"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 16, 2009

Majoriti Golongan Muda Tolak UMNO/BN - Tun Daim

80% dari golongan muda tidak menyokong Barisan Nasional (BN), kata bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin.

Para siswazah menganggur, kebanyakannya Melayu, akhirnya terlibat dengan politik dan mereka menyertai PAS akibat rasa marah kepada kerajaan kerana tidak mempunyai pekerjaan, kata bekas Bendahari UMNO itu di dalam temubual dengan China Press Ahad lalu.

Menurut beliau, keadaan sedemikian berlaku kerana kerajaan tidak memupuk bakat yang sepatutnya untuk kehendak pasaran.

TPU - Hah..? 80%..? ye ke..? tak kan la TDZ nak menipu pulak... TDZ kan orang UMNO, mana bley tipu...

Tapi Bijan cakap "Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan"... ni kira mendahulukan rakyat jugak la ye..? mendahulukan rakyat dalam hal-hal yang merugikan rakyat, mengutamakan pencapaian yang sebegini hebat iaitu meminggirkan rakyat sendiri...

UMNO boleh, 1Malaysia boleh..!

Pak angguk-pak angguk UMNO dan para pencacai mesti marah dekat TDZ... mesti pencacai akan cakap - TDZ dah nyanyuk..! Tak caya..? tungguuu......

76 comments:

bond0134331159 said...

betul poji,

salah sorang yang susah pasai kerajaan "BANG NAJIB" adalah aku

polisi polisi dalam kerajaan menyebabkan aku rimas berkhidmat dalam kerajaan semasa aku bekerja di JABATAN PALING HAMPIR DENGAN PERDANA MENTERI

aku tunggu aku habis kontrak dengan KERAjaan lepas tu aku masuk PRIVATE

bila aku private aku BERJINAK JINAK dengan BUSINESS

bila aku PRIVATE dan BUSINESS aku berjinak jinak dengan POLITIK

sekarang aku bebas memilih sapa sahaja TANPA ADA SEKATAN DARI "BANG NAJIB" AKU

aku pilih pakatan rakyat

dari situ aku kenai ramai orang
termasuklah BLOGGER BLOGGER OTAI

poji,
masuk blog albanjari
dia dah PANGGIL KITA PI BAGAN PINANG

AKU TAK BOLEH PI
CUTI TAK APROVE!

dulukini said...

Hadiah Najib Antartuya pada hari kemerdekaan negara 31 Ogos lalu kepada rakyat adalah dengan kenaikan harga minyak petrol, RM0.05untuk RON95 dan RM0.25 untuk RON97. Kenaikan katanya disebabkan harga minyak dunia berada pada tahap melebihi 80dollar setong katanya???

Semalam Najib Antartuya umum pulak nak sertai F1... maka jawabnya lebur lagilah wang rakyat oleh puak2UBN nie. Lepas nie abislah wang rakyat kepada kroni2 UBN utk supply part bagi F1. Ishk ishk...

KEMBOJA said...

Melayu Umno kata: "Duit rakyat duit aku....duit aku...duit aku....ha...ha...ha.."

Jenis lanun cam tu la......

dulukini said...

kemboja:

kot tak nampak Zali ke??? mamat UMNO tu ape citer??? takkan dah insaf kot.

wann said...
This comment has been removed by the author.
anakpahang said...

1MALAYSIA - RAKYAT DIUTAMAKAN

1.Minyak telah pun dinaikkan pada 1 Sept. baru-baru ini.
2.Sekarang ni ada pulak projek Najib yang langsung tidak memberi manfaat kepada rakyat marhaen seperti penoreh getah,penanam sayur,peneroka,buruh-buruh di Majlis-majlis tempatan dsbnya.
Namanya 1MALAYSIA -F1

3.Kalau betul desas desus penggantian bas pengangkutan PLKN yang dihadiahkan kontraknya kepada kroni Rosmah Altantuya, maka terserlahlah 1MALAYSIA - AKU PULUN DULU.

APA RAKYAT MARHAEN DAPAT?

Sumbangan khas hari raya RM500.00 ringgit untuk kakitangan awam sokongan itulah saja dari- 1MALAYSIA RAKYAT DIUTAMAKAN.

Unknown said...

Aku setuju,kalau nak mintak kerja kerajaan kalau sijil tinggi saja x cukup kalau tak ada surat sokongan dari barua-barua Umngok memang xkan dapat.
Dia ingat dengan cara tu rakyat nak sokong dia,rakyat lagi meluat ada lah...

