari ini anak muda 1 Malaysia telah memberi kepercayaan dan sokongan kepada PAS mentadbir negeri... jaga dan uruslah kepercayaan dan sokongan itu secara professional.

Jangan kerana kebodohan segelintir pemimpin PAS akan wujud satu lagi parti untuk menggantikan parti PAS sebagaimana terjadinya PKR akan menggantikan UMNO.

Berpegang teguhlah dengan perjanjian setiakawan agar parti gabungan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor akan lebih kukuh dengan pentadbiran yang lebih lancar dan teratur.

Kami sebagai rakyat biasa diNegeri Selangor yang inginkan perubahan dan keselesaan hidup akan sentiasa menyokong Pakatan Rakyat mentadbir Negeri Selangor.

kemboja said...

Bila diri sendiri (UMNO) tu pengkhianat menjual tanah milik melayu pada orang asing tapi masih bermegah tak mahu mengaku pengkhianat ape ke bende nye....!!!

Bila diri sendiri (UMNO) tu yg mencabul kedaulatan dan imunity raja2 tapi masih menunding jari pada orang lain, apa ke hal tu....

Bila diri sendiri (UMNO) tu melarang dan akan mengambil tindakan undang2 jika Kelantan melaksanakan Hukum Hudud tapi masih nak persalahkan PAS sebab gagal untuk melaksankannya,ape kejadahnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) yg memperolok2kan Hukum Hudud (kalau potong tangan maka habis orang2 islam tak ada tangan), tapi, masih nak mengaku konon membela islam, apakan bangsatnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) menakut2kan orang bukan islam mengenai hukum islam sehingga timbul persepsi negative mereka terhadap islam, tapi, masih nak mengaku mensyiarkan islam, apakah baruanya tu....

UMNO LAH PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, & YG TELAH MEROGOL KEDAULATAN RAJA2 MELAYU...

GO TO HELL U UMNO...KEPARAT

kemboja said...

Bila diri sendiri (UMNO) tu pengkhianat menjual tanah milik melayu pada orang asing tapi masih bermegah tak mahu mengaku pengkhianat ape ke bende nye....!!!

Bila diri sendiri (UMNO) tu yg mencabul kedaulatan dan imunity raja2 tapi masih menunding jari pada orang lain, apa ke hal tu....

Bila diri sendiri (UMNO) tu melarang dan akan mengambil tindakan undang2 jika Kelantan melaksanakan Hukum Hudud tapi masih nak persalahkan PAS sebab gagal untuk melaksankannya,ape kejadahnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) yg memperolok2kan Hukum Hudud (kalau potong tangan maka habis orang2 islam tak ada tangan), tapi, masih nak mengaku konon membela islam, apakan bangsatnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) menakut2kan orang bukan islam mengenai hukum islam sehingga timbul persepsi negative mereka terhadap islam, tapi, masih nak mengaku mensyiarkan islam, apakah baruanya tu....

UMNO LAH PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, & YG TELAH MEROGOL KEDAULATAN RAJA2 MELAYU...

GO TO HELL U UMNO...KEPARAT

kemboja said...

Bila diri sendiri (UMNO) tu pengkhianat menjual tanah milik melayu pada orang asing tapi masih bermegah tak mahu mengaku pengkhianat ape ke bende nye....!!!

Bila diri sendiri (UMNO) tu yg mencabul kedaulatan dan imunity raja2 tapi masih menunding jari pada orang lain, apa ke hal tu....

Bila diri sendiri (UMNO) tu melarang dan akan mengambil tindakan undang2 jika Kelantan melaksanakan Hukum Hudud tapi masih nak persalahkan PAS sebab gagal untuk melaksankannya,ape kejadahnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) yg memperolok2kan Hukum Hudud (kalau potong tangan maka habis orang2 islam tak ada tangan), tapi, masih nak mengaku konon membela islam, apakan bangsatnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) menakut2kan orang bukan islam mengenai hukum islam sehingga timbul persepsi negative mereka terhadap islam, tapi, masih nak mengaku mensyiarkan islam, apakah baruanya tu....

UMNO LAH PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, & YG TELAH MEROGOL KEDAULATAN RAJA2 MELAYU...

GO TO HELL U UMNO...KEPARAT

kemboja said...

Bila diri sendiri (UMNO) tu pengkhianat menjual tanah milik melayu pada orang asing tapi masih bermegah tak mahu mengaku pengkhianat ape ke bende nye....!!!

Bila diri sendiri (UMNO) tu yg mencabul kedaulatan dan imunity raja2 tapi masih menunding jari pada orang lain, apa ke hal tu....

Bila diri sendiri (UMNO) tu melarang dan akan mengambil tindakan undang2 jika Kelantan melaksanakan Hukum Hudud tapi masih nak persalahkan PAS sebab gagal untuk melaksankannya,ape kejadahnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) yg memperolok2kan Hukum Hudud (kalau potong tangan maka habis orang2 islam tak ada tangan), tapi, masih nak mengaku konon membela islam, apakan bangsatnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) menakut2kan orang bukan islam mengenai hukum islam sehingga timbul persepsi negative mereka terhadap islam, tapi, masih nak mengaku mensyiarkan islam, apakah baruanya tu....

