"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 23, 2009

(Updated) 2 jet fighter engine worth RM100 million missing: King and the Rakyat are betrayed

Reactions: 
National security is under threat! Put the air force personnel and officials that involved in the thefts under Internal Security Act (ISA). Is our government daring to do this? The government should not cover-up the case of the missing RM100 million jet fighter engine and other parts of jet belonging to the Royal Malaysian Air Force (RMAF). Read here- Selain enjin pesawat, peralatan lain turut lesap

The fighter jet engine sold to a South American company according to a report released. I scared anything could be happen to us, our country might be sold out by the Force or the government. The disappearance of a F-5E fighter jet engine owned by the Royal Malaysian Air Force (RMAF) shows that the country's defence system is extremely weak.
Just imagine what will happen to the country if our military tools sold out by the air force officers and personnel, can we face the opponent during war? Our security is not guaranteed at all! Royal Military Air Force (RMAF) betraying the country and the people. Be careful, its not impossible if our country sold out by the government.

If there is no stern action taken immediately, the government itself should be taken stern action by the people in the next general election. In order to protect the supremacy of our king, the people should punish the government for betraying King and peoples believe.

Is it the result of Biro Tata Negara (BTN)?
Shame of Malaysia, I think this is the first incident in the world of selling the military jet engine to other nation by its own military officials. The world is laughing at us! Corrupted leaders who claim this is an ‘Islamic nation’ but failed to protect the nation under the Islamic laws, where is the ‘Malay supremacy’ when the king is betrayed!

:BANGSA MALAYSIA

21 comments:

Fisabilillah said...

Setuju!
Negara Islam konon. Tapi perangai mengalahkan org bukan Islam. Enjin jet ni bukan kecik, kalau bukan org besar2 ada share, mustahil enjin ni dapat dijual. Apo nak di kato...Nasi dah jadi bubur....
Kalau takde menteri2 atau YB2 yg terlibat, mmg mustahil la. So watchout guys. Next time mungkin BN jual negara ni pulak. hohoho

Kamal Sanusi said...

Jangan tau nak salahkan anggota bawahan. Takat jual minyak dan benda kecik-kecik buleh laaa...

Ni enjin jet woi! Ingat senang nak jual kat keling botoi ka kalau tak melibatkan org atasan.

Aku rasa rahsia pertahanan 1Malaysia dah tak menjadi rahsia sebab depa mungkin dah jual sekupang dua saja.

Malaysia Boleh!!!...

Kah kah kah!!!...

Anonymous said...

memalulakn negara, malu... malu.... malu.... ini pengkhianat agaknya.... hukum pengkhgianat negara apa ye? Semua Mantan PM tolong komen....

Anonymous said...

Kalau si Najib ni jadi menteri mcm tu la jadinya...mcm2 nak dijualnya, aku nak tanya siapa menteri pertahanan masa tu? Ingat ini enjen honda kapcai ker...Dahlah beli kapal selam pun nak ambik komisyen. banyak kes mamat ni, kalau dia memerintah lebih lama lagi Malaysia ni pun nak dijualnya. Yang aku paling hairan apasal la penyokong UMNO bongok tu tak nampak2 lagi kejahatan pemimpin dia orang...bodoh betul melayu UMNO ni.

AbeJoeL said...

alaaa...... kat umah aku ader kedai besi buruk pom beli enjin jet....bukan sebijik berpuloh2 bijik...korang tak caya? enjin water jet laa...kakkakakaaa...jangan heran la skit lagi malaysia ni pom kene jual wakkakakkaka....

Tinta Hitam said...

TB

Aku dah lama tau dah sistem pertahanan negara kita ni amt lemah.Singapuran pun kita tak boleh lawan.UMNOl mmg sah tak menguatkan pertahanan negara ni sebab mereka takut rakyat akan memberontak dan menumbangkan mereka.

Pasal kehilangan enjin jet tu,aku yakin org org yg ditangkap tu cuma kambing hitam aje utkmelindugi org org tertentu dlm UMNO yg trurut bersubahat sama.JIka tidak takkan Zahid cum aumumkan selepas 3 tahun

Aku yakin org org yg ditangkap tu pun mungkin tak dicaj,Kalu dicaj pun akn lepas

Anonymous said...

