"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 16, 2009

Nuri bawa TPM mendarat cemas...!!

Reactions: 
Setiap kali keluar berita tentang helikopter Nuri pasti tak ada cerita lain. Sama ada terhempas, hilang dari radar ataupun terpaksa mendarat cemas. Cuma hari ini agak istimewa kerana cerita helikopter Nuri membabitkan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang pastinya tak dapat melupakan apabila helikopter Nuri yang dinaiki untuk merasmikan satu mesyuarat UMNO bahagian di Sabah terpaksa mendarat cemas di Tuaran.

Bagi Muhyiddin mungkin ini pengalaman pertama beliau merasai saat cemas menaiki helikopter Nuri. Tetapi bagi anggota tentera negara khususnya kapten pesawat mungkin detik-detik cemas seperti itu sudah acap kali mereka lalui. Mujur tidak ada sesuatu yang buruk berlaku. Jika tidak mungkin satu lagi sejarah hitam terpalit membabitkan helikopter Nuri yang telah digunakan sejak tahun 1970-an lagi.

Tak dapat nak dibayangkan bagaimana helikopter yang telah berpuluh tahun digunakan masih lagi menjadi aset 'berharga' kerajaan. Jika nak dijual ke negara mundur sekalipun mereka akan fikir beratus kali sebelum membuat keputusan membeli helikopter Nuri ini.

Saya yakin jika tidak kerana kontroversi cadangan pembelian Eurocopter tempohari, Muhyiddin tidak perlu melalui mimpi ngeri merasai pengalaman menaiki pesawat yang pernah digelar 'keranda terbang' ini.

Jika kerajaan masih lagi bercadang meneruskan penggunaan helikopter ini saya cadangkan ia hanya digunakan oleh Perdana Menteri dan Timbalannya serta menteri-menteri yang ada. Biarlah mereka gunakan untuk merasmikan mesyuarat UMNO di sini sana. Bagi operasi ketenteraan, logistik atau operasi mencari dan menyelamat gunakanlah pesawat lain.

Agak malang anggota tentera perajurit negara terkorban sia-sia kerana disebabkan pesawat yang telah layak disimpan di Muzium Negara. Jika tidak pun boleh dihadiahkan kepada kerajaan Melaka untuk menambah koleksi Muzium yang ada.Ajal maut memang ketentuan Allah SWT tetapi pepatah Melayu ada berkata 'maut jangan dicari'. Sudah tiba masanya kerajaan menukar helikopter antik ini sebelum satu lagi musibah melanda negara.

Dari : Angkasanuri

Nasib baik...Nasib baik...Nasib baik la lu Mat Sembab!!

40 comments:

muraisenja said...

mula nya masa tengok berita tv baru tadi aku ingat mendarat cemas sbb engin rosak ka atau masalah teknikal bangkai besi buruk tu.... rupanya cuaca tak elok....
bila la nak tukar..... cakap nk tukar tapi bayang pesawat penggantinya pun tak nampak

Bala said...

Kononnya TPM ni nak dapat bala lah dari Allah swt kerana menggelar nuar pengkhianat bangsa..kah kah kah.
Selalu selalu lah nampak dan hebahkan.Lepas tu pikir balik kenapa kat kawasan PAS saja yang meninggal dan ada pilihanraya kecik.Kawasan DAP yang banyak minum arak tu tak mati-mati.

Anonymous said...

Loyar Buruk ~ Loyar Kedai Kopi

Kalau memandu dan pakai lesen kereta motor yang dah expired atau pakai lesen 'terbang', maka anda akan disaman oleh pihak berkuasa. Tapi anda masih boleh memandu lori hantu yang mencuri balak dalam hutan, tapi hanya terhad di dalam hutan.

Kalau anda praktis apa-apa yang berkaitan dengan kedoktoran sedangkan anda didapati melanggar etika kodoktoran serta digantung oleh Lembaga Doktor, maka anda tidak boleh lagi praktis apa-apa yang berkaitan dengan kedoktoran. Tapi anda masih boleh jadi penjual ubat di pasar malam.

Kalau anda seorang Jurutera/Arkitek, tapi anda tidak lagi praktis apa-apa yang berkaitan dengan kejuruteraan atau arkitek, maka anda tidak boleh menandatangani sebarang plan bangunan dan sebagainya. Tapi anda masih boleh rekabentuk rumah 'pondok-pondok' di belakang rumah.

