"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 01, 2009

Peta Lokasi Berhubung Kuil Seksyen 19

Reactions: 
Memandangkan persoalan kuil Seksyen 19 yang ingin dipindahkan telah menjadi isu Nasional, saya sertakan di sini peta-peta yang menunjukkan kedudukan lokasi-lokasi yang relevan berhubung persoalan ini. Oleh yang demikian, tuan-tuan boleh menilai sendiri samada tapak cadangan di Seksyen 23 adalah wajar atau sebaliknya.

[PETA 1 - Seksyen 19,20,22 dan 23]
Peta pertama menunjukkan kedudukan Seksyen 19, 20, 22 dan 23 serta kedudukan kuil di Seksyen 19, tapak cadangankan asal oleh BN di Seksyen 22 dan tapak yang dicadangkan di Seksyen 23. Harap diberi perhatian bahawa Seksyen 22 merupakan kawasan Industri berat (berwarna gelap) tanpa adanya rumah berhampiran sepertimana peta yang kedua. Dakwaan Seksyen 22 adalah kawasan majoriti masyarakat India adalah dakwaan palsu.

[PETA 2 - Seksyen 22]
Peta ketiga menunjukkan ‘close-up’ Seksyen 19 dan bagaimana Kuil berkenaan dikelilingi rumah. Jarak di antara rumah terdekat dan Kuil adalah lebih kurang 20 kaki iaitu selebar jalan.

[PETA 3 - Seksyen 19]
Peta keempat adalah ‘close-up’ lokasi di Seksyen 23. Harap diberi perhatian bahawa kedudukan yang dicadangkan adalah dipinggir kawasan Industri Seksyen 23. Jarak rumah terdekat ke Kuil adalah 200 meter atau 600 kaki iaitu 30 kali lebih jauh dari di Seksyen 19. Begitu juga dengan jarak dari tapak cadangan kuil ke surau. Di antara rumah dan kuil terdapat dewan orang ramai dan taman permainan kanak-kanak. Di antara Surau dan kuil adalah rumah pencawang TNB dan taman permainan kanak-kanak yang sama.

[PETA 4 - Seksyen 23]
Mungkin bagi orang-orang tertentu tiada bezanya di antara Seksyen 19 dan 23. Kedua-duanya kawasan majoriti ummat Islam. Namun harap maklum, Kuil Seksyen 19 dipindahkan BUKAN kerana Seksyen 19 merupakan kawasan majoriti ummat Islam. Ia dipindahkan kerana Kuil tersebut berada di depan rumah orang (20 kaki). Kawasan itu juga tidak mempunyai tempat parkir kereta dan ini menyebabkan kesesakan berlaku apabila pihak Kuil mengadakan upacara mereka.

Terdapat juga segelintir golongan yang bagaikan tidak sanggup ‘melihat’ kuil dan tok kong. Walau jauh macam mana sekalipun, sekiranya mereka buka jendela rumah dan dapat melihat ‘bumbung kuil atau tok kong’, mereka menjadi bagaikan dirasuk. Adakah wajar sikap ‘ekstrimis’ yang seperti ini disebuah negara yang diwarnai dengan kepelbagaian kaum dan agama?

Sumber - Khalid Samad

120 comments:

AnaK BugiS said...

aku dok shah alam.. town house.. kanan cina selang tu india.. tp aku woker jer. yg tak wokeh tu.. puak racist melayu yg terlebih dari melayu..kalo org islam xde camtuh.. tu puak yg terbelenggu dgn dokyah pihak keris ler tuh..dorang ni selagi tak nampak melayu gadoh dgn india, cina selagi tuh arr dorang main jarum..

sasha2020 said...

Ini bukan masalah perkauman. Orang Islam bukan menghalang pembinaan kuil. Tapi, biarlah ditempat yg sesuai dan saiz yg berpatutan..

Satu lagi, kenapa penduduk tidak diajak berbincang tentang pembinaan Kuil di situ.

Apakah rasionalnya mendirikan sebuah kuil yg besar dikawasan majoriti Islam 85% dan berhampiran dgn surau?? Kenapa kita nak menimbulkan masalah dikemudian hari. Dah tak ada tanah lagi ke di shah Alam tu yg sesuai untuk dibina kuil? dan kenapa nak buat kuil besar macam tu???

Topeng Perak® Unmasked said...

sasha2020 - kau ni bodoh ke hape? dekat atas tu dh detail dah bagi peta kuil, kawasan perumahan dsb...

kau ni reti baca ke tak reti baca..?

bila nak cerdik ni..?

Anonymous said...

PAS aku lihat macam dah termakan budi. Sekarang terpaksa ikut telunjuk si Xavier tu.

sasha2020 said...

Topeng Perak, !!! sedapnya bahasa.

Itu peta bila? kamu pernah ke pergi kekawsan tu? kalau tak tahu eloklah diam aje.

Kalau buat komen macam tu, just menunjukkan kebodohan kamu aje. Sorry

Topeng Perak® Unmasked said...

Sasha2020 ngan Anon kat atas ni org yg same ke? komen macam bangang je... kau reti bace ke tak reti..?

Topeng Perak® Unmasked said...

Sasha2020 rumah aku dekat Subang Jaya, rumah anak beranak aku dekat Area Shah Akam aje ada dekat 10 family... ko call aku anytime aku bawak ko ronda dekat kawsan tu.

amacam..?

kemboja said...

Woiiiii Melayu Umno yg kurang ajar..!!!

Dekat kawasan tempat rumah aku ada kuil hindu.....ada tokong cina....dan ada perkuburan cina....dan yg bina dan yg merancang bandar ni majoriti di pelopori oleh oleh juak2 umno.
Kami tak bising pun....?
Kami semua hidup aman aje...???
Majoriti Melayu....tapi...tak kurang ajar macam Melayu Umno tu.??

