"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 28, 2010

Ranking Blog Aduka Taruna Meningkat Secara Drastik..!

Susulan kontroversi yang ditimbulkan oleh blogger Aduka Taruna dalam minggu ni, trafik blognya meningkat secara mendadak mengatasi beberapa blog lain sebelum ni. kalau dilihat pada carta yang direkodkan oleh team PerakExpress, minggu lepas blog Aduka Taruna berada pada tangga ke-12 dan berada pada ranking ke 2213 pada minggu lepas.

Minggu ini pula blog Aduka taruna berada pada tangga ke-2 selepas TukarTiub. sepanjang pemerhatian aku dalam minggu ni, blog Aduka Taruna pernah mencatat jumlah trafik yang mencecah lebih 130,000 kunjungan dalam masa 1 hari dan pernah mencatat jumlah lebih 3,000 pelayar online dalam 1 masa.

Bagi aku ni peluang yang baik untuk Team Aduka menjelaskan kembali pada para pembaca blognya apa itu "Projek Langgar Hadi" yang telah dirancang oleh team Aduka atau lebih dikenali dengan nama "PAS Reform".

Selama ni ramai yang dok kritik "Projek Langgar Hadi" tajaan Aduka dan aku rasa sebab utama banyak dapat kritikan ialah kerana penggunaan bahasa yang kurang sesuai dalam memperjelas kepada pembaca dan ini antara punca utama tak ramai yang berminat untuk memahami apa tu "Projek Langgar Hadi".

Aku harap team "PAS Reform" dapat ambik peluang yang baik ni (sementara pelayar blog korang tengah tinggi) untuk perjelaskan balik dalam bahasa yang lebih "mesra pembaca" dan lebih santai tanpa emosi gila supaya sampai "maksud" pada pembaca.

Kita amat-amat berharap supaya para pelayar akan lebih faham maksud dan tujuan "Projek Langgar Hadi" dirancang dan apa matlamat utama projek tersebut dan seterusnya akan menyokong team "PAS Reform" demi masa depan Negara yang lebih baik.

Harap dapat baca penjelasan dari team "PAS Reform" disini, sini dan sini.

19 comments:

Anonymous said...

Hidup Aduka! Lawan tetap lawan. Perjuangan mu belum selesai sehingga Bangsat Nasional ditumbangkan.

Mengkudu said...

Muka serupa kau orang sekelian nak langgar Hadi.....???
Cermin la dulu muka tu...
Tanya diri tu dah berapa banyak kau orang mengajar agama pada masyarakat.
Tanya diri tu bab agama apa kau orang dah turunkan pada masyarakat
Berapa banyak murid berpengetahuan agama yg kau orang telah lahirkan.

Macam dan perangai macam si Aduka Taruna tu kau orang nak ambil contoh? Manusia yang telah hina dan cerca anak rasullullah yg kau nak jadikan icon.

Tak payah nak reform orang lain la...reform diri tu dulu. Pengetahuan agama pun serabut...nak suruh reform TGHA.

Anak Lenggong said...

kah kah kah...khairul@aduka tu pejuang islam ke..tengok cara pemakaian bini dia...ingatkan berjubah sampai kekai tapi..seksa mata memandang oooo.....bini ko pun cam gitu jugak ke poji..ooiii...kalau o tu aku tak heran laa pantang nengok muka muslimah yang come sikit terus snap sambil air liur dok meleleh...

Awang Dogol said...

Ewah...ewahhhhhh
Budak2 beringus (blogrs2) nak lagar Tuan Guru dia orang sendiri.

PENGUMUMAN...PENGUMUMAN
Woi...rakyat Malaysia sekelian!!!
Lihatlah budak2 mangkaq (blogers PR)yg beringus tu nak hentam dan jatuhkan Tuan Guru dia balik.

So....kita dah nampak kat sini...blogers2 PR ni semuanya tak boleh pakai. Budak2 beringus nak bantai Tok Guru depa sendiri.

Boleh caya lagi ka sama bebudak PR yg mangkaq tu. Kah...kah...kah...tak pernah dalam sejarah anak murid lawan gurunya. Biasanya cuma bebudak (blogers2) yang kurang ajar saja yg lawan guru.

BANGANG...BANGANG PUNYA BLOGERS PR...

Anak Lenggong said...

Ni pulak kata pemimpin baru PKR:

Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia, Zaid, mengatakan "PKR tak mampu pertahan prinsip", itu sudah "bold", atau membotakkan @ menelanjangkan batang tubuh PKR YANG sebenarnya kepada RAKYAT MALAYSIA. BARANGKALI INI SALAH SATU DARI GERAKAN DAN GAGASAN ZOOM aka JOOM TINGGALKAN PKR.? So, Pemimpin Utama komponen dari DAP, PAS dan PKR nak mesyuarat lagi kaee? siapa yang bakal dipecat?. Alamak! akhir-akhir ini sebok pula pecat memecat!.

