"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, October 06, 2009

N-31 Bagan Pinang: 1 Lagi Projek Oleh KERAjaan Barisan Nasional..!

Projek dah sangkut... poket dah penuh, akaun kontraktor dah masyuuuk..!
Tahun 2006 kita mula jalan projek... tahun 2007 agak-agak siap la projek juta-juta kita nih... pembangunan..! pembangunan..!

Tahun 2009...

Siap..!
Sukses..!
Yang ni jangan silap paham... tu tengah buat maintenance je tuh..!

Kah kah kah kah kah ... !!!

Pembangunan Kepala hotak kau la..!

24 comments:

KTM Kena Tipu Jugak.. said...

Tahun 2004 saya menjadi KTM ketua tempat mengundi...saya tolak untuk undi pos...pada hari mengundi pukul 12 tengah hari saya keluar sekejap ke pusat lain untuk mengundi...sampai di pusat itu...saya hulur KP...kerani itu periksa daftar mengundi...kerani itu kata TUAN SUDAH MENGUNDI...saya jawab SAYA KTM...dari pagi 5.30 pagi saya bertugas ambil TONG dan alatan mengundi...bawa anggota polis bersama...masa bila pulak SAYA DAH mengundi...sehingga sekarang saya tak dapat jawapan RASMI..tapi saya boleh agak mereka guna pengundi hantu...gunakan kad kuasa lain yang palsu...menggunakan nama saya TAPI gambarnya pengundi hantu itu...SEBAB itulah dakwat jari SPR terkentut tercirit TAKUT nak gunakan.

Anonymous said...

BN KAN....BABI NAJIB

Anonymous said...

opssss....sory

Anonymous said...

opssss....sory

Sape PR/BN/UMNO yamg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!

Anak Lenggong said...

Mmm...Kalau dulu Umno/BN selalu dikaitkan dengan kehidupan mewah, rumah besar, kereta besar, isteri ramai...Kini penyakit itu pun dah menyangkit kepada pemimpin-pemimpin pembangkang. Ramai pemimpin-pemimpin pembangkang yang didakwa berjuta-juta oleh bekas isteri masing-masing. Banyaknya duit mereka....
Baru setahun setengah memerintah, ada yang dah mula mengumpul kekayaan...Kawasan sendiri pulak tidak diendahkan, sebaliknya sibuk mengemis kepada kerajaan persekutuan untuk dibangunkan. Lepas tu sibuk pulak mengata kawasan orang lain tak maju mundur dan bla...bla...Dah adat manusia agaknya....

Anonymous said...

Inilah jadinya jika melayu umno tak dapat menerima kenyataan bahawa umno sekarang bukan lagi berjuang untuk rakyat marhaem, tapi untuk tembolok mereka sahaja. Wahai melayu yang bodoh lagi di bodohkan oleh umno, keluarlah dari tempurung dan lihat negara yang boleh di jadikan contoh untuk negara ini, tidak lagi di lihat sebagai negara seperti di landa gempa bumi dengan bangunan2 hodoh peninggalan kebejatan kerajaan BN dan umno. Insaflah wahai umno sebelum negara ini menuju kehancuran.

perompak harta rakyat said...

Buat TP dan penyokong PR yang membaca posting ini, kita kena sama-sama pikir macam mana maklumat dan gambar yang berkaitan penyelewengan BN ni dapat disampaikan pada seluruh rakyat marhaen Bagan Pingang, kalau setakat kita je yang tau pun tak guna jugak.......

Lanun zaman British pun takde seteruk ni ... kalau diorang nak luluskan peruntukan buat balairaya kampung contohnya, duit tu 100% digunakan kat situ.. Tapi Parti pewaris British ni, dah la rakyat yang bayar gaji diorang tiap-tiap bulan, pastu pulak duit yang kita amanahkan kat diorang pun diorang nak samun ....

Aku kasihan kat orang orang kampung terutama yang dah berumur yg xde sumber info selain Utusan dan tv3.....tak abis-abis kena diorang ni kena kencing......

Mungkin dalam ceramah Pemimpin PR boleh selitkan cerita pasal 'Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional' ni....

Aku sekadar bagi pandangan....

Anak Lenggong said...

Syarikat-syarikat Kepunyaan Zulkefly Omar


Maklumat ni den dapek dari sumber-sumber rasmi.

Calun PAS, Zulkefly Omar punya saham dalam syarikat ALLMAX PENINSULA SDN BHD dan Pengarah syarikat L&R ENTERPRISE SDN BHD serta MARCO GOODWILL SDN BHD. Jumlah pemilikan dalam satu-satu syarikat berjumlah RM15,000, RM499,000 dan RM700,000.

Buat setakat ini, syarikat tidak aktif.

Apo yang nak diniago dek Zul? Apo yang tak jadi diniago? Kalau tak aktif, apo yang ado dalam compeni? Cash ko?

Apo yang dimasukkan sebagai jumlah pemilikan? Ikut harga par, adakah nilai pelaburan Zul sampai berjumlah total RM1,214,000? Banyak tu.

Kalau bukan harga par sesaham, berapo nilai sebeno? Lebih atau kurang. Kalau kurang, kesianlah. Kalau lebih, syukur Alhamdulillah. Ado Melayu kayo.

Maaf kami sibuk pasal harta peribadi Zul. Kalau PAS sibuk pasal Isa Samad, kami kenalah sibuk juga. Kami pun belajar dari PAS pasal hal-hal ketelusan ... hehehe.

Nak tanyo ekau jugo, kalau Zul ado butir-butir harta. Kami bukan apo, cuak tengok orang PAS pakai kereto bosa-bosa. Baru memerintah sekojap dah bosa2 kereta orang PAS. Dato Ahmad Awang yang dulu bankrup dah dalam sekejap Ngeh dan Nga memerintah Perak sudah kayo dan pakai Mercedes. Katonyo Cino boghi.

Ketelusan jugo boleh selamatkan PAS ...

Anak Lenggong said...

WEII SAID KO KALAU TAK PERNAH JEJAK KAKI KAT PD JANGAN LAA BERSUARA DAN TUNJUKKAN KEBODOHAN KO BUAT ORANG GELAK JEE...RAKYAK KAT PD BUKANNYA MISKIN SANGAT ATAUPUN MEREMPAT CAM SETENGAH RAKYAT KELANTAN YANG DIPERINTAK OLEH PAK LOBAI TUA YANG NYANYUK TU..KALAU SETAKAT BAGAN PINANG TU NGAN KAWASAN PEMBANGUNAN YANG DITUNJUKKAN OLEH tp@TAGEH PUNGKOQ NIE MELIBATKAN KAWASAN DARIPADA PEKAN PD BT 1 SEHINGGA KAT PASIR PANJANG JEE..IAITU KAWASAN PERANGINAN..SO KALAU KO NAK TAU KAWAN DUN BAGAN PINANG NI LETAKNYA KAWASAN TERSEBUT..DAN PENDUDUK PD KEBANYAKKAN DAH TAK HERAN BENDA NI SEMUA

Anonymous said...

Hehehe... klu berani TP tunjuk lah perbandingan pembangunan PD dgn Tumpat pulak.
Ada bran????
Hahahaha...

Mr Joker said...

Anon 10:08 AM - permintaan paling bodoh...

Nak tunjuk sekarang memang tak dapat... tapi lepas habis PRK N-31 aku akan tunaikan permintaan ngko... keep my words..!

Buat masa ni aku cuma boleh buat kenyataan yang paling mudah.

Di Tumpat, pembangunan tetap ada tapi bukan dalam bentuk bangunan2 tinggi, projek yang tak memberi faedah kepada rakyat setempat tidak akan dinaikkan.

Di PD, pembangunan memang heavy... tapi brp je yang siap..? apa manfaat yang penduduk setempat dapat..?

Boleh jawab..?

Anonymous said...

alah kalau ada pembangunan pun..cino jugak yang kaya..yg melayu merempat...piirrah mabuk umno

Anonymous said...

Kalau setakat guna duit kerajaan pusat dan kemudian gebang sana2 sini akupun boleh buat. Tapi aku mungkin boleh buat lebih baik dari parti UMNgok. Ishk banyak betul terbengkalai, duit rakyat juga tu.

Ape kata gambar2 tu semua PR printout buat poster besar letak tajuk "PEMBANGUNAN DARI KERAJAAN BN"

jebat said...

Kepada Anak Lenggong dan pencacai umngok yg lain yg berakal LEMBU.

"Aku harap ko ada mata untuk melihat berapakah jumlah banglo Melayu di sekitar pekan Kuala Krai dan sebagai pencacai umngok ko pergi pula ke Pagoh kaw tpm sembab ko tu, cuba kira berapa banyak pula banglo Melayu di sekitar pekan Pagoh. Aku tidak mahu sebut Pasir Mas kerana bimbang tidak padan dengan Pagoh."

"Selepas itu, baru bercakap tentang soal pembangunan di Kelantan".

"Tak perlu susah-susah buat kajian sana-sini. Ko bawa payung dan kerusi, selepas itu duduk depan Tesco di Kota Bharu untuk melihat sendiri kuasa beli rakyat di negeri itu."

"Setiap hari minggu Tesco Kota Bharu memungut lebih RM1 juta sehari sehingga ia bercadang hendak menambahkan cawangannya di Kelantan sedangkan Tesco di Kuantan, di negeri perdana menteri sendiri, telah ditutup akibat masalah ekonomi setempat.

"Kalau Kelantan mundur seperti yang digambarkan oleh ko wahai anak lenggong, rakyatnya tidak akan mempunyai kuasa beli sedemikian rupa,"

Berdasarkan kenyataan perdana menteri ko bukan aku di Dewan Rakyat, Sabah mempunyai bilangan isu rumah dalam kategori miskin tegar yang tertinggi iaitu 32,297, diikuti Terengganu (8,300), Perak (5,730), Sarawak (5,243) Kedah (4,938) dan Kelantan (3,550).

Jadi kalau ko nak cerita perihal pembanggunan gunakan lah akal manusia ko tu dan letakkan akal lembu ko tu di dalam bilik gerakan umngok ko, kerana yg berada di dalam bilik itu adalah lembu2 belaka.

Anonymous said...

hah! betul ler jebat.
Cara kerajaan kelantan mentakbir tanah pun smart.
kerajaan kelantan tidak mengunakan akta pengambilan tanah seperti amalan umngok di sebaliknya kerajaan kelantan mejadi management company bagi menyewakan tanah tapak tesco tu kpd tuan punya tanah.
Jadi kalau 30thn tesco menyewa maka 30thnlah tuan punya tanah medapat hasilnya.
x spt UMNGOK kau tu pencacai2 Umngok, guna akta, buat duit dan tinggalkan taik kepada rakyat.

Anonymous said...

ada apa2 lagi yg nak di khabarkan perihal penbanggunan wahai pencacai2 umngok??

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...BEROK PAK LOBAI BERJANGGUT NI BANGGA SANGAT APA YANG DIBUAT OLEH TESCO..WEI MANGKOK NI SYARIKAT PERSENDIRIAN LAA NI KE PEMBANGUNAN KELANTAN...PATUT LAA PAK LOBAI NI BANGANG SANGAT..RUPA NYA TESCO TU DIKATA SUMBER PEMBANGUNAN YANG DIBUAT OLEH PAK LOBAI..YANG UDAH SEMPUT TU...EHMM LUPA LAK MEMANG ADA PEMBANGUNA YANG DIBUAT OLEH LOBAI YANG BAWAK JAWATAN MB TU SAMPAI LUBANG KUBUR IAITU BANYAK DIRIKAN PATONG BUDHA...SEBAB TAK LAMA LAGI SERAMBI MEKAH AKAN DITUKAR DENGAN NAMA SERAMBI LEMBAH MEKONG...

arfhartoe said...

kesian anak lenggong ni..makin banyak die cakap,makin banyk terserlah kebongokkan die..ksian2..ni la lg 1 projek kerajaan barisan nasional..menghasilkan manusia bongok yg tau hangguk2..
aku yg budak johor bahru ni pon mengakui pembangunan Kota Bharu tu..suke gile dtg Kota Bahru dan aku terperanjat berok time datang tesco kelantan tu..kuasa membeli org kelantan,masyallah..dan yang penting kuasa membeli secara cash..i have some business deal with kelantanese..jual barang2 rasmi kerajaan negeri MELAKA,di kelantan la negeri yang aku blh generate income yg tggi compare dgn negeri2 laen yg aku pegi..ko mmg bongok anak lenggong..jgn tau cakap ikut sedap mulut..

Unknown said...

jap...kt lenggong tu ade tesko ke??????? ko tgk dlu la negeri ko tu cm ne dulu...dr aku kecik,sampai besa, cm tu je la....tu ygt aku nmpk kt ipoh....kt lenggong tu,aku x tw la nk ckap cm ne....

FaridShah said...

Maintenance ??!

Dok cuci cermin tingkap kot !
al-maklum lar, 21 tingkat.
Tinggi tuh...

kah..kah..kah..
huargh..huargh..
wakaka.. caya la lu Brader.

Anonymous said...

HEBATNYA PEMBANGUNAN ! RAMAINYA PELANCONG. SENANGNYA HIDUP ORANG KAMPUNG... MEMANG HEBAT ANAK LENGGONG NI............

Anonymous said...

Mane zali? lama dah tak muncul. Dah bertukar jadi anonymous ke?

Anonymous said...

salam perisik...

aku kesian bila baca pcommen pcacai umngok, kecian psal mnunjukkan kbodohan merika.....

jenis anjeng msti mptahankan tuannya, walaupun tuannya perompak, lagi satu anjeng bil kencimg msti angkat kaki, diatau kencing nya najis, tapi.... tak tak tau badan nya lbih najis.

x caya tanya ustad pirdaus tong.

jago B>D