UMNO LAH PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, & YG TELAH MEROGOL KEDAULATAN RAJA2 MELAYU...

GO TO HELL U UMNO...KEPARAT

kemboja said...

Bila diri sendiri (UMNO) tu pengkhianat menjual tanah milik melayu pada orang asing tapi masih bermegah tak mahu mengaku pengkhianat ape ke bende nye....!!!

Bila diri sendiri (UMNO) tu yg mencabul kedaulatan dan imunity raja2 tapi masih menunding jari pada orang lain, apa ke hal tu....

Bila diri sendiri (UMNO) tu melarang dan akan mengambil tindakan undang2 jika Kelantan melaksanakan Hukum Hudud tapi masih nak persalahkan PAS sebab gagal untuk melaksankannya,ape kejadahnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) yg memperolok2kan Hukum Hudud (kalau potong tangan maka habis orang2 islam tak ada tangan), tapi, masih nak mengaku konon membela islam, apakan bangsatnya tu...

Bila diri sendiri (UMNO) menakut2kan orang bukan islam mengenai hukum islam sehingga timbul persepsi negative mereka terhadap islam, tapi, masih nak mengaku mensyiarkan islam, apakah baruanya tu....

UMNO LAH PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, & YG TELAH MEROGOL KEDAULATAN RAJA2 MELAYU...

GO TO HELL U UMNO...KEPARAT

MeriamBuluh said...

kalau rasa nak lompat..lompat lah...kalau rasa ada ilmu agama fikirlah...amanah yang dipikul tu adalah lebih berat dosanya jangan sampai terlompat dalam Neraka sudah...
tak sanggup pikul amanah letak jawatan baik2..kita buat undi baru..jangan ikut budaya pemimpin UMNO mengabaikan amanah...

Anonymous said...

Betul tu ..amno lebih teruk drp dap ..Pengkhianat Negara ..x lama lagi negara kita akan terjual pd singapore dan Yahudi laknat ..sedarlah wahau Melayu mengaku Islam dan telah Murtad .

Anonymous said...

muhyidin danzahid hamidi nak bawa ahli umno yang bangsa yahudi berkempen kat permatang pasir..semua mereka ada kat johor,.

Anonymous said...

Bila dah ade kesedaran betapa islam telah dicelarukan, maka demi islam, berpakatlah dgn kumpulan 20 itu. Soal siapa MB tidak akan menjadi isu, asalkan islam akan tetap dipertahankan.
Yg berada dlm kumpulan 20 itu pasti tidak akan berkompromi apabila kesucian islam telah dikompromi. Demi islam, nescaya kumpulan 20 ini akan berkompromi dan menadah tangan tanda kesyukuran bahawa agama islam mereka dan saudara-saudara islam mereka bersama bersatu dlm islam, menyembah Allah hanya yg SATU dan bersyahid mempertahankan islam. Semuga ALLAH lembutkan mereka. Semuga ALLAH kabulkan kehendak mereka..

zali said...

di kutip dari harakah :

BUTTERWORTH, 15 Ogos: Orang bukan
Islam yang menyertai Kelab
Penyokong PAS akan berpeluang
bertanding atas tiket PAS dan
menggunakan lambang parti itu,
bulan purnama, dalam pilihan raya
ke 13 nanti.

bererti nanti...rakyat yang
menyokong pas secara membabi
sondol akan dapat calon kafir
laknat bila memangkah pas.

tempat di mana melayu islam layak
bertanding juga akan di beri pada
kafir laknat atas tiket pas.

dengan membolehkan kafir laknat
bertanding atas tiket pas maka
terbuka lah pekong di kelengkang
pas iaitu mementingkan kafir
berkuasa lebih dari islam dan
atas nama islam saja...

Anonymous said...

asal usul bangsa yahudi kat wilayah pembangunan iskandar..

singapura telah menjalinkan hubungan diplomatik dengan israel.
bangsa israel sudah tak ada tempat nak berteduh di singapura.
maka zahid hamidi telah bertemu dengan ehud barak untuk mengadakan MOU untuk penempatan yahudi di WPI johor.sekarang ni tender terbuka untuk ejen membuat IC kpd yahudi tersebut.
menjelang pru13 mereka akan di daftar sebagai pemilih..

Anonymous said...

Pas takkan dapat melaksanakan suruhan islam seperti mengawal arak kalau berpakat dengan UMNO.Didalam PR,hanya ada satu tentangan berbanding ada 13 parti bukan islam didalam BN yang pasti suara mereka lebih lantang.Tambahan pula umno sendiri pun tidak suka kepada cara islam..Lebih baik Pas didalam PR.Walaupun di selangor hanya ada 8 kerusi Adun tetapi secara keseluruhannya di negara ni ada 80 lebih..terbesar drpd 2 parti tersebut..

Anonymous said...

mana dia orang umno kedah nak nafikan shafie terlibat dengan arak kat sabah?

Anonymous said...

kak norhayati onn (pelacur umno) nak kempen kat permatang pasir..

Anonymous said...

Apa apapun..KUATKAN PAKATAN RAKYAT..TUMPUKAN UNTUK KEMENANGAN PRU13..Perbezaan ideologi hanya sedikit berbanding ideologi perkauman BN..
Bila PR dah dapat pegang TV pula nanti,barulah diperjelaskan...
TUMPUKAN PRU 13

Anonymous said...

tv tak pernah dedahkan mengenai arak sebelum pru12..lebih2 lagi penglibatan shafie afdal kat sabah..

kemboja said...

