"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 01, 2009

DUN Kota Seputih: SPR Putus Tiada Kekosongan

Reactions: 
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memutuskan tidak wujud kekosongan kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Seputeh, Kedah dan tidak perlu diadakan pilihan raya kecil.

Oleh itu ia kekal milik Barisan Nasional (BN).

Ia diputuskan pada mesyuarat khas selama empat jam yang diadakan sejak 10 pagi tadi.

Pilihan raya kecil itu menjadi sebutan banyak pihak ekoran kemungkinan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Seputeh, Datuk Abu Hassan Sarif dari UMNO/BN – digugurkan daripada jawatannya kerana gagal hadir dua kali Sidang DUN tanpa kebenaran Speaker.

Oleh itu, SPR telah meminta pandangan penasihat undang-undangnya dan juga Jabatan Peguam Negara mengenai isu berkenaan.

TPU - dah agak dah... lepas ni PUNAHsihat Undang-Undang & juga Jabatan Peguam negara pun akan buat keputusan yang sama... tiada kekosongan Kerusi DUN Kota Seputih...

Selepas Perlembagaan Perak Dicabul, tiba giliran untuk Mencabul Perlembagaan Negeri Kedah Pula...

1Malaysia - Rakyat DiHULUkan, PenCABULan DiuTAMAKan...

51 comments:

Anonymous said...

apa nak heran..memang dah di jangka
cuba kalau seputih tu under pkr..
dan dan tu juga spr akan umumkan kekosongan kerusi...
apa apa pun
dam dam tum buncyi mercun...

kame said...

Undang-undang telah diliwat sepuas2nya oleh umNGOK n konco2nya..

Jay Sham Mraz said...

Bg Umngok tafsiran undang2 di dlm kepale hotak mrk adlh berbeza skali berbanding org ramai, psl mrk pikir peruntukan undang2 itu mak bapak mrk yg punyer sbb tu mrk leh langgar suke2 kpale atuk nenek diorg...

tok iskandar said...

semalam dalam berita,mail saberi beri alasan minyak dunia dah naik lebih USD80 setong tapi dalam astro awani tadi kata minyak dunia naik lebih USD70 setong.
takkan menteri hal ehwal pengguna tak tahu berapa harga minyak dunia.eloklah mail saberi ditukar ke portfolio lain kerana tidak cekap dan cuai.lain kali buat keja rumah dulu.
ada sumber dalam kem umno menyebut,najib ingin menguasai MCA dengan meletakkan bonekanya iaitu ahli parlimen bentong yang berasal dari Pahang tak lain dan tak bukan liow tiong lai.
beliau adalah seorang daripada naib presiden mca dan tujuan umno nak kuasai mca kerana umno kian lemah dan memerlukan bantuan rakan kongsi yang setia.
meletakkan liow selaku menteri kesihatan akan memudahkan kerja umno.
apakah pemimpin mca akan akur dengan segala percaturan yang dibuat one malaysian atau beramai-ramai meninggalkan mca dan menyertai pakatan rakyat.

Anonymous said...

Jangan kecam dan gasak teruk2 sgt. senang cerita, kalau benar jawatan itu sah di sisi Undang2 Tubuh Negeri Kedah okay la.
Tapi kalau TIDAK sah, gaji/elaun yg diperolehi sbg ADUN adalah TIDAK SAH yakni HARAM. Hasil yg haram pastu bagi makan-minum kat anak bini di rumah macam mana?!!

sendiri mau ingat lar..
lu pikir sendiri !

Terjah semacam said...

dah kapir bukan nya dia nk ingat halal atau haram, janji duet. macam ni la budaya umngok n ni la cara umngok memperbodohkan malaysia!

zali said...

kota seputeh...
berputeh mata la pemberontak
pr...terutama yang berkopiah
puteh...

melelehlah keputeh-putehan air dari
mulut mereka...

Anonymous said...

SPR memang bangsat pukimak, melanggar undang-undang. Bubar saja SPR dan pengerusinya.

Baik Malaysia jadi negara komunis, tak payah jadi negara demokrasi kerana undang-undang telah diliwat oleh mat monggolia haram jadah. Negara ni dah jadi macam Zimbabwe Afrika.