Itulah dasar melayu Umno...dasar ygn kurang ajar...nama aje nak bermasyarakat....1 Malaysia kunun...tapi...langsung tak boleh tolak ansur. Kau orang duduk dalam hutang je la lagi bagus.

Kalau hampa boleh buat surau untuk sembahyang....apa....kaun India yg beragama Hindu tak boleh nak buat kuil depa juga ka kat situ. Awat....kat tempat hampa tu 100% melayu ka???? Mungkin yg ada Melayu Umno yg kurang ajar aje kot kat situ??

200m tu kira jauh la bongok....!!!

Hampa sakit hati sangat tu bukan apa....sebenarnya hampa dengki kat rakyat India yg beragama hindu. Hampa juga busuk hati sbb terlalu fanatik dengan kemelayuan hampa tu. Masuk lagi Umno...itulah jadi nya....

Toleransi kunun....Ptuihhhhhh

Anonymous said...

Umno bina masjid dalam kawasan orang Cina ,dia orang buat tak peduli je. Dei Shasha2020, aku kerja kat Menara Faber, Taman Desa, kesian aku tengok kejiran cina. Seberang jalan 20 kaki je masjid.

Kenape Cina tak bising pun. Melayu macam kau ni memang hipokrit. bertolak ansurlah sama, bangsa lain boleh terima masjid, takkan kuil hindu pun melayu nak kecoh macam bapak dia punya harta.

Bejalar bertolerasi, di malaysia ni bukan kau sorang nak hidup. Orang dari bangsa lain nak hidup juga.

mOOn said...

senyap ko Sasha2020. lain kali pikir ckit.. jngn sebab dieorng Hindu, kite nak abai jer... lain kali, berkawan dngn semua orng..jngn nak berkawan dngn golongan Melayu jer..

Anonymous said...

anakbugis sudah makang ..makang apa,makang ikang.. hehehe anakbugis ni memang sentiasa kehadapan nak ke bulanpun terlepas sebab bukan ke bulan ke bulang...

Anonymous said...

Kenapa tak tunjuk Pelan Bangunan Kuil tu sekali?, baru terangkat buntut orang Melayu Selangor.. Orang Melayu makin parah, selagi ada manusia menyokong peliwat tegar.

Anonymous said...

hmmhmm beria-ia.. sangat mamat khalid nak bantu bina kuil hindu apa kate,mamat samad wakafkan saje tanah milik kelurga untuk bina kuil hindu ..yang termoden & tergah di malaysia

kemboja said...

Jenis BiNatang memang cam tu...
Dia cuma nak bergaul dgn kaum dia aje...bila kaum lain datang dekat..mula la....hati tu tak senang...mata dok "kerling" aje...tak senang hati..kalau boleh nak "hambat" halau jauh2 aje.

Kalau jenis cam ni nak bermasyarakat....tak payah la.
buat letih mulut aje melaung 1-Malaysia....tapi...taaaaarak makna.

Anonymous said...

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

kemboja said...

Aku cadangkan puak2 Melayu Umno yg kurang ajar ni pi dok jauh2 dalam Hutan la...kawan dengan monyet ka...ungka ka atau rimau ka...baru sepadan BiNatang....tak layak do kat seksyen 23 ni. Satu dunia kutuk hampa tau....

MCA MIC GERAKAN said...

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno
pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno


pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno dan kerisnya

zali said...

berpuluh peta pun yang korang bawak
dan tunjuk...tak ada maknanya...

masalah masih juga tak selesai.

apa di buat agaknya khalid gagap
bulan puasa ni agaknya?

makan meggi ke apa ke?

Anonymous said...

Bebarapa kali aku dah pergi Surau Sek23 dengar kuliah maghrib sementara tunggu anak tusiyen. Tak sampai 10 orang jemaah yang ada. Kata majoriti 90% Melayu Islam.Bila hal macam ini sikit mula sibuk, tapi kaki tak pernah jejak ke surau

Anonymous said...

Betul tu amno mana suka dgr kuliah nanti panas telinga dengar Al quran dan Hadis .. tapi pasal kecoh tu dialah no 1 hebat ..
Itulah melayu amno ..lebih teruk drp syaitan..
Ingat syaitan lari .dengan bacaan AlQuran dan kuliah .melayu amno pun lari sama..

Bila la melayu amno nak sedar.
1Malaysia konon..
kalau dah fahaman nasionalis mana nak campur dgn bangsa lain sama le dgn bangsa yahudi

KhaL said...

contoh terdekat melayu UMNO si zali ni..bulan posa orang posa dia tanya khalid makan maggie..apa punya bangang melayu UMNO ni...semakin terserlah kebebalan dan kobodohan sombong yang terlampau dari zali..nti jatuh BN mcm LDP jepun baru hang tau zali weyy..bodo la hangg!!!

p/s zali..hang ni akai tak jenuh ka?

Asal said...

Umno tersangat fobia kerana majoriti orang-orang Cina dan India sekarang dapat menerima PAS sebab itulah mereka buat-buat marah tentang kuil itu, sewaktu India dan Cina menyokong Umno dahulu bina kuil depan atau sebelah rumah orang Melayu Umno buat tak tau ja ...

zali said...

khal kuk...

kalau tak makan meggi apa di buat
si khalid gagap?

kerja tak jalan lagi nih...
tak kan makan gaji buta je ke...

Anonymous said...

Salam utk sedara seagama dan sebangsa ku...

