"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 01, 2009

Masjid di RRI Sungai Buloh Betul2 Sebelah Kuil Hindu. Apa Sebab UMNO Selangor Tak Bising?

Masjid RRI Sungai Buloh adalah masjid terdekat bagi saya untuk mengerjakan solat Jumaat ataupun apa2 solat berjemaah. Malahan, saya banyak kali juga bersolat tarawih di Masjid RRI Sungai Buloh. Yang menjadikan masjid (bukan surau) ini unik adalah kedudukan masjid ini yang bersebelahan sebuah kuil hindu.

Sesiapa sahaja yang pernah bersolat di Masjid RRI Sungai Buloh akan pasti melihat keunikan masjid ini kerana ianya terletak betul-betul bersebelahan dengan sebuah kuil hindu. Dan, yang lebih menarik lagi adalah masjid ini bebas mengumandangkan azan, iqamat dan kuliah agama melalui corong pembesar suara tanpa apa2 halangan dan masalah, sepanjang yang saya tahu.

Sepanjang yang saya tahu juga masjid ini sudah berkedudukan sebegini semenjak bertahun-tahun yang lampau dan selama itu, Selangor berada di bawah pemerintahan Barisan Nasional/UMNO.

Soalnya sekarang, mengapa UMNO Selangor tidak menjadikan kedudukan masjid tersebut sebagai isu? Mengapa surau Al-Jannah (bukan masjid) yang akan terletak 120m dari tapak kuil baru itu pula dijadikan isu oleh UMNO Selangor dan beberapa NGO Melayu yang pro UMNO?

Memang Dalang Sebenar Kes Ini Adalah UMNO

Kalau betul-betul ikhlas memperjuangkan kedudukan surau dan masjid, maka diminta perjuangkan dahulu masjid RRI Sungai Buloh yang terletak betul-betul bersebelahan dengan sebuah kuil hindu?

Di sini jelas kepada kita, bahawa isu pemindahan kuil ke Seksyen 23 adalah MAINAN UMNO SEMATA-MATA. Kalau mengikut maklumat yang saya dapat, dalang penghasut nombor satu adalah Pengerusi Persatuan Penduduk di situ bernama Cikgu Zainuddin.

Biasanya, pengerusi2 persatuan penduduk adalah UMNO kerana mereka ini menjadi pengerusi sejak dari zaman UMNO memerintah lagi. Tak hairanlah Cikgu Zainuddin ini menjadi hero dalam menghasut penduduk setempat menentang idea pemindahan kuil ini.

Malah, saya mendapat maklumat Cikgu Zainuddin ini juga sedang merebut kedudukan sebagai Pengerusi Surau Al Jannah Seksyen 23 itu. Itulah juga sebabnya Pengerusi Surau Al-Jannah yang ada sekarang turut dimaki dan dipersalahkan.

Bagi saya, UMNO adalah satu wabak penyakit dan kita tidak harus mempercayai mereka dalam apa-apa perkara. MEreka dilatih untuk berbohong dan menipu. Kita tidak boleh mengikut cakap2 mereka kerana mereka kuat menipu.

Maklumat Tidak Tepat dari Blog http://pewarisummah.blogspot.com/

Kalau benar berlaku tindakan gangster dan kurang ajar dari masyarakat Hindu di Seksyen 19, mana buktinya?

Kenapa tiada report polis atau aduan bertulis dari mana-mana pihak berkenaan isu ini? Ertinya maklumat dari blog ini TIDAK TEPAT dan TIADA ASAS SAMA SEKALI.

Tulang Besi

97 comments:

yobleh said...

salam semua,
sememangnya para penyokong umno adalah baghal dan bangsat tahap gaban! budaya mereka ialah melagakan rakyat malaysia supaya bermusuh sesama sendiri demi kepentingan politik sempit yang diamalkan.

MCA MIC GERAKAN said...

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno



BN = Barang Naik
BN = Bila Naik??
BN = Baru Naik
BN = Berapa Naik??
BN = Banyak naik!!

Anonymous said...

Aku sokong 100% tulisan brader. Aku duduk di Kepong dimana majority penduduknya ialah Cina--mereka tidak buat issue pasal azan. Sibangsat penduduk melayu di sek 23 buat malu kepada orang Islam dengan mengheret kepala lembu--tanda protest pembinaan kuil hindu--apa niat mereka--nak menimbulkan huru hara dan jatuhkan kerajaan PR. Ini meste kerja Umno celaka. Selama ini pun kami tak dengar pasal kecoh kerana kedudukan kuil di kawasan majority melayu--kenapa baru sekarang.

Anti Umno

Edyes said...

Kroni stesen minyak didahulukan...
rakyat diperbodohbangangkan....

korang setuju ke harga minyak serupa nie?

Anonymous said...

Mana kerismudin?kenapa tak tangkap biawak-biawak kepala lembu tu dan kenakan ISA, kerana berniat mencetus rusuhan.

