"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 02, 2009

KUDETA Di Selangor: Perancangan 16 Sept. Berulang..?

Desas-desus bahawa Perdana Menteri, Najib bakal merampas kuasa kerajaan negeri Selangor daripada Pakatan Rakyat pada September tahun ini, mungkin berakhir seperti perancangan 16 September, tahun lalu. Agak mustahil untuk Barisan Nasional merampas lapan kerusi, sebagai langkah menjatuhkan kerajaan PR buat setakat ini.

Namun, seandainya BN cuba menyempurnakan rancangan rampasan kuasa dengan dakwaan rasuah terhadap ADUN tertentu, ia mungkin memerlukan lebih masa. Singkatnya, kemungkinan untuk BN menggulingkan kerajaan PR Selangor pada September tahun ini, hampir mencecah sifar.

Exco Kontroversi: Hasan Mohd Ali

Exco paling kontroversial, Hasan Mohd Ali (gambar kiri), juga Ketua Pesuruhjaya PAS Selangor, tersenarai dalam golongan "berisiko tinggi". Namun, ketika ditanya kemungkinan Hasan Ali untuk melompat parti, Exco Senior, Teresa Kok menafikannya secara terus-terang, "Lain cerita kalau beliau dapat membawa lapan orang melompat bersama-sama. Kalau tidak, untuk apa beliau lompat? Lompat untuk jadi pembangkang?"

Selepas tsunami politik 8 Mac, Hasan Ali pernah ditawarkan jawatan Menteri Besar, diberi laluan oleh Khir Toyo (bekas MB) sebagai langkah untuk memastikan UMNO terus berkuasa di negeri, menurut seorang pemimpin PAS. Hasan Ali walau bagaimanapun terpaksa akur dengan keputusan PAS pusat, untuk bersama dengan PR.

Justeru itu, gerak-geri Hasan Ali kebelakangan ini dibaca sebagai desakan untuk menuntut lebih sumber daripada kerajaan PR. Malah, sumber maklumat yang rapat dengan PAS tidak menolak kemungkinan bahawa tindakan Hasan Ali untuk mencetus pertikaian seperti penjualan arak hanyalah "ugutan" semata-mata.

Bagaimanapun, Teresa Kok tetap menolak kemungkinan rakan sekerjanya untuk melompat parti, berasaskan kenyataan bahawa PAS tidak mungkin menarik diri dari kerajaan negeri PR, kecuali Hasan Ali melompat secara individu. Maka, pemimpin DAP ini melihat desas-desus rampasan kuasa, lompat parti cuma "perang psikologi" untuk menjejaskan keyakinan rakyat dan pelabur terhadap kerajaan PR Selangor.

Rapat dengan Ezam : Amirudin Shaari

Khabar angin sebelum ini meramalkan formula lompat parti 3-2-3, iaitu tiga dari PAS, dua dari DAP dan tiga dari PKR, namun Merdekareview dimaklumkan hanya lima orang ADUN yang berkemungkinan melompat parti, iaitu dua dari PKR dan tiga dari PAS.

Tetapi, Speaker DUN Selangor, Teng Chang Khim ketika ditanya, hanya meramalkan maksimanya empat orang yang berkemungkinan lompat parti, tanpa menamakan siapa mereka.
ADUN Batu Caves, Amirudin Shaari (gambar kanan) dan ADUN Sri Muda, Mat Suhaimi Shafei, adalah antara yang tersenarai dalam "golongan berisiko". Amirudin Shaari tidak terkejut dengan khabar angin bahawa dirinya bakal melompat parti, menyedari dirinya dilihat sedemikian kerana pernah rapat dengan bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Mohd.Ezam Mohd.Nor.

Namun demikian, Amirudin Shaari secara tegas menafikan bahawa dirinya akan melompat parti. Amirudin Shaari pernah menjadi AJK ketika Ezam menerajui AMK, dan Mat Suhaimi Shafei pula adalah ahli ketika Ezam menjawat Ketua Bahagian Shah Alam. Ezam meninggalkan PKR sebelum PRU ke-12, dan menyertai semula UMNO selepas PRU ke-12.

Badrul Hisham Abdullah yang "gagal dihubungi" disenaraikan sebagai "golongan berisiko tinggi". Kerajaan PR Selangor dan PKR telah menuntut beliau untuk memberi perjelasan dalam minggu ini.