Kenapa kita harus bergaduh dan maki hamun sesama seagama hanya kerana mempertahankan kuil...Banyak lagi perkara yg harus diberi keutamaan dalam kita memperjuangkan agama dan tanahair...Jgn fikir utk 1 atau 10 tahun...itu utk kita...fikirkanlah utk 30tahun yang akan dtg...Itu baru persediaan yg kita sediakan utk anak dan generasi kita...Mungkin hari ini kita rasa kita sudah ada segalanya dan mula menjadi terlalu pandai sehingga kita menyalahkan generasi terdahulu atas segala tindak tanduk mereka...akan tiba pula nanti generasi akan dtg yg akan memaki hamun kita atas segala tindak tanduk kita hari ini kerana mereka pula akan merasa yg mereka lebih pandai dan makan memperkatakan segala kebodohan kita pada hari ini...Dimanakah mereka pada waktu itu...Jgn salahkan UMNO,Pas atau PKR dalam isu ini...bersatulah utk masa depan generasi kita....Bukan utk kita tapi utk generasi kita...Berfikirlah dan bertindaklah dalam kerangka kita sebagai manusia yg berilmu....

Azahar

AnaK BugiS said...

alahai.. sedara.. melayu xgado.. yg bikin gadoh adalah org umno jer..golongan minoriti yg semakin terpencil..aku xnampak pn generasi melayu yang kuat, bijak, bersemangat dan terdaya saing sekiranya terus mengikut idologi umno.. dlm masa 10 thn ke 20 thn.. politik berubah sedara bukan statik jer. org melayu boleh bersatu dibawah parti2 lain. tak semestinya umno.. jadi utk menjadi umat melayu yang lebih baik kita kena berubah dari dogma kemelayuaan yang sempit. sebab pemimpin melayu yang kuat dan baik akan lahir tp yg pasti bukan dari parti umno yang tak memahami inspirasi rakyat.. percayalah..penyatuan melayu akan berlaku, kerana perlaku penolakan pd umno, ni proses yang berulang dalam sejarah tamadum manusia... pepecahan dan penyatuan..

Anonymous said...

anak bugis mari jalang2 ..makang2 pisang bakar

Anonymous said...

najib menyeru kepada rakyat malaysia rujuk Surah Al Maidah Ayat 8: "Wahai orang yang beriman,hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang yang menegakkan keadilan kerana Allah lagi menerangkan kebenaran dan jangan sesekali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu tidak berlaku adil"

'Hendaklah kamu berlaku adil kepada sesiapa juga kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah,sesungguhnya Allah maha mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu ketahui'

semoga kepimpinan najib diredhai,dan disempornakan dengan segala kebaikan Allah S.W.T ~semoga Allah memberi hidayah najib ke jalan kebenaran,jalan yang lurus & jalan semulia-mulia manusia di bumi malaysia ~Ya Allah engkau saja lah tempat kami bermohon Yang Maha Mengetahui Yang Maha Mengsihani Dan Yang Maha Penyayang. Aminnn... Ya Rabil Alaminnn

kemboja said...

Melayu Umno ni marah sangat bukan adalah kerana antaranya:
1) Dah ramai org melayu yg dah tak suka pada puak2 dan pemimpin Umno sekarang ni.
2) Sokongan bukan melayu pada Melayu Umno tersangat merosot .
3) PRK bila dibuat semuanya kalah aje....itu yg membengangkan.
4) Buat pembangunan...rakyat terima...tapi masih sokong PR
5) Bagi peruntukan...rakyat sapu..tapi...pangkah PR.

kemboja said...

Abdullah bin Ubai dikatakan memeluk islam. Dihadapan umat islam lagaknya seperti orang islam tapi.....kenapakan nabi Muhammad kata dia ni Munafik...?????

Anonymous said...

Sirah yang cuba dibawa oleh kemboja sangat menarik untuk direnung dan diambil iktibar oleh kita semua,,,

Kpd Topeng Perak,,
Terima kasih kerana bantuan baru-baru nie...
----------------AV-------------------

nasir kampar said...

teruskan ! teruskan !

hentam agama dan bangsa sendiri.

topeng perak dah jadi syaitan yang menghasut org lain menghentam agama sendiri.

islam bebas nak buat masjid dimana-mana. islam agama rasmi negara ini. melayu pemilik negara ini.

kepada pembaca,jgn termakan hasutan syaitan pemilik blog ini. dia dapat upah untuk menghancurkan agama sendiri. pembaca dapat dosa saja kerana termakan hasutan syaitan.

topeng perak sendiri sembahyang dan posa entah cukup atau tidak.

dasar sial tak kenang budi. kerja menipu org saja. kutip derma sana sini kononnya atas nama perjuangan,tapi pergi beli ganja.

blog dia ni,baca sbg hiburan boleh lah. nak buat panduan sorry. sesat habis semua org.

agaknya bila pas perintah negara ini kelak, islam,buddha,hindu,kristian semua dah jadi agama rasmi malaysia.

jln2 kearah itu sudah pun nampak sekarang. sama lah seperti topeng perak,asal dapat duit saja,tak kira apa, semua dia tulis. dasar anak setan. inilah ciri2 perangai anak haram.

Anonymous said...

khalid samad@khalid gereja,telah menyamakan Allah dia dan Allah kristian,kerana membenarkan perkataan Allah digunakan oleh kristian.samalah dgn fauzi perisik rakyat.dia penyokong khalid samad. maknanya dia juga menyamakan Allah yang dia sembah dengan Allah kristian.Teruskan berkarya wahai fauzi dgn amalan kristian mu....

Anonymous said...

Kenapa tak tunjuk Pelan Bangunan Kuil tu sekali?, baru terangkat buntut orang Melayu Selangor.. Orang Melayu makin parah, selagi ada manusia menyokong peliwat tegar.

