"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, October 27, 2009

Minta Nik Abduh Tunjuk Siapa Yang Berbohong

Ustaz Nik Abduh, EXCO pemuda PAS Pusat telah dipetik Malaysiakini mengeluarkan kenyataan yang bertajuk 'Ahli PAS hanya berani berbohong'”.

Di dalam kenyataan tersebut beliau dipetik berkata:
  • ““Exco Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz berkata sesetengah ahli PAS cukup berani berbohong dan memfitnah melalui blog.
  • "Saya melihat sesetengah ahli PAS cukup berani di dalam berblog. Malangnya, mereka hanya berani berbohong, memfitnah dan menyebar semua kata-kata manusia dan peristiwanya.
  • "Lebih malang, mereka tidak berani untuk berkata benar, apatah mengakuri pada yang benar," tulis anak Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat dalam blog peribadinya hari ini.
  • "Jika anda gian sangat nak menulis, menulislah yang kekal baik hingga ke lubang kubur. Yang memberkati anda dan kehidupan manusia."
Saya hendak bertanya, bukankah mulanya orang mempersoalkan kewibawaan Tok Guru adalah dari artikel yang beliau tulis sendiri. Artikel yang beliau tulis sewaktu ayahanda beliau berada di Mekah jelas merendahkan kewibawaan ayanhandanya sendiri kerana beliau sendiri ayahandanya mudah diperkotak katikan.
Tok guru Nik Aziz terpaksa menjawab tuduhan2 tidak berasas yang menjatuhkan maruah beliau sebagai MB yang berjaya mengalahkan 3 Perdana Menteri. Adakah patut Tok Guru digambarkan oleh anaknya macam lembu kena cucuk hidung. Bapanya seperti boneka, tidak mampu untuk membuat penilaian dan perkiraaan sendiri. Lupakah Nik Abduh, ayahandanya telah mengalahkan 3 Perdana Menteri sekaligus pernah berlawan dengan Paduka Sultan Kelantan sendiri?

Ertinya kempen fitnah terhadap ayahandanya adalah dimulakan oleh Nik Abduh sendiri. Saya tak faham apa jenis anak yang sanggup memalukan orang tua sendiri. Anak Abdullah Ubai sendiri meminta kebenaran dari Rasul SAW untuk membunuh ayahnya yang munafiqeen kerana beliau tidak mahu berdendam dengan orang2 yang akan membunuh ayahnya.

Orang lain, bagaimana teruk bapa, akan cuba melindungi keaiban bapanya. Tapi, Nik Abduh pergi sebar cerita bohong kononnya ada pihak ketiga dan bapanya seperti lembu cucuk hidung.

Tok Guru sendiri menafikan tuduhan ini yang sebenarnya tuduhan ini berasal dari artikel yang ditulis oleh Nik Abduh sendiri. (“Saya Sudah Tua Untuk Didalangi”)

Sekarang ni, bila timbul isu hangat sebegini, dia cabar pula minta orang jangan sebar fitnah. Nik Abduh sendiri tidak pernah menamakan orang-orang yang beliau tuduh menghasut bapanya itu.

Ertinya, jangan berani menuduh orang kerana yang jelasnya tuduhan itu akan kembali kepada dirinya sendiri. Nik Abduh sendiri tidak dapat membuktikan dakwaan beliau kononnya ayahandanya telah termakan hasut. Malahan, tuduhan ini telah dinafikan oleh Tok Guru secara terbuka.

Ada pulak mamat sekor dari PAS Terengganu nama Saiful Bahri Mamat pun nak tumpang sekaki keluar kenyataan yang sama (PAS Terengganu Dakwa Ada Pihak Ketiga).

Jangan sampai saya dedah pasal Nik Abduh pulak sebab saya hormat bapanya dan saya rapat dengan pakciknya, Ustaz Nik Radzi. Nasihat saya pada Nik Abduh, berhenti pandang rendah pada bapa sendiri. Berhenti jadi alat orang lain. Cuba belajar dari pengalaman ayahanda yang telah berjaya mengalahkan 3 orang Perdana Menteri. Bukan itu satu perkara yang mudah, tapi ayahanda Nik Abduh berjaya melakukannya.