Inilah masanya mengenakan ISA seperti yang selalu dilaungkan beliau untuk menjaga ketenteraman awam. Jangan hisham cakap tak serupa bikin. Tangkap mereka, tangkap kalau kamu menjunjung kedaulatan undang-undan.

Unknown said...

tak salah kalau sebelah menyebelah...aku pun tak faham nape nak bantah2...ada banyak hikmah walaupun pusat dan rumah ibadat dekat..berjiran...ayuh Najib N the geng kita perlu guna akal yang digunakan secara waras...bukan guna masa nak cari duit je..dalam islam pendekatan DAKWAH adalah merupakan cabang yang cukup luas..salah satunya jika golongan bukan islam tertarik pada ketekunan kita dalam mengejarkan ibadat lantas akan teruja untuk bertanya lebih lanjut akan kesucian agama kita?malah dalam banyak peristiwa ramai golongan bukan islam memeluk islam kerana terpikat dengan azan yang berkumandang!!!!so apasalahnya....dekat2 tak menggangu kekusyukan solat pun!!!1kalau dah jiwa kotor jiwa dok pikir nak duit nak jadi calon kan bini muda memangla solat tak kusyuk pun...

buat Jid n pak muhyidin ayuh buka mata...buka mata hati...kita masih belum terlambat!!!!ubah cara berpolitik..

Jika perlu berbaik atau berguru dengan YAB Tn Haji Nik Aziz maka berguru lah..tak salah nya...tak jatuh darjah pun...rakyat boleh terima kita kalau seandainya kita megaku kesilapan kita dan insaf...masalahnya kita EGO tak bertempat dan nak jadi Hero tak bertempat kesudahanya kita jadi watak Antogonis dan amat kejam di mata Rakyat...bukan 1 malaysia bahkan dah jadi fenomena 1malaysia buta hati...tapi bukan buta semua pemimpin je Ahli UMNO tak Buta...sebab tu lah permatang pasir pas leh menang walaupun keahlian pas di kawas itu adalah rendah sangat2!!!!sebabnya you nak tau tak!!!sEBAB AHLI UMNO BUKAN BODOH!!!!KALAU AHLI UMNO BODOH MEREKA TAK KAN UNDI PAS!!!TAPI KERANA MEREKA CERDIK 1 MALAYSIA MAKA AHLI UMNO UNDI PAS!!!YANG BODH DAN YANG TAK NAK BERUBAH ADALAH PEMIMPIM!!!

KAMI DAH TAK TAHU MACAM MANE NAK PERTAHANKAN DASAR UMNO LAGI WALAUPUHN KAMI SAYANG PADA UMNO..SAYANG PADA UMNO TAK SEMESTINYA SAYANG APADA PEMIMPIM YANG BODOHKAN KAMI!!!!ITU YANG NAJIB KENA FAHAM

Buat Pakatan ...you all jangan takbur sangat..jika ditakdirkan menang PRU13 dan jika aku masih hidup nak sangat tengok perubahan...kalau sama mcm UMNO alamak kedua-dua tak ada guna maka kita UNDI parti baru lah

zali said...

pemberontak pr hanya sibuk nak
cari salah perarakan lembu
manakala pemimpin pemberontak pr
menikus tanpa ada sebarang
tindakan hingga sekarang.

memualkan.

isunya sekarang :
sek 19 mahu kuil dipindahkan.
sek 23 tak nak kuil dipindahkan
ke tempat mereka.

tindakan khalid gagap?
'sssaaaayyyaaa ttaaaakkk tttaaahhhuuu'

saya juga nak membetulkan
persepsi pemberontak pr yang
mengatakan lembu tuhan orang
india.

salah tu...india tidak menyembah
lembu...tuhan orang india ialah
brahma bukan lembu.

lembu cuma di anggap binatang
suci bagi kaum india kerana bakti
lembu pada masyarakat di india
sana tu.

jadi dimana salahnya perarakan
kepala lembu yang cuma simbolik
pada khalid gagap yang macam
lembu?

matstim said...

zali pencacai ubn tengah meroyan sebab tak dapat elaun pencacai lagi!

Kakwa said...

kalau gagap pun hati dia baik...apasalah nya..ni tidak, muke dh jadi putih mcm tepung kurma, gebu semcmje istana mahligai berpuluh juta RM didirikan korang tak bising???

Komisyen dh kureng ke Zali oiii...??? nak raye dah nie..

Unknown said...

Aik tapi kan ada jugak la lembu yang nama di baka BRAHMAN...BESAR TAU KALAU LEMBU BAKA BRAHMAN...kalau tak sila aku la..dulu ayah aku ada gak lembu Baka BRAHMAN NI...ITU BESAR SANGAT2 KALAU IKUTKAN TAK MAMPU NAK BELI TAPI KADA DIBAWAH pENTADBIRAN tAN sRI hUSIN aHMAD TELAH BAGI LEMBU TU UNTUK DITERNAK DAN DIJADIKAN bAKA...tapi sayangnya ayah aku tak larat nak bagi dia makan

KADA dibawah Tan Sri Husin Ahmad yang dikenali dengan lebih mesra dengan gelaran Pak Husin serama cukup baik dan cukup mengambil berat permasalahan kaum petani termasuklah ayah aku..