September 1, 2009 11:20 PM

SAYA SOKONG PENDAPAT ANDA. Sila jawab perisik rakyat. Kau pergi jahanam kat kelantan.jgn nak menyibuk di selangor.

Anonymous said...

topeng perak mengaku tinggal di subang jaya. padahal diri menumpang di pejabat pas,jln raja laut. nak tipu org buta boleh lah. dulu janji nak bayar sewa RM 100/bulan. tapi dah berbulan2 habuk pun tarak

Anonymous said...

fauzi, semalam berapa botol kau mabuk bersama kickdefella ? hari ni dah tibai ganja atau belum.

satu lagi pesanan ku

HUTANG WAJIB DIBAYAR

Anonymous said...

orang mcm fauzi ni,kalau jumpa belasah ja sampai mampus

Anonymous said...

fauzi ni anak haram yang dilahirkan di hotel kow loon tahun 70an

kemboja said...

Untuk Melayu UMno yg kurang ajar...dengar sini..!!!

Islam itu bukan untuk bangsa melayu...Islam utk semua bangsa. Kalau islam itu utk satu bangsa...orang melayu dah tentu bukan islam sbb islam itu diturunkan pada kaum arab bani Hasyim aje.....

Islam menghormati agama lain. Mereka respek agama selain dpd agama Islam bukan bermakna orang2 islam kena yakini dan mengamali agama mereka. Bukan macamana Melayu Umno...fanatik buta tak ketahuan.

Negara kita ada undeng2 dan undeng2 Malaysia telah menetapkan agama rasmi negara adalah agama islam. Jadi, apa yg Melayu Umno takut sangt ni. Ya....mereka takut kerana mereka bersalah sbb undang2 yg adapun Melayu Umno ni langgar. Mereka buat undeng2...mereka sendir langar undeng2.

Di Indonesia telah meluas menggunakan perkataan Allah dlm kitab kristian mereka. Di Malaysia, Melayu Umno yg kurang ajar ni membangkang membabi-buta. Lain kali belajar lah tinggi2 sikit....belajar lah bergaul dgn orang bukan islam. Jangan dok terperok dalam kelompok sendiri aje....Macam Melayu Umno kat seksyen 23 tu. Bila bangsa lain datang dekat sikit...mula lah...tak senang hati...busuk hati terus. Cam tu macamana islam nak berkembang. Tengok muka Melayu Umno sendiripun orang bukan islam dah meluat.....kurang ajAR KATAKAN.

Anonymous said...

pemimpin umno tak mungkin dapat melaksanakan islam di malaysia kerana pemimpin umno sendiri tidak mampu melaksanakan perintah Allah..
tengok saja la isteri-isteri mereka,berpakaian macam orang yahudi,tidak menutup aurat..
mereka inilah sebenarnya munafik dan hipokrit..
mengaku islam tapi tidak melambangkan islam..

Anonymous said...

kemboja engkau ada dua pilihan pulang ke cambodia negara asal cow supaya cow mudah mengerja ibadah hindu cow tu ..atau aku halau cow melarat ke indon jadi galendangan supaya mude nak sebut Allah mengikut mahzab agama kristian disana hehehe

Anonymous said...

orang munafik tempatnya neraka di akhkirat kelak..

Anonymous said...

anon 8;01am

Islam umno islam plastik..
negara ini akan mendapat bala dari Allah jika pemimpin munafik diangkat jadi pemerintah seperti pemimpin Umnongok..

melayu selalu mudah lupa said...

pemimpin umno sendiri yang mengatakan jika undang-undang islam dilaksanakan,negara akan mundur..

melayu selalu mudah lupa said...

kenapakah arwah dato onn dilabel pengkianat bangsanya sendiri?
kerana arwah telah membuka keahlian umno kepada bangsa cina dan india..

melayu selalu mudah lupa said...

kenapakah arwah dato onn dilabel pengkianat bangsanya sendiri?
kerana arwah telah membuka keahlian umno kepada bangsa cina dan india..

melayu selalu mudah lupa said...

kenapakah arwah dato onn dilabel pengkianat bangsanya sendiri?
kerana arwah telah membuka keahlian umno kepada bangsa cina dan india..

Anonymous said...

saya taknak kluar kata2 kesat atau biadab kerana arwah mak/ayah aku dah ajar sejak kecil sopansantun tingkahlaku & selalu berhemah tuturkata selagi hidup didunia ini walau apapun keadaan disekeliling

alhamdulillah.. dalam bulan poasa ni aku doakan kedua2nya ditempat dari golongan yang beriman dan limpah kurnia rahmat serta diluaskan lubang kubur mereka oleh Allah SWT

..tapi aku benganglah dengan Menteri KDN nape nak jumpa dulu dengan orang2 yang bawa kepala lembu tu,sepatutnya secara jujur polis siasat dulu mereka ni.. apa sebab demo bawa kepala lembu ~nak buat sup kepala lembu ke? atau (?) ~sebab dah tak menyelerakan sup ekor.. ???

saya sebulan telah jadi rutin keharusan makan sup ekor lembu berkuahkan tongkat ali.. nak maintain power!

Anonymous said...

anoni 11:22,

Hebat betul orang Melayu umno mahu tunjuk taring sekarang apabila kerajaan sudah terlepas dari tangan.

Semasa memerintah dulu hangpa yang buat kuil hindu dalam kawasan orang Melayu.

Dasar mulut babi, busuk macam bangkai.