"Kerana kami menerima aduan, dan kami terpaksa menguruskannya. Kami perlukan beliau untuk memberi perjelasan, bukan mempersoalkan sama ada beliau akan melompat parti," jelas Amirudin Shaari.

Dakwaan rasuah sebelum lompat?

Pengalaman kedua-dua orang ADUN PKR di Perak, Jamaluddin Radzi dan Osman Mohd. Jailu menghilangkan diri sebelum muncul di depan kamera dalam sidang media bersama Najib, masih segar dalam ingatan. Lompatan kedua-dua orang ini, ditambah pula ADUN DAP Hee Yit Foong yang berakhir dengan kejatuhan Perak ke tangan BN, telah dijadikan sebagai pengajaran untuk PR.

Teresa Kok berkata, kemungkinan UMNO menjatuhkan kerajaan PR melalui lompat parti tidak tinggi. Justeru itu, UMNO kini cenderung untuk menggunakan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM).

Di Perak, Jamaluddin Radzi dan Osman Mohd. Jailu dituduh rasuah terlebih dahulu, berakhir dengan kedua-dua orang mengambil pendirian pro-UMNO, dan tuduhan awal itu "lenyap" setelah mereka menyebelahi BN. Maka, apa yang berlaku ke atas Exco Selangor, Ronnie Liew mengundang pertikaian.

Ronnie Liew yang memegang portfolio Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan menafikan kemungkinan lompat parti, malah dengan tegas menyatakan, "Siapa yang menyebut 'lompat parti' kepada saya, saya akan laporkan!"

*Wong Shu Qi ialah wartawan MerdekaReview, artikel ini ditulis dalam bahasa Cina, diterjemah dan disunting oleh Lim Hong Siang.

Sumber - Malaysia-Today.net

98 comments:

Anonymous said...

Kedudukan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah, daripada Parti Keadilan Rakyat akan diketahui selepas hari raya nanti, kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau berkata, Badrul Hisham telah diberikan surat tunjuk sebab dan perlu menjawabnya dalam tempoh 14 hari mengenai ketidakupayaan beliau menjalankan tugas sebagai Adun dengan berkesan.

Bagaimanapun, Abdul Khalid enggan menjawab ketika ditanya sama ada Badrul Hisham akan dikenakan tindakan disiplin atau kerusi yang disandangnya itu akan dikosongkan.

PRK LG?..PERABIH BOREHHH JO JANGGG..JGN PLAK KATE ORG LAIN CULIK PLAKK KEHKEHKEH

TAKEBEER!!!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!..YEHAAAAAAA!!!

kemboja said...

Osman Jailu dan Jamaluddin tu hanya boleh senyum dalam jangkamasa 2-3 tahun aje...muka dia senyum tapi hati dia bergoncang dengan kerisauan. Mana tak nya....lepas jangkamasa tu....rakyat benam dia habis-habisan......Hanya akan tinggal sejarah yg terukir dgn kata2 PENGKHIANAT....

Member2 kita bekas army kata si Osman Jailu ni masa dia masih berkhidmat dgan Army memang kuat "PAU" pun. Bila dah bersara dan jadi calun PRU dulu orang ingat dah berubah/bertaubat...tapi..nampaknya lagi teruk....
Lagi besar pangkat dia...lagi besar "PAU" dia dapat.

Memang cilako punya manusia....

pemanduteksi said...

Jeffry..kalau dah umno kaki tunggang arak... memang nak tekebeer jer lah..!! malang sungguh menjadi orang Islam kalau tak reti nak bertakbir..!!! Semoga kamu dilaknat oeh Allah..!

Mustahil ADUN PAS akan lompat parti melainkan mereka yang duda sahaja.! atau mereka terpaksa bertalak 3 dengan isteri masing2.! Aku masih ingat lagi ucapan Hassan Ali di Ampang semasa kempen PRU 12.

Tapu kalau ADUN PKR yang nak balik ke dalam tong taik umno, itu aku tak harap pun. Kalau dah berdarah umno bila2 masapun boleh balik ke dalam tong taik. Sebab tu umno bekas ahli umno tak berani nak masuk PAS sabaliknya lebih suka masuk PKR merana saudara sedarahnya ramai di dalam PKR.

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

mail lambong said...

semoga kau dilaknat oleh allah jeffry..minta-minta kau mati kena langgar..amin..

kemboja said...