Teruskan berjuang menegakkan islam. Istiqamah lah walaupun seorang diri.

50 tahun Umno-BN memerintah....50 tahun jugalah PAS terus berjuang tanpa rasa kecewa.

Apakah kita tidak lihat sejak 50 tahun UMNO memerintah....yg di pimpin oleh orang yg mengaku islam tetapi tidak membuat apa2 mengenai enekmen arak, maka kita (PAS) yg baru 1 tahun memerintah secara bersama dapat memperbetulkan keadaan walaupun dalam keadaan yg kontrovesi (seperti yg digambarkan oleh UMNO) tidak bersyukur?

Kekuatan yg ada pada Dr.Hassan Ali telah membuatkan semua orang membuka mata yg mana akhirnya mendapat suatu rumusan yg boleh diterima secara bersama. Bersyukurlah.

Apakah kita masih mengharapkan dan mempercayai UMNO yg mana kita sendiri tahu rekod bekas MB nya yg dahulu sangat buruk terhadap alim ulama yg tegas terhadap islam eg Dato Ishak Baharom.

Apakah kita masih mahu mempercayai kata2 bekas MB S'ngor yg kita tahu telah dgn egonya menggunakan kuasanya melarang THHA, TGNA dan beberapa lagi penceramah bebas dpd berceramah di surAU/MASJID DI NEGERI s'NGOR tempoh hari.

Mereka2 ini (UMNO) hanya berpura2, demi mengembalikan kekuasaan mereka sahaja. 50 tahun telah diamanahkan tetapi mereka melanggar amanah....islam makin di tekan di bawah kekuasaan mereka. Tazkirah di haramkan di bulan ramadhan di surau./masjid2. Sekolah2 agama ditarik balik peruntukannya sehingga banyak sekolah agama di tutup....Ini orang UMNO yg mengaku islam dan orang yg sama mewar2kan isu arak dan judi meningkat di selangor (tetapi pada hal di zamannya menikus aje).

Apakah semua ini kita tidak nampak.????

Apakah masih mahu kita bersekongkol dgn UMNO-Pengkhianat ni..???

Sejarah tetap sejarah dan sejarah ini mengajar kita erti kehidupan...

Anonymous said...

Zali dok tunggu ngan gelas dia kat kedai..sori lah zali,skrg bukan zaman khir toyol lagi..nak minum arak ko pindah ke negeri umno perintah nun..

Anonymous said...

zahid hamidi barua yahudi,
shafie barua calrsberg,
norhayati onn barua amerika

Anonymous said...

khir toyol ada syer kat kilang arak, 50ribu us dolar sebulan sepanjang lapan tahun

Anonymous said...

zahid hamidi nak beli helikopter peribadi kat israel,untuk ulang alik dari KL - PP..

muhyidin beli helikopter peribadi kat singapura,nak tinjau dr udara rakyat singapura bangsa yahudi kat WPI

Anonymous said...

zahid hamidi nak beli helikopter peribadi kat israel,untuk ulang alik dari KL - PP..

muhyidin beli helikopter peribadi kat singapura,nak tinjau dr udara rakyat singapura bangsa yahudi kat WPI

Anonymous said...

Khairy kena nasihatkan ahli UMNO bukannya menyibuk dengan PAS !

"Anggota PAS perlu lebih bertanggungjawab dan berani menegur pemimpin mereka yang dilihat sanggup membenarkan DAP menghina Islam.Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, mereka tidak sepatutnya mendiamkan diri dengan tindakan pemimpin mereka yang berterusan mengeluarkan kenyataan yang dilihat boleh menjejaskan identiti, agama dan bangsa." Itulah kenyataan yang menyebabkan saya rasa mual dan nak termuntah dan menarik minat saya untuk membuat sedikit ulasan.

Pada kenyataan itu dia mendakwa PAS telah mengorbankan prinsip demi kuasa dan ini jelas menunjukkan pemimpin mereka mempamerkan trend yang tidak sihat kepada politik negara.

Khairy mengeluarkan kenyataan tersebut kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Rompin kelmarin.

Sebenarnya kenyataan ini adalah kenyataan yang akan ditetawakan oleh bukan sahaja kepada penyuokong PAS namun lebih jauh dari iru akan ditertawakan sendiri oleh ahli UMNO, dan lebih jauh dari itu saya beranggapan akan ditertawakan oleh orang bukan Islam.

Saya yakin Non Muslim tahu sangat hati budi mengenai amalan ahli dan pemimpin PAS berbanding dengan UMNO. Siapakah yang mempersendakan Islam dan beranikah ahli UMNO sanggup menegur pemimpin mereka. Realitinya apa yang tidak betul dilakukan oleh pemimpin UMNO turut diikuti oleh golongan dalam UMNO disemua peringkat termasuk yang bergelar mereka yang berlatarbelakang agama.

Berapa ramai kalau ada segelintir pemimpin yang mampu untuk meneguru pemimpin UMNO yang jelas becakap dan beramal dengan perkara yang jelas bertentangan dengan islam termasuk boleh merosakkan aqidah.