Namun sayangnya mutakir ini aku tak tahu apa yang KADA buat..meraban entah apa-apa...masa ini aku terkenang kembali kebaikkan Tan sri Husin Ahmad bekas Ketua UMNO rantau Panjang.

Kini Tanpa Tan Sri Husin UMNO Rantau Panjang dah jadi GILA BABI..bergaduh tak habis habis...hasil apa pun tak ada!!!

ZALI AKU DAH PENINGLA..PEMIMPIM2 MACAM umno RANTAU PANJANG TU LAH YANG AKAN MEROSAKKAN SEGALANYA...prestasi UMNO ditahap tu jek...gaduh sesama sendiri NOMBOR SATU!!!

Pasal lembu dan kambing baik tanya Ibrahim Ali...semua dia tahu...tapi sayangnya perangai dia aduhhhhhh aku UMNO pun Aku benci Ibrahim Ali...patutla PAklah pecat dia seumur hidup...Brahim ali & Brahma mcm sinonim jek hehehehhehe

Anonymous said...

Terima kasih kepada UMNO/Barisan Nasiyonal kerana menaikkan harga petrol RON97 kpd RM2.05 seliter.
Juga terima kasih UMNO/BN kerana menyediakan petrol RON95 pada harga RM1.80 seliter.
Sesungguhnya hanya UMNO/BN lah mampu dan layak memerintah negara ini. Undilah Barisan Nasiyonal.

1Malaysia..
Rakyat diHULUkan,
Kroni dan Keluarga diuTAMAKan !

-UMNgOok-

Tok Uban said...

Ala...cuba bayangkan kalau BN yang perentah Selangor sekarang ni...kau orang ingat pengerusi tu nak bising?...tarak punya...sebab apa????....masyukkkkkk....zali...aku tahulah otak orang umno...otak simple...otak...No money...no talk...betul tak?...

apis said...

kalau UMNGOK yang tengah perintah selangor....

silap sialap si lahanat yang memalukan tu yang jadik kontraktor bina kuil tu....

maklum laaa, UMNGOK haram jadah, ada projek semua boleh....ada komisyen kilang arak pon boleh...

Jay Sham Mraz said...

kt tmn maluri, cheras tu masjid ash-syafie dok pacak dekat2 ngan kuil hindu gk, xde pn org2 kt situ baik islam mahupon yg hindu brgaduh, siap tok imam dan ketua sami leh dok borak pas habih time sembahyang, utk pengetahuan korng area tu dlm kwsn parlimen Titiwangsa(Pas - Dr. Lo' Lo'), relak aje, org2 Umno ni aje yg saje wat kacau...

Anonymous said...

zali ngok,macam najib dayus tak reti marah isteri

Anonymous said...

Surau Islam dan Koil Hindu yang di maksudkan di RRI, harus di ambil sebagai Iktibar. Do an analysis, from the people who visit and pray in harmony and use its outcome as a case study. SPREAD THE MESSAGE OF PUBLIC UNITY IN THE FORM OF RELIGIOUS TOLARENCE AND HARMONY. PAKATAN RAKYAT SUPPORTERS SHOULD START THE BALL ROLLING. WE ARE A MULTI-RACIAL HARMONIOUS SOCIETY. WE MUST AVOID ANY NEGATIVE FORCES TO TARNISH OUR IMAGE AND NAME, IN THE MEDIA AND THE WORLD. IT HAS TAKEN OUR NENEK MOYANG AND FATHERS A LONG TIME, TO BUILD THIS IDENTITY OF FINESS.

Anonymous said...

salam...

Zali...
Tuhan orang india, cina, melayu arab, mat saleh semua adalah Allah la. ada ke tuhan selain allah? cumanya mereka sesat dan tak sesat.

satu lagi, india tu nama bangsa daaa, bukan nama agama.

Nampak sgt commen ikut rentak sediri bukan ilmiah

Anonymous said...

Saya xfaham knp isu ni dibesarkan??

Tiada org tertangkap,tiada rusuhan,tiada tembakan gas,.semua berakhir dgn aman dan mencapai matlamat,.. bravo

Itu cuma bantahan penduduk seksyen 23 yg xmahu kuil hindu didirikan dikaw mrk yg lebih 80% beragama Islam,. tiada politik

Klu di Sg Buluh penduduk Islamnya mahukan kuil,.terpulanglah,.

Tapi penduduk sek 23 TAK MAHU dan mrk yg terdiri dari ahli berbagai parti telah menyuarakan bantahan mrk.FULLSTOP.

Anonymous said...

zali..
islam hadhari saja yang mengajar umatnya berarak kepala lembu..
pesan ulama

"matlamat tidak menghalalkan cara"

Anonymous said...

tengok kat sabah,gereja bertaburan

Anonymous said...

dah lah pencacai umno..
pemimpin korang tu dah tak betul..
isteri pun tak tau tutup aurat,nak ajar bab agama pulak..