Aku rasa si Jeffery ni bila mampus confirm tak dapat sebut kalimah syahadah.....yg dia sebut bila nak mati ialah "TAKE BEER"

MUDAH MUDAHAN....SEBAB DIA SUKA SANGAT SEBUT PERKATAAN TU.

Anonymous said...

aku doakan jeffry dilaknat oleh Allah.

kalaupun benci sangat dengan kalimah takbir, jgn la sampai menghina perkataan tersebut.

puak2 umngok ni kalau cakap kafir marah, tp perangai mengalahkan org kafir!!!

pergi jahanam ko jeffry laknatullah...

mrL

zali said...

dakwaan teresa kock : UMNO kini
cenderung untuk menggunakan
Suruhanjaya Pencegah Rasuah
Malaysia (SPRM).

tak logik langsung...
asal sprm buat kerja je umno di
tuduh dalang tapi kalau tak buat
kerja pr sibuk pulak kata sprm
makan gaji buta...

bagaimana mungkin umno boleh guna
sprm kalau memang betul tak ada
rasuah dalam pr.

sebab ada rasuah la sprm boleh
bertindak.

sebab ada rasuah la pr takut.

kalau tak ada rasuah dalam pr apa
nak takut...sprm tak akan siasat
atau dakwa tanpa bukti yang kukuh.

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

zali,

knp kes rasuah katak perak tu senyap je???

letupkan org pon blh lepas, inikan pula rasuah...

mrL

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

zali,
istana khir toyol penyapu sial macam mana pulak?
khairy menang ketua pemuda?
ali rustam tak dibenarkan bergaduh penolong ketua umno?
rafidah dengan AP?
anuar musa ;pprt?
adnan yakob balak pahang?

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

kalau pegawai sprm bunuh orang siapa nak siasat?

Anonymous said...

stadium sultan mizan siapa nak siasat?
jkr yang meluluskan akan menyiasat sendiri stadium sultan mizan yang runtuh?
piala monson yang jelas lagi terang benderang pembaziran tapi sprm tak siasat pun..

Anonymous said...

kes terbaru tan sri sembab guna helikopter untuk urusan peribadi nak kutuk anwar tu dah siasat ke?

perjumpaan menteri pertahanan malaysia dengan menteri luar israel sedangkan malaysia tak ada hubungan diplomatik dengan israel?
dia guna duit sendiri atau duit kerajaan?

Anonymous said...

1047PM

SPRM MALAS NAK SIASAT STADIUM SULTAN NATANG KATA UMNO GANU,KAN MEREKA ADA KEPENTINGAN..
SEBELUM SIAP MEMANG MACAM-MACAM KONTROVERSI..

Anonymous said...

SPRM MESTI KENA SIASAT JUGA ULAMA DAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN..
JELAS MEREKA TIDAK BERANI KELUAR FATWA MENGENAI POLITIK WANG..
ADAKAH MEREKA TELAH DISUAP OLEH UMNO..

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

sprm hanya tali barut umno..
mereka telah disuap supaya tak siasat golongan-golongan ikan jerung umno ni..

Anonymous said...

yeah yeah zali dah balik. baru nampak dia komen hari nie. Zali cam mane duit dpt byk ke????? SIAL

Anonymous said...

khir toyo pernah disiasat sampai larut malam ke?
dia suspek..
tapi saksi takkan tak disiasat sampai malam kot?

Anonymous said...

Semoga Jeffry dilaknat Allah.

Anonymous said...

emmm... sah la spRM makan gaji buta...

puak spRM pun rasuah ape cerita???

org ajak kembali pada Islam xnak, tgk skrg ape jd dgn negara??? hancus...

makin merana rakyat kalau bg puak2 yg bangang urus negara...

marilah kita pakat berubah, jom pakat tolak BNgok...

mrL

Anonymous said...

Woi zali dah balik. dia dah dapat duit dari UBN tadi. Duit rasuah. TAHNIAH zali kerana ko adalah antara orang yang akan masuk neraka dulu.

Anonymous said...

tee keat terima rasuah 10juta tapi sprm lambat nak siasat,kaki tari tangan dan pegawai penyiasat tak mencukupi..
tapi siasat teoh boon hock dari orang no 2 sprm selangor nak menyiasat..