Tulang Besi


Nota: Kalaulah Mahfuz panggil saya dan Mahfuz hentam mana-mana pimpinan PAS Pusat, itu tak pa sebab saya ahli PAS, blogger PAS dan Mahfuz adalah pimpinan PAS. Itu cuma hal dalam rumah tangga PAS. Ia tidak kemana. Saya tahu simpan rahsia.

Tapi, bila panggil blogger yang doa tok guru mati cepat (Mahaguru59), maki Tok Guru macam takda maruah (Akramsyah), fitnah Husam Musa (MSO) dan beberapa blogger UMNO lain yang mulut lancang dan kuat amalkan dosa Qazaf, lepas tu maki Husam Musa, tuduh ada pengaruh Anwar dalam PAS, buat fitnah kepad PAS dan kepimpinan PAS yang lain, maka itu adalah satu pengkhianatan kepada parti.

38 comments:

dulukini said...

Jangan dok nganga lagi...

Pemimpin Pakatan Rakyat dimintak jangan dok lena saja sebab blogger2parti rasuah BN dah mula menyamar jadi Ahli Pakatan Rakyat.

MINTAK pemimpin PR jangan pandai2 beri kenyataan budak sekolah sebelum bertanya tuan punya badan terutama kepada media Pro BN.

Pikir dulu sebelum cakap... jangan nak buat terel sorang2. Blogger2 PR akan letih nak tempis kalau tak ade kerjasama dari Pemimpin PR.

Lagi tinggi jawatan dalam PR lagi banyak kena pikir dulu sebelum cakap. Kalau tidak kecoh abis UTUSAN MELOYA putar citer.

antiliberalisme said...

dh baca penuh ke tulisan nik abduh disini http://nikabduh.wordpress.com/2009/10/26/egm/

kenapa memetik berita dari sumber kedua http://www.malaysiakini.com/news/115959???

aku quote sebahagian tulisan nik abduh "...SESETENGAH ahli PAS.." musuh ada dimana2, itu yg nik abduh maksudkan....

kenapa pulak tulang besi yg terasa??? kalau bukan ko yg SESETENGAH itu yg berbohong, memfitnah etc, maksudnya ko yg SESETENGAH yg beramanahlah ketika menulis blog..jd xperlu nak terasa pedas melainkan ko yg berbohong dan memfitnah!!!!ada paham???

siapa makan cili dia yg terasa pedasnya!!!

antiliberalisme said...

xperlu nik abduh...aku pun boleh tunjuk >>> lu la tulang besi karat haramjadah pemecahbelah jemaah!!! puas hati???

Anonymous said...

TAK HABIS2.. ADA LAGI PUAK2 YANG BUAT SIFIR MENGARUT, DOK KATA DALAM PAS ADA FRAKSI ANWAR YG PRO PAKATAN, KALAU ITU HAMPA PUNYA KIRA-KIRA, SENANG JA AKU KATA... LEPAS NI AKU NAK SEBUT PUAK2 YG NAK BERPADU DENGAN UMNO NI, KITA PANGGIL FRAKSI NAJIB YG ADA DLM PAS... SKRG PAS NAK PILIH MANA FRAKSI ANWAR ATAU FRAKSI NAJIB?

Anonymous said...

SINI AKU PULAK NAK TUNJUK, AKU AHLI PAS KAWASAN GOMBAK.


NASARUDDIN BUKTI JELAS BERBOHONG, SIAP MASUK TV LAGI, NASIB BAIK PAK LAH PULAK YANG BENAR KATA2. SIAPA MUNAFIQ SILA PIKIR SENDIRI


ADA SAPA-SAPA NAK NAFI?

NEH SINI NAK MAKAN TERAJANG AKU.

PAPA GOMO said...

BILA LU JADI BLOGGER PAS BRO???
he he he....

Syukur...Perak sekarang berada di bawah pentadbiran Barisan Nasional, kalau tidak persidangan Dun.... http://www.papagomo.com/2009/10/nizar-sewel-sivarasamalu-mengimbau-masa.html

BNgok said...