Menyibuknya Khairy menegur ahli PAS supaya menegur pemimpin PAS adalah kenyataan yang
tidak mengukur baju dibadan sendiri. Menpuk air didulanfg dan tindakan ludah kelangit. Apa yang beliau katakan adalah untuk UMNO sendiri bukannya PAS.

Kami sangat tahu dengan sikap kami apabila pemimpin PAS termasuklah Tok Guru Nik Aziz yang kononnya tidak menegur kalau ada pemimpi dalam Pakatan Rakyat dari DAP dan PKR yang non muslim menghina Islam. itupun tidak ada pengesahan ada ada unsur provokasi dari pihak tertentu tanpa bukti yang kukuh.

Yang jelas kata Tok Guru yang dia kesal kalau ada pemimpin yang mengaku Islam tapi mereka menghina Islam, yang saya faham mereka adalah dikalangan UMNO bukannya kami PAS. Kalau pemimpin yang mengaku Islam tapi menghina Islam itulah yang aneh dan ajaib.

Kalau benar ada penghinaan dari bukan Islam saya kira kesan dari peninggalan jahat UMNO dan BN yang mempersendakan Islam dihadapan pemimpin non muslim sesama mereka demi untuk mengekalkan kuasa. Sanggup mereka mempersendakan dan perolokkan Islam.

Selama mereka duduk bersama, selama itu Islam dipersendakan semsana mereka

Anonymous said...

Najib mana berani nak bercakap tentang islam depan kaum lain..Berucap depan orang india kat Batu Caves nak baca Bismillah pun takut..
Tengok pemimpin Pas,tak kiralah depan orang bukan islam pun mereka membaca petikan ayat quran dan menceritakan hal2 kebaikan ugama islam didepan orang kafir..
UMNO dahlah penakut,ditakut takutkan pula orang bukan islam tentang hukum2 islam agar mereka membenci islam demi meraih undi mereka.

Anonymous said...

nak tanya skit.. selama nie Selangaor di perintah oleh Islam Umno adakah Islam dapat ditegakkan di sana???

janganlah hanya berkokok bila kuasa dah terlepas. semasa kuasa ditangan apa yg mampu dilakukan? membina kilang arak? melesapkan duit rakyat?

semua sama sahaja.. politikus. selangi kepentingan diri & kuasa diutamakan selagi itulah dunia dianggap syurga dan lupa hari pembalasan & setaraflah semuanya tanpa pegangan islam yg sebenar.

fikir-fikirkanlah.

zali said...

anon 2:14

kerana pendedahan islam secara
tak berhemah yang di amalkan pas
maka orang kafir hilang respect
pada islam itu sendiri.

'mereka membaca petikan ayat
quran dan menceritakan hal2
kebaikan ugama islam didepan
orang kafir'...dan di hadapan
orang kafir juga mereka
memperlihatkan sifat ekstrimist
yang jauh bercanggah dengan islam.

bagaimana harus kafir nak menilai
islam jika begitu...sekejap alim
sekejap extreme...

sehingga berlaku penghinaan
terhadap islam dan cuma di
setujui saja oleh pemimpin pas
dengan alasan itu orang kafir
yang cakap...

adakah jika kafir maka boleh la
hina islam?

dah la kaum dianggap tak
penting...islam pula nak di
perlekehkan...

zali said...

anon 4:19 : nak tanya skit..
selama nie Selangaor di perintah
oleh Islam Umno adakah Islam
dapat ditegakkan di sana???

nak jawab sikit...ya memang dapat
di tegakkan.

masa bn di selangor semua tentang
islam adalah baik...sehinggalah
berlaku kapir komplain azan
menganggu,kapir di jemput berbuka
puasa dengan berskirt,kapir
menghina islam dan di setujui
oleh ulamak pas...sehingga
bertafakur di hadapan colok dua
batang pun sudah tidak menjadi
masalah...

fikir-fikirkan lah.

Jeffry said...

KEHKEHKEH SUNGGUH SERUUUUU DEHH..YEHAAAAAAAAAAA!!!!

TAKEBEER!!!..TAKEBEER!!!...TAKEBEER!!!

perompak harta rakyat said...

Nampaknya Zali ni katak bawah tempurung kot. Kau tak baca ke yang TGNA dah mengaku tersilap menggunakan perkataan 'Tidak Salah' yang sepatutnya 'Tidak Hairan'

Sekurang-kurangnya beliau mahu juga ngaku kesalahan, bagaimana pula mamak mahafiraun kesayangan kau yang mengatakan di zaman nabi takda Gillet? bukankah gugur kalimah syahadat bagi bahasa lembutnya, KAFIR pada bahasa kasarnya....ada dia nak tarik balik kata2 yang membatalkan kalimah Syahadahnya? Mat Monggol pula pernah berbicara 'Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam ditegakkan di Malaysia' Kalau nak makan sup tangan silalah ke Kelantan. Berkata seperti ini secara terang2an boleh merosakkan akidah kita...

Tapi apa yang nak diherankan, najib kan beriman pada Mr Guruji, bukan beriman pada Allah Azza Wa Jall.

Kalau bab komen pemimpin Yahudi Bani umNO kau tak nak pulak komen?

perompak harta rakyat said...