Kalau anda seorang peguam tetapi anda mempunyai 'banyak' masalah, anda di gugurkan daripada digelar sebagai seorang peguam dan dilarang praktis apa-apa yang berkaitan dengan guaman. Tapi anda masih boleh menjadi loyar-buruk. Atau loyar kedai kopi atau berkhidmat dengan mana-mana pertubuhan yang memang sewaktu dengan anda, dimana banyak kes-kes yang memerlukan pemutaran fakta yang hanya loyar buruk sahaja boleh mengendalikannya.

Anda tahukan siapa loyar buruk itu?

puaka rosmah said...

4juta ahli seluruh negara,nak pilih mamat peguam yg ada masalah ni pulak,tak ada orang lain lagi ke kat 1malaysia nie..
apa salahnya kalau zahid hamidi yahudi,najib puaka rosmah,pak din yassin yg jual tanah kat singapura tu dan shafie yg men'afdal kan arak kat sabah tu yg bertanding..

kan amalan kat 1malaysia, mereka boleh bertanding parleman dan adun..
ada pencadang dan penyokong.dan tak perlu menjadi pemilih berdaftar untuk DUN11 permatang pasir

tapi masih ada masa lg untuk tukar calon..

Anonymous said...

Helikopter tu berat bawa orang banyak dosa..kalau jatuh dalam laut kan bagus.

Anonymous said...

kan bawa sembam tua dah nyayuk mcm madhir..mesti berat la..

mesti ada puplisiti murahan masa prk p.pasar nanti..

bakal pm-7 nyaris maut,harap rakyat umno yg jehanam doakan kesihatan beliau..

afdal said...

pegi jahanam lah pak din sempoi..
anda tak layak jd pm-7,yg layak adalah zahid hamidi..

Anonymous said...

ALLAH BAGI WARNING KAT MUHYIDDIN
kalau PORAK PERANDA kat PMTG PASIR
mengucap la sebelum terlambat

pembaca perisik rakyat yang dtg
ke N.11
AHLAN WA SAHLAN

semoga kita bertemu esok
mungkin saya buat SMS on demand
TPU buat la COVERITLIVE
boleh ambo join

-UNCONNOR-

Anonymous said...

hangpa tau dok najib masa jd menteri pertahanan x penah naik nuri ni.3 penggal jd mentah dia skali po x naik nuri sbb dh tau ni keranda terbang..tiap2 minggu balik pekan dia naik blackhawk putih tudm tu...ni baru betul org bijak org lain mati x pe..jgn aku dh..padan muka hang pac aku nk beli eurocopter hang x bg..mlepas aku nyer komisyen..

Anonymous said...

Nik Aziz, Hadi, Anwar dan Guan Eng iringi calon PAS

Menjelang hari pernamaan calon pilihan raya kecil Permatang Pasir esok. Mursyidul Am PAS Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng antara pimpinan utama Pakatan yang dijangka akan mengiringi calon PAS Ustaz Saleh Man esok.


Selain mereka, kesemua pemimpin PAS di peringkat pusat yang lain di samping para pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat juga dijangka akan hadir perarakan calon tersebut.

Majlis esok akan bermula jam 7.45 pagi di mana kesemua penyokong Pakatan Rakyat diminta berkumpul di Simpang Tiga Berapit sebelum berarak ke Jalan Mengkuang.

Penempatan itu adalah seperti yang dipersetujui pada perbincangan antara wakil-wakil calon bertanding dengan pihak polis. Manakala pusat penamaan calon adalah dewan Institut Kemahiran Belia Negara IKBN Bukit Mertajam.

Setiausaha PAS kawasan Permatang Pauh Ahmad Kamal Bin Ahmad ketika ditemui memberitahu, PAS negeri itu menganggarkan lebih 10,000 penyokong Pakatan Rakyat akan hadir esok.

Beliau turut memberi jaminan perhimpunan esok juga akan berlangsung aman. Bagaimanapun bagi mengelak sebarang perkara tidak diingini, 300 petugas Unit Amal akan ditempatkan mengawal keadaan.

Semalam Pegawai Turus Trafik Pulau Pinang DSP Wari Kiew memberitahu, dua jalan utama ke pusat penamaan ditutup kepada lalulintas iaitu Jalan Berapit di hadapan perkuburan Cina Berapit dan simpang tiga Jalan Berapit/Jalan Mengkuang mulai pukul 6 pagi hingga 3 petang esok.

Sehubungan itu kesemua penyokong Pakatan Rakyat diminta merancang perjalanan dan mengikut arahan pucuk pimpinan..

razak-sat said...

kan najib juga yang pernah sebotaj DSAI tahun 1996.
DSAI sikit lg nak naik pesawat nuri,kalau beliau naik juga,mungkin telah terbunuh dalam nahas tu.
kalau tak silap aku,yg jdi korban masa tu dato' salleh sulong (ceo DRB hicom).
masa tu kabinet mahathir firaun meminta najib utk siasat(post-mortem) mengenai nahas pesawat tu..
hasil siasatan nahas tu berpunca dr kerosakan teknikal(1997)..

Anonymous said...

sepatutnya tubuh surunhanjaya diraja untuk siasat mengenai nahas tersebut..

atau buat inkuiri awam kat kem pertahanan..

atau lantik orang yg lebih pakar dr usa @ rusia..

siapa jd dalang nak rosakkan pesawat nuri tu.
panggil pengkaji ramalan cuaca.
kesan cap jari kat nahas tu klu ada.
ujian DNA perlu dilakukan.
soal siasat ala tahanan ISA kepada jurutera/juruteknik pesawat yg mengendalikan kan pesawat tu sebelum nahas.

tapi najib tak buat semua tu.takut pekung ddada d ketahui oleh anwar..
masa untuk buat kajian memakan masa selama 1tahun..

Anonymous said...

selepas nie desak PM najib puaka rosmah untuk tubuh suruhanjaya siasatan di raja mengenai pesawat nuri yg d naiki oleh TPM muhyidin yassin yg kita sayangi ni..

mungkin ada unsur sebotaj dari kem.pertahanan malaysia yg disandang oleh ahmad zahid hamidi..
skop siasatan mestilah dilakukan dari semua aspek..

1.kelajuan minimum dan maksimum pesawat tersebut d dlm beberapa keadaan cuaca.
2.talaan yg dibuat ke atas enjin tersebut sebelum penerbangan dan talaan yang biasa di buat dalam keadaan biasa semasa membuat kerja mencari dan menyelamat.
3.keadaan cuaca sebelum dan semasa pesawat diterbangkan(di udara).
4.jurutera/juruteknik pada hari kebiasaan(rutin harian) yang memeriksa pesawat tersebut dan kemungkinan orang lain yg memeriksa dan mensebotaj beberapa minit sebelum penerbangan..

sasaudengo said...

Nape la takpadam sume yg naik KERANDA TERBANG tu... boleh la nanti test PRK kat kubu kuat UMNgOk di Johor dan Sabah sekurang2nya boleh perturun majoriti MP Be-eNd di Parlimen... makin cerah peluang tukar kerajaan.

Selamat berjuang dgn penuh keikhlasan buat petugas-petugas PRK PR di PP...

mountdweller said...

Salam sdr. ku

Bukannya suka pada nasib malang orang lain. Tapi Kalau berlaku nahas ke atas TPM mungkin barulah kerajaan gantikan Nuri (keranda terbang tu) kalau tidak anggota TUDM seolah menanti maut untuk naiki Nuri.

penjilat DAP said...

Serangan peribadi spt yg disarankan tok guru bermula hahaha..

UMNO = yahudi said...

nasib baik tak mampus .... mampus kan bagus !!!!

anti khairi said...

dah pemimpin awak tu bongok

kemboja said...

Mesti lepas ni si Bangsat Muhyidin Yasin ni akan kata DSAI yg sabotag.....

Atau

Kena daulat sultan Johor la tu.....sbb menjual tanah kat Johor kat rakyat asing.

Kah...kah...kah....mujur tak mampus kau Muhyidinnnnn..... kalau tidak dapat cuti free lagi...

abu muaz said...

Nuri ni pun aku cadangkan dipakejkan RM5000 rial sebuah untuk ditukar baru.... macam beli kereta proton sekarang ni dengan jual kereta lama.

Aku suka naik angkasanuri lebih laju lebih selamaaaaattttttttttt.

Anonymous said...

Buat kerja parti tapi pakai harta kerajaan... itulah pasal...

Amirul

Anonymous said...

Ni la berita paling sedih dalam tahun 2009 ni, napa lah AL-Malikul Sembap tak mati je....