Anonymous said...

Zali skeleton, eloklah kau mcm ni, moga2 UMNgOk pun akan jadi rangka mcm kau satu hari nnt.

kemboja said...

SPR, Peguam Negara,PDRM, SPRM semua berkhidmat utk UMNO
Jadi,Sebut saja nama Melayu Umno semua rakyat dah terbayang....memang kuat menCABUL.

Perak diCABUL dgn ganas..
Kedah diCABUL secara berkhemah.

Rakyat menuggu masa saja untuk membalas penCABULAN mereka2 ini.

Anonymous said...

anon 6:48 dan semua
mari la kita sama sama doakan agar
hati zali jadi putih... seputih kain kapan untuk umno.....
hidup zali........

Anonymous said...

baru nak komen dah agak mesti zali penerima rasuah UBN komen juga. SIAL

Anonymous said...

ape nak diherankan SPR ke POLIS ke MAHKAMAH ke semua UBN yang kontrol. SIAL zali.

Anonymous said...

anon sept 1,2009 6:47PM

nape asyik2 maki mak cow,bila nak komen perkataan yg dikeluar dari mulut cow ...pukimak! ~takke? mak cow yg lahirkan cow dimaki hamun jua.. bertubat laa dibulan puasa ini banyakan ibadah/doa kebaikan untuk diri sendiri dan kedua orang tua engkau mak/ayah cow

Anonymous said...

Aku amat memahami akan kesedihan dan kehampaan kumpulan pakatan rakyat termasuk para peyokong,blogers,dan mereka yang simpati dengan perjuangan Pakatan rakyat,yang aman amat mengharapkan sangat PRK di Kota siputeh kedah..jika keputusan telah dibuat maka terima la hakikat walau pun ia amat pahit..

sabarla kawan2 dari pakatan..you all masih ada banyak masa dan banyak lagi PRK yang mungkin akan ada

aku melihat dari sudut tengah..keputusan SPR ini ada banyak hikmah tersembunyi,berfikirla secara matang maka kita akan nampak akan kemanisan itu.

rakan pakatan sedarkah kalian,

1. bahawa jika diadakan PRK berapa Juta lagi RM nak dihabiskan?tak kiralah apa pandangan mana2 pihak yang pasti banyak RM akan habis lagi..minyak naik nanti marah plak...aku pun marah gak..tapi tunggulah setiap perbuatan ada bahasan kan..

2.Agensi2 kerajaan pun nak rest juga...bagi diaorang rehat sikit tak salahkan...kalau tak ikut program nanti kena surat tunjuk sebab plak

3.apa kata kita henti bergaduh sekejap...anggaplah rezeki UMNO buat sementara waktu maka redalah walaupun sekejap cuma..2 tahun tak lama sangat..PRU 13 ada lagi kan

buat rakan2 pakatan pula you all sendiri dah tahu kebaikan dari keputusa SPR tu....tak banyak perlu di ulas memadai baca ulusan komen2 yang diberikan...ternyata persepsi rakyat akan mengatakan SPR dicucuk hidung macam lembu hehehe itu sudah memadai untuk memberi 1001 macam tiupan semangat kebencian pada UMNO...SPR pun satu hal...hm aku dah nampak walaupun keputusan SPR menyebelahi UMNO buat saat dan ketika ini,namun hakikatnya kesan jangka panjang memberi keburukan yang amat teruk pada UMNO percayalah...kesan sebaliknya akan belaku

inilah yang susah bagi kami untuk mempertahankan UMNO...yang betul jadi salah yang salah lagi lagi la salah...

kalau najib dan Muhyidin dah kehabisan idea..maka kami dibawah lagila keletihan untuk membela kamu...

matyie

AnaK BugiS said...

hahahaha..
rakyat tetap iutamakan.. ce..ce..ce..ce..

Anonymous said...

Zali munapik le ni nyamar jadi matyie ni.

AnaK BugiS said...

wahh hebat tol lah.. media2 bn mcm wat xlapor jew pasal kenaikan minyak ne.. hehehe.. lg 1 psl lembu kat s.alam.. hehehe.. amboi2..bijak.. bijak..

Anonymous said...