Anonymous said...

berarak kepala lembu

matlamat umno menghalalkan cara yahudi

zali said...

setuju dengan anon 1:11 pm : FULLSTOP

Anonymous said...

APA ITU KEADILAN??

Kuil lebih banyak daripada masjid: Yadim

SHAH ALAM – Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) menjalankan kajian berkaitan jumlah pembinaan rumah ibadat yang didapati melebihi jumlah penduduk dan keperluan bukan Islam berbanding masjid dan surau.

Yang Dipertuanya, Datuk Nakhaie Ahmad berkata, berdasarkan kajian itu jumlah pembinaan kuil bagi masyarakat beragama Hindu tidak seimbang jumlah penganutnya di Malaysia.

Menurutnya, masyarakat negara ini masih mampu bertoleransi dengan mereka, walaupun ternyata pembinaan masjid dan surau masih tidak seimbang dengan jumlah penduduk Islam yang ramai.

"Sebelum ini orang Melayu sudah banyak bertoleransi dan mendiamkan diri dengan masyarakat lain.

“Ini adalah satu cara mereka memprotes kepada Kerajaan Negeri apabila kawasan mereka diceroboh,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi.

Jumaat lalu, segelintir penduduk Seksyen 23, Shah Alam, berarak dengan membawa kepala lembu sebagai tindakan membantah pembinaan kuil Hindu di kawasan penempatan mereka.

Nakhaie berkata, sudah terbukti kejadian seperti ini berlaku dan orang Melayu menunjukkan reaksi mereka berdasarkan kajian yang telah dibuat.

“Pada penglihatan saya, orang-orang Melayu sekarang sudah berani menentang apabila hak mereka diambil orang lain.”

"Bantahan ini bukan dipengaruhi oleh faktor politik tetapi lebih kepada soal sensitiviti masyarakat beragama Islam. Saya yakin tiada pihak yang cuba mempengaruhi penduduk di kawasan terbabit,” katanya.

Beliau berkata, sebelum ini Yadim ada mengemukakan kepada Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) berkenaan dialog bersama masyarakat India.

“Saya tahu mereka faham mengenai apa yang kita bahaskan tapi perkara ini masih juga berlaku.

“Mungkin kerajaan Selangor juga terlalu ghairah berpolitik sehingga tidak berpegang kepada asas dan tanggungjawabnya sebagai pemimpin yang beragama Islam,” katanya.

KEHKEHKEHKEH...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!

Anonymous said...

masjid subang airport pun bersebelahan dgn kuil hindu juga...
tara papa..beresss

zali said...

cilok dari : http://messengerofgodtoday.blogspot.com/

Monday, August 31, 2009
SYARAT-SYARAT BAGI MEMPERCAYAI MAJLIS FATWA ATAU MAJLIS AGAMA ISLAM DAN JABATAN AGAMA ISLAM YANG ADA DI NEGARA MALAYSIA
Sebelum penduduk dan rakyat negara ini mempercayai Majlis Fatwa dan Majlis Agama Islam serta Jabatan Agama Islam yang ada di negara ini termasuklah mufti-mufti, guru-guru agama, ustaz-ustaz atau ustazah-ustazah dan pendakwah-pendakwah bebas; adakah mereka-mereka itu terdiri daripada orang-orang yang benar dan dipercayai Tuhan? Jika Tuhan itu tidak mempercayai mereka maka bagaimana mungkin rakyat dan penduduk negara Malaysia ini untuk mempercayai mereka?

Adakah mereka-mereka itu juga boleh memastikan diri mereka masuk ke syurga ketika di akhirat kelak? Jika pihak-pihak tersebut tidak dapat memberi kepastian dan jaminan terhadap diri mereka itu masuk ke syurga, maka bagaimana pula rakyat dan penduduk negara ini hendak mengikuti dan mentaati mereka? Kerana Tuhan itu melarang manusia mabuk atau mengundi nasib atau pun memperjudikan dirinya.

Bolehkah pihak-pihak yang tersebut di atas mengemukakan bukti kebenaran mereka adalah orang-orang yang benar dan dipercayai Tuhan serta dijamin Tuhan masuk ke syurga serta ada Kitab yang datang daripada Tuhan yang membenarkannya sebagaimana para Nabi dan para Rasul Allah? Jika tidak sedemikian halnya pihak-pihak yang tersebut di atas, maka amat sukarlah bagi rakyat dan penduduk negara Malaysia ini untuk mempercayai dan mengikuti mereka.

Yang benar,

Abdul Kahar Bin Ahmad
Rasul Allah

==================================

macam sama je fahaman rasul melayu dengan fahaman orang pas...
maka tertanya-tanya la saya apa kaitan pas dengan rasul melayu.

nik lajis = rasul kahar = ayah pin = pro pas

Anonymous said...

airport subang umno yang buat..