Apa akan jadi kepada PKR jika Pengerusi Penaja Pakatan Rakyat Malaysia sendiri sudah "bilang" PKR tak mampu pertahan prinsip? Apa pula anggapan dan tanggapan RAKYAT MALAYSIA mengenai PKR yang tak mampu pertahan prinsip ini?

Awang Dogol said...

Yg bestnya juga, blogers2 PR yg ada nipun dah hilang prinsip mereka. Baru sekali khatam quran dan nak melawan TokGuru mereka sendiri....

Kah...kah...kah...Bangang...Bangang punya blogers PR.

Mampus macam ni.....lepas tu nak ajak orang ramai berkempen dengan mereka.....sekali lagi bangang....ha...ha...ha

Anonymous said...

nik aziz kata "celakamu blogger, blog fitnah takde ilmu"

Awang Dogol said...

Kalau Tuan Guru boleh kata cilako....kita pulak ramai-ramai kata kat blogers PR 'BANGANG" terutamanyo pada si mulut cilako yg kena cekup tu....

BANGANG....BANGANG....BANGANG

zali said...

pasal katanya minyak nak naik dan
katanya kelantan dapat royalti 200j
maka...

katanya juga nik lajis dah order
unta dari syria untuk di jadikan
pengangkutan awam dan kenderaan
rasmi bagi seluruh rakyat kelantan..

beruntung korang dapat nik lajis...

Anonymous said...

TP jangan lah nak selindung kita tau juga strategi UMNO. AT dan TP baru terima keahlian agen gempur tajaan UMNO

Anonymous said...

aku pun masuk juga blog aduka!!!
saja la nak tenguk blog oghang jahil!Cakap tentang islam bedegaq-degaq,bini tak bertudung langsung!!! masuk saja laaa!nak buat panduan!kirim salam jeeeee laaaaaaa!!!!macamla jugak blog ni!!penuh dengan persepsi dan fitnah jeeeee!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

weih..
korang yg dok kutuk si AT nih, agk2 bpa lma dah knl ngan blog dia?

wa amik msa setaun bru leh trima idea radikal si AT tuh..

skrg wa skp respek sma dia..

pd wa, smua nih ada hikmah!!

hdup PAS REFORM!!!

Anonymous said...

Mengkudu -

Bab projek langgar hadi tak perlu ...dah berapa banyak kau orang mengajar agama pada masyarakat.

Nak langgar hadi tak perlu ...Tanya diri tu bab agama apa kau orang dah turunkan pada masyarakat...

Nak langgar hadi tak perlu ...Berapa banyak murid berpengetahuan agama yg kau orang telah lahirkan.

Projek langgar hadi adalah untuk membetulkan perjalan politik parti PAS bukan mengajar ulamak tentang agama islam.

Oleh kerana Hj. Hadi adalah ulamak dan beliau juga seorang ahli politik maka bila disanggah tentang politiknya maka terbabit sama dengan jubah ulamaknya.

Sama saja dengan Nik Aziz. Seorang ulamak yang berpolitik. Segala tindak-tanduknya dalam politik akan dihujah atau didebat sebagai seorang politik bukan seorang ulamak.

Kalau anda memandang Hj. Hadi sebagai seorang guru dan seorang ulamak maka dia adalah seorang guru dan ulamak. Tapi dalam politik dia dipandang sebagai wakil rakyat dan juga ahli politik. Dan seketika dia akan dihormati sebagai seorang ulamak

Dalam politik tiada wala' sejati sebagaimana yang anda atau ahli PAS rasakan... setiap ahli politik yang lemah dan menyeleweng akan didebat, dihujah dan dikutuk sebagai seorang ahli politik.

Tujuannya adalah untuk mengingatkan ahli politik itu jika terlupa,

Tujuannya juga untuk orang itu memperbaiki kelemahan yang dikesan boleh merosakkan jemaah dalam parti.

Seorang ahli politik mesti dilihat releven oleh semua lapisan masyarakat. Apatah lagi kalau orang itu adalah ketua dalam sesebuah parti.

Andaikata Tun Mahathir itu warak dan alim dan dia diberi status ulamak kemudia dia terlibat dalam politik... Apakah dia tidak boleh ditegur diatas kesilapan dan kesalahannya sebagai seorang ahli politik...?

Oleh kerana itu jika ada sesiapa yang tidak tertahan melihat ulamak dikutuk oleh orang seperti AdukaTaruna.... eloklah nasihatkan pada mereka yang berstatus ulamak itu undurkan diri dari dunia politik.

Ulamak dan ahli politik adalah dua pekara yang berbeza tetapi wujud dalam satu tubuh manusia yang perlu kita pilih berpandukan pada akal waras. Bukan wala' membuta tuli...