Rakyat Marhaen tak saba-saba nak tengok ahli Parlimen atau menteri Yahudi bani umNO mampos, lebih manis kalau kat negeri yang menjadi kubu kuat penjajah umNO contohnya Johor, jadi bila menteri umNO tersebut mampos bolehlah diadakan PRK.

Disini barulah PR boleh mengetahui sama ada sokongan rakyat sudah bertambah atau tidak kerana selama ini PRK hanya diadakan di kawasan yang dipegang oleh wakil PR melainkan di Kuala Terengganu.

Mudah-mudahan Allah memendekkan usia semua pemimpin umNO yang menyelewang dari amanah yang melayakkan mereka digelar Yahudi BNatang Perompak Khazanah Negara Laknatullah....AMINN....

Anonymous said...

Siasat lah sprm beruk sembab ni..Tangkap dia...Pergi rasmi parti pakai harta kerajaan..siasatlah woi..salah ni.

khairi hadhari said...

PAS
1. Mengamalkan cara hidup Islam
2. Menegakkan Agama Islam
3. Ahli Sunnah Wal Jamaah
4. Mengharamkan Penjualan Arak kepada penganut beragama Islam
5.Dunia dan Akhirat dipentingkan
6. Pesalah undang-undang hendaklah dibicarakan dengan adil.(pesalah belum dianggap bersalah selagi belum dibuktikan oleh hakim)
7. Mengamalkan fardu ain dan fardu kifayah(amal maaruf nahi mungkar)
8. Masjid dan surau sudah lama dan uzur tapi tak payah buat baru. solat lima waktu penuh sampai tak muat jemaah macam solat Jumaat.tak payah buat masjid besar-besar,tengok kat Mekah masa bulan haji,boleh solat kat mana sj,jalan raya,hotel,kem.
9. Mengerjakan rukun wajib dan rukun sah haji dan umrah. Tak payah publisiti kat media.


UMNO
1. Mengamalkan cara hidup yahudi
2. Memalukan dan mencemarkan Agama Islam
3. Hadhari Pak Lah dan 1Malaysia Najib
4. FDI (pelaburan langsung asing) untuk kilang arak.Membenarkan penjualan arak kepada penganut beragama Islam selama setengah abad (51 tahun) semenjak merdeka.
5. Dunia dan seisinya didahulukan Akhirat tidak di utamakan.
6. Tidak melaksakan keadilan kepada rakyat. ISA,PDRM,BADAN KEHAKIMAN dan semua jentera kerajaan digunakan untuk menutup semua kesalahan.pesalah tidak dibicarakan dengan adil mengikut undang2 ISLAM.
7. Mengamalkan hanya fardu kifayah ( melancong ke angkasa,daki gunung,jalan kat kutub ,berlayar keliling dunia,bangunan tertinggi kat asia)
8. Masjid dan surau baru tapi masa hari raya saja penuh jemaah.berlakulah pembaziran wang rakyat.
9. Hanya mengerjakan rukun sah haji. Mereka guna duit rakyat untuk bayar dam sebab tak laksanakan rukun wajib haji. Yang lebih penting mesti ada publisiti dari keberangkatan pergi dan semasa di tanah suci dan keberangkatan pulang ke tanah air.Tak pergi ziarah kat Madinah..

khairi hadhari said...

PAS
1. Mengamalkan cara hidup Islam
2. Menegakkan Agama Islam
3. Ahli Sunnah Wal Jamaah
4. Mengharamkan Penjualan Arak kepada penganut beragama Islam
5.Dunia dan Akhirat dipentingkan
6. Pesalah undang-undang hendaklah dibicarakan dengan adil.(pesalah belum dianggap bersalah selagi belum dibuktikan oleh hakim)
7. Mengamalkan fardu ain dan fardu kifayah(amal maaruf nahi mungkar)
8. Masjid dan surau sudah lama dan uzur tapi tak payah buat baru. solat lima waktu penuh sampai tak muat jemaah macam solat Jumaat.tak payah buat masjid besar-besar,tengok kat Mekah masa bulan haji,boleh solat kat mana sj,jalan raya,hotel,kem.
9. Mengerjakan rukun wajib dan rukun sah haji dan umrah. Tak payah publisiti kat media.