Anonymous said...

Malang sungguh rakyat Malaysia. nak harapkan Pakatan rakyat lagi hancur. Pemimpinya kaki liwat. salah guna kemudahan yang tuhan beri. Aku rela kalau Orang Cina memerintah Malaysia daripada kaki liwat. hidup di laknat Tuhan, kerberkahan hidup terhapus.

bond0134331159 said...

anon 11.19

kaki liwat kalau betul dia buat
dia dengan ALLAH
kita tak ada POWER nak masuk campur
DOSA kita pun tak TERJAWAB
apa lagi nak BUSY BODY dengan DOSA ORANG LAIN

hang tak pernah keja dengan orang cina dan orang bangsa lain ker..

ucapan KEMALANGAN ni kalau tak diinsafkan akan membawa KESIALAN kepada hang sendiri

berwaspada dengan apa yang hang taip
salah taip MEMAKAN diri.....

DUNIA SIBER NI BUKAN DUNIA AWAK
DUNIA SIBER NI DUNIA SAYA
AWAK SEBENARNYA TIDAK TAHU BAHAYA DIDUNIA SIBER
AWAK TAK TAHU SIAPA YANG MEMERHATIKAN AWAK

JIKA AWAK TAHU APA YANG SAYA TAHU
MENGENAI DUNIA SIBER NI
AWAK TAKKAN TAIP KENYATAAN BODOH IUT

BERWASPADA SEBELUM TERLAMBAT

-BOND-
PERISIK MEDIA SIBER

Anonymous said...

Penyamun Daim ni muncul lagi, dah kebas banyak duit rakyat, tak puas lagi ka?.

Celaka betul mamat ni, dulu berniaga garam pun bankrap nak tunjuk pandai.

Masuk umno sekelip mata jadi billionaire, mana orang melayu tak marah.

Keturunan ali baba dan 40 penyamun barua ni. mai dok sibuk2 buat apa. tak puas lagi kau menyamun ke?

Habis tanah kat sungai petani dia alihkan ke miliknya, sial punya manusia. Kebas duit rakyat nak tunjuk bagus pula, anak haram jadah punya manusia Daim ni.

Allahu a-alam Kalau A'War Jadi PM... said...

Lojik & rasional..nya pandangan positif yang dilontarkan oleh Tun Daim,Perdana Menteri Rakyat 1Malaysia YAB DSNTR,saya yakin rakyat Malaysia yang berpandangan jauh akan menyokong kepimpinan & perjuangan menyatu padukan rakyat dengan ertikata 'rakyat didahulukan pencapaian diutamakan' libralisasi ekonomi dan pelbagai kaedah pembaharuan dalam mentadbir negara untuk masa hadapan yang gemilang.

Adalah tidak adil menilai prestasi dan bukan jua dijadikan alasan kerana belum setahun jagung YAB DSNTR mentadbir negara...saya percaya ketua umum PR A'War jua akan respect dengan mantan geng 'GAGASAN MALAYSIA' ini, Guan Eng KM Penang jua turut mengakui kepimpinan YAB DSNTR tidak mudah untuk diratahkan.

Semua perlu mengembeling tenaga samada pemimpin kerajaan atau pembangkang serta rakyat untuk memantapkan ekonomi negara kerana sudah pastinya tidak kira rakyat yang menyokong kerajaan atau pembangkang perlu hidup sejahtera dan harmoni dalam satu bangsa 1Malaysia dan untuk merealisasikannya satu lagi slogan harus dihayati 'Ekonomi Mantap Negara Di Dahulukan Peluang Kerja Untuk Rakyat Di Utamakan'

MC_Shaharul said...

aku setuju ngn ko ijok,aku nie baru abis study,abis study aku gi interview keje gov,masa aku gi interview org yg interview duk tnya mcm2 kt aku,pasal aku wat tajuk tentang konsep parti politik menurut perspektif islam kajian parti pas dan umno,pastue dia tnya aku nie pembangkang ker x,mcm2 lg,tnya pasal ade join kelab umno or x,xkan sebab tesis aku tajuk mcm tue pn salah,aku blaja ikut suke aku la ape aku nk kaji,geram aku ngn umno sume diaorg nk kontrol,ingt bumi nk mak bapak diaorg punye ker ape???

last2 aku keje swasta jerla..tue er selayaknya utk aku..huhu..aman skit,xde nk ikut tue ikut nie,tue baru interview,dah duk bwh gov mampuih aku..

mmg skrg nie bdk2 muda dah rmai tolak umno,mmber2 aku yg dlu x nk amik tau pasal politik dlu pn dah rmai yg berjinak2 dgn pr sbb menyampah ngn KERAjaan,klu korang x pcaye tgu la pru akan dtg,insyaallah PR menang...