Nampaknya Jeffry ni hanya layak jadi pencacai najis, tak ada fakta-fakta yang boleh dihujahkan, hanya menyokong parti keparatnya sambil minum beer....

Hidup umNO....

Hidup Yahudi....

Hidup Beer... Yeeehaaa.....

Anonymous said...

Zali.. ape yang baiknya sewaktunya BN memerintah... semua caca merba saje contohnya isu arak.

Anonymous said...

Zali.. ko saja yang kata baik..tapi sebenarnya caca merba.
Yang teruk orang Melayulah yang paling hanyut.

Anonymous said...

Zali.. ko saja yang kata baik..tapi sebenarnya caca merba.
Yang teruk orang Melayulah yang paling hanyut.

Anonymous said...

yelah.. baik ke bendanya. sapa yg luluskan bina kilang arak terbesar tue. punca segala maksiat adalah arak.

satu perkara lagi.. baru2 nie dibawa masuk pulak arak halal. ada ke arak halal??

zali said...

perompak...

saya sedia maklum tentang nik
lajis yang kononnya tersilap
cakap tu...tapi silap cakap dan
dah di betulkan pun...silap jugak
lagi.

cuba awak tukar perkataan 'tidak
salah' kepada 'tidak hairan' :

tidak salah menghina islam kerana dia kafir.
tidak hairan menghina islam kerana dia kafir.

kalau tak hairan...
sapa lagi yang nak hairan?
adakah kita menanti mereka
menghina secara terang-terangan,
beramai-ramai baru kita nak
hairan?

terserlah...islam bukan lah yang
di bela atau di perjuangkan pas
kini...mereka sama seperti dap
dan pkr...GILA KUASA!

hamid,klang said...

kalau pas + umno bergabung diselangor,suara pas akan tenggelam juga walaupun hassan ali jadi mb pasal kalau ikut sejarah, menolong umno ibarat melepaskan anjing tersepit yg akan menggigit kita balik. org bukan islam pula tak akan hormat lagi pada pas dan ulama.mereka akan meludah bendera pas dan perjuangan pas selama berpuluh tahun utk memenangi hati org bukan islam menjadi sia2 dan berkecai dlm sekelip mata.

kemboja said...

Kah...kah...kah.....Utusan Meloya kata dia org dah kutip 35,000 tanda tangan menyokong Bangsat Melayu Muhyidin Yasin utk cuma nak mengatakan DSAI Pengkhianat....
(Betol ke tidak kita pun tak tahu sampai banyak cam tu)

Adohhhhh...kesihannya sampai cam tu. Apara tak dak kerja UMNO2 NGOK ni....

Pengkhianat dan Bangsat Melayu (Muhyidin Yasin) depan mata diapun dia boleh tak nampak? Terang lagi nyata tu...

Sudah la....rakyat bukan bodoh
Pengalaman penipuan2 yg dilakukan oleh UMNO NGOk pada rakyat sudah boleh dibaca...dah dihafal dah.

Toksah la nak mengarut......lagi banyak hampa buat fitnah terhadap DSAI....lagi banyak orang akan simpati...dan lagi bertambahlah sokongan pada DSAI. Tahniah mempromosikan pemimpin kami....

Ahmad said...

abis tu DAP KEDAH biadap yg hanya ada 1 kerusi tetapi berlagak mcm ada 20 kerusi tu apa cerita?

kemboja said...

Ayuh ramai2 kita ke Permatang Pasir...

- Kita kuburkan UMNO-Bn yg bangsatkan negara
- Kita benamkan UMNO pengkhianat negara
- Kita hapuskan UMNO-BN kurang ajar terhadap raja2
- Kita buang UMNO-Bn Biadap terhadap agama

Persetankan gigalo2 UMNO..

Anonymous said...

betul tu,kita usung jenazah pengkianat2,bangsat2,kapir,yahudi2 ni(semua tu adalah umno)..pelacur norhayati onn tu jangan lupa plk..kubur dorang kat tanah perkuburan 1malaysia najib dan pak din yassin

Anonymous said...

hahaha apa la,bila pas yg 8 kerusi tu sound hal arak sume budak2 PKR nya bloger nak maki merendah2 kan depa,b ila DAP yg 1 kusi kat kedah sound kes Babi sume bloger2 depa duk backup DAP siap perli Pas suh buat tindakan secara berhemah la hapa...
woiii balaci2 PKR korang sume memang kecut ngan Dap jd barua Dap la aku tgk....ngan Pas bukan main lagi korang yer...x sedar diri YB2 murahan yg mudah dibeli sume dr team PKR....duk maki Pas nak gabung ngan umno la hapa belot la hapa last2 juak2 Yb PKR gak melompat...pi gidahhhhhhhhhhhhhhh..................

Anonymous said...

Yb Zulkifli gak yg bagus dlm Pkr..tu pun asalnya dr Pas dia tuh...korang ni ntah pape la...taksub sgt ngan Dap..memang Pas ada 8 kerusi,yg islam dlm Pkr tu x da tanggungjawap ke dlm kes arak ni??ke sume tu atas Pas??perangai sama cm umno jek la...bila sebut hal islam,haa tu tanggungjawap Pas,habis hangpa yg islam tu?cekup teloq??