Anonymous said...

ulama Umno tidak berani berfatwa mengenai aurat pemimpin mereka

Anonymous said...

zali..
kenapa dari sejak merdeka ulama dan majlis fatwa kebangsaan tidak memberi penjelasan mengenai aurat,judi dan arak di malaysia..

arce said...

salam dan salam ramadhan kepada semua orang2 yang beriman, jauhilah fitnah cerca mencerca kata mengata. kembali lah kita kepada al-quran dan sunnah. semoga ramadhan kita kali ini akan lebih baik dari yang terdahulu dan semoga kita menjadi mukmin sejati.ingatlah..orang islam belum tentu lagi beriman dan orang yang beriman dah tentu islam..fikir2 kanlah.

Anonymous said...

anon 8:01am

ahli umno sangat taksub kepada pemimpin mereka.kebenaran islam dengan segala jentera kerajaan digunakan untuk disembunyikan.ayat-ayat alquran mengenai aurat mereka sembunyikan kerana takut pelabur tidak datang ke malaysia.

daaksaytunk said...

kuil pun mau bising ka? duduk semeja, bawa bincang sattlelaa... apa susah?

Anonymous said...

lihatlah bagaimana jahilnya pemimpin-pemimpin umno..
jelas lagi terang mereka tidak mampu mengajak ahli keluarga mereka mentaati perintah Allah dan menjahui larangan Allah..
adakah pemimpin-pemimpin umno ini layak memimpim rakyat 1malaysia ke jalan yang di redhai Allah..
sedarlah wahai rakyat malaysia,bangkitlah menegakkan agama Islam..

Anonymous said...

bengap umno ni,peti tu sudah membuktikan kebenaran..rumah jauh dari kuil yang hendak dibina,..

UMNgOk Barua MCA dan GERAKAN said...

UMNgOk BoNgok BaNgsat Negara Malaysia

Anonymous said...

apa lah umno ni,pilih pemimpin yang perwatakannya sama dengan yahudi..

Anonymous said...

marilah kita berdoa di bulan ramadhan ini semoga Allah menghancurkan pemimpin dan ketua puak yang menghina,memperlekeh dan enggan menunaikan perintah Allah..

Anonymous said...

Ai perisik,

sejak bile pertahankan kuil ni??dah kene penyakit khalid samat ke??

kata Islam je lebih..

Anonymous said...

marilah kita berdoa di bulan ramadhan ini semoga Allah menghancurkan pemimpin dan ketua puak yang menghina,memperlekeh dan enggan menunaikan perintah Allah..

Anonymous said...

marilah kita berdoa di bulan ramadhan ini semoga Allah menghancurkan pemimpin dan ketua puak yang menghina,memperlekeh dan enggan menunaikan perintah Allah..

matyie said...

Nak bina kuil binalah asal kan ikut susun atur yang betul, rasanya tak de masalah pun kalau dekat2 lagi bagus rasanya...cube umat islam terutamanya penduduk seksyen 23 mengimarahkan surau atau masjid dekat kawasan kuil yang nak dibina tu..tiap2 malam buat aktiviti agama,kuliah agama,tadarus,pe2 je lah yang menuju kebaikan dan menonjol kan kemurniaan agama kita apa salahnya?

Mana tahu bila golongan ini tertarik pada ISLAM lantas memeluk islam!!!!!!

Cubala berfikiran positif...apa guna bergaduh pasal kuil tapi masjid dan surau kosong bila azan berkumandang???tak ke kita malu wahai penduduk S 23 jika selama ni kita bantah kita maki orang kita arak kepala lembu tapi surau tak de aktiviti tak ada penghayatan dan tidak diimarahkan!!!penceramah agama disekat,kuliah ditapis!!!

Aku bukan sokong bina kuil tapi kita ni kalau nak berdakwah banyak caranya.

Pe pun aku masih menaruh harapan agar UMNO sempat berubah...aku tak dapat lihat selepas Anwar pe akan jadi...pe pun jika perlukan kekalahan PRU13 untuk meyedarkan Pemimpim UMNO maka redalah walaupun ia memerlukan satu pegorbanan yang besar dan amat pedih.

Aku tak nampak Najib & muhyidin ada kekuatan...aku rindukan sentuhan karisma dan kebiksanaan politik dan strategi Saudara Anwar,Namun apa daya...

Gabungan Anwar Dan YAB Nik Aziz adalah gabungan mantap.

Aku pun amat berharap pemimpim UMNO belajar dari kesilapan jangan sentuh Nik Aziz...kalau tidak habisla...jika tak cukup ilmu didada lebih baik diam dari memberi kenyataan yang akan membebankan kami memberi penerangan dan membela kamu.

Kami dah penat....

Anonymous said...

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

ermm nak buat cmm mane kann.......
dahhh diorangg sokong buat kuil....... xpelaaa ... ko x dudukk ctuu lehh ckp bgss... cube dukk ctuu... wei...
hindu tetap hindu,,,,, xkannn orng melayu hindu mcmm mane........ weii pikirr laa skitt.....

Anonymous said...

ermm nak buat cmm mane kann.......
dahhh diorangg sokong buat kuil....... xpelaaa ... ko x dudukk ctuu lehh ckp bgss... cube dukk ctuu... wei...
hindu tetap hindu,,,,, xkannn orng melayu hindu mcmm mane........ weii pikirr laa skitt.....