MC_Shaharul said...

aku setuju ngn ko ijok,aku nie baru abis study,abis study aku gi interview keje gov,masa aku gi interview,org yg interview aku tue duk tnya mcm2 kt aku,pasal dlm sijil aku tue aku wat tesis tajuk tentang konsep parti politik menurut perspektif islam kajian parti pas dan umno,pastue dia tnya aku nie pembangkang ker x,mcm2 lg la,tnya pasal ade join kelab umno or x dia kata klu ade surat sokongan lg bgs x pn kegiatan dlm kelab2 umno,xkan sebab tesis aku tajuk mcm tue pn salah,aku blaja ikut suke aku la ape aku nk kaji,geram aku ngn umno nie sume diaorg nk kontrol,ingt bumi nie mak bapak diaorg punye ker ape???

last2 aku keje swasta jerla..tue jer selayaknya utk aku..huhu..aman skit,xde nk ikut tue ikut nie,tue baru interview,dah duk bwh gov mampuih aku..

mmg skrg nie bdk2 muda dah rmai tolak umno,mmber2 aku yg dlu x nk amik tau pasal politik dlu pn dah rmai yg berjinak2 dgn pr sbb menyampah ngn KERAjaan,klu korang x pcaye tgu la pru akan dtg,insyaallah PR menang...

Anonymous said...

Pemimpin yang buruk perangainya tidak layak memimpin umat Islam. Ingat bagaimana Tuhan melaknat umat nabi LUT yang menyokong dan membela peliwat juga mendapat bala Tuhan juga. Berkerja dengan orang Cina yang berIman lebih baik daripada sang pengliwat. Pemimpin yang buruk perangainya wajib di betulkan kalau tidak rakyat yang akan menanggung akhibatnya. Nabi LUT memberi peringatan kepada kaumnya, Nabi LUT tak "BUSY BODY dengan DOSA ORANG LAIN" tetapi memberi peringatan tepuk dada tanya selera.

dulukini said...

Tidak ade ape lagi yg dimantapkan sekiranya berkaitan dengan parti UBN kerana kebanyakan dah korupsi. Bila tiba PM baru slogan dilaungkan, duit rakyat dihabiskan tak tentu pasal. Dulu hadhari sekarang 1Malaysia duit rakyat juga habis dibelanjakan.

Mamat tu tak abis2 lagi demam liwat.. mahkamah dah kata tak bersalah dulu dia masih lagi dengan liwat dia.

Mamat tu amat terdesak bagi mempegaruhi rakyat bahawa DSAI seorang peliwat kerana imej DSAI tidak dapat dicemarkan oleh UBN. Hanya orang UBN yg makan suap saja percaya benda karut marut itu.

Setiap blog dia komen mesti ade pasal liwat sebab dia dah terdesak kerana kerajaan Najib Antartuya tidak mendapat sokongan rakyat jelata. Sekiranya Najib antartuya jatuh maka dia tidak boleh makan suap lagi. ptuihh.

Anonymous said...

Seramai 1000 pegawai-pegawai kontrak kerajaan di kementerian pelajaran akan diberhentikan tidak lama lagi...

Anonymous said...

apa liwat liwat nie...fitnah lebih lebih pulak...kaki fitnah lagi bahaya beb...esok sapa nak jawab kat akhirat..

aku tak berani nak cakap ler nanti tak terjawab kat sana kelak.

apa pun aku respek la kat PR sebab boleh dapat perintah 5 negeri.

syabas dan teruskan usaha..mana tau ada perubahan yang lebih elok bila perintah msia sok.

Anonymous said...

dulukini
soal mahkamah itu urusan dia macam Anwar dan PR pon boleh rasuah Hakim kalau itu yang nak dihighlight kan ??? kenapalah cow nie bangang betul! cowlah manusia dalam blog ni paling bodoh dalam dunia! lebihbaik kau matisaja semasa dilahirkan dulu rugi makbapak cow perpeluh setiap malam nak buatkan cow untuk keluar kebumi ini kau pilih seperti katak bawah tempurung tu..lah makbapak cow mase nak berjimak takminta perlindungan dari Tuhan dari gagguan iblis padahnye! kau! dilahir sebagai anak iblis!..atau cow dilahirkan sebagai anal luar nikah anak haram! syial! ada paham! _najib jua mahkamah pun tak pernah bicarakan die pasal HantuTunya sundal bolong yang melacur di hotel malaya cowpon pernah melangganyer tak ingat!?hanya tohmahan liar dan fitnah kering seperti cow..nie terhadap die..