Anonymous said...

fatwa ulama berdasarkan ayat alquran..

alquran tulis arak haram,judi haram,rasuah haram,riba haram,tidak tutup aurat haram...

alquran juga bagi tahu tentang syurga,neraka,siapa boleh masuk syurga,siapa masuk neraka..

hanya ulama islam hadhari saja tak berani keluar fatwa macam fatwa 1malaysia

Pak Oncu said...

zali NI DEN RASO DAH TERLALU BANYAK MAKAN TAHI PALAT BOS BOS UBN DIO,,,, TU LAH PASAL DIO NI SENGAL BANYAK,,,,,,,,

Anonymous said...

uztaz zali..

arak,judi,rasuah,riba,buka aurat,ratu cantik
telah dihalalkan malah menjadi amalan dinegara 1malaysia sejak 52tahun lepas..

alquran tulis amalan tersebut akan menyebabkan golongan tersebut masuk neraka..

Anonymous said...

arak,judi,rasuah,riba,BUKA AUrat,ratu cantik akan mendekatkan golongan ni kepada kafir..

zali said...

betul la tu...

rasul kahar kata : yang confirm
masuk syurga saja yang boleh di
percayai

nik lajis kata : umno kafir [tak
boleh dipercayai]

sama tu ajarannya...
patut la extreme je...

Anonymous said...

Apa masalahnya
membawa ajaran yang benar memang sejak dari duhulu ada penentangan.
Nabi Muhammad saw pun masyarakat ketika tu kata belaiu tukang sihir.

Ada yang kata dia gila.

Apatah lagi zaman mudah menyebarkan fitnah ni.

Nak tahu benar ke dok ajaran seseorang, dia ikut telunjuk Quran dan sunnah atau tak?.

This is a simple...

satu lagi, fatwa tu bukan menghazafkan apa yang telah thabit dlm wahyu

Anonymous said...

inilah umno yang menyesatkan manusia..mereka kata syurga dan neraka ditentukan oleh ALLAH sedangkan ALLAH telah memberi panduan yang jelas lagi terang dalam alQuran tentang amalan yang boleh membawa ke syurga dan neraka

zali said...

pak oncu...

jiko pak raso den nih dah songal
banyak mako pak jawab la apo yang
den khoba an...

'nik lajis samo ngan rasul melayu
kahar samo ngan ayah pin samo
ngan pro pas...sosat!'

pak tak mampu ko nak patahkan isu
yang den bawo tu?

Anonymous said...

jadi umno ikut telunjuk yahudi la yang memang telah dilaknat ALLAH swt..

adakah pemimpin macam ni boleh dipercayai sedangkan isterinya sendiri tidak menutup aurat?

zali said...

anon 1:54pm...

katakan saja ajaran rasul kahar itu
benar dan sama macam ajaran nik
lajis...

katakan lah anon 1:54pm...

tengala said...

Jeffry
Kerajaan PR baru perintah Selangor setahun lebih...
Guna akallah...adakah kuil2 ini wujud dalam masa ini...????
Inilah adalah taik UMNO yang tak mampu dicuci..
MELAYU UMNO terkena sihir Mahadir.....MELAYU MUDAH LUPA....

Anonymous said...

Rasulullah pun orang kata dia sesat

apa lagi nik aziz.

tapi nak tahu sesat ke tak orang yang bawak ajaran tu, kita perlukan hujah. Bukan bawak provokasi..

Anonymous said...

zali..
benar la tu..

Anonymous said...

nik aziz kata amalan umno tak boleh masik syurga

Anonymous said...

uztaz zali..
apa ayat alquran yang kata buka aurat macam rosmah mansor boleh masuk syurga?

nasir kuale said...

jgn cakap byk lah fauzi ganja. duit derma dah berapa byk balun. mana penyata. kerja menipu org ramai saja.

bercakap pasal islam berdegar-degar,tapi posa tidak.

dasar penipu. dah ler balun duit org ramai atas nama perjuangan,tapi takde statement pula tu.

Anonymous said...

dato onn jaafar pengkianat melayu..
beliau membuka keahlian umno kepada bangsa cina dan india..
kesian datuk kepada dato hishamudin..

zahid ehudi said...

ei bodo zali....

jangan la cuba berdalih benda bodoh...takde kaitan langsung apa ko cuba bawak tuh....

baik ko tgk persamaan nyata kat bawah ni,ni bukan dari sesape tapi dari rakan rakan pencacai ko jugak sebab pencacai UMNO kan selalu maki DAP....

DAP = kafir harbi
DAP = babi
DAP = tolak hudud

jika UMNO = Tolak hudud

maka UMNO = DAP

maka UMNO = babi

maka UMNO = kafir harbi

jika zali = UMNO

maka?? ko isi sendiri la zali

Anonymous said...

dato onn jaafar pengkianat melayu..
beliau membuka keahlian umno kepada bangsa cina dan india..
kesian datuk kepada dato hishamudin..

Anonymous said...