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

matyie said...

khalid samad@khalid gereja,telah menyamakan Allah dia dan Allah kristian,kerana membenarkan perkataan Allah digunakan oleh kristian.samalah dgn fauzi perisik rakyat.dia penyokong khalid samad. maknanya dia juga menyamakan Allah yang dia sembah dengan Allah kristian.Teruskan berkarya wahai fauzi dgn amalan kristian mu
___________________________________

siapa tulis macam ni aku nasihatkan sila mengucap semula dan mohonla kemaafan dari mereka yang dikata..aku ikhlas..mana la tahu nanti nyawa tak panjnag umur pendek ...terpisah badan dari ROH dan JASAD...tak sempat memohon kemaafan sesama manusia susah nanti kat padang masyar tau....nak kutuk nak maki jangan sampai sentuh akidah orang lain!!!!

alamak ni nak kena bagitau kat Dato Khir baharum N Dato masitah ni...hm Ustaz Pirdaus man!!!!aduh unit agama UMNO tolong2 nasihat sikit...aku risau gak ni...walau berpolitik akidah nak ne jada sahabat seperjuang woiiii

Najib N parti mane2 pun tak dapat tolong kita di Akhirat tau...Syafaat jauh sekali...

sabahan said...

matyie..

pendapat kau memang bernas,aku sokong pendapat kau..
tengok saja kat sabah,gereja di bina di penempatan penduduk beragama islam..
hidup rukun damai tanpa ada sangka buruk kepada agama lain..
sedangkan gereja mereka hanya di gunakan seminggu sekali..
Allah hanya menyuruh kita memerangi agama mereka jika mereka memerangi agama islam terlebih dahulu..

Anonymous said...

matyie..

ada satu tempat di daerah nabawan,majoriti 70% penganut beragama kristian..
masjid dan gereja sangat hampir..
perkuburan mereka amat lah berhampiran..
tapi sejak dari dulu tak ada pulak penganut kristian berarak kepala lembu untuk membantah pembinaan masjid diperkampungan mereka..

Anonymous said...

matyie..

kat kota kinabalu,apabila masjid dan pusat membeli belah yang menjual arak sangatlah hampir..
penganut islam tidak pernah membantah dengan berarak kepala lembu seperti di lakukan di selangor..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

matyie said...

sabahan...

Thanks...orang sabah memang bagus...harap sangat pembangunan fizikal dan agama di perluas kan lagi..tolong tanya Dato Safie Apdal...mintak je jalan jambatan pe yang patut jangan malu tu hak kita!!!!

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

hindu gunakan kuil tu setiap hari ke?seminggu?sebulan atau setahun sekali?

sabahan said...

matyie..

walaupun gereja dan tempat ibadat kaum cina banyak,tapi aku tak pernah sakit hati pun..
kerana mereka hanya gunakan seminggu sekali dan pada musim perayaan sahaja..
sedangkan Allah perintahkan Hamba-Nya untuk mengimarahkan masjid..
tapi tengok saja lah sekarang ni,masjid saja besar belanja berjuta ringgit tapi jemaah satu saf penuh pun jarang ditemui..
kecuali jumaat,terawih dan 2 hari raya..

matyie said...

Shafie Apdal...orang sabah you jangan lupa........kalu you tak bagi pembangunan kat orang sabah,tak kena gaya you kena bedal PRU 13!!!

Jalan2 kat sabah try pi tengok...Kebajikan luar bandar jangan lupa, felda sahabat ok ke?kampung BDC ok ke?Pulau BUM BUM ok ke?..terjerit sana terjerit sini tak ada guna juga...tak payah dok menyibut jaga kedah ..

you pi jaga Sabah lagi bagus...ingat tu Shafie...turun padang tengok orang kampung...bukan tengok je bantulah mereka tanpa mengira fahaman politik!!!

BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT BUKAN BERKHIDMAT UNTUK PARTI POLITIK

zali said...

PUTRAJAYA 1 Sept. – Ura-ura kemungkinan kakitangan awam akan menikmati bonus sebelum Aidilfitri hangat diperkatakan walaupun Bajet 2010 dijadual dibentangkan pada Oktober ini.

Bayangan mengenai perkara itu dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor semasa pertemuannya dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Ahmad Husni Mohd. Hanadzlah baru-baru ini.

‘‘Ya, saya ada timbulkan pada Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Kedua supaya jika dapat dipertimbangkan (pembayaran bonus) dan mereka senyum sahaja.

zali said...

walau minyak guna ron95 dan isu
kepala lembu masih gagal khalid
gagap selesaikan...

raya tetap meriah.

lebih meriah bila ramai yang akan
dapat bonus dari kerajaan satu
malaysia yang mengutamakan rakyat.

Anonymous said...

Benda kecix tapi di perbsrkan ... dodol lah

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

peh TP ni mengaku pulak duduk kt subang agak2 la ko ni duk kelantan ...xmalu ke mangaku statement cm2....xtau la ak klo ko ni suke merempat.......
ko jage la negeri ko tu baek2 jgn jd batu api ktnegeri orang....
ko dengan topeng ko ak ngn topeng ak...

Anonymous said...

tu namanya pembaziran..
abis saja duit kerajaan akan naik harga minyak..
lepas tu gula-gulakan rakyat..
ni kerja tidak ikhlas namanya,,

Anonymous said...

mcm ko ckp nie ko betul ... podah ler....

Anonymous said...

anan 11:13am

amin ya Allah,kau makbulkan lah doa kami..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

lihatlah bagaimana jahilnya pemimpin-pemimpin umno..
jelas lagi terang mereka tidak mampu mengajak ahli keluarga mereka mentaati perintah Allah dan menjahui larangan Allah..
adakah pemimpin-pemimpin umno ini layak memimpim rakyat 1malaysia ke jalan yang di redhai Allah..
sedarlah wahai rakyat malaysia,bangkitlah menegakkan agama Islam..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

zali said...

TiPU menda ada yang senonohnya
anon 11:13...

semua ketegori dia sapu...

ambik projek kat umno
alibaba projek umno
pemberontak
kaki TiPU
batu api
penyapu duit sumbangan
lupa asal usul
pemalas
dia je yang betul...

hidung kembang!