Anonymous said...

bn = babi negara
babi negara = bn

Triple H said...

Sblm PRU 12 Daim ada warning org amno.. negeri panas Kedah, PPinang & Selangor... tapi Pak Lah masa tu tak mau dengaq.. dgn izin ALlah jangkaan Daim betui.. mungkin Perak adalah bonus bagi PR.. dan kini bonus tu dah dirampas..

Tapi nampak gayanya PM 1M tak berapa nak dgr.. pi buat pula 1Malaysia F1 Team.. dok perabih duit Petronas la tu... thn depan berapa byk team dah nak tarik diri.. yg F1 1Malaysia dok gatai nak masuk .... konon nya ada unsur komersil nnt nak letak nama Proton,Naza kat keta F1 1Malaysia.. nnt lagilah rega keta paling tak selamat di Malaysia naik lg.. puak-puak penyamun ni ada saja la depa nak samun..

Anonymous said...

TDZ punya kajian dulu seblm PRu12 katanya byk negeri akan jatuh ke PR, dan terbukti. Skrg kajiannya 80% sokong PR, insyaallah akan terbukti dlm PR 13 nanti.takbir....

Anonymous said...

Betul Kate Tun Daim tu.. tapi jangan mimpilah PR menguasai KL BN masih lagi mengusai KL dan kedudukan PR di Perlimaen jua berkurangan kepada 58 kerusi jer...

bond0134331159 said...

dah dah
cukup

liwat la
apa apa la
memang la ni ZAMAN KONTROVERSI
satu dunia KONTROVERSI
kat malaysia macam ni
kat dunia macam tu

dari pada dok cuba nak menang diri sendiri
baik pikiaq macam mana nak HIDUP dalam KUBOQ esok

dalam KUBUQ PR pun tak boleh tolong
BN pun tak boleh tolong


kita saja KETAQ LUTUT dalam LUBANG KUBOQ pasai banyak DOSA

dah la tu tak buat apa yang patut untuk KURANG SIKIT atau BAGI TAKDAK DOSA

pasai DUNIA PUN NAK GADOH

1 HARI AKHIRAT = 1000 TAHUN DUNIA
LAMA OOOOOOO

KITA KAT SINI SAT SAJA

Anonymous said...

anon 11.19

aku muskil...sebab yang peliwat saja dihadapkan ke mahkamah...sedangkan yang diliwat x dihadapkan kemahkamah.....bagi aku liwat tu atas kerelaan kedua duanya sebab....saiful tak melawan dan menendang kote anwar....agaknya saiful siap bagi baby oil lagi...TAPI yang aku heran tu pasai apa anwar saja...patutnya saiful sekali kena dakwa kat mahkamah...lagi pon isu liwat ni dah lama...98 dulu dah sebut...tapi bukti berubah ubah,.....bagi aku hanya yang bodo PIANG saja yang percaya kes ni....TAPI hanya ALLAH,ANWAR dan SAIFUL saja yang tahu ....itulah...silap bro anwar...dia tak cari UMMI HAFILDA....seret ke mahkamah....dan SAIFUL pon ikut jejak UMMI HAFILDA...ada sapa sapa tau apa cita UMMI HAFILDA..idup lagi ka dah mampus....

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!

Liza said...

Ummi Hafilda... emm..emm
Puteri UMNO tu ke? dio dah makin sihat, penimbang pun tak sanggup nak tampu berbanding dulu... Abang dia auww tu dah sikit insaf, dah nak gi umrah lah... blog cilanat dia tu masih hidup ke tak?

mosabit said...

alamak bro ni bulan pose....sebab tu perangai orang umnGoK dan Bongok Negara (BN) sama jer ..sebab bagi umnGoK...bulan ajer pose....mereka takyah pose....kah kah kah ........
nmnGok Kata..esok mati 3 juta ahli umnGoK akan buat tahlil 7 hari,40 hari, 100 hari, 1000 hari....hari hari hari...maka pahalanya akan disedekahkan kepadanya di dalam alam barzah....wwooo..banyak wo pahala dia dapat.....boleh masyuk soreger on the spot woo...bangang punya umnGoK islam dahari...mana pahala boleh main kirim kirim.....kecuali SEDEKAH JARIAH..ILMU YG DIAJAR DAN DOA ANAK YG SOLEH........kah kah kah kah kah ...bangangnyer islam hadari ahli umnGoK.......