Zali, memang lembu binatang suci kaum India, tapi yang kau punyai otak macam lembu tu ape pasal.

jadilah macam manusia, makluk yang boleh berfikir, yang kau berfikir macam haiwan lembu,menegakkan benang basah, sia-sia Allah turunkan kau kat mukabumi ni, menyokong yang batil dan menepikan yang hak.

Lebih baik kau jadi lembu saja.

Anonymous said...

apa ke benda nya..zali..

kau rasa Najib boleh masuk syurga tak?

rosmah puaka boleh masuk syurga tak?

jawab Zali kalau berani..

sasaudengo said...

Zali... kalo Rosmah Perempuan Puaka tu taknak pakai tudung, baik ko cadangkan aje dia pakai tudung saji... stailo bhai!

Langsi said...

Zali Bingai....

Jangankan masjid/surau brsebelahan kuil malah dalam kuil, gereja, tokkong punkita masih boleh sembahyang asalkan kita pastikan kesucian dan kebersihan tempat utk kita sembahyang serta pastikan akidah kita tetap dan kekhusyukan tidak diganggu-gugat.

Setakat dekat sebelah je pun kecoh... bengap betul la sukusakat UMNgOk BoNgok ni, Zali... ko salah sorangnya ya?

Anonymous said...

rosmah tak boleh pakai tudung,kepala dia banyak babi..

Anonymous said...

PKR+PAS lembu keling!

Anonymous said...

mana boleh suami dayus kerana tak berani suruh isteri tutup aurat masuk syurga..
kalau umno cakap boleh ertinya umno sesat..

Anonymous said...

umno yahudi..

Anonymous said...

selama ni imam islam hadhari 1malaysia menhalalkan penjualan arak selama memerintah negara ini..

Pemuda PAS Kijal said...

Salam..

Marilah kita kembali ke jalan yang benar iaitu Al-Quran dan Hadith....rujuklah ia !!!

Anonymous said...

BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA
BABI NEGARA

SIAPA BABI NEGARA

CAKAP SIAPA BABI NEGARA

TARIK BALIK

SIAPA BABI NEGARA

JAWAPANNYA B1N1

Anonymous said...

B1N1 NAJIB

Anonymous said...

umno tak pernah merujuk alquran..
umno hanya merujuk pada ahli umno

Anonymous said...

najib bodoh lagi jelas dayusnya..
ada hati nak jadi pemimpin,bini pun 2x5 macam yahudi..

zali said...

anon 2:46pm :

kau rasa Najib boleh masuk syurga tak?
rosmah puaka boleh masuk syurga tak?

masuk syurga?
Allah yang maha mengetahui...

tapi kat malaysia ni ada tiga
orang je yang boleh jawab soalan
nih :

1.rasul melayu kahar
2.ayah pin
3.nik lajis

Anonymous said...

zali..
macam mana najib dan rosmah ni boleh masuk syurga..
dah terang lagi jelas mereka ni melanggar perintah Allah..

Anonymous said...

zali..
memang sah la kau ni jahil agama..
tu lah,pandai-pandai nak cipta agama baru islam hadhari..
kitab apa ntah kata arak,judi,buka aurat,ratu cantik ni tak masuk neraka..
agama baru islam hadhari ni ada kitab zali..

Anonymous said...

zali syok nak mampus kat rosmah puaka..

zali said...

anon 4:13...

kenapa la saudara sampai jadi
begini?

melanggar perintah Allah adalah
kesilapan mereka dan jika
menginsafi kesilapan mereka dan
bertaubat...

apakah Allah itu bukan maha
pengampun...maha mengasihani?

jika rahmat Allah pada mereka dan
memberikan mereka syurga...siapa
awak dan siapa saya nak pertikaikan?

Anonymous said...

mereka ni dah bertaubat ke?

Anonymous said...

zali..
mereka ni masih angkuh dengan memperlekehkan perintah Allah..

Anonymous said...

Syurga tu ustaz mat sembab yang dok janji kpd pengundi di manek urai dulu.

Anonymous said...

Syurga tu ustaz mat sembab yang dok janji kpd pengundi di manek urai dulu.

Anonymous said...

najib aldayus alkafirun..
tengok apa dah jadi di 1malasia ni,wanita-wanita berlumba-lumba ikut pertandingan ratu cantik..
sebab apa??
kerana pemimpin negara 1malaysia menghalalkan kemungkaran ini..

Anonymous said...

Kuil banyak dari masjid tu di zaman UMNGOK dulu yang buat.Kuil dibina secara haram pun tak peduli.
Zaman PR di Selangor ni mana ada bina kuil lagi.Nak bina sebijik pun tak boleh,mat mat kepala lembu bantah.

Anonymous said...

zali..zali..

dah terang lagi nyata selalu kat tv3 rosmah ni gedik tak tutup aurat,kau kata boleh masuk syurga..
tonjol sana tonjol sini,islam ke tu??
memang islam la bagi kau kerana mykad memang tak berubah kan..

Anonymous said...

zali,macam mana kau tahu rosmah bertaubat?
sembahyang pakai tudung tapi masih nampak rambut tu,macam mana nak sah sembahyang tu?