UMNO
1. Mengamalkan cara hidup yahudi
2. Memalukan dan mencemarkan Agama Islam
3. Hadhari Pak Lah dan 1Malaysia Najib
4. FDI (pelaburan langsung asing) untuk kilang arak.Membenarkan penjualan arak kepada penganut beragama Islam selama setengah abad (51 tahun) semenjak merdeka.
5. Dunia dan seisinya didahulukan Akhirat tidak di utamakan.
6. Tidak melaksakan keadilan kepada rakyat. ISA,PDRM,BADAN KEHAKIMAN dan semua jentera kerajaan digunakan untuk menutup semua kesalahan.pesalah tidak dibicarakan dengan adil mengikut undang2 ISLAM.
7. Mengamalkan hanya fardu kifayah ( melancong ke angkasa,daki gunung,jalan kat kutub ,berlayar keliling dunia,bangunan tertinggi kat asia)
8. Masjid dan surau baru tapi masa hari raya saja penuh jemaah.berlakulah pembaziran wang rakyat.
9. Hanya mengerjakan rukun sah haji. Mereka guna duit rakyat untuk bayar dam sebab tak laksanakan rukun wajib haji. Yang lebih penting mesti ada publisiti dari keberangkatan pergi dan semasa di tanah suci dan keberangkatan pulang ke tanah air.Tak pergi ziarah kat Madinah..

Anonymous said...

asal usul bangsa yahudi kat wilayah pembangunan iskandar..

singapura telah menjalinkan hubungan diplomatik dengan israel.
bangsa israel sudah tak ada tempat nak berteduh di singapura.
maka zahid hamidi telah bertemu dengan ehud barak untuk mengadakan MOU untuk penempatan yahudi di WPI johor.sekarang ni tender terbuka untuk ejen membuat IC kpd yahudi tersebut.
menjelang pru13 mereka akan di daftar sebagai pemilih..

Anonymous said...

SPRM boleh la odit kewangan tentera samada UMNO masih ada lagi tak hutang lapok. Hutang minyak NURI tahun2 lalu. TGNA dan DS Azizan tak teringin ke naik NURI rasmi PAS Bhg Gua Musang atau PAS di Pendalaman Sabah.
MAD BALING

pak din vs rosmah said...

Monday, August 17, 2009
Pembangkang jangan hanya berprasangka buruk terhadap SPRM - Muhyiddin

[...] Beliau berkata, pembangkang tidak perlu khuatir kerana sehingga kini, SPRM telah membuktikan yang ia berjaya mengambil tindakan saksama ke atas semua kes rasuah.

Malah, kata Timbalan Perdana Menteri, prosedur siasatan yang diguna pakai oleh SPRM tidak pernah berubah daripada organisasi itu dikenali Badan Pencegah Rasuah (BPR) hingga sekarang.

''Waktu lepas-lepas tiada masalah. Prosedur masih sama. Sesiapa pun dipanggil mereka memberikan kerjasama.

''Sepatutnya, pihak pembangkang tidak harus mengambil tindakan yang dilihat tidak bekerjasama. Selepas itu, membuat pelbagai andaian (seolah-olah) SPRM ini tidak bertindak cara saksama. Tidak boleh begitu, sebab dalam rekod SPRM, semua yang terlibat diambil tindakan yang sama," katanya.

Beliau bercakap pada sidang akhbar di Terminal 2, Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini selepas mengakhiri lawatan sehari ke Sabah hari ini.

CUPING MERAH said...

APASAL LA NURI NI TKNK TERHEMPAS...

Anonymous said...

sprm sudah jemu asyik siasat MP dan ADUN pakatan rakyat,setiausaha politek dan ahli-ahli komponen pakatan rakyat.
sprm nak siasat pulak semua PM,TPM,menteri,MP,ADUN,setiausaha politek,dan ahli umno yg dapat duit derma dari khairi.
tapi telah dihalang oleh Najib dan Muhyidin.
tu lah pesuruhjaya sprm tak nak lagi siasatan berkaitan rasuah dikalangan ahli politek.
mereka dah membunuh saksi utama Teoh.mereka telah tercalar.
mereka tercalar kerana najib tak benarkan sama sekali sprm siasat banglo toyol khir.nak siasat ong tee keat pun tak dapat sebab Muhyidin dah warning jangan bertekak depan media.nanti kalah kat permatang pasir..
tapi sprm nak siasat juga.sprm nak tunjukkan pada 1malaysia sprm tak pilih buru..tapi apakan daya.orang n0 1 dan 2 murka kalau siasat..