perompak harta rakyat said...

dulukini
soal mahkamah itu urusan dia macam Anwar dan PR pon boleh rasuah Hakim kalau itu yang nak dihighlight kan ??? kenapalah cow nie bangang betul! cowlah manusia dalam blog ni paling bodoh dalam dunia! lebihbaik kau matisaja semasa dilahirkan dulu rugi makbapak cow perpeluh setiap malam nak buatkan cow untuk keluar kebumi ini kau pilih seperti katak bawah tempurung tu..lah makbapak cow mase nak berjimak takminta perlindungan dari Tuhan dari gagguan iblis padahnye! kau! dilahir sebagai anak iblis!..atau cow dilahirkan sebagai anal luar nikah anak haram! syial! ada paham! _najib jua mahkamah pun tak pernah bicarakan die pasal HantuTunya sundal bolong yang melacur di hotel malaya cowpon pernah melangganyer tak ingat!?hanya tohmahan liar dan fitnah kering seperti cow..nie terhadap die..

----------------------------------------

Aku rasa yang bagi komen ni adalah salah sorang demonstran indon pendek akal tak sedar diuntung yang berdemo membakar bendera Malaysia kat Jakarta tu kot.

Dari segi bahasa yang digunanya nya jelas menunjukkan pencacai Gerombolan United Malay National Organisation yg bagi komen ni telah diimport khas dari 'tanah seberang' oleh Khir Toyo untuk memporak-perandakan rakyat Malaysia.

Pegi berambusla woi.... komen anjing-anjing umNO yang amik upah RM 3.00 sejam dari Pemimpin BN

(yang gajinya pun dibayar oleh rakyat marhaen melalui kutipan cukai tapi suruh rakyat bersyukur pada kerajaan)

tak dialu-alukan di blog PR ini...... Pegi la nyalak kat blog parpukari sana tu.... syoh...syoh....shoh....

Anti Pengusung Kepala Lembu said...

kalau bukan dari kalangan indon demonstran mesti dia ni dari kumpulan demonstran Pengusung Kepala Lembu. Tu la sebabnya pencacai umno sekor ni suka sangat dengan 'cow'....... kihkihkih

dulukini said...

Ishk tak paham aku ape yg mamat nie bebalkan.

dulukini said...

mamat tu peliwat juga ke??? pung pang pung pang last2 kutuk aku saja. Sama macam kes seksyen23. Orang UBN buat tahi... dia bebal kat PR.

Anonymous said...

TP ada lah hasil kegagalan kerajaan pas tidak memupuk bakat yang sepatutnya untuk kehendak pasaran.sebab tu die jadi penulis blog...duit masyuk dari wang derma org ramai, siang malam posting cite merepek n fitnah.......xda duit wt muka simpati.bla la TP !!!

Anonymous said...

Itulah UBN.

Anonymous said...

Tun daim bagi komen. kita tunggu PR13. Betul ke tidak. Kalau betul. Kepimpinan negara bertukar. Tak guna kita lawan bercakap benda masa depan yang diluar pengetahuan kita. jangan pasai tu dok keluar bahasa yang tak enak dan menuduh sebarangan.

Takut kan allah...... allah maha mengetahui apa yang kita tak tahu. Mahkamah allah maha adil....
Selamat hari raya maaf zahir batin.Semoga ramadahan ini kita mendapat keampunan dari allah dan amalan kita diterima.

dulukini said...

Dalam paper UTUSAN Meloya hari ini dilaporkan gambar MB haram Perak Zamry Mamak kena simbah dengan cat merah dan mereka katakan perkara itu sungguh tidak bertamadun.

Tapi apabila MB Selangor kena mencarut dan maki hamun oleh puak UBN mereka tak sedar pulak.

dulukini said...

To Topeng Perak:

Ko tak nak buat ke citer pasal Bonus dari Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri PR???? Topik nie menarik untuk dikomen. hahaha

PemudaRasah said...

Walau apa-apapun golongan muda memang sudah terlalu kurang untuk menyokong BN.....

chot said...

ntah le....

Selamat hari raya...maaf zahir dan batin kepada semua....terutama yang selalu kene maki hamun dengan gelaran kuda longkang...spender lembab...spender gulung...

maafkan aku....

hehehe

ko ni pehal..ko ni geng kuda longkang gak ke?

wann said...

menjelang syawal tangan dihulur maaf di pinta

Anak Bugis said...