Anonymous said...

zali aku nak tanya kau lagi..

jika diizinkan allah zali mati selepas berbuka nanti..

zali yakin zali dapat masuk syurga

Anak Bugis said...

1 jer aku nak komen.. rakyat dilembukan.. kroni diutamakan...

Anonymous said...

apa guna kita sembahyang kalau tak yakin kita boleh masuk syurga..
begitu juga alquran,kita mesti yakin..
aku tak tahu pulak najib yakin pada alquran atau tidak,
sebab dengan terang memperlekehkan perintah Allah seperti disebut dalam alquran..

Anonymous said...

zali al-kafirun said
melanggar perintah Allah adalah
kesilapan mereka dan jika
menginsafi kesilapan mereka dan
bertaubat...
.........................................................................
SENANG LAA MACAM TU ZALI..CONTOHNYA YAHUDI YANG SELALU MELANGGAR PERINTAH ALLAH TIBA-TIBA DIA TAK MELAKUKAN KESILAPAN ITU SEMULA SEBAGAI CONTOH DULU DIA SUKA BUNUH ORANG TIBA-TIBA DIA BERUBAH TAK BUNUH ORANG LAGI..

SI YAHUDI TU BOLEH MASUK SYURGA KE?

JAWAB ZALI..JANGAN TAK JAWAB

habibRMC@yahoo.com.my said...

UMNO AKAN TERUS KEKAL KALAU ORANG BODOH LEBIH RAMAI DARI ORANG PANDAI

UMNO AKAN TERUS KEKAL KALAU ORANG BODOH LEBIH RAMAI DARI ORANG PANDAI

thatguy said...

wei...tak yah layan la si zali..buang masa je bulan2 posa nie...darah dok naik sebab si zali tu...

jgn risau sebarkan maklumat kepada semua dgn tepat dan cermat...insyaallah...PRU13..UBN bakal tenggelam...

zali said...

ni dia ajaran baru...
'apa guna kita sembahyang kalau tak
yakin kita boleh masuk syurga'

kalau sembahyang hanya nak masuk
syurga...silap besar la...

ikhlas tu sedara...ikhlas tu
kuncinya.

Anonymous said...

zali..
malaysia mengamalkan penahanan tanpa perbicaraan di mahkamah..
alquran perintah kan hendaklah berlaku adil..
tetapi tahanan isa tidak dibicarakan dengan adil..
ini menunjukkan pemimpin malaysia dari sejak merdeka yahudi kerana memperkenalkan isa..
dan akan diteruskan oleh cucu kepada bapak pengkianat dato onn jaafar..

Anonymous said...

zali..

kelebihan atau fahdilat sembahyang memudahkan masuk syurga..kita mesti yakin janji Allah..

kau tak yakin ke zali janji Allah..

Anonymous said...

zali..
kenapa kau sokong umno?
kerana nak jamin masa depan kau kan?
tu tak ikhlas namanya tu..

Anonymous said...

zali zali....ptuihhhhh

Anonymous said...

zali kau sebut pasal ikhlas..
selama ni umno ni ikhlas ke?
dah kalah baru nak mengungkit..
kata rakyat tak kenang jasa umno..
ni ikhlas ke ni?

Anonymous said...

PENGUMUMAN????
TIADA PRK DUN SEPUTEH!!!

Anonymous said...

Orang miskin, tak kira agama dan bangsa, slalu hidup aman damai. RRI Sungei Buloh adalah contoh baik.

Penduduk S23 Shah Alam, jenis lain. Middle dan upper class. Nak tunjuk pandai dan gila kuasa.

Mereka ini pendatang baru ke kawasan S23 Shah Alam. Dulu, semasa tempat itu masih jadi ladang getah, tidak ada insiden macam ini.

Mereka ini sudah lupa bahawa kuil Hindu sudah lama berada di S19 Shah Alam dan sekarang sedang di pindah sahaja.

Anonymous said...

zali cap ayam.. ada macam kesian gak tgk awak kena lanyak dengan diorang suma nih.. tapi bila fikir2 balik, mmg awak yg datang dgn hujah2 ngok.. sendiri cari nahas.. lantak kau la..

ops.. jap.. lupa lak nak cakap.. zali babi.. hehe.. ok chow..

selamat berbuka sumer..

~bukan ahli UMNO babi

Anonymous said...

zali ni bab agama jahil macam najib dan rosmah..
mereka ni tak ada didikan agama dari tun razak..

Anonymous said...

macam la tun razak nak ajar rosmah,sedangkan rosmah belum jadi isteri najib masa tun razak mati..

Anonymous said...

Zali,

Memang betul lembu bukan tuhan H.indu tapi dianggap suci oleh mereka.

Macam jugak Quran, bukan tuhan Islam tapi dianggap suci oleh org Islam.

Kalau dia org buat macam tu dgn Quran tak salah ke?

bengap betul lah

kemboja said...