Anonymous said...

zali n jeffry same2 ngok, sama bangang...

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

Zali bodoh juga muncul lagi, aku suruh berambus dari sini masih degil, masih nak jadi barua umno lagi.

memang SPRM barua umno, kenapa tak pi siasat bapa saudara kau tu jawa totok khir toyol macam kau, rumah dia mengalahkan rumah perdana menteri.

Kau tau Zali, si Khir Toyo ni junior aku kat UM dulu, bodoh nak mampus. Pernah aku jentik teliga dia.

Jawa bodoh tau sapu duit rakyat saje dia pandai. Orang macam ni pun boleh jadi pemimpin umno, bodoh dalam pelajaran sebab tu kerja dia korek gigi orang saja.

Anonymous said...

Zali SIAL.

Anonymous said...

Zali ko tak nak jadi Doktor Gigi ke???SIAL

Anonymous said...

macam mana rosmah dapat doktor falsafah?
bila dia belajar?
tahun berapa?
siapa pensyarah rosmah?
berapa CGPA dia dapat?
sprm tak berani nak siasat pun..
kan rosmah yang bodeek najib supaya lantik said hamdam jd ketua sprm..

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

Zali kata:

kalau tak ada rasuah dalam pr apa
nak takut...sprm tak akan siasat
atau dakwa tanpa bukti yang kukuh.

Aku jawab: yang siasat sampai bunuh orang tu ape kejadahnya. Yang Toyo pasal rumah JUTA2 SPRM tak mo siasat. SIAL Zali.

Anonymous said...

Zali kata lagi:

tak logik langsung...
asal sprm buat kerja je umno di
tuduh dalang tapi kalau tak buat
kerja pr sibuk pulak kata sprm
makan gaji buta...

Yang khir toyo buat rumah JUTA2 nape SPRM tak siasat. Zali SIAL

Anonymous said...

MCA+UMNO+MIC+POLIS=BN回家骗你妈吧。。不 知道为什么我一看到BN议员我全身都会发火。。。。如果我的儿子将来投BN。。我将亲手杀了他。。许月风和马汉順简直像汉奸走狗 。。真是华人的耻辱。Datuk Seri Nizar 希望你能成为我们未来的。。首相。《SIVAKUMAR你是人民 的大英雄》Pakatan Rakyat 我们会用生命来支持你。《PAS.DAP.PKR你是我们未来的 希望。。》

Anonymous said...

umno ngok pilih pemimpin yang jelas telah menghina islam..
dia pernah kata kalau undang-undang islam dilaksanakan,negara akan mundur..
tengok saja bini dia,tak pandai tutup aurat,kalau pakai pun masih nampak laagi..
inikah dia pemimpin yang melambangkan islam?

Anonymous said...

stadium runtuh melambangkan umno menghina kepada sultan mizan..
inilah kebiadaban umno sehingga tuanku sultan tak perkenan idris jusoh jd mb ganu

Anonymous said...

Zali aku nak tanya ko rasa parti UBN tak menyimpang dari ajaran ISlam sebenar ke???? Zali SIAL.

Anonymous said...

najib kebanggaan dia kerana genting highland berada dinegeri pahang yang makmur dengan judi..

Anonymous said...

anon 1118pm

islam apa nyer,rasuah berleluasa,arak merata,judi jadi amalan..
islam ditolak,dihina,disangkal..
hidup berpuak-puak(asyabiah)..

semua ni bukan islam tapi bidaah islam hadhari..

Anonymous said...

Aku mmg dah tahupun ISlam UBN nie tak betul. SAja nak tanya mamat Zali penerima rasuah tu. Zali SIAL.

Anonymous said...

anon 11:18pm

mereka sudah jauh tersimpang dari ajaran islam.
hampir sangat dengan simpang neraka..

Anonymous said...

Mmg dah tersangat jauh menyimpang dan Zali adalah salah sorang darinya kot. UBN telah menghalalkan banyak perkara contohnya hukum rotan. Zali SIAL.

Anonymous said...

bukan tu saja,mereka merperlekehkan hukum islam..
mereka tak nak rotan,mereka nak ampunkan dosa kartika..
mereka membelakangkan Allah..

Anonymous said...