Mmm.. aku nak ucapkan Selamat Hari lebaran pada Daim..

hehehehe

PKR kudis said...

To bond0134331159
kalau ko x suka keja gov,berhenti je la
bwt pe meyemak lg kat situ!
prg je keja gan Anuar Aljuburi ko tu
jd pembancuh kopi
hahahahhahahahahaha..............
gaji besar beb..

Unknown said...

Ye ke?

aku rasa lagi ramai dah golongan Muda sokong BN.

Aku tanya pemuda UMNO, aku semak cawangan ramaja Biro Tatanegara, kebanyakkan memihak kepada BN.

Tah ye tak tidak Tun Daim yang cakap kot2.. Pak Nik Aziz yng menganggap.

Kita tengok jelah Pilihanraya 13 nanti, Pakatan Rakyat tak kan dapat lagi seselesa ini.

Memerintah tak reti.. Membangkang je kau tahu.

fikir-fikirkan ye...

dulukini said...

Tak abis isu jubur n liwat. demam mamat tu tak abis lagi ke??? orang semua dah sampai ke tahap kerajaan rasuah (UBN) akan ditumbangkan dah.

dulukini said...

To PKR kudis:

Oiiii demam tak abis lagi ke?>>>

Unknown said...

assalamualaikum wbt,

bros sume. tak yah la gado2 pasal politik ni. kalu pun kita rasa kita betol, tunjukkan dgn rasa berhemah sbb kalau korang ckp mcm nk carik pasal. dua dua pihak pun nampak x molek. kato ore kelate.

cuma beri pandangan. xsemestinya betul. wassalam dan salam aidilfitri untuk sume umat islam yang menyambutnya. marilah kita sama2 menjadi umat islam yang unggul dan sama2 membangunkan agama kita.

Anonymous said...

Itu pandangan yg baik drp Tun utk pemimpin UMNO ambil iktibar...jgn jd mcm org2 Pakatan Haram kalau cakap tak selari jer dah tentu kena hantam punya..Cthnya : Kes Hasan Ali..!apa punya Fuckatan ini ya!

Anonymous said...

Hari ni adalah UlangTahun Pertama Satu Hari mengenang PEMBOHONGAN ANWAR NAK JD PM!!!!!!!!!!!!!!Fauzi@TP jgn lupa bg kek sama kamu punya boss kaki kencing itu ya!!

Liza said...

Cik Nom 2 ekor kat atas!

ko rasa sakit hati ke sekarang ni duit suap ko dah kurang? ko punyo gomeng dah nak bungkus! yg dahi licin makin licin, dah tuo tak sedar diri, makin tuo makin bukak pakaian sendiri... kalau tak pun anak tulung bukakkan... ko terasa ke Anwar tu bohong? kami kat PR ni tak rasa apa2 pun! yg ko sensitif sangat apa hal. hanyutlah ko bersama rakit batang pisang UBN... KEH!KEH!KEH!

checkmate said...

ya...

tun daim dah buka pekong UMNO...
penganguran yg berleluasa..

isu mahathir..MIC dan selipar..
click disini

Anonymous said...

Info terbaru dari sinar harian, kerajaan PR Kedah, Selangor dan Penang bagi bonus hari raya pada kakitangan kerajaan negeri semua kategori RM500 sekali gus mulai hari ini, manakala Penang pula 2 kali bayaran, besok dan Disember ni.

Alahai meleleh air liur kerajaan negeri haram perak zambry jubo kuali.

Anonymous said...

Dr Mahathir berkata beliau sedih apabila orang partinya sendiri dan orang yang duduk dalam kabinetnya sendiri mengecamnya.

Katanya beliau lebih marah terhadap kecaman yang dilontarkan oleh anggota Umno dan bekas anggota kabinetnya daripada kecaman yang dibuat oleh anggota MIC.

"Saya duduk dalam Umno dari mula parti itu ditubuhkan. Yang tegur saya ini belum beranak pun lagi," katanya.

Mengenai hasrat Sukumaran ingin menemuinya untuk memohon maaf, Dr Mahathir berkata: "Minta maaf tak apa, tak minta maaf pun tak apa. Bagi saya tak ada apa-apa. Saya yang sedih bila orang parti saya sendiri, orang yang duduk dalam kabinet saya sendiri kecam saya."

Dr Mahathir berkata Sukumaran kini menjadi mangsa percakapannya sendiri.