Anonymous said...

dah la x tolong,duk perlekeh2 g..sengal tul la...

Anonymous said...

zali bangang,sekurang-kurang TGNA lebih baik dari pemimpin umno..umno nak minta maaf sorry la...setakat samun dan rompak duit rakyat mana mahu tunduk mengalah walaupun salah.....banyak duit ko zali ye.......maklumlah dapat upah...kesian mak bapak ko...kat kampung...sebab anak jadi pencacai umno....

jefry....ko memang dapat duit hasil mencacai umno..tahniah....maklumlah baru dapat Ijazah....mangkuk punya jefry...

Anonymous said...

Ali Rustam Khan: SahabatNya Ditahan Oleh Amerika

Soal siasat ke atas Shah Rukh Khan prosedur biasa: AS

NEW YORK: Pegawai Amerika Syarikat hari ini mengesahkan bintang Bollywood, Shah Rukh Khan ditahan untuk disoal siasat di sebuah lapangan terbang di New York dan menganggap ia satu kejadian biasa.

Khan, yang dikenali sebagai 'Raja Bollywood' sebelum itu memberitahu penahanannya keada stesen televisyen India menerusi telefon dari Chicago selepas dibebaskan.

Beliau mendakwa ditahan untuk disoal disasat selama dua jam di Lapangan Terbang Antarabangsa Newark Liberty.

Beliau mendakwa penahanannya ada kaitan dengan nama hujungnya 'Khan" sebagai kumpulan penentang membabitkan orang Islam.

Namun jurucakap Agensi Kastam dan Kawalan Sempadan Amerika (CBP), Kevin Corsaro memberitahu sesi soal siasat yang bermula 1 tengah hari itu adalah prosedur biasa kepada pelawat yang ingin memasuki Amerika.

Corsaro berkata, kes Khan agak sulit apabila salah satu syarikat penerbangan yang enggan dinamakannya melaporkan beg bintang Bollywood itu hilang sehingga membawa kepada keperluang menyoal siasat pihak yang terbabit. - AFP

ali rustam khan. kahkahkahkahkahkah.....kahkahkahkahkah...melaka khan kahkahkahkahkah...umno khan kahkahkahkah....
[TERUSKAN MEMBACA ->>]

Anonymous said...

Marilah Kita Berjuang

1. Mutaakhir ini , landskap sosial negara semakin tenat. 1001 jenis mungkar dan maksiat mula menular ke segenap sendi dan saraf masyarakat . Moral dan adab masyarakat kian pudar dan jati diri mereka kian lumpuh .

2. Arak dengan 1001 jenama , judi dengan 1001 istilah , konsert hiburan dengan 1001 pendekatan , pergaulan bebas dengan 1001 style , jenayah dengan 1001 cara , penyalahgunaan kuasa dengan 1001 kaedah , seks bebas dengan 1001 alasan dan 1001 jenis maksiat dan mungkar yang membawa kefasadan atau musibah buat negara dan penduduknya.

3. Fenomena ini akan mengheret negara dan seluruh isinya menuju kehancuran dan kebinasaan yang total . Undang - undang tidak pedulikan lagi , penguatkuasaan tidak memberi apa - apa erti dan adat kepercayaan turut dinodai .

4. Harapkan pagar , pagar tidak boleh diharap !

- Pemimpin diharap pimpin negara dan rakyat , tahu - tahu mereka menyalahgunakan kuasa dan terbabit dalam rasuah serta pelbagai bentuk maksiat dan mungkar .

- Hakim diharap menegakkan keadilan , tahu - tahu hakim turut terbabit dalam skandal cabul undang - undang .

- Polis diharapkan jaga keamanan , tahu - tahu polis belasah rakyat dan terlibat dengan gengster lalu membuatkan rakyat cemas dan tidak aman .

- Wakil rakyat diharap mewakili rakyat dalam DUN atau Parlimen untuk perjuangkan hak rakyat , tahu - tahu mereka yang songlap duit rakyat dan hanya tidur di dalam dewan .

- Ulama' diharap didik ummah agar berilmu dan jauh dari maksiat , tahu - tahu ulama' hanya diam membisu sambil tangan mengipas - ngipas kepala pemerintah .

5. Harapan yang masih berbaki ialah mengharapkan generasi akan datang , kembali bangun membina tamaddun dan peradaban baru yang mampu membawa negara kembali pulih dari ancaman maksiat dan mungkar . Mendaulatkan peraturan yang diperkayakan dengan nilai insaniah dan rabbaniah .

6. Harapan ini tentunya disandarkan kepada generasi muda hari ini . Mereka adalah pemimpin masa depan . Golongan yang pernah menjadi kebanggaan nabi saw . untuk membarisi golongan teras mendokong cita - cita baginda membangunkan tamaddun yang bebas dari pengaruh mungkar .

7. Besar tapak tangan bersama segala kerendahan diri , saya alu - alukan generasi muda hari ini agar sama - sama kita dokong cita - cita besar untuk pulihkan negara sekaligus membebaskannya dari perangkap kefasadan yang membinasakan . Saya dan seluruh warga Dewan Pemuda PAS Malaysia , insyaallah sabar menunggu dan menanti semua warga muda negara tanpa mengira apa warnanya , apa bahasanya , apa budayanya dan apa agamanya , di kepala jambatan ini untuk kita segera lintas meninggalkan dunia lama dan kita bina dunia baru dengan segala harapan menggunung .