SPR lebih berkuasa dari Speaker.Tak heran dah,kat Perak dulu pun SPR menyebelahi umno bila speker dah buktikan 2 katak tu dah letak jawatan.

Anonymous said...

UMNO takut kalah lagi..Dia tak caya kat Sapie Apdal tokeh arak.

Anonymous said...

SPR langgar undang2 DUN kedah.Kalau adun pr yang tak hadir macamtu dah tentu dia kata kerusi tu dah kosong

Anonymous said...

SPR melanggar undang2 tubuh perlembagaan negeri kedah yang diluluskan Sutan Kedah sekaligus menghina institusi beraja negeri kedah yang dah berusia ratusan tahun.

Anonymous said...

SPR melanggar undang2 tubuh perlembagaan negeri kedah yang diluluskan Sutan Kedah sekaligus menghina institusi beraja negeri kedah yang dah berusia ratusan tahun.

Anonymous said...

Semasa PRK PPasir isu pengundi hantu ditimbulkan dan lapuran polis juga dibuat. SPR bertegas tiada pengundi hantu dan pengundian berjalan lancar. Kemenangan memihak kpd. PAS. Tiada bantahan. Tiada kutukan, penghinaan. Pujian utk SPR pun tiada.

Hari ini lain pula. SPR dikutuk, dihina, dimaki hamun dicerca, hanya disebabkan keputusan tentang tiada kekosongan diDUN Kota Seputih.

Dpd kedua-kedua kejadian, amat nyata dan jelas betapa rendahnya moral dan kematangan berfikir dikalangan ahli-ahli PR/PAS. Mereka sentiasa mahu semua perkara memihak kpdnya. Jika tidak, dunia ini akan terbalik dibuatnya. Mereka sewenang-wenangnya menuduh tentang pencabulan undang-undang, SPR, Polis, Mahkamah dan semua agensi kerajaan menjadi barua UMNO. Inilah hakikat dan kebenaran pada puak2 PR/PAS.

Sepertimana mereka pernah berkata rakyat tidak lagi bodoh utk menilai yg mana benar dan yg mana salah, begitu juga sebaliknya. Rakyat juga tidak bodoh utk menerima bulat-bulat apa yg dicaci dan dimaki hamun oleh sesetengah kaum PR/PAS. Mereka juga tahu menilai dgn matang tentang sesuatu perkara.

Adalah disarankan jika keputusan SPR tidak boleh diterima, bawalah perkara ini ke mahkamah untuk menuntut keadilan. Tetapi ingatlah, jika keputusan mahkamah tidak memihak kpd PR/PAS, terimalah dgn hati terbuka. Jangan tuduh itu dan ini....

Anonymous said...

alo bro,kita tak payah la nak maki org2 spr ni,lu maki tiga empat bakul pun diorang ni buat derk je,kelulusan SULTAN pun diorang tak heran apa lagi kita org biasa ni.kita dah tau spr ni ada remote control,kita harap mb kedah layan je kat mahkamah,tapi takut plak hakim cakap tak pa tak dak kosong,nanti kita kosongkan dalam PRU13 baru depa ni semua ada akai.jangan gaduh2 jangan maki, guna kan undi kita pada kotak yang betul.kemenangan akan tercapai pada orang yang sabar.a'kum, lu pikir lah sendiri bro.

Anonymous said...

dah terang2 melanggar undang2 tubuh negeri kedah so ape yang ko nak tegakkan benang yang basah lagi.
Semua tahu SPR dikontrol ape lagi yang ko cuba betulkan.

Cakap berjela jela tapi isi tak menyokong langsung. ko ingat SPR tu semua betul ka. sial aje.

Anonymous said...

kepada mamat yang cuba sokong SPR tu baca nak dengan teliti undang2 tubuh negeri kedah itu aje. kalau benda cam niepun boleh ditolak apetah lagi undang2 lain. SPR penipu. Ape yang ko cuba tegakkan lagi. ape punya turrr.

Anonymous said...

nak tanya lagi nie speaker dengan SPR yang berkuasa dalam sidang DUN. bodoh.

kemboja said...

Bila undang2 tubuh negeripun SPR langgar....tak tau nak kata apa lagi la.....Hancusssss Malaysia.