Selasa lepas, Presiden MIC Datuk Seri Samy Vellu mengumumkan penggantungan serta-merta keanggotaan Sukumaran ekoran kecamannya itu. BERNAMA

Anonymous said...

org yang dituduh liwat telah pon dibicarakan dimahkamah. tp mahkamah blm buat keputusan lg...

tp org yg dikatakan membunuh seorang pompuan, degar khabar pompuan tu kene letup pakai bom masih bebas. siap blh senyum2 je...

sialan!!!

tengala said...

PANDANGAN TDZ NIE MEMANG BERHANTU..BANYAK YANG DAH JADI KENYATAAN....
UMNO MESTI KECUT PERUT..

Anonymous said...

mamat pencacai angkat najis umno tu tak abis2 dengan liwat,alo bro lu ketinggalan zaman la,orang dah tak ambik pot pasal liwat DSAI ni,lu fitnah la DSAI liwat la,suntutla,juburla,apala lu nak cakap asal lu bahagia, orang akan buat derk je,pasal fitnah yang bodoh lu orang bikin,sisepol tu dah naik lunyai jubur dia kena suntut, baru nak repot polis,come on la bro,tuduhan yang bodoh macam lembu tu lu nak suruh orang percaya.boleh masuk akai ke bro,gua nak tanya lu.lu ni kalau nak tulis pun pakai logik akal la,opahlu,toknyanglu boleh la lu kencing,ooo lupa lak, lu kan pencacai angkat najis umno,huluq sikit dah meraban tak tentu arah,apasal lu tak tulis DSAI simpan jantan,simpan nyah,jadi gayboy baru la gempak lu punya story,allooo bro pakaila akal sikit,lain kali jangan pakai AKAL LEMBU macam geng songkok tinggi tu,ok bro selamat ari raya,'kosong-kosong'.

Anonymous said...

pandangan tun daim memang betoi tu... skurang kurang nya jangkaan dia masa pilihan raya ke 12 banyak negeri tumbang...... aku percaya mungkin ramai ahli umno tak insaf lagi....pasni diaorg pasti g menilik nasib dengan tun daim...kot2 tikam no betoi...kah..kah..kah..

Sape PR/BN/UMNO yg nk besarkan zakar? said...

hidup najib! Perdana Menteri terbaik di dunia!

zahid ehudi said...

another malaysian...

waah, ko ni merata rata ko ada tinggalkan komen bdoh ko...

ahahahahahahah....

woi, another malaysian, carrik duit elaun lebih ke....tak cukup duit raya ke....

ahahahahahah

bodik said...

pemimpin2 umno lg x blh pakai, haram pun dia kata halal. aku pun pelik tgk puak2 umno ni, ada ke patut org melayu umno jadi pengerusi atau syer dengan arak, judi tempat2 maksiat, berkawan dengan penjenayah dan mcm2 lg. umur meningkat sepatutnya byk mengingati mati atau byk buat kebajikan, ini tidak...sokong benda2 haram. apa punya bangsat puak2 umno ni.

KEMBOJA said...

Aku rasa lagi banyak negeri2 di perintah oleh PR....akan jadi lagi "PEMURAH" lah si Melayu umno ni pada rakyat....


He....he...he....takut kalah katakan...!!!!!

zahid ehudi said...

another malaysian...

lalalalalalala...

another malaysian....

llalalalalala...

another lembu....lalalalal

cube buat overtime time nak raya ni...lalalalala

EQUILIBRIUM said...

bro topengperak,

sori ye teman off topic komen yg ini. tapi mcm teman nak paste kat sini komen yg teman tulis dlm malaysianinsider pasal topik kartika yg ditulis oleh mariam moktar. teman pun tak tau sapa minah ni. sori le kalau english teman berabuk abis hehehehe
------------------------------

i pity this minah mariam. she doesn't know what is "khamar" or "arak" that was mentioned in Quran. yet she want to talk about tapai and bread. that the problem when someone doesn't know but want to show they know something.

please learn the Quran and the reason why that "ayat" about "arak" was given. and then learn about the chemistry of alcohol itself. dont be confused the term "alcohol" associated with beer and the process to synthesis the alcohol itself. Allah don't forbid "arak" because of the process or the chemistry characteristic but the effect of the "arak" itself. about the tapai the longer you keep it become something like arak. you can come to borneo during pesta kaamatan and gawai to see yourself.

about the bread, save your self from embarassment please. by the way i'm working in lab and sometimes dealing with ethanol which contains 95% alcohol. do you think this ethanol same as beer or maybe vodka apart from their chemistry characteristic?

bijan said...

selamat hari raya...buat warga kl ..berhati hati memandu pulang ke kampung halaman negeri jajahan PR.... hehehe separuh semenanjung bawah PR beb... bangga nyer aku...