Anonymous said...

Hadi dan Aduka dan semua pencacai umno dalam blog ni adalah setaraf, pasal semua takdak ilmu agama. Main tibai cakap je.
Kepada semua pencacai umno sekalian! Hadi pernah keluar fatwa pada tahun 1980 yang parti umno tu parti kafir. Lagi LU orang bodoh umno mau sokong dia ka? Akai ada ka?

Kalau Hadi pernah kata parti hampa tu kafir, tapi sekarang dia nak tidur pula dengan si Jalang umno tu hampa suka ka? Mestilah penyokong Pas marah. Hampa tentulah tak marah pasal penyokong umno semua buta tuli dan buta huruf.

Sudahlah hampa semua tak tau apa pun, masa tu hampa semua dok masih hingus budak2 lagi.

Sebab tulah kena di reform Pas tu. Sekor lagi si beruk Ali pun sama, cakap berdegor2 tapi tin kosong saja.

Mengkudu said...

Berapa lama anda dah berkecimpung dalam politik? Berapa lama anda dah makan garam dalam politik?

Kalau setakat cedok sana, cedok sini idea tanpa melibatkan diri secara langsung dalam politik tak payah cakap la. Kalau setakat cakap garam tu masin tanpa pernah merasa tak payah la menunjukkan pandai.

Jenis kau orang cuma layak untuk buat kecoh. Kalau kau nak menegur orang yg kau sayangi begitu caranya.

Mau ka anak kau nanti kalau nak komplain pasal kau dengan bini kau kemudian dia hebohkan dalam media kemudian suruh orang ramai bagi pendapat. Apa pandangan kau terhadap kau.??? Kenapa kau tak berani jumpa terus TGHA dan nyatakan perasaan kau pada dia? Pernah ka kau buat? Pernah ka kau jumpa?

So, jangan la nak mengomel kat sini kalau kau sendiri bukan jenis orang yang jujur. Manusia melihat tatacara kau mengomel dan manusia sendiri dapat melihat siapa kau sebenarnya.

Anonymous said...

mengaku tak de kena mengena dgn pas tapi nok reform pas.. hahahaha tadok akal.. tapi mungkin boleh reform sbb pas silap ikut ulama, aisah dan muawiyah PAS ikut pendapat ahli sunnah wajamaah, itu yg perlu reform secara aduka teruna, kerana sebenarnya aisah dan muawiyah perlu dikeji dan dihina bergitu juga ulama2 mazhab. bodoh semua ikut mazahab, patutnya semua kena ikut aduka teruna kan poji kan.. kan.. kan.. sebab tu pas perlu reform, ni suruh org pakai tudung, tengok saha AT mana dia suruh minah dia pakai tudung, walaupun kelantan haram perempuan pakai seksi.. tu pun salah satu projek gak, projek langgar hukum, ayuh semua mari ikut Aduka Teruna.. PAS REFORM!!

Anonymous said...

"Kumpulan pro-Mahasiswa hilang penguasaan di Universiti Malaya apabila tewas di tangan musuh tradisinya pro-Aspirasi pada pilihan raya kampus hari ini."-Malaysiakini.
Reforam!jangan tak reforam!!!Kami pun boleh tahu kebodohan hangpa!saling mendedahkan kelemahan dan aib pemimpin sesama Pas sokongan hangpa!!!Alhamdulillah-banyak kelemahan pemimpin puak pas ni rupanya!last sekali sapa nak sokong hangpa oiiii!!!rujukla diatas!!!!!!!Adala kot!budak tadika PASTI!!!pasai apa!!!dapat T-Shirt reform percuma!!!!!Luaq pakai baju reform Pas!dalam pakai baju T Umnola pulak!!!!!!!!!!!Sebab apa ustaz/ustazah tadika pasti dah dapat surat temuduga PAFA kelamarin!!!!!!!!

Anonymous said...

mana ader yang mengodam web korang nie, perasaan ko jer tu... Korang ini dah terpengaruhi dengan fahaman barat seperti yang berlaku di ireland , iaitu protestant vs khatolik .... ko orang ni jenis punk(anarchy) yang suka buka choas untuk cari publicity.. terikut dengan budaya barat yang dibawa oleh sex pistol ( ) seperti lagu yang mengutuk raja england ''god save the queen'

Anonymous said...

Jom bersama saya dalam mencapai impian menjadi jutawan vemma. x payah cari org dan x payah jual barang.. syokkk..mmg berbaloi n xkan merugikan kita..daftar dulu...free jer....klik http://www.smartbisnez.com/tamrin/ bersama saya membina impian dan kejayaan..syok tawwww..heheee. kita akan mendapat bonus drpda vemma....excited x??