Jefry...yang ni aku tak suka...you nak komen ke maki ke lantak you la tapi jangan dok di persendakan kalimah Takbir,kalau benci takbir you jangan sebut!!!aku konsisten dalam hal ini.Mana biro UMNO ni...Ustaz Pirdaus mana???pantau sikit anak buah...jangan melencong jauh sangat...jangan sampai rakyat beralih arah kerana kejahilan kita!!!aku memang dari dulu tak setuju bila isu takbir jadi take beer ni..lambat laun jadi peluru makan tuan ni.

Betul kata zali kalau tak de rasuah dan tak lakukan kesalahan you takut apa!!!!!

Ambik contoh kerajaan kelantan..YAB Menteri besar dah bepuluh kali dituduh rasuah dikata mcm2 tapi dia cool je...kata YAB Nik Aziz"ambo alu2 kan BPR(Pada masa itu Badan pencegah rasuah) ambo buka pintu untuk disiasat BPR 25 Jam sehari!!!!hasilnya BPR kata ada rasuah...hingga kini kerajaan kelantan dibawahnya sukar digugat dalam isu rasuah...maknanya NIK aziz telus!!!

permasalahan di selangor nampak lain sikit...jangan gelabah jangan mudah naik minyak..kalau tak bersalah tetap tak bersalah

Tengok kes Khalid dengan lembu korban nya...isu ni dah settle kan?so apa nak takut!!

bodik said...

jeffrey ni mmg suku sakat yahudi. jenis puak2 ni yg bertakbir dengan beer mohon Allah kelukan lidah dia. puak2 yahudi yg menentang Allah ini adalah puak2 UMNO. semoga Allah hancurkan orang2 yg menentang hukumNYA spt PEMIMPIN2
UMNO,PEKIDA,SPRM, POLIS2 yg angkuh dan sombong serta hakim2 yg menjalankan hukum mereka sendiri. Sesungguhnya seksaan ALLAH terlalu pedih.

Anonymous said...

'YA ALLAH,TUHAN ALAM SEMESTA..
KAU BERIKAN LAH HIDAYAT DAN PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG INGIN MEMAHAMI AGAMA-MU,MEREKA YANG BUKAN ISLAM TAPI TIDAK PERNAH MENENTANG AJARAN-MU,MEREKA INI ADALAH HAMBA-MU JUA,KAU GANTIKANLAH TEMPAT IBADAT MEREKA MENJADI MASJID UNTUK MEREKA BERIBADAT KEPADA MU'

ATOK said...

Zali dan jery (kaki beer) dapat upah dari UMNO...duit tu kata mereka nak bawak emak abah ke mekah dan Madinah buat umrah.....duit berkat hasil cacian,makian,cercaan sepanjang bulan ramadan lagi lebatlah duit zali dan Jefry....seronoknya dapat duit banyak...nanti duit lebih bolehlah sedekah kat anak fakir miskin..ye zali ye...nak

bodik said...

ini lg 1 mangkuk hayun yg bernama ZALI. mcm JEFFRY jugak semoga Allah melaknat puak2 ni.

Anonymous said...

Umno perkudakan spr utk rampas selangor.Kalau orang umno tuduh orang tu orang ni dalam pr ada rasuah,sepantas kilat tak jadi berak pegi serbu.

Anonymous said...

ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong bukan sahaja menghadiri program kemasyarakatan bersama rakyat malah turut juga menghadiri majlis usrah anjuran Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil.
Minggu lalu beliau telah menghadiri program usrah dwimingguan Dewan Pemuda PAS bertempat di rumah Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil, Puhat Bedol di Taman Jati, Batu Berendam.
Ketika ditemui YB Khoo berkata beliau ingin mendalami ilmu Islam yang sememangnya sesuai untuk semua kaum tanpa mengira agama dan tempat.

"Saya memang minat untuk mengetahui serba sedikit tentang agama Islam kerana ia adalah agama rasmi negara kita, kawan-kawan saya memang ramai orang Melayu tetapi sebelum ini saya tidak ada kesempatan untuk mendalaminya".

"Dengan kesempatan berkawan bersama orang PAS saya kira ini peluang terbaik untuk saya mempelajari serba sedikit tentang Islam lebih-lebih lagi saya sebagai Wakil Rakyat memang patut tahu kerana dalam Dewan Undangan Negeri banyak isu Islam di bahaskan" ujar Khoo.
Khoo berkata acapkali Sidang DUN Melaka membahaskan isu berkaitan dengan Islam tetapi beliau tidak dapat mengambil bahagian kerana tidak memahami asas-asas Islam. "Kalau saya ada sedikit ilmu tentang Islam sudah tentu saya senang untuk faham dan mungkin boleh sama-sama berbahas dalam isu tersebut" tambah Khoo.