Anonymous said...

zali alkafirun..
janganlah cerita pasal bonus hari raya..
nanti korang mengungkit pulak rakyat lupa jasa kerajaan bagi bonus..
bonus sebenarnya duit rakyat,jadi janganlah diperbesarkan...

Anonymous said...

zali..

sedarlah wahai orang islam dinegara ini,
kita semua dipimpin oleh mereka yang menolak agama islam,
mempersendakan perintah Allah,
melaksanakan larangan Allah,
malah mereka telah menghina islam dengan mengatakan jika undang-undang islam dilaksanakan negara ini akan mundur..
insaflah wahai rakyat 1malaysia..

Anonymous said...

tak abis2 dgn bonus utk staf gomen.. zali ni keje gomen kot..tu yg seronot sangat tuh.. nak dpt bonus.. org lain dia tak pikir punye..mmg dasar kuda longkang... - Neo

zali said...

anon 11:25...

doa tu tak betul...doa yang
menghina Allah.

macam la Allah tu tak tahu nak
kena awak cerita baru Allah
tahu...agama di perlekeh
la,undang di perlekeh la...apa ni?

suka-suka je awak mintak Allah tu
menghancurkan ciptaannya...

baik buruk datang dari Allah.

Allah dah jadi senjata untuk
menghancurkan orang lain pulak

apa awak ingat Allah tu tukang
hancurkan manusia ke?

apa awak ingat Allah tu kuli,kaki
pukul awak ke?

nampak sangat awak hati busuk tapi
guna islam untuk tujuan busuk tu.

apasalahnya awak doakan
kebahagiaan,kerahmatan bagi
mereka...di buka pintu hati mereka
kan bagus gitu...

bukan begitu ke cara islam
sebenar?

Anonymous said...

mudah-mudahan mereka yang merperlekehkan,mempersendakan agama islam di azab oleh Allah swt..
mereka enggan melaksanakan perintah Allah malah dengan bangga mendapat publisiti di tv3 dan rtm1 melaksanakan larangan Allah swt seperti mendedahkan aurat mereka..

ATOK said...

Sudah la zali...ko pun makan duit upah dari umno...bila nak insaf...duit tu duit haram,hasil caci maki ko kat sini....tahniah la

zali said...

mudah-mudahan semua beroleh rahmat Allah...

Anonymous said...

zali..
jadi siapa menghancurkan namrud,firaun,abu jahal??
kenapa mereka dihancurkan Allah??
kerana mereka mempersendakan seruan Allah..
mereka tidak melaksanakan perintah Allah..
semua kisah mereka disebut dalam alquran..

zali said...

atok totok...

macammana guna ron95...kereta ada
masalah tak?

Anonymous said...

zali..
awak sedarlah lah selama ni mereka semua tu memperlekehkan islam..
tapi masih mengangkat mereka sebagai pemimpin..
sepatutnya kau ajak mereka kepada kebaikan dan mencegah mereka dari melaksanakan larangan Allah..

"SESUNGGUHNYA KAMU UMAT YANG TERBAIK,MENYERU KEPADA KEBAIKAN DAN MENCEGAH KEPADA KEMUNGKARAN"

zali said...

anon 11.47...

namrud,firaun,abu jahal meninggal
dunia adalah kehendak Allah bukan
kehendak manusia.

sebagai manusia...jangan perasan
nak menyuruh Allah buat itu buat
ini hancur itu hancur ini...

sebagai manusia minta lah
kebaikan untuk manusia...

itu ajaran islam sebenar.

Anonymous said...

BUDAK TADIKA PUN TAU MACAM MANA NAK GUNA..BAYAR LEPAS TU PAM LA BODOH..

Anonymous said...

ZALI..
SEMUA MAKHLUK DI DUNIA NI AKAN MENINGGAL DUNIA..
ADA YANG MENDAPAT RAHMAT,ADA YANG DIHANCURKAN..
JADI PILIHLAH MANA YANG TERBAIK..

zali said...

walaupun mereka menentang
agama...seperti yang awak
tohmahkan...

semoga mereka di bukakan hati untuk
kembali pada kebenaran dan
sama-sama berjuang untuk
kesejahteraan ummah.

Anonymous said...

macam ada saja yang tak kena

Anonymous said...

zali..
bukan tomahan tapi kebenaran,yang terang lagi jelas..
mudah-mudahan..
tapi ada tak ulama yang tampil membuat gesaan kepada mereka ni supaya bertaubat..
yang menyeru mereka melaksanakan perintah Allah dan menjauhi larangan Allah..
di akhirat nanti kita akan dipersoalkan kenapa memilih dan mengundi pemimpin yang enggan melaksanakan perintah Allah..

ATOK said...

Semoga duit upah umno tu nanti boleh buat belanja umrah kat mak bapak ko....maklumlah duit berkat.....

kereta dah ade..ko pakai ron 97 la...duit banyak...duduk depan komputer pun duit masuk.....berkat pulak tu

Anonymous said...

apa kes korang ni?

tanah melayu dah tamadun tp bangsa melayu?...

fikirx laa...

nw masanye kita di bln ramadhan ni

ingat pada ALLAH

melayu perlu bersatu padu. lupakan politik seketika..

kemana melayu selepas ini?

ekonomi di tangan cina sekarang..

MeriamBuluh said...

Kerajaan tak ada duit nak bayar bonuslah naikkan harga minyak..
Budak lepasan SPM pun boleh jadi menteri kalau macam nie...

Anonymous said...

zali..
hati mereka ni keras..
mereka bangga menghina islam..

Sabri Seks. 23 SA said...