8. Ayuh ! cepatlah anak muda . Kita bergerak sepantas tenaga yang dimiliki , kita merancang serancak kecerdasan yang ada pada aqal sang muda . Kita sahut cabaran musuh yang mahu melihat generasi ini musnah dan hanyut dengan pelbagai ideologi dan kegiatan tajaan mereka dengan jiwa yang besar dan cekal . Tidak mengalah biar ditawar segala keseronokan dan kepuasan justeru kita memahami bahawa segalanya itu hanyalah fatamorgana .

9. Kita tidak punya banyak masa untuk saling harap mengharap antara satu sama lain , demikian juga kita tidak cukup waktu untuk saling tuding menuding antara satu sama lain . Apa yang terbentang dihadapan kita ialah jalan untuk kita berlari laju meninggalkan sempadan lama yang kian binasa .

10. Marilah kita sama - sama bergandingan dan berjuang menuntut perubahan . Gandingan kita semua anak muda akan meringankan beban tugas berat dan kerja yang mencabar untuk membina tamaddun yang baru ini . usah leka dan lalai lagi . Usah asyik dan alpa lagi . Jom Bersama Pemuda , Orang Muda Geng Kita !

Anonymous said...

boleh cerita kan macam mana zaman khairi bercinta dgn noni pak lah? tahun bila dorang bercinta? masa tu apa jawatan dia dlm umno? apa keja dia?

Anonymous said...

boleh cerita kan macam mana zaman khairi bercinta dgn noni pak lah? tahun bila dorang bercinta? masa tu apa jawatan dia dlm umno? apa keja dia?

perompak harta rakyat said...

Zali, disini kau terkhilaf tentang apa yang diucapkan oleh Tuan Guru.
Maksud 'tidak hairan' adalah tidak hairan mereka menghina Islam kerana selama ini mereka tidak diberi penerangan sebenar mengenai Islam oleh parti yang memegang amanah memimpin negara selama 52 tahun.

Islam sering dimomok2kan sebagai suatu yang ekstrim oleh parti umNO. Islam yang ditonjolkan oleh umNO hanya perkara2 yang berkaitan pertandingan Tilawah Al-Quran, program nasyid dan yang sewaktu dengannya manakala perkara2 yang menyentuh perihal amanah yang ditanggung oleh pemimpin, kejujuran, bersikap adil dan perkara2 penting lain langsung tak disentuh.

Parti pemerintah mempunyai kuasa yang luas-luasnya untuk mengawal penjualan arak pada orang Islam tetapi siapa yang mulakan penguatkuasaan ini dahulu, bn ataupun PR? Sebelum PR berkuasa, Orang kafir akan berkata macam mana orang islam nak dakwah orang bukan islam memeluk islam, kalau cina minum arak 1 botol, melayu islam minum arak 2 botol....

Kegagalan parti pemerintah untuk melaksanakan syariat Islam seperti yang diwajibkan oleh Allah keatas penguasa2 beragama Islam mengakibatkan kesalah fahaman orang bukan Islam terhadap agama ini.

Bagaimana orang kafir hendak faham tentang islam kalau pemimpin yang memerintah negara sendiri pun mengeluarkan kenyataan Hukum Hudud tidak sesuai dijalankan dinegara ini. Aku yang Islam ni pun dulu teperdaya dengan dakyah media pemerintah, bagaimana pulak orang kafir yang dilahirkan dalam suasana yang langsung tidak mengetahui apa itu islam boleh terselamat dari putar belit media yang ditunggangi umNO yang memusuhi Islam?

Tetapi alhamdulillah, apabila diuji oleh Allah dengan diberikan sedikit kuasa untuk memerintah PR telah sedikit sebanyak memberi penerangan pada bukan Islam mengenai kesucian agama ini.

Namun harus diingat tidak semudah itu untuk menukarkan kasalah-fahaman bukan Islam terhadap Islam memandangkan mereka telah dipesongkan oleh media pengampu selama berpuluh-puluh tahun sedangkan PR yang di izinkan oleh Allah memerintah tak sampai 3 tahun.

Namun Alhamdulillah kita nampak juga sedikit kalaupun tak banyak kesannya. Jika dahulu, Karpal Singh pernah mengucapkan 'Langkah mayat saya dahulu kalau mahu menubuhkan negara islam' namun sekarang hasil penerangan secara berhemah oleh ahli-ahli dalam PR terutamanya PAS, ia telah berjaya melembutkan sedikit-sebanyak hati seorang bukan Islam yang keras akibat tersalah faham mengenai Islam itu sendiri hasil kerja tangan umNO yang selama ini memerintah negara.

Anonymous said...

Loyar Buruk ~ Loyar Kedai Kopi

Kalau memandu dan pakai lesen kereta motor yang dah expired atau pakai lesen 'terbang', maka anda akan disaman oleh pihak berkuasa. Tapi anda masih boleh memandu lori hantu yang mencuri balak dalam hutan, tapi hanya terhad di dalam hutan.