Sementara itu Ketua Lajnah Perpaduan Nasional Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil, Khairul Che Salleh menyambut baik kesedian YB Khoo Poay Tiong untuk bersama-sama menyertai Usrah Dewan Pemuda PAS Bukit Katil.

"Kita tiada halangan kerana Islam memang sesuai untuk semua itu sebab slogan kita 'PAS FOR ALL".

"Kita memang mengalu-alukan kehadiran beliau dan memberikan peluang sepenuhnya kepada beliau memberikan pandangan dan idea dalam usrah kita" tambah Khairul.

Pendapat Khairul dipersetujui oleh Ketuanya Puhat Bedol yang turut sama menjemput YB Khoo pada setiap kali usrah dan program-program lain.

"Pemuda akan sentiasa menjemput YB Khoo untuk bersama-sama dengan kita dalam apa juga program kemasyarakatan dan seumpamanya bagi menggerakkan jentera Pakatan Rakyat Melaka dalam usaha kita mendekati rakyat".

"PAS, DAP dan PKR mempunyai matlamat perjuangan yang sama iaitu menegakkan keadilan dan kebajikan di samping matlamat utama parti masing-masing, jadi tidak ada sebab untuk kita tidak boleh menggerakkan program bersama dengan lebih serius dan bersungguh-sungguh" ujar Puhat.

Anonymous said...

'YA ALLAH,TUHAN ALAM SEMESTA..
KAU BERIKAN LAH HIDAYAT DAN PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG INGIN MEMAHAMI AGAMA-MU,MEREKA YANG BUKAN ISLAM TAPI TIDAK PERNAH MENENTANG AJARAN-MU,MEREKA INI ADALAH HAMBA-MU JUA,KAU GANTIKANLAH TEMPAT IBADAT MEREKA MENJADI MASJID UNTUK MEREKA BERIBADAT KEPADA MU'

zali said...

3 perkara di malaysia yang paling di
takuti atau di geruni pr :

isa
polis
sprm

kenapa?
anda sendiri tahu kenapa...

Anonymous said...

zali zali.... sampai juga ko zali.
bukan takut zali... tapi PR sedih sbb isa, polis, sprm dikontrol oleh parti UBN ko. Zali SIAL.

Sedih sbb isa, polis, sprm mengkhianati undang2 negara. Zali SIAL.

Anonymous said...

Yang kami tahu isa, polis dan sprm dikontrol oleh UBN. Balaci UBN. Itu aje yang kami tahu. SIAL Zali.

Anonymous said...

isa;tahanan tanpa bicara,
Allah swt menyuruh hamba-Nya berlaku adil..

polis;kes bearak kepala lembu tak ada tangkapan,orang nak tuntut isa yang tidak disukai Allah ditahan..

sprm;berat sebelah dalam menyiasat sesuatu kes,contoh kes istana khir toyo dan korban lembu khalid ibrahim..

semua ni tidak ada keadilan,meniru yahudi sedangkan islam menuntut keadilan kepada umatnya..

Anonymous said...

'YA ALLAH,TUHAN ALAM SEMESTA..
KAU BERIKAN LAH HIDAYAT DAN PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG INGIN MEMAHAMI AGAMA-MU,MEREKA YANG BUKAN ISLAM TAPI TIDAK PERNAH MENENTANG AJARAN-MU,MEREKA INI ADALAH HAMBA-MU JUA,KAU GANTIKANLAH TEMPAT IBADAT MEREKA MENJADI MASJID UNTUK MEREKA BERIBADAT KEPADA MU'

Anonymous said...

Sebut sebab dah diberi Zali. ape ko nak kata??? SIAL Zali.

Mohd Saifuddin Bin Mohamad said...

jeffry laknatullah=takebeer

Anonymous said...

Hassan Ali tu bukan pejuang islam sebenar. Dia tu kuda trojan umno. sayang dunia dari akhirat. Jaga kau PRU 13, PAS pasti singkirkan kau dari menjadi calon. Your political career will be dead!