Salam.Terlebih dahulu mohon maaf byk andai ada tersilap bahasa. Utk pengetahuan, saya dahulu adlh ahli dan penyokong PKR. Saya tinggal di Seks. 23, Shah Alam dan terlibat secara langsung dlm isu penentangan pembinaan kuil ini. Kita berjuang dgn PKR utk kepentingan politik tetapi Islam tetap agama kita dan tiada kompromi dlm isu agama. Justeru, saya menyeru semua pihak khasnya YB Khalid Samad, YB Rodziah dan MB agar perkara ini jgn dipolitikkan. Isu ini adlh isu agama. Islam yg harus kita pertahankan. Islam adlh agama suci dan ianya tidak sesekali sama dgn agama lain.

Kpd PERISIK RAKYAT, sekiranya anda memperjuangkan Islam, hentikanlah segala artikel, kebobrokan yg mengelirukan ini yg mengundang perpecahan ummah. Harap maklum dan tq semua!

Anonymous said...

umnongok..
mereka dengan sedar dan mengetahui pemimpin mereka jahil agama..
tetapi mereka masih memilih dan mengundi pemimpin ini..
d akhirat nanti kita akan ditanya kenapa kamu memilih pemimpin yang terang dan jelas menolak islam..
pikirlah,mati kita mungkin sesaat lagi..
kesilapan memilih pemimpin boleh menyebabkan seseorang itu di azab d neraka kelak..

Anonymous said...

Sabri..
umat islam yang mula mencetuskan isu ini..
sepatutnya mereka berbincang bagaimana untuk mengatasi masalah ini..
buat temujanji dengan mereka yang terlibat dengan isu ini..
dengan berarak dengan kepala lembu ni adakah boleh selesai masalah?
ingat,ajaran islam tak ajar umatnya berkelakuan sedemikian..
imam al-ghazali perpesan..
"matlamat menghalalkan cara"

Anonymous said...

zali...

ko xpercaye psal kekuasaan allah ke??kn dlm alquran ade sebut psal bala..bala tu diturunkan sbb ape??ko ni zali ckp xgune otaklaa..

Anonymous said...

zali dan umno pengikut mazhab imam islam hadhari tak percaya kebenaran alquran

Anonymous said...

Sabri 1.33

FUCK YA!

Anonymous said...

zali said...

Zali ni kalau nyawa kat kerongkong baru le dia tahu siapa lebih hebat Allah @ manusia.. Insaf lah selagi masih mampu berfikir dan sedarlah hidupni bukan lama..

ahli PAS seksyen23 said...

PAS bela tokong,bagus lah ada blogger macam ni, esok boleh hempuk buah nyok dapat restu dewa murugan

selamatkanumno said...

Anonymous Anonymous said...

topeng perak mengaku tinggal di subang jaya. padahal diri menumpang di pejabat pas,jln raja laut. nak tipu org buta boleh lah. dulu janji nak bayar sewa RM 100/bulan. tapi dah berbulan2 habuk pun tarak

September 2, 2009 6:54 AM
Anonymous Anonymous said...

fauzi, semalam berapa botol kau mabuk bersama kickdefella ? hari ni dah tibai ganja atau belum.

satu lagi pesanan ku

HUTANG WAJIB DIBAYAR

September 2, 2009 6:55 AM
Anonymous Anonymous said...

orang mcm fauzi ni,kalau jumpa belasah ja sampai mampus

September 2, 2009 6:56 AM
Anonymous Anonymous said...

fauzi ni anak haram yang dilahirkan di hotel kow loon tahun 70an

September 2, 2009 6:57 AM

________________________
anon diatas adalah org yg sama... mmg dasar melayu umno syiall...

Anonymous said...

to zali!!!
kau dah nazak ke? bagi komen buat org gelak je, tak ade idea, harap bersara

Rizal30 said...

Anonymous said...
Salam utk sedara seagama dan sebangsa ku...

Kenapa kita harus bergaduh dan maki hamun sesama seagama hanya kerana mempertahankan kuil...Banyak lagi perkara yg harus diberi keutamaan dalam kita memperjuangkan agama dan tanahair...Jgn fikir utk 1 atau 10 tahun...itu utk kita...fikirkanlah utk 30tahun yang akan dtg...Itu baru persediaan yg kita sediakan utk anak dan generasi kita...Mungkin hari ini kita rasa kita sudah ada segalanya dan mula menjadi terlalu pandai sehingga kita menyalahkan generasi terdahulu atas segala tindak tanduk mereka...akan tiba pula nanti generasi akan dtg yg akan memaki hamun kita atas segala tindak tanduk kita hari ini kerana mereka pula akan merasa yg mereka lebih pandai dan makan memperkatakan segala kebodohan kita pada hari ini...Dimanakah mereka pada waktu itu...Jgn salahkan UMNO,Pas atau PKR dalam isu ini...bersatulah utk masa depan generasi kita....Bukan utk kita tapi utk generasi kita...Berfikirlah dan bertindaklah dalam kerangka kita sebagai manusia yg berilmu....

Azahar

Sebenarnya Ada Yg Lebih Hebat Yg Terpaksa Kita Tempuhi, Bukan Sekadar Berdegar2 Cakap pasal Politik Ni. Klik Ni http://arenanusatara.blogspot.com
Aku pun Memperjuangkan Bangsa Melayu Dan Agama Islam Gak. Tapi Xde La Bengap Sgt Sampai Nak Ngutuk Sesama Sendiri, Hina Sesama Sendiri.Bangsa Dan Agama Lain Gelak Bertepuk Tangan Tgk Gelagat Dan Kebodohan Kita Sendiri. Kita Ada Misi Lebih Besar Dari Memperjuangkan Kuil Hindu. Ada Suatu Kuasa Yg Akan Menggugat Semua Umat Islam Di Dunia Ini. Percayalah, Ini Yg Patut Kita Dahulukan.Inilah Perjuangan Kita Sebenar