Kalau anda praktis apa-apa yang berkaitan dengan kedoktoran sedangkan anda didapati melanggar etika kodoktoran serta digantung oleh Lembaga Doktor, maka anda tidak boleh lagi praktis apa-apa yang berkaitan dengan kedoktoran. Tapi anda masih boleh jadi penjual ubat di pasar malam.

Kalau anda seorang Jurutera/Arkitek, tapi anda tidak lagi praktis apa-apa yang berkaitan dengan kejuruteraan atau arkitek, maka anda tidak boleh menandatangani sebarang plan bangunan dan sebagainya. Tapi anda masih boleh rekabentuk rumah 'pondok-pondok' di belakang rumah.

Kalau anda seorang peguam tetapi anda mempunyai 'banyak' masalah, anda di gugurkan daripada digelar sebagai seorang peguam dan dilarang praktis apa-apa yang berkaitan dengan guaman. Tapi anda masih boleh menjadi loyar-buruk. Atau loyar kedai kopi atau berkhidmat dengan mana-mana pertubuhan yang memang sewaktu dengan anda, dimana banyak kes-kes yang memerlukan pemutaran fakta yang hanya loyar buruk sahaja boleh mengendalikannya.

Anda tahukan siapa loyar buruk itu?

Anonymous said...

4juta ahli seluruh negara,nak pilih mamat peguam yg ada masalah ni pulak,tak ada orang lain lagi ke kat 1malaysia nie..
apa salahnya kalau zahid hamidi yahudi,najib puaka rosmah,pak din yassin yg jual tanah kat singapura tu dan shafie yg men'afdal kan arak kat sabah tu yg bertanding..
kan amalan kat malaysia, mereka boleh bertanding parleman dan adun..
tapi masih ada masa lg untuk tukar calon..

kemboja said...

Sbb tu aku dah katakan Loyar buruk tu memang layak dok dalam tong taik (UMNO) - Datok Shahnon Ahmad kata "SHIT"

khairi hadhari said...

PERBEZAAN PAS DAN UMNO

PAS
1. Mengamalkan cara hidup Islam (tidak menunjuk-nunjuk)
2. Menegakkan Agama Islam
3. Ahli Sunnah Wal Jamaah
4. Mengharamkan Penjualan Arak kepada penganut beragama Islam
5.Dunia dan Akhirat dipentingkan
6. Pesalah undang-undang hendaklah dibicarakan dengan adil.(pesalah belum dianggap bersalah selagi belum dibuktikan oleh hakim)
7. Mengamalkan fardu ain dan fardu kifayah(amal maaruf nahi mungkar)
8. Masjid dan surau sudah lama dan uzur tapi tak payah buat baru. solat lima waktu penuh sampai tak muat jemaah macam solat Jumaat.tak payah buat masjid besar-besar,tengok kat Mekah masa bulan haji,boleh solat kat mana sj,jalan raya,hotel,kem.
9. Mengerjakan rukun wajib dan rukun sah haji dan umrah. Tak payah publisiti kat media.


UMNO
1. Mengamalkan cara hidup yahudi(menunjuk-nunjuk)
2. Memalukan dan mencemarkan Agama Islam (sekular)
3. Hadhari Pak Lah dan 1Malaysia Najib
4. FDI (pelaburan langsung asing) untuk kilang arak.Membenarkan penjualan arak kepada penganut beragama Islam selama setengah abad (51 tahun) semenjak merdeka.
5. Dunia dan seisinya didahulukan Akhirat tidak di utamakan.
6. Tidak melaksakan keadilan kepada rakyat. ISA,PDRM,BADAN KEHAKIMAN dan semua jentera kerajaan digunakan untuk menutup semua kesalahan.pesalah tidak dibicarakan dengan adil mengikut undang2 ISLAM.
7. Mengamalkan hanya fardu kifayah ( melancong ke angkasa,daki gunung,jalan kat kutub ,berlayar keliling dunia,bangunan tertinggi kat asia)
8. Masjid dan surau baru tapi masa hari raya saja penuh jemaah.berlakulah pembaziran wang rakyat.
9. Hanya mengerjakan rukun sah haji. Mereka guna duit rakyat untuk bayar dam sebab tak laksanakan rukun wajib haji. Yang lebih penting mesti ada publisiti dari keberangkatan pergi dan semasa di tanah suci dan keberangkatan pulang ke tanah air.Tak pergi ziarah kat Madinah..

Anonymous said...

sekira ianya pasti berlaku maka persiaplah diri diantara kamu-kamu itu yang ingin bergabung dengan umno dengan bala yang bakal kami doakan untuk kamu yang 8 sekalaian..kerana cuba mengkhianati serta menganiaya kepercayaan dan amanah rakyat kepada kamu. kami doakan kehancuran yang teramat-amat siksa untuk kamu tanggung seba kamu mengkhianati parti itu tidak samenjadi salah itu memang lumrah tetapi ingat! kamu mengkhianati kami rakyat yang mengundi bagi kamu untuk menjalankan kepercayaan kami dan amanah kami untuk kamu laksanakan sebaiknya..isnyaallah janji Allah terhadap orang yang teraniaya itu benar..INGAT 8 jahanam kalau bernai buat lah..

Keadilan bersama rakyat

chot said...

riuh..hehehe

Anonymous said...

kelakau..

- parti jahat, kato eh -