putera umno kk said...

tu la bala kepada pak din ni kerana munafik mengenai arak.dia pegi kota kinabalu nak meneguk arak yg hanya boleh diperolehi beberapa km dr masjid negeri kota kinabalu..shafie afdal nak belanja dia minum arak kat kk..sebab kat kedah shafie tak boleh belanja pak din minum.kat kedah dia jd ketua umno..kat permatang pasir
lagi tak boleh.nanti kalah teruk si rohaizat...

razak-sat said...

pak din ajak rosmah dan norhayati onn masa mesyuarat tu..tak tau la pulak apa mereka bertiga telah lakukan dalam pesawat nuri tu..
shafie dapat tender katering untuk jamuan makan dan minum arak dalam pernerbangan tu..tapi rtm dan tv3 tak berani nak dedahkan..mereka cuma dedahkan mengenai pendaratan cemas?!?!..
cemas!?!?..pelik bunyi tu,mcm ada saja yang kantoi..patutlah muka pak din sembab merah pucat dan tak bermaya..

HAMBA JAHIL said...

JOM KITA PAKAT KUTUK SI BABI CELAKA YANG KOMEN DI http://pemudabesut.blogspot.com/2009/08/ustaz-asri-dikebumikan.html

utusan malaysia said...

Perjumpaan antara Mentera Pertahanan Malaysia dan Menteri Luar Israel di suatu majlis di luar negara..

perbincangan di antara zahid hamidi dan ehud barak menjurus kepada pembelian pesawat peribadi untuk digunakan meninjau penempatan yahudi di Wilayah Pembangunan Iskandar oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Presiden Umno 1Malaysia.
zahid hamidi menyatakan kepada ehud barak bahawa Tan Sri Muhyidin Yassin hanya menggunakan pesawat NURI milik kementerian beliau.
pesawat tersebut telah uzur dan wajar ditukar kepada pesawat yang serba canggih atas kapisi Muhyidin sebagai orang no2 negara.
selain itu menurut zahid hamidi,ia juga digunakan untuk membantu kempen pilihanraya kecil di Permatang Pasir kelak.
menurut AFT,kedua-dua orang penting negara masing masing tersebut telah menandatangai MOU mengenai penbelian pesawat peribadi tersebut.dalam MOU tersebut juga,zahid hamidi bersetuju sebagai timbal balas penbelian pesawat itu memberi kerakyatan warganegara malaysia kepada penduduk Yahudi di johor.
dalam perjanjiaan tersebut juga,mereka akan diberikan Kad Pengenalan Bermutu Tinggi(MYKAD)dan boleh mendaftar sebagai pemilih untuk pilihanraya yang ke-13 kelak..bernama

Anonymous said...

SPRM tolong pi cek mat sembab guna duit rakyat naik nuri
untuk pergi merasmikan mesyuarat umno..
ini lagi salah satu penyelewengan umno.

Anonymous said...

mat sembab telah dikhianti oleh cuaca dan heli nuri...

kena muhasabah diri skit tu...PERINGATAN DARI ALLAH SWT...

nasib baik umur masih panjang...

Anonymous said...

Tuduhlah lagi Anwar pengkhianat mat Sembab..Tuduh..Tuduh..Tuhan nak balas kat orang yang memfitnah tu..Tapi Allah nak bagi masa untuk Sembab ni tobat dulu.

kemboja said...

Bangsat Muhyidin ni takda lagi bagus.... Sultan Johor pun susuh hati kalau dia ada....mana tak nya....banyak tanah2 kat Johor di jualnya pada orang asing....
Muhyidin ni dah langar 7 wasiat raja2 yg diwar2kan baru2 ini.

Nak kata DSAI pengkhianat konon...tapi...dia tu lebih dari pengkhianat malah bangsat negara.
(Itu baru satu peluru yg aku bagi....banyak lagi ni....)

Anonymous said...

saudara razak saad
silap tu
yang meningal bukan salleh sulong
org tu hidup lagi
yang meninggal tan sri yahya
bukan naik nuri
naik helicopter tercangih AGUSTA
apa la awak ni...jauhnya fakta anda tersasar

Anonymous said...

Mat Sembab ni nak cepat2 jadi PM.Kan tak sempat pulak,umur dia pun lagi tua dari murujib.Dia nak malukan Murujib..tu aktif semacam je sekarang ni dia nak cari pengaruh.