Prof. Era Pasca said...

Kami warga ERA PASCA ingin mengucapkan Salam Lebaran kepada semua pembaca blog ini... DAN....

Walauapepun....

Ampun maaf daripada kami andai...

TERkasar bahasa
TERsilap pukul
TERambil barang
TER'pau' duit
semua TER2 yang lain

Ikhlas dari kami warga Era Pasca:
Naruto Sensei & baginda®

KEMBOJA said...

Berhati2 di Jalan raya...
Jangan sampai terlanggar kepala lembu.

Pandu lah dengan cermat...
Supaya tidak jadi seperti lembu2 di seksyen 23


Note: Lembu2 si seksyen 23 tak nak balik kampung ke??? Mungkin takut kena sembeleh ye!!!!

Anonymous said...

anak perak

Raya tahun ni sedih sikit, tahun lepas Perak bawah PR, tahun ni bawah lanun Zambri. Lepas raya ni kite gempur lagi kuat, Perak kekal milik PR.

Takbir!!!

KEMBOJA said...

Dengar kata Sepanduk Mat Black di Perak telah simbah dng cat merah....

kah...kah...kah...mungkin berhutang dgn ALONG kot...atau...berhutang dgn rakyat Perak kot...???

PADAN MUKA.....RAKYAT PERAK AKAN TUKAR MUKA DIA DARI HITAM KE MERAH UTK SELAMA2NYA LEPAS NI

anak klang said...

terpulang pada bn nak percaya ke tidak cakap daim tu...
nanti jgn menyesal kalau tsunami melanda lagi...
kali ni mungkin lebih dahsyat...

Anonymous said...

hahahhaaa..tak sangka moderator boleh "delete" komen yg kena batang idung sendiri..apasal, dah gelabah dgn isu tersebut? kesiannya KERAjaan PR yg takut dgn bayang2..kesiannya!!!!itulah, org bersalah pasti takut!uhuks..

Comment deleted
This post has been removed by the author.

September 16, 2009 10:54 PM

Anonymous said...

laaa...apasal delete?komen pasal apa tu?

KEMBOJA said...

Kah...kah...kah...org2 Perak dah tak nak kat Mat Black tu...

Jenis lanun....siapa yg nak.

Anonymous said...

paloi bin malau
sape takkenal org sabah dusun gila tapai

Anonymous said...

kah kah kah... khir toyo kena ugut bunuh, katanya nak disumpit.

ha ha ha. setahu aku yg guna sumpit ni org asli je, ha ha ha... org asli pun dah benci UMNO, habis le. Melayu, Cina, India, Orang Asli sama2 tolak UMNO.

dulukini said...

Raya raya oiii.. balik kampung. Hati2 di jalan raya. Selamat Hari Raya Aidilfitri

zali said...

SAYA MENGAMBIL KESEMPATAN INI
UNTUK MENGUCAPKAN SELAMAT BERHARI
RAYA KEPADA SEMUA UMAT
ISLAM...PARA PEMBACA,PENGKRITIK
DAN PENGOMEN DI PERISIK RAKYAT.

MAAF ZAHIR BATIN
TERUTAMA PADA :

TiPU
KEMBOJA
FAIZAL
PALOI
CHOT
NARUTO
BAGINDA
BOND
ATOK TOTOK
JEFRI
TRIPLE H
LIZA
MC SHARUL
IJOK 2009
SEBETULNYA
DULUKINI
TUNGAKLANGIT
TOK KANDAR
ANAK BUGIS

DAN YANG LAIN
SERTA PARA ANONYMOUS SEKELIAN...

JUMPA LEPAS RAYA NI...DISINI!

KEMBOJA said...

Kawan tetap kawan
Hari Raya tetap bertandang
Lawan tetap lawan
Supaya Umno-BN terus ditendang


Hari Raya dan makin dekat
Sifat bermaafan terus subur
Di Bagan Pinang kita bertekad
Nak tengok Melayu-Umno terus
berkubur

P.Ramli berkata disana disinun,
Bila makwenya cuba nak pekena
Mat Black bertindak semacam lanun
Merampas Perak cara terhina

Puasa Ramadhan selama sebulan
Bukanlah perbuatan amalan kuno
Rakyat bangun menuntut keadilan
Akibat kejelekan pemimpin umno

Anonymous said...

memang betul