"Perbuatan Ibrahim Sabri dan Mahyuddin Manaf telah menyebabkan masyarakat India di seluruh dunia menganggap ini adalah suatu provokasi yg boleh mencetuskan perbalahan agama. Perbuatan Melayu Umno yg kurang ajar ini telah dianggap menghina kaum India keseluruhannya kerana ia melibatkan kuil dan binatang suci mereka".

Kah...kah...kah....aku rasa tak lena dua ekor ni tidur....terbayang2 bila nak kena serangan hendap...

Padan muka.....kurang ajar sangat.

Unknown said...

hahahaha ntah2 kejadian kurang ajar dan gangster di sana pun amno yg buat pas tu tuduh india buat. kalau pun india yg buat mesti amno yg bayar hahahahaha zali ada betui ka cakap teman ni heeheehee

Anonymous said...

p boh kat umah ang la zali....oi
padan la ngan ang bodoh cam lembu

tOy said...

korang penah ke dok umah dekat kuil hindu? bukan aku nak hina agama Hindu ke ape, tapi diorg punya upacara agama kadang2 sampai larut mlm... dlm sebulan tu ade je sambutan perayaan2 ntah ape ntah, dari petang sampai mlm... bukan aku tak bertolak ansur, tapi kadang2 tu geram gak, nak solat pun dok dengar diorg baca kitab Veda, ape citer?
aku rasa tindakan penduduk sek 23 adalah tepat, demi keselesaan hidup diorg.

Mmg sesetengah tempat, rumah2 ibadat sebelah menyebelah dan aku dari dulu lagi aku mmg x bsetuju kedudukan rumah ibadat dekat2 ni..
Skali skala mesti akan timbul isunya..

Ingat kes Kg Rawa kat P. Pinang dulu?

Melayu adalah suatu bangsa yg bertimbang rasa & bertoleransi... Islam lak adalah agama yg amat serasi dengan jiwa Melayu.. sbb tu, dengan mudah org2 Melayu yg beragama Hindu zaman2 selepas Srivijaya/Majapahit dulu tu, ramai peluk Islam...

kita (org Melayu)mmg boleh bertoleransi dengan kaum2 lain,
tapi klu dah terlalu bertoleransi,sampai kaum lain bleh sentuh isu2 bkaitan bangsa & agama Islam, tgk la..tunggu masa utk kita dibelasah & dipermain2kan..bangsa melingkup, agama terlangkup! toleransi perlu ada had & batas..

Jangan terlampau larut dengan laungan demokrasi..hak rakyat & hak asasi...

Klu dah penduduk2 kat situ tak mau kuil Hindu, apa salahnya klu hak mereka dipenuhi.. PR kan slalu dok canang2 pasal "menegakkan Hak rakyat".. mcm mane dgn hak penduduk Sek 23?

aku tau..ramai kat sini mengamalkan politik jumud, penuh falasi.. maki2 orang2 yg tak sefahaman/sepandangan.. c'mon la, berhujahlah secara matang.. bukan dengan cara memaki mencarut
org yg tak bersefahaman...

(MA.dC.OU pas post comment ni,sbb depa bodoh)

tOy said...

To zali...

Biar je diorg camtu zali oi...
Mmg dah mindblock, jumud, tak bleh terima pandangan orang.. rasa diri cam bagus..suka mencarut, tak berfikir rasional..

apa org lain buat semua tak betul, diorg je yg betul... Kiasu tak bertempat.. apa2 perkara berlawanan dgn kehendak, mesti blame org lain... hahahaha... slamat bpuasa..

AntiHero said...

kan PR menyokong KETUANAN RAKYAT sekarang RAKYAT SEKSYEN 23 dah bersuara membantah secara demokrasi dan majoriti penduduk juga membantah pemindahan kuil ke tempat mereka tapi apsal MB bodoh,exco2 bodoh dan MP gereja paling bodoh tak paham2 kenapa tak berunding dgn penduduk dulu sebelum membuat keputusan.Lagi exco2 dan Mp bodoh bol;eh spin plak kata penduduk hina kaum hindu bila plak penduduk hina kaum hindu yg penduduk hina adalah MB gagap,exco RM375k & Keling IFC dan khalid gereja.Sebab tu hendak menjadi pemimpin bukan senang bukan hanya dgn menfitnah,menipu dan mengcancurkan masyarakat aja.sekarang semua dah balik kemuka sendiri dulu Pas kata UMNO kafir sekarang Pas lagi kafir dan lagi menyesatkan.org2 kafir boleh masuk syurga dgn hanya menyokong dan memangkah parti politik pas saja tak perlu mengucap,sembahyang,berpuasa,bayar zakat dan naik haji PASAL TU KOT SELANGOR NAK GUNA WANG ZAKAT UNTUK KOS PENTADBIRAN DAN PEMBANGUNAN NEGERI MANA DUIT SEBANYAK RM1.4 BILION YG DI TINGGALKAN DULU DAH HABIS KENE KIKIS DAN SAKAU NGAN CINA DAN PARIA KER?
"Take beer" 3x
WWW.antihero2009.blogspot.com