Apa nak heran

1) Balai Polis Batu Pahat diserang pada tahun 1980. (Balai Polis zaman tu tak berpagar lagi, jadi boleh dimaafkan)

2) Kumpulan Al Maunah yang melarikan berpuluh senjata dari kem Tentera.

sekarang ni kes enjin pesawat hilang.

Belum lagi masuk kes2 kecil dan terpencil.

Hilang la rasa patriotik aku. Kalau British nak jajah balik pun aku tak kisah

Mr Fouxi

Anonymous said...

sapa nak beli pompuan najib ada jual tapi badan mcm badak...bleh?? lelong,lelong,lelong sapa nak pompuan aku ada jual tapi mcm badak lah dan ada puka sikit...kata si najib pada pelabur asing...ha..ha..ha..

Anonymous said...

Jangan terkejut pula selepas ini kapal selam pula yang hilang selepas menyelam.Mungkin telah ditarik ke monggolia.

Anonymous said...

posibblity is there. not only the submarine but also our homeland too..nowadays a lot of foreign people had their second house here..
Oh my KING wake up from yr nice dream. we now facing a nightmare here....yr PM and yr forces betraying u and yr people..

Anak Bugis said...

What Najib should do :

1. Apology to rakyat because all the fund came from rakyat.
2. Since this case happened sometimes in year of 2007, why goverment keep it quiet until recently.
3. NAJIB SHOULD RESIGN..

Fisabilillah said...

Aku ingat lepas ni ada kapal selam yang selam tak timbul2. huhuhu
nanti diorg kata kapal tu hilang tanpa dpt dikesan. Tgk2 ada kat Israel jadi besi buruk.hahahaha
Ni semua projek auta rakyat. Satu lagi projek Barisan Nazional..

mosabit said...

semoga jahanamlah umno dan grombolannya sekali....

sebab apa di brunei tu aman?...sebab tiada umno....

sebab apa singapura maju?..sebab tiada umno.....
di singapura tiada melayu dok rumah setinggan.....walaupun melayu di sana ramai tak kaya...tapi mereka semua tak miskin....

Anonymous said...

Woiiii mangkok...
Hampa ingat kami kerja army ni senang ka...??? Macam hamba tau...peluru sentiasa menanti kami. Kalau musuh datang kami dkerah kehadapan dulu tau...hampa senang lenang duduk dikerusi empuk buat duit juta2. Kami cukup bulan 3-4 ratus aja bersih dalam poket. Mana mau cukup makan. Apa.... kami tak boleh rembat ka macamana puak2 menteri atas tu rembat duit rakyat??? Selagi hidup kami cam ni...apa yg ada kami akan rembat. Kalau jerung dah ajar cam tu...kami anak2 jerung akan ikut sama. Jadi...jangan mare yeeeee.

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!

Anonymous said...

Apa yg ada sapu ja...
Kalau Pak2 Menteri boleh sapu duit rakyat takkan kite orang tak sapu juga.

Buat bodo ja....

dulukini said...

woi yang hilang nie bukan engine kete tapi yang hilang engine jet..pikirlah sendiri kalau benda sebesar nie hilang takkan orang biasa yang terlibat. Tentunya jerung kat atas yang buat semua kerja kejadah nie. sial punya kerajaan.

Anonymous said...

Cuba kamu orang bongkar jugak "Pengkhianat" dan 'Penderhaka" dalam NAVY....

Pasti banyak cerita tersembunyiiii....Jerung Putihpun ada..ha...ha...ha...

Anonymous said...

Skit hari kes tutup....no case cam kes Lingam.

Anonymous said...

Dua tahun Peguam Negara baru nak ambil tindakan. Nie pun selepas surat khabar melaporkannya, kalau tidak masuk 3 -5 tahun pun tarak action.

Kes liwat meliwat dan sumpah menyumpah lebih penting dan keselamatan negara tak ler penting sangat.

kene tpu lg..mmg UMNgOk said...

SIAP SEDIA LA TENTANG ISU NIH...TAH HAPE2 LAGI DIE NAK TIPU KITE...CELAKE PUNYE UMNGOK....