AMENO PEWARIS IDIOLOGY PENJAJAH BRITISH.
============

Setelah mendapat kuasa dari British, Ameno masih meneruskan segala dasar2 British Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

============

Parti Ameno tidak lebih dari parti setan yang bertopengkan Melayu. Parti ini sejak dahulu lagi mewarisi dan mengekalkan penjajahan British melalui sistem pentadbiran negara yang diambil dari idea dan pemikiran kuffar.

Janganlah kita bekerjasama dengan puak-puak seperti ini. Sejarah telah mengajar kita maka ambil lah pengajaran darinya. Hancur Ameno baru lah orang Melayu boleh bersatu dan bersinarlah kembali syiar Islam. Jangan terpengaruh dengan dakyah mereka. Mereka adalah dari golongan yang sesat serta menyesatkan.

BNgok said...

GADAI ISLAM DEMI POLITIK
========================

Demi 'survival' politik, Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak sanggup mengadai kepentingan agama Islam.

Keputusan kabinet yang membenarkan kanak-kanak mesti kekal menganut agama asal ketika ibu bapanya berkahwin walaupun selepas salah seorang pasangan itu menukar agama merupakan petanda jelas Ameno sanggup mengadaikan agama semata-mata kerana mahu mendapatkan sokongan masyarakat bukan Melayu.

========================

Mengapa perlu kita menjalinkan kerjasama dan perpaduan dengan parti setan yang bertopengkan Melayu ini. Sepanjang lebih dari 50 tahun memerintah terlalu banyak kerja-kerja mukngkar yang dilakukan oleh Ameno.

Ingatlah, parti ini sanggup menggunakan apa sahaja cara demi untuk mencapai cita-cita busuk mereka. Jangan terpengaruh dan jangan terpedaya dengan dakyah mereka.

HangNadim® said...

GOMO said...

BILA LU JADI BLOGGER PAS BRO???

KAH!KAH!KAH! Bila pulak lu ada BRO kat sini? KAH!KAH!KAH! Bodo perasan ... err ... kerr .. Terperasan Bodo?

Anonymous said...

gomo ni salah satu monyet yg dibela oleh pihak khawarij umno

MC_Shaharul said...

nmpk jelas dah slama nie blog2 umno2,xyah la nk pecah belah pas ngan blog2 korg weii gomo,tulang besi n the geng,dah terbongkarla korg nie mcm sial...ape yg korg nk sbnrnye nie???memecah belahkn org berjuang dlm menegakkn Islam,mmg korg nie hampeh dan siallllll...aku rasa ulasan nik abduh tue x salah,dia menegur ape yg dia nmpk..

~PakKaramu~ said...

Huh ! nampaknya orang melayu yang jadi blogger sudah pandai berpolitik amin !

BNgok said...

AMENO BUKANLAH PEMBELA MELAYU
=====================

• 22,000 ekar tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

• 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

• 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin Ameno kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway

• Kerajaan Ameno Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor, Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

• 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar) sahaja yang diganti.

=====================

Kita perlu lebih fokas untuk menghancurkan kegiatan penipuan parti setan ini. Terlalu lama orang Melayu menderita kerana leka dengan janji-janji setan yang bertopengkan Melayu. Hanya dengan menghancurkan parti Ameno sahajalah maka perpaduan sesama kita dapat terjalin.

Jangan terjerat dengan tipu daya Ameno kerana parti ini didalangi oleh setan yang bertopengkan Melayu.

Anonymous said...

apa nk jadi gan pas skrg ni...
hmmmmmm kepunanla PRU13 nnti..

asyraf mujahid al-zarqawi said...

Akhlak ahli pAs bila menyatakan pandagan penuh dgn maki hamun adakah ini ahli gerakan islam?

alhamdulillah Allah menunjukan ana jalan hidayah untuk keluar dari PAS.

Setip kekafiran yg lempar kpd UMNO akhir krmbali kemuka sendiri

Apabila seseorang mengatakan kepada saudaranya, “Wahai Kafir!”, maka hal ini akan kembali kepada salah seorang daripada kedua-duanya.(Sahih al-Bukhari, Kitab al-Adab, hadis no. 6)

Lihat dirimu wahai PAS tidak sama kah spt UMNO ketika dahulu?kenapa tidak kafirkan diri sendiri?

Anonymous said...

Assalamua'alaikum,

Bro Tulang Besi,

Usah mengata orang lain bermulut lancang kalau kita sendiri lebih kurang sama sifatnya...

TQ.

harumtr said...

TULANG BABI ni tak habis-habis nak pelagakan orang. Agaknya TULANG BABI ni keturunan DAJAL.

matstimketum said...

pas perlu berani mengambil tindakan tatatertib terhadap hasan ali, nasharuddin isa dan mustafa ali! mereka yang mengucar-kacilkan keadaan.

Anonymous said...

700 anak luar nikah di Kelantan
KOTA BHARU 26 Okt. - Seramai 700 anak luar nikah atau tidak sah taraf didaftarkan di Kelantan dalam tempoh sembilan bulan pertama tahun ini, kata Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri, Wan Ubaidah Omar.

Beliau berkata, keadaan tersebut membimbangkan dan kerajaan negeri telah mengambil langkah sewajarnya bagi mengatasi masalah tersebut kerana pihaknya percaya masih ramai lagi anak luar nikah yang tidak didaftarkan.

Beliau berkata, kerajaan negeri melalui seminar, forum dan ceramah sentiasa menekankan kepada ibu bapa dan keluarga kepentingan pendidikan anak-anak dan bahaya gejala sosial di sekeliling mereka.

''Menerusi kursus bina insan dan kecemerlangan solat yang dianjurkan, kerajaan berharap para remaja dapat menjaga maruah diri masing-masing.

''Pengaruh dari kawan, cakera padat video (VCD) lucah, media amat kuat lebih-lebih lagi capaian kepada Internet yang semakin mudah menyebabkan kita sukar menyekat perkara yang tidak elok sampai kepada remaja.

''Namun demikian kita sentiasa berusaha dan bekerjasama dengan NGO dan agensi kerajaan untuk mengatasi masalah ini,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Wan Ubaidah berkata, berdasarkan statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menunjukkan masalah anak luar nikah di negeri ini adalah yang terendah berbanding negeri lain tetapi kerajaan negeri tetap memandang serius dan merancang untuk membina sebuah pusat pelindungan sementara bagi golongan terbabit.

Katanya, buat masa kini tidak ada tempat perlindungan dan pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) terpaksa menghantar mereka ke pusat pelindungan kendalian jabatan itu di Perak.

''Kita belum ada rumah khusus untuk remaja perempuan yang terlanjur. Yang sudah ada adalah rumah Raudhatul Sakinah yang diuruskan pihak Badan Bukan Kerajaan (NGO). Jadi pusat yang akan kita bina nanti ini adalah yang pertama disediakan kerajaan negeri.

''Rumah yang akan dibina di Bechah, Ketereh itu dijangka dapat melindungi sekurang-kurangnya 30 remaja yang mengandung anak luar nikah serta anak yang bakal dilahirkan mereka dan juga wanita yang didera suami.

''Sesiapa yang datang dan memohon perlindungan akan dibantu. Kalau boleh lagi kosong rumah ini lagi bagus, maknanya tidak ada masalah. Tetapi sekiranya seseorang wanita sudah tiada tempat untuk pergi dan hilang sokongan keluarga maka mereka boleh mendapat perlindungan di sini,'' katanya.

Jelasnya, setakat ini, penempatan perlindungan yang sudah disediakan JKM negeri adalah untuk wanita yang didera suami dan remaja nakal di Kemumin, Pengkalan Chepa.

Dalam masa yang sama, Wan Ubaidah meminta ibu bapa yang anak mereka sudah terlanjur agar tidak membiarkan anak mereka berseorangan menghadapi masalah akibat kesilapan yang dilakukan.

Sepatutnya keluarga mengambil tanggungjawab terhadap wanita dan anak-anak remaja yang terlanjur ini. Masa depan mereka masih panjang lagi, maafkanlah kesalahan mereka dan beri bimbingan.

''Jangan lepas tangan begitu sahaja sehingga anak terpaksa membuang bayi mereka. Sekurang-kurangnya cuba uruskan agar bayi itu mendapat keluarga angkat. Minta bantuan dengan kerajaan (Jabatan Kebajikan Masyarakat) kalau malu atau tidak tahu hendak buat macam mana,'' katanya.

zali said...

Assalamua'alaikum,

Bro Tulang Besi,

Usah mengata orang lain bermulut lancang kalau kita sendiri lebih kurang sama sifatnya...

TQ.
----------------------------------------------------------------------

berapa kali nak cakap tulang besi tu anjing upahan umno...

Anonymous said...

LU NAK DEDAH SAPA NIK ABDUH DEDAHLAH.......BERANI KE....? ADA TELUR TAK....DEDAHLAH.....

ELEEHHHH AHLI PAS KONON....BERAPA GAJI LU SEBULAN UMNO BAYAR.......

LU ANJING MEMANG MAKAN TULANG....

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA.....GUA WALAUPUN ADA PENDAPAT TGNA GUA TAK SETUJU TAPI WA DIAM DAN AKUR....TUNGGU MESYUARAT DAHLAH JANGAN LAYAN ANJING MAKAN TULANG NI.......OK.....

BUDAK PAHANG...........

Anonymous said...

Blogger asyraf mujahid al-zarqawi said...

"alhamdulillah Allah menunjukan ana jalan hidayah untuk keluar dari PAS"

terserah ente mau masuk ke mau keluar ke...tiada paksaan dalam PAS
kita mengikut dasar demokrasi yg telus.... jangan cuba2 nak syok sendiri kat sini...gerti ente

i'm no king

Anonymous said...

Cukup-cukup la tu...please moderator beri perhatian kat PERAK sekarang ni...I want updated news from PERAK plus pictures...kes TGNA, TGHH, Hasan Ali, Nasha & Mustafa Ali..bincang later on selepas mesyuarat khas...beri la support pada NIZAR pulak...maklmumat from Idham Lim tiada pictures...please!!!!!

Anonymous said...

Cukup-cukup la tu...please moderator beri perhatian kat PERAK sekarang ni...I want updated news from PERAK plus pictures...kes TGNA, TGHH, Hasan Ali, Nasha & Mustafa Ali..bincang later on selepas mesyuarat khas...beri la support pada NIZAR pulak...maklmumat from Idham Lim tiada pictures...please!!!!!

TMan said...

Belum sempat ...

hangnadzalim said...

yang baik jadikan teladan,yang jahat jadikan pangajaran..takder salah Nik Abduh kata dok ahli Pas pembohong! yang ako bengang ni statement from Kota Bharu suku tahun 2009 700 orang bayi lahir di Kelantan anak luar nikah! ???
hahahahahahahahahahahahahahahaahaahaa

Anonymous said...

asyik2 proksi anwarlah,proksi umnolah,

mana proksi PAS dalam UMNO?

Anonymous said...

Zali said:
"berapa kali nak cakap tulang besi tu anjing upahan umno..."

Zali dan Gomo nie anjing upahan siapa pulak ??!!!

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...MINTA BAGI TUMPUAN KEPADA SIDANG ADUN PERAK PULAK...WEII ..SIBERUK2 BELAAN NGEH DAN NGA TU TENGAH MELONCAT KAT TENGAH JALAN TU..PETANG NANTI DIAORANG AKAN BUAT SIDANG DUN NEGERI DIBAWAH POHON SEBATANG DI BUS STOP PULAK..SUPAYA PENYOKONG BANGANG DIA LEH LIHAT BAGAIMANA FUNGSI KERAJAAN DIA..

SUDAH LAA TULANG BESI KARAT KO PUN SAMA JUGAK NGAN MEMBER KO TOPENG PERAK @TAGEH BONTOT..KALIAN KAN BLOGGER BELAAN KUSAM MUSANG..MANA BOLEH TERIMA SEBARANG BENTUK PENJELASAN DARIPADA PUAK LAIN WALAUPUN IANYA BAGI MENEGAKKAN KEBENARAN...YANG KO TERASA SANGAT DENGAN KOMEN ANAK NIK AJIS NI NGAPE...TU LAA KO YANG MAKAN CILI KO SENDIRI YANG RASA PEDASNYA SAMPAI DAH NAK TERLONCAT SEPERTI BEROK..

DAH TERBUKTI SEJAK GEROMBOLAN ANUAR MERESAPI DIDALAM PAS ..PERJUANGAN PAS TERUS BERUBAH..DAH TAKDE LAGI PERKATAAN BERJUANG UNTUK ISLAM DAN HUKUM HUDUD..YANG TINGGAL SEKARANG NI PAS4ALL...PERJUANGAN SEBENAR PAS SEKARANG PENUH DENGAN HASAD DENGKI DAN DEMDAM UNTUK MENJATUHKAN UMNO..TETAPI NAMPAKNYA DOA YANG DIHAJATKAN OLEH MELAYU PAS TELAH DIMAKBULKAN ALLAH TETAPI DITERBALIKKAN KEARAH PAS SENDIRI...

ITU LAH DARIPADA DULU LAGI SEPATUTNYA JANGAN ASYIK NAK MENYALAHKAN DAN MENUNDING JARI KEPADA ORANG LAIN SESEKALI TU KENA LAH PERHATI DIRI SENDIRI..LIHAT LAH SEKARANG NI KAIN YANG DIPAKAI PUN DAH TERKOYAK KAT BONTOT MEMBUATKAN SINUAR BERTAMBAH BRAHI..BILA DAH DIBAGI NEGERI UNTUK DITAKBIR TU..TAKBIR LAH SECARA BETUL DAN BERHEMAH..PASTIKANLAH MANIFESTO YANG DIJANJIKAN TU DITUNAIKAN..NI TAK..ARI2 ASYIK DOK BERCERAMAH MAKI HAMUN DAN MENYALAHKAN ORANG LAIN SAMPAI EKONOMI NEGERI SENDIRI TAK TERURUS DAN MAKIN SUSUT...DISEBABKAN NAK SANGAT KUASA..SANGGUP JADIK BALACI DAN PACAI KEPADA NUAR DAN CINA DAP..SEDAR LAH MELAYU PAS ITU LAH HAKIKAT SEBENARNYA PERJUANGAN PAS SEKARANG INI..

NIK AJIS PULAK..DAH JADI SEPERTI NUAR..MENJADIKAN PARTI ITU PARTI PERIBADINYA..SETIAP APA YANG DIKATA TAK BOLEH DISANGGAH..DIA DAH MENJADI TERLALU BONGKAK DAN TAKSUB DENGAN JAWATANNYA..SEHINGGAKAN DAH TAK BOLEH MENERIMA ORANG YANG TAK SEPENDAPAT DENGAN DIA..SEBELUM MASALAH NI MENJADI LEBIH PARAH DAN PAS LESAP..ELOK LAH DINASIHATKAN ORANG TUA NI BERIHAT KAT RUMAH SAHAJA..JANGAN LAH PULA DIBAWA JAWATAN TU SAMPAI LUBANG KUBUR...DULU PANDAI MENGUTUK MAHATHIR TAPI SEKARANG NI TERBALIK KEATAS DIRI DIA PULAK...NYANYUK DIA DAH SEMAKIN TEROK TU...

mohd said...

ko tu lg bengak
tuduh nik abduh suke ati ko je
jgn mudah terime berita dr golongan fasik

bodoh

wakmeli said...

BERHATI2 DENGAN 'CYBER TROOPER' AMNO... KEJA DORANG IALAH MENGGASAK APA2 KENYATAAN DRP PAKATAN RAKYAT....

Anonymous said...

Apa yang UMNO lakukan semua salah tapi bila parti PASberg dan Parti Bateri 3A buat semua untuk rakyat.... Macam bangkai..!!! Betul la apa yang Nik Abduh katakan, "Ahli PAS hanya berani berbohong". Bapak segala pembohong, tokey bolg ni la. Orang fasik yang membawa berita la katakan.... Pecacai PASberg apa lagi. Tukang angguk2, geleng2, lepas tu jadi samseng....

HangNadim® said...

Berkata la si kembar kepada Zali Mat Porno:

takder salah Nik Abduh kata dok ahli Pas pembohong! yang ako bengang ni statement from Kota Bharu suku tahun 2009 700 orang bayi lahir di Kelantan anak luar nikah! ???

KAH!KAH!KAH! Apa punya bingai ler mamat ni! Dah gabung sampai dua kapla pun masih bingai lagi! KAH!KAH!KAH! Yang lahirkan anak haram jadah tu semua nya keturunan, sedara mara, barua-barua, jalang-jalang dan kaki kongkek yang sokong parti haram jadah UMNOBN.

KAH!KAH!KAH! Ko tak percaya? Ko tanya Zali Mat Porno tuuu! Dia yang bagi aku maklumat ni ... kalau dia tipu aku maka kita sama2 tertipu laaa. Tapi kaaan apa nak eran. Barua2 UMNOBN ni biasa laa ... bagi maklumat bukan btul sangat. Masih bleh dipertikai. KAH!KAH!KAH!

HangNadim® said...

Seperkara lagi, korang nak tauu ... Zali Mat Porno tu bagi tau aku ... gelaran PASberg ni adalah untuk orang2 PAS yang suka sangat dengan parti haram jadah pukimak anak beranak UMNOBN ... er Zali cakap laaa .. tak tau betul ke tidak. Itupun Zali bagi tau aku ... dia dapat maklumat ni pun dari keturunan anak babi liar, Putra Merdeka. Kalau dorang tipu aku maka kita semua tertipu laaa.

tengala said...

Tulang Besi..
Kau memang parasit dalam PAS...artikel kau langsung tak boleh bagi hujah kepada ahli2 PAS berlawan dengan UMNO..
Tulisan kau nak bagi orang keluar dari PAS memang boleh bagi gred 100%.
Bertaubatlah sebelum terlambat..belajarlah menghormati orang lain...
Nasib baik aku ahli PAS dari kecil kalau ahli baru mahu aku tinggalkan parti kalau jumpa orang macam kau..
Selepas menyuarat khas ini kalau tak ada perubahan besar berlaku..janganlah lagi kau menulis menghina orang lain pulak gagal membuat pembersihan pada pandangan kau..

HangNadim® said...

Menurut barua UMNOBN, Anon 7:06 PM:

"Pecacai PASberg apa lagi. Tukang angguk2, geleng2, lepas tu jadi samseng...."

KAH!KAH!KAH! Woit!! Samseng-samseng jgn sebut woii ... nak mampos? Nanti Geng Kapla Lembu SS23 dengaaaaar. Abih ko dipijak nyaaa. Aku cakap btul neh ... dorang tu gangster tau, suka tarik kerusi bila orang nak duduk!!

KAH!KAH!KAH! Tak caya? Ko tanya parti haram jadah UMNBN, dia ada cawangan kat situ. Tak caya lagi ko pi carik adik kandung bekas... Adun Kota Anggerik Dato' Nawawi Md Zain. Fuihh! Mamat ni gengster besau!! KAH!KAH!KAH!

Tulang Besi said...

MeriamBuluh said...
Tulang Besi..
Kau memang parasit dalam PAS...artikel kau langsung tak boleh bagi hujah kepada ahli2 PAS berlawan dengan UMNO..
Tulisan kau nak bagi orang keluar dari PAS memang boleh bagi gred 100%.
.

Bila Nik Abduh kata bapanya boleh diperkotak katikan orang, itu tidak memberi peluru kepada UMNO?

Saya menentang pemimpin yang pembohong. Anda bagaimana?

tengala said...

Itu bapak dia ooiiii..
anak beranak punya hal..kau tak perlu masuk campur..
kau nak jadi menantu dia ka...
Kau tu yang selalu bagi bom pada parti lawan..
UG la,Presiden lembab la macam2 lagi dok kutuk dalam kem PAS...
Nasib baik la Hasan Ali tu pakar motivasi jadi dia dapat mengawal emosional diri..kalau macam Adun PKR tu dah lama masuk bebas...