Takdak qualiti langsung...
Mana dia akta SPR sampai nak rujuk Peguam Negara?
Awat... akta SPR tak lengkap ka??

Aku tengok makin lama main teruk SPR ni.....serupa macam SPRM. Hilang kredibiliti ... hilang intigriti.

Kalau dah tak boleh jalankan tugas dgn jujur....letak jawatan aje le.....rakyat pun tak benci tengok muka tu.

perompak harta rakyat said...

Bulan posa ni aku nak kurangkan guna bahasa kasar dan kesat, takut terkurang amalan aku, tapi dalam bab ni aku merayu DSAI apabila dianugerahkan ALLAH jawatan PM Malaysia yang ke 7 pasca PRU13 nanti, (Dengan Izin ALLAH), mintak la sesangat sumbatkan Pengerusi SPR yang ada sekarang ni dalam ISA, ikat tangan, mata dan kaki dia, pastu arahkan 40 orang SB bagi penerajang kat kepala dia sampai dia muntah taik....

B_d_h punya Pengerusi SPR, Tak reti2 lagi, kalau BN lingkup pas PRU13 (Dengan Izin Allah) nanti kau ingat Pemimpin PR nak lepaskan kau macam tu je? tak amik apa-apa tindakan kat kau atas semua2 yang kau buat sementara BN masih berkuasa ni?

Anonymous said...

UMNO menghina institusi Raja. Undang2 tubuh kerajaan negeri Kedah adalah milik mutlak Sultan Kedah.

Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Umno menghina Sultan Kedah dan secara tak langsung menghina orang-orang Melayu dan Agama Islam.

Nyahkan Umno dari bumi Malaysia kerana tidak menjunjung kedaulatan Undang-undang (Rule Of Law). Negara ini dah jadi macam Kanggaro.

Umno Sial, Bawa Malapetaka kepada rakyat Malaysia.

kemboja said...

Umno-BN ni jenis takda telor....
Sbb tu kecut bila nak diadakan PRK.
Berbagai2 alasan di beri...

Tapi..apa nak buat....kalau diadakan sekali lagi PRK kang kena 8-0 pulak. Malu bosar jang..!!!
Sejak si Najis ni ambik alih....satu pong tak ponah monang kek semonanjong ni . Apo kejadohnya...malang bobonar kau tu weihhh. Mungkin puako kau tu tak menjadi...

Anonymous said...

xpe la..kita redha jer...
kang malu besar UMNgOk kalau ade PRK lagi.....xpe2.....
tuan speaker dah lepas dah tanggungjawab die...so dia dah x bersubahat dah la...yg lain tu, pandai2 dieorng la...

Anonymous said...

aku pun turut kecewa dengan SPR...buka pekarka SPR tapi pengerusi dan penasihat SPR...kecewa kerana kegagalan menegakkan kebenaran yang nyata...kesudahanya UMNO juga jadi mangsa belasahan..

Tapi yang jelas dan nyata silap speaker Kedah juga yang badigol...yang dia dok pi pandai-pandai rujuk kat SPR buat apa!!!!speaker kedah pun sengal tahap cicak juga..sepatutnya beliau istihar saja kerusi kota seputeh kosong kerana itu adalah kuasanya...yang dia duk pi gatal tulis surat kat SPR tu nape????

hm...tuan speaker you ne banyak belajar lagi...elok juga belajar dengan speaker perak V sivakumar....

yang silap speaker kedah bukanya SPR....

Speaker kedah takut nak umum kekosongan kerusi!!!!kenapa takut sedangkan you betul!!!itu yang aku tak faham....

Anonymous said...

aku pun turut kecewa dengan SPR...buka pekarka SPR tapi pengerusi dan penasihat SPR...kecewa kerana kegagalan menegakkan kebenaran yang nyata...kesudahanya UMNO juga jadi mangsa belasahan..

Tapi yang jelas dan nyata silap speaker Kedah juga yang badigol...yang dia dok pi pandai-pandai rujuk kat SPR buat apa!!!!speaker kedah pun sengal tahap cicak juga..sepatutnya beliau istihar saja kerusi kota seputeh kosong kerana itu adalah kuasanya...yang dia duk pi gatal tulis surat kat SPR tu nape????

hm...tuan speaker you ne banyak belajar lagi...elok juga belajar dengan speaker perak V sivakumar....

yang silap speaker kedah bukanya SPR....

