"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 25, 2010

Melayu Bukan UMNO Bertaraf Lebih Rendah Dari Kaum Cina dan India

Reactions: 
Di bawah adalah sepucuk surat dari Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat. Surat tersebut menyuruh pihak JKR Batu Pahat menyenarai hitamkan beberapa kontraktor Melayu Islam yang didapati menyokong pembangkang.

Ini bererti peluang ekonomi dalam bentuk kontrak dan projek hanya diberikan mengikut fahaman politik dan bukannya mengikut kelayakan serta kemampuan seseorang. Ini bererti diskriminasi berlaku bukan sahaja kepada orang Cina dan India, tetapi juga pada orang Islam yang tidak menyokong UMNO dan Barisan Nasional.

SOALNYA SEKARANG

Soal sekarang adalah adakah wang JKR itu hak UMNO atau hak rakyat? Mengapa Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat berlagak seperti wang tersebut milik bapak dia?

Soal lain adalah bukankah penyokong pembangkang juga rakyat Malaysia yang membayar cukai, tol dsbnya? Kenapa mereka tidak layak menerima kontrak dari kerajaan hanya kerana mereka menyokong pembangkang?

Soal lain, bukankah ”pembangkang” di dalam Perlembagaan Malaysia sebuah entiti yang sah mengikut undang-undang? Malahan bukankah pembangkang sebuah entiti yang bernaung di bawah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung?

Buktinya, sewaktu Yang Di Pertuan Agung memberi titah Baginda setiap kali bermulanya sessi parlimen, ketua pembangkang and semua ahli pembangkang berada di dalam dewan yang sama dengan anggota Kerajaan?

Soal sekarang, mengapa pembangkang di diskriminasi dengan sebegitu teruk sekali oleh UMNO. Mengapa apabila di dalam bab”membayar” seperti cukai, tol, dsbnya, penyokong pembangkang terpaksa membayar seperti orang lain, sedangkan dalam bab ”menerima” seperti kontrak, bantuan dsbnya, pembangkang di diskriminasi?

Secara spesifik, saya mengenali reputasi Ketua Bahagian UMNO Batu Pahat ini, saudara Fuad Zarkashi. Beliau ini, sewaktu zaman mahasiswa dahulu, pernah menjadi naqib usrah dan seorang pendakwah.

Di dalam UMNO Johor, beliau dikenali sebagai seorang tokoh agama dan tokoh Islam. Malangnya, beliau juga adalah seorang yang zalim dan seorang yang buta keadilan.

Sekiranya, seorang yang beragama di dalam UMNO buleh bersikap begitu zalim dan tidak adil, saya tak sanggup untuk memikirkan bