"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 25, 2010

Zulkifli Nordin Dah Jadi Barua UMNO

Reactions: 
Laporan Polis kepada YB Khalid Samad yang dibuat Zulkifli Nordin adalah tindakan yang cukup melampau kepada seorang Muslim yang lain. Zul Nordin yang pernah terlibat dalam pembicaraan Liwat 1 tahu bahawa Anwar Ibrahim meringkuk 5 tahun dalam penjara Sungai Buloh hasil dari laporan polis yang dibuat oleh Anwar sendiri ke atas penulis buku “50 Dalil…”.

Jelas, tindakan Zul Nordin ini mahu mengulangi kezaliman yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim ke atas YB Khalid Samad. Zulkifli Nordin mahu YB Khalid Samad meringkuk dalam penjara. Inikah dia akhlak dan perangai seorang yang mengaku diri beliau berjuang Islam?

Yang lebih menyedihkan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, Zul Nordin tak berani pula bersuara menegur Khalid Samad di atas kenyataan beliau.

Dalam isu kalimah Allah juga, kita tak nampak asas yang jelas penolakan Zul Nordin terhadap penggunaannya oleh orang Katholik? Malahan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, telah dijelaskan bahawa Sheikh Yusuf Qardhawi sendiri mengizinkan penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian.

ADAKAH ZUL NORDIN MAHU BERLAGAK LEBIH PANDAI AGAMA DARI DR YUSUF QARDHAWI?

Dari apa yang kita nampak, itulah dia tafsiran yang kita boleh buat terhadap tindakan Zulkifli Nordin ini. Beliau tidak layak digelar sebagai MP Pakatan Rakyat dan juga beliau tidak layak digelar sebagai saudara dalam Islam.

Seperti yang didedahkan oleh Mahaguru58 dalam email beliau sebelum ini, JAKIM dan IKIM telah merancang membesarkan isu ini sejak awal 2009 lagi. Ertinya, isu ini keseluruhannya adalah permainan UMNO dan tipu daya mereka untuk meraih sokongan dari orang Melayu dan orang Islam.

Pada malam perjumpaan di rumah Anwar Ibrahim juga telah didedahkan persetujuan dari Sheikh Yusuf dan Dr wahbah Zuhaili dalam penggunaan nama Allah oleh orang Kristian. Lantas Anwar meminta supaya apa sahaja pendirian NGO, jangan sampai mereka dipergunakan oleh UMNO.

JElas, Zul Noordin melanggar nasihat Anwar Ibrahim seterusnya menjadikan diri beliau alat kepada UMNO.

Dan jelas, Zul Nordin telah mem”barua” kan diri beliau kepada UMNO dan kepada IKIM/JAKIM demi membantu UMNO mengembalikan tahap sokongan mereka. Apa bezanya ZUl Nordin dengan Aziz Sheikh Fadzir kalau kedua-duanya bergerak untuk member keuntungan kepada UMNO?

Tindakan YB Khalid Samad adalah sah dari segi syarak dan dari segi undang-undang. Kalau Zul Nordin orang Islam, sepatutnya hujjah dilawan hujjah.


Zul Nordin malangnya, telah kehabisan hujjah, maka terpaksa lah menggunakan polis Malaysia untuk menutup kelemahan dan kebodohan beliau dalam isu “Kalimah Allah” ini. Zul Nordin sememangnya dari mula lagi tiada hujjah untuk mengharamkan perkara yang tidak pernah diharamkan oleh Allah SWT.

Hakikatnya, Zul Nordin adalah pembuat “Bidaah” kerana bersemangat sekali mengharamkan perkara yang tidak diharamkan oleh Allah SWT.

Ingatan saya pada Zul Nordin, jangan kamu lupa amaran Nabi SAW supaya umatnya “Menakuti doa orang yang dizalimi”. Kita tunggu sahaja keputusan serta tindakan dari Allah SWT.

Tulang Besi

p/s - agaknya Zul Nordin masih memikirkan beliau adalah ahli UMNO Bukit Bintang?

17 comments:

SATU JARI said...

Bagi aku tindakan Zul Nordin sebagai seorang MP Pakatan Rakyat jelas membuktikan beliau gagal mempamerkan LEADERSHIP dalam memimpin.kalau tidak bersetuju sekalipn adalah lebih baik beliau menegur dgn baik dan berjumpa sendiri dgn YB KHALID untuk jawapan yg lebih jelas berkenaan isu penggunaan nama ALLAH memandang beliau sekarang berjawatan pemimpin pilihan rakyat.kenapa perlu terus membuat laporan polis tanpa berjumpa sendiri dgn YB KHALID???
Bagi aku YB KHALID seorg MB SELANGOR cukup matang dan mampu berfikir baik dan buruk sebelum memberikan pandangan beliau sebelum disampaikan kepada rakyat dan media.tentu MB KHALID sudah berfikir secara rasional dan membuat rujukan awal sebelum kenyataannya dikeluarkan kepada media...

ANDA ZUL NORDIN kalau sudah berjawatan dan bergelar pemimpin seharusnya berbincang dahulu kalau tidak seteru dgn rakan sepemimpin.kerana tindakan anda sekarang boleh dikatakan mengkucar kacirkan lagi keadaan semasa.taraf anda sebagai pemimpin sedar dlm tidak, anda telah melakukan onar yg tidak sepatutnya berlaku oleh pemimpin yg bijak memterjemahkan DECISION MAKING seorg pemimpin.
sebagai rakyat aku hanya mampu menilai dan memberikan pendapat sekiranya betul perlu dicontohi dan sekiranya salah perlu diperbetulkan , begitu jugak anda ZUL NORDIN.semoga jelas memimpin...

Anonymous said...

xhabis2 nak guna yusof qardawi..boleh blah la lu bai..
membe lu si aduka aper citer bro..
dah buat salah senang2 je nak mintak maaf..boleh blah r bai..

Anonymous said...

Anonymous Ibnu Shariff said...

Dalam perjumpaan lain di rumah Saudara Anwar, YB Khalid ada bertanya Dr Wahbah Zuhaily, mengenai isu yang sama, dan dijawab bahawa ia satu yang positif dan beliau mengalu-alukannya.
Zulkifli Nordin ada bersama pada malam itu, kenapa tak keluarkan hujah kamu ?

January 25, 2010 9:40 AM

Anonymous said...

perhaps this is the "new politics" that zul has mentioned?

zul kulim vs mani kapar = new politics?

zul kulim vs khalid shah alam = new politics too?

bukan politik pak turut. macam barua2 umno semua tu...

i am not a fan of his. but i respect his right to speak up.

tapi, to be fair, i think buat laporan polis tu dah melampui batas... but zul is zul.

why not? tapi jangan2 nanti khalid samad 'terjatuh' dari tingkat 14 pulak macam beng hock. atau macam kugan.

i hope then some brave umno guy will lodge police reports against toyol and najis for the same reason.

4RAKYAT

sepak_terajang said...

Satu tindakan bodoh..

Lain kali kalau nak main bola kena lah ikut arahan ketua pasukan. Jangan main sorang saja. Bila kau tak setuju dgn pemain pasukan kau..kau bintis dan sepak sampai rakan sepasukan kau tak boleh main. Bila kau tak suka penjaga gol kau...kau terajang keluar dia pulak. Lama2 tinggal kau sorang - 12 lawan 1. Jadinya kau lincah macamanapun takkan ke mana...tak boleh lepas pertahanan lawan utk kau jaring gol. Silap2 mati katak kau sorang2 di tengah padang.

Anonymous said...

Mahaguru58 ni saudara kembar mahataik ke? Muka macam tunjuk bagus aje. Apa dia ingat dia handsome ka? Muka macam pundek.

AzamDean said...

haha patut la ramai jgak bdak2 UMNO yang kata dalam ramai2 orng PAKATAN...cuma Zulkifli ni sorang saje yang diorang respek.. hahah sbab masih kuat mempertahankan MELAYU dan ISLAM.. ahahahahahaha

Anonymous said...

Ko plak pertahankan apa azam??
Kristian dan bontot???????????

ikan bilis said...

Tak de lah....
kami sebenarnya pertahankan Altantuya sbb kami nak pulus dpd si Najib tu aje....he..he...he

AzamDean said...

hahaha ko plak ingat si kipli nordin ni nak pertahankan ko ke?? wakakaka hah?? anony mouse... wakakakaka
Aku pertahankan bontot sape?? hah??? bontot mak ko ke?? ke bontot bapak ko kot ?? wakakaka ko bole kata aku pembela bontot sbab aku bela bontot bapak ko!!!!! wkakakakaka
Pehal lak aku pertahankan kristian plak.. mana bukti..seperti bukti ko nak kata aku pertahankan bontot mak ayah ko!!!! wakakakaka anonymous yang komen pasal aku tu konfirm anak haram.. wakakakakaka

ikan bilis said...

Azam

Ko tak payah la layan si Anon tu. buang masa aje. Jenis Umno karat tu. Kau cakap la apa2 kat si Najib Umno tu...pungkoq Najib juga dia dijilatnya.

azizan bin saiful said...

nak terkentot ada nak termuntah ada nak tergelak pun ada..

kalau nak jadi ahli pas yang soleh..kalau nak jadi ahli pkr yang wala kalau nak jadi ahli dap yang beriman korang kena jadi YES MAN..kalau tak korang akan dikambingumnokan atau korang akan dimakihamunkan

sayang 1000xsayang..masih ramai mata yang dibutakan oleh hati yang buta..

Anonymous said...

To Anon January 25, 2010 9:49 AM

abis kalau tak reffer kpd yusuf qaradawi nk reffer kat najib dgn rosmah pulak ker???kesian aku tgk org umno ni semua nk ambik jalan duit je.

Anonymous said...

lu orang x tau ka ZULKIFLI NORDIN tu orang SB, Speacial Branch under cover.... memang patut tendang kuar je...

Anonymous said...

Apa punya artikel la. Lemah betul kepala hotak. Yang mainkan sentimen penggunaan Allah oleh Kristien Anwar. kenapa pulak dikatakan UMNO mulakan untuk cari keuntungan politik. Kan Anwar dengan bangganya menyokong sejak 2008 lagi..Anwar yang nak cari keuntungan politik sebenarnya. Sekarang bila dah tengok reaksi Islam n Melayu membantah baru tau susah na nak tuduh UMNO yang mulakan. Lemah sungguh pemikiran PR ni..

Anonymous said...

Sebenarnya aku x berapa setuju penggunaan kalimah Allah oleh pihak Kristian ni di Malaysia...bimbang nanti di manipulasi oleh pihak Kristian untuk menyebarkan agama mereka.. tapi Zul Noordin terlalu mengambil kesempatan di atas keterbukaan pimpinan PKR.. mungkin dia pun ada agenda dia sendiri kot sebenarnya..tapi itu lebih baik dari UMNO Baru ni...Ketua Cawangan dipecat kerana buat laporan polis ke atas orang pimpinan UMNO Baru yang lain...mana ada dihadap ke Jawatan Kuasa disiplin pun...terus pecat je..

Anonymous said...

Agak2 si bala tu tau ker sape sumbat terung kat nurin sampai mati. Altantuya kena bom sampai berkecai pun dia leh tau jalan cite takkan la pembunuh nurin yang dah nampak dalam CCTV tu die tak tau. Macam gampang jer, apasal ler si bala tu tak amik gambor mase polis tu bunuh altantuya.. Budak2 bodoh lam Pakatan Rakyat boleh ler kena kencing ngan percaya citer karut camtu.