Speaker kedah takut nak umum kekosongan kerusi!!!!kenapa takut sedangkan you betul!!!itu yang aku tak faham....

Anonymous said...

spr p ambik srp la

Anonymous said...

hang nak tau x zali...pasaipa depa takut nk lawan.......pasai depa x telor,,dah masuk dok dalam.....x kan nk kena sbijik lagi kot..jadi 8...takut ....kalah la
bacui!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

macam ngan ang la zali ..bacui!!!!

Anonymous said...

mr anwar to be pm? jgn mimpilah! alamtlah.. rakyat malaysia bukan saje berleluasa mengadakan hubungan sejenis di luar tabie jubur menjubur lubang jubur tapi pada masa tu, akan dihalalkan kawin sejenis sebab mr anwar tu sahabat us/yahudi di usa dah 5 negeri menghalalkan kawin sejenis man2man

kemboja said...

Yg aku nampak zaman ni di bawah pemerintahan UMNO...makin banyak maksiat....rogol, bunuh, rompak, rasuah....ehhhhhh macam2 lagi lah. teruk betoi la.

Tapi apa nak kata kan....kalau pemimpin2 UMNO yg kurang ajar itu sendiri yg buat dan jadi kepalanya.
Macam pepatah melayu kata "bapak borek, anak rintik"

Hancur la Melayu UMno kali ni....

perompak harta rakyat said...

mr anwar to be pm? jgn mimpilah! alamtlah.. rakyat malaysia bukan saje berleluasa mengadakan hubungan sejenis di luar tabie jubur menjubur lubang jubur tapi pada masa tu, akan dihalalkan kawin sejenis sebab mr anwar tu sahabat us/yahudi di usa dah 5 negeri menghalalkan kawin sejenis man2man
-----------------------------------

Aku tak tau mana punya orang bodoh Pencacai Yahudi BNatang Laknatullah Perompak Khazanah Kekayaan Negara yang bagi komen sebelum sahur ni....

Oi katak bawah tempurung.....

dewa yang kau sembah 5 kali sehari semalam Mahafiraun Al-Makmak Kerala ni sendiri dah ngaku dalam U-Tube bahawa 'Anwar Tak Buat APA-APA' . Dewa kesayangan kau ni sendiri ngaku yang sebenarnya dia fitnah Anwar, jadi isu Anwar seorang Peliwat tidak timbul.

Dan si Saipool budak keciciran Pelajaran yang bersumpah Lahanat yang ngaku telah diliwat Anwar juga apabila diperiksa oleh Dr Pakar Swasta dan jugak Dr hospital Kerajaan mendapati lubang bontot budak sundal ni masih suci, takda tusukan bendasing dalam duburnya....

Lain kali nak wat sumpah lahanat kita mintak Seluruh jamaah Mesjid baca air yasin suruh dia minum, kita ramai2 pakat doa kalau dia cakap benar dia pas minum air yasin ni dia idup, tapi kalau bohong pas minum air yasin tu dia terus mati.... Kita tengok dia berani buat sumpah palsu lagi tak pas ni bila nyawa dia jadi taruhan.....

Lain banyakkan membaca jangan banyak tido disiang hari macam Dolah..... Nanti kaum kerabat kau pecat suruh kau berenti keja ganti orang lain yang tak tido waktu kerja....

Anonymous said...

Rakyat sedang melihat dan menilaikan Barisan Nasional. Kami bukan buta hati dan tidak tahu apa yang berlaku. Parti pemerintah di Jepun kalah mengejut kepada pembangkang.Adakah masih tidak percaya dengan kuasa rakyat?

Anonymous said...

Aku hairan dengan petikan ini,

"Oleh itu, SPR telah meminta pandangan penasihat undang-undangnya dan juga Jabatan Peguam Negara mengenai isu berkenaan."

Najis Razak said...

Kesimpulannya mudah saja.. BN takde telor.. mmg konpom akan kalah kalau diadakan PRK kat situ. Demi nak jaga maruah (yang mmg terbukti takde maruah pun..), maka seboleh2nya BN akan guna semua jentera yang ada utk menghalang dari berlakunya PRK kat situ.

matyie said...

mr anwar to be pm? jgn mimpilah! alamtlah.. rakyat malaysia bukan saje berleluasa mengadakan hubungan sejenis di luar tabie jubur menjubur lubang jubur tapi pada masa tu, akan dihalalkan kawin sejenis sebab mr anwar tu sahabat us/yahudi di usa dah 5 negeri menghalalkan kawin sejenis man2man
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

orang yang kata mcm ni kat anwar adalah manusia yang paling tidak meyayangi diri sendiri...sedarlah tuan bahawa sempatkah dan berpeluang kah tuan memohon maaf pada saudara Anwar?tak kira la tuan parti mana sekalipun kalau kutukan sesama manusia hanya kemaafan daripada manusia yang kena kutuk itu sahaja akan selesaikan dosa kita dengan dia..

bergaduh-gaduh juga janji jangan sampai tak meyayangi diri kita sendiri!!!

Biarla Anwar dengan Visinya dan Najib Dengan Visinya...biar kita ada pilihan...yang baik kita ambik yang tak baik kita buang PRU13..apa yang susah sangat!!!

Lagi satu aku tak suka la hang pa duk kutuk2 duk maki2 AHLI UMNO...JANGANLA DUK MAKI HAMUN ahli umno..HANG PA TAHU KE KEBANYAKAN AHLI UMNO HANYA SEKADAR AHLI UMNO ATAS KERTAS SAHAJA NAMUN UNDI PANGKAH PAKATAN JUGA!!!!KALAU TAK PERCAYA MASAKAN PRU12 PAKATAN MENANG 5 NEGERI....PRK PERMATANG PASIR ADALAH CONTOH TERBARU DIMANA AHLI UMNO PANGKAH PAS!!!!

JANGAN DOK GATAL MULUT GATAL TANGAN SANGAT DUK KUTUK DORANG...YANG HANGPA NAK MARAH MARAH PEGUNDI UMNO BUKANYA AHLI UMNO!!!!BENDA NI DUA PERKATAAN YANG BERBEZA!!!

speaker kedah....you reda je lah...itu kesilapan YOU...yang dok pi sent later kat SPR apasai apa!!!takut namun UMUM kekosongan ek???

pe2 you baca kat blog penarik beca lah...

Songkok Tinggi said...

ini satu modal "Gedung Kartun" ni...

Anonymous said...

Mat JJ raba bontot pelayan hotel, kenapa mamat di atas tak nak kecoh pula?

Sama je, dalam umno semua kaki betina dan yang terakhir tu calon kamu tu Rohaizat, mat playboy umno.apa kata?

Anonymous said...

barang naik wa boleh control lagi...

tp minyak naik kalo?........

mana janjix mu KERAJAAN?

RM 1.75 = RM 1.80 1L

Dah la x berkualiti...

bubuh kt keta proton boleh la...

dah la interest keta import naik? insurans pun naik?gula pun naik?
bonus xbagi lg..

bekira no hampa?..awat la aku keja KERAJAAN?

MeriamBuluh said...

SPR = SURUHANJAYA PENCABULAN RAKYAT

Anonymous said...

TPU nama pendek Topeng Perak Unmasked...korang tak tahu ke agen Yahudi ni nama ringkasannya bermaksud TiPU!!!So, korang ni dah terang2 kena TiPU!

Anonymous said...

salam..
camna nk mula ek...
hmmmm...
stuju x klau aku kata....
yang zalin and the gang ni ala2 bani israil....yg klau bley depa nak pemimpin dr kalangan mereka gak....trang2 mereka tolak nabi muhammad yang bawak kebenaran...
sebab pa???
sebab depa ni sombong....depa taw nabi muhammad tuh betul,tapi keangkuhan depa tu merobek kepercayaan mereka...aku bukan nak kata umno tu bani israel...tapi menyerupai sikap bani israel dengan terang2 menolak kebenaran yg dbawak oleh pas...
renung2kan dan slamat berubah