Anonymous said...

zali aldayus alkafirun

debat agama zali kalah,tidak berani menyatakan pemimpin umno sudah terpesong dari ajaran islam..

debat rasuah zali kalah,fakta tak mencukupi,malah tidak berani menafikan ikan jerung terlibat dengan rasuah..

debat aurat zali kalah,rosmah jelas lagi terang tak tutup aurat..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

Zali Melayu bangsat. SIAL Zali

Anonymous said...

zali

macam mana rosmah boleh dapat doktor falsafah?
berapa CGPA dia?

Anonymous said...

1211am

dia beli doktor falsafah tu..
dia kan banyak duit

Anonymous said...

Doktor Falsalah ape. doktor sampah nak buat C4 adelah. Zali SIAL.

Anonymous said...

Doktor Falsalah ape. doktor sampah nak buat C4 adelah. Zali SIAL.

Anonymous said...

kalau rosmah study,ertinya dia selalu ponteng kuliah sebab selalu ikut najib,macam belangkas la katakan..
inilah contoh bekas pelajar IPT awam di malaysia..
siapa nak dapat ijazah ke,doktor falsafah ke,beli saja.tapi awas dengan sprm..

Anonymous said...

Zali SIAL

Anonymous said...

rosmah nak sangat said hamdam jadi ketua sprm..
dia kan hemsem banding najib..
lagipun najib curangkan..

Anonymous said...

Zali Bangsat Melayu

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,KAU BINASAKAN LAH PEMERINTAH DAN PEMIMPIN KAMI YANG TIDAK BERLAKU ADIL KEPADA KAMI,KAMI SUDAH TIDAK TAHAN DENGAN PENINDASAN MEREKA TERHADAP KAMI HAMBA-MU INI,
KAU MUSNAHKAN MEREKA SEBAGAIMANA KAU MUSNAHKAN ZAMRUD,FIRAUN DAN ABU JAHAL'

AMIN YA RABBIL ALAMIN

Anonymous said...

zali ngok,

sape cakap PR takut ISA, spRM, pdRM???

kalau takut xde demo kami buat.

kami nak tuntut keadilan. nyata pihak2 ni berat sebelah pada KERAjaan. kalau ada aduan PR buat salah cepat je nak bertindak. kalau puak umngok kecut batu2 nak amik tindakan!!!

Anonymous said...

jeffry babi!!!

Anonymous said...

Ucapan tersebut seakan-akan orang UBN mintak PAS utk menubuhkan kerajaan perpaduan. UBN pernah khianat PAS dulu so ape lagi yg cuba UBN lakukan. Nik Aziz kata susah serik dengan UBN. Adakah ini tanda-tanda UBN akan hancur dan terpaksa menggunakan isu kerajaan perpaduan bagi menyelamatkan diri dari terus tenggalam. Sekiranya inilah yg UBN mahukan lakukan Ya Allah ko hancurkan parti rasuah nie dari malaysia. Bahawasanya parti UBN inilah yang banyak menyesatkan umat Islam diMalaysia. AMIN.

Anonymous said...

Pemimpin pr kena minta bantuan keselamatan yg ketat semasa hendak mengadakan majlis dialog bersama penduduk SS23 esok.Ini kerana blog2 umno telah menghasut orang luar kesana.Pastikan perbincangan dibuat hanya dgn penduduk2 yg terlibat shj sbg langkah keselamatan.

Anonymous said...

Dok kutuk jefry mangkok tu kat sini bkn ada pekdah pun,bkn dia baca.Mangkok tu jenis suka merayap kat blog2 orang dan tinggal komen sebijik pastu blah.Kalo berasa nak kutuk dia kaw kaw gi kutuk kat blog dia nun.

Anonymous said...

Dok kutuk jefry mangkok tu kat sini bkn ada pekdah pun,bkn dia baca.Mangkok tu jenis suka merayap kat blog2 orang dan tinggal komen sebijik pastu blah.Kalo berasa nak kutuk dia kaw kaw gi kutuk kat blog dia nun.

Anonymous said...

Zali..3 perkara najib paling geruni.
1)anwar
2)nama altantuya
3)bini dia,rosmah
nape ye

Anonymous said...

Zali..3 perkara najib paling geruni.
1)anwar
2)nama altantuya
3)bini dia,rosmah
nape ye

http://www.bkhmer.com/news/ said...

Nice to be in your site,
anyway, could you exchange link?
Here is my site:
http://www.bkhmer.com/news/
I hope you could do it to share more friendship
Please let me khnow if you link me at http://www.bkhmer.com/news/
My best regards,
Bkhmer

Anak Bugis said...

selangor tetap maintance sedara..aku brani cakap.. kalo pon ada adun yg lompat ke jd bebas.. kerajaan negeri PR masih cukup majoriti lagi..biar lah najib dgn si toyol tu berangan2 dgn strategi dorang..hehehe.. aku penuh percaya pd kekuatan barisan PR.Kalo umno bn main kotor.. kita balas blk lg kotor..

Anonymous said...

anon 106

minta bantuan keselamatan dari mana ..polis? kate polis malaysia takleh caye hehehe

Ooo terlupa pulak,exco pr s'gor ader bela samseng/gangster.. jgn marah nie para/dikalangan pemimpin pr sendiri yg kate

Anonymous said...

nampak gaye ulama pas dr hassan ali nie awal2 dah ditunjuk hidayah dari ALLAH SAW ..perjuangan dengan pr tak kemane tak boleh... merosakkan akidah dan tak boleh megembangkan/membangunkan ummah

diae dah prasaan bila kena hentam oleh rakan dalam pr ..yang asyik support & deny TERESA COCK jer sebagai seorang ulama dia tahu hukum nya bila asyik pompuan jer.. support! ertinya DAYUS...

Anonymous said...

Awasi ADUN PKR. ADUN PAS jgn risau. ADUN PKR mentaliti lebih kurang UMNO. Bila jadi YB buat kerja sambil menyelam sambil minum air. Ikhlas mcm PAS dianggap bodoh. Maka apa guna jadi YB kalau jenis mcm YB PAS, lebih baik jual diri dgn istihar keluar atau lompat kalau ada tawaran baik, kalau boleh untung dari rugi dan badan pun tak penat. Dlm fikiran sestengah YB PKR, setakat elaun YB 5 atau 6 ribu tu, sebelum ni pun boleh dapat lebih pada tu dgn business yg ada. Kalau boleh mereka2 nak mcm DS KT, atau paling kurang mcm YB UMNO/BN yg lain. Paling koman pun income 30 atau 40 ribu, kiri kanan masyuk atau melalui GLC.
MAD BALING

Anonymous said...

Apasal isu ni gi tanya Teressa Kok? Ohhh rupanya dia tu sebenarnya MB Selangor yer....baru ku tahu!

Elok juga kalau Hassan Ali masuk UMNO drp jd kuda tunggangan puak2 DAP tu..geng2 PKR dah memang kuda kan..paling tidak kuda Anwar pun!

chot said...



satu pekara yang paling di takuti oleh umno...

pilihanraya

Anonymous said...

kat man blog jefry kaki beer tue.. meh sini aku nak masuk

tengala said...

Selangor tu tak usah bimbanglah...Yahudi mana pulak dok tuduh Hassan Ali terlibat..main hentam aja...ini mesti nak ganti dia jadi calon utk PRU13..
Hassan Ali join PAS pun masa UMNO tengah kuat lagi masakan sekarang UMNO dah nak runtuh baru nak masuk....pakai akal la sikit...

Anak Bugis said...

apa2 pon kita tunggu 16 september..aku kalo btol ler ader adun PR yg keluar beramai2.. sanggup aku bermandi darah ari tuh.. full stop.

Anonymous said...

TiPU celaka sial

Anonymous said...

to Zali!!!
Bila nak bersara?

Anonymous said...

YB2 dari PAS kalau nak dimakan sumpah lanat lompatlah

tak tahulah dari PKR & DAP

Anonymous said...

Salam,
Sedihnya melihat orang-orang melayu yang beragama islam dan mengaku Islam di sini.
Semuga Allah bersihkan hati-hati kalian. Ameeen!!!

Hasan said...

Sahabatku seIslam. Janganlah hina Zali dan Jefry begitu ! Doakan mereka agar menerima cahaya Islam. Akan datang, mereka akan berjihad kejalan Allah dengan sebaik-baiknya apabila mereka sedar berdasarkan kesungguhan yang sedang mereka tunjukkan sekarang. Insya Allah.

Anonymous said...

To Hasan.

Betulke dua ekor tu akan bertaubat nanti.Koi macam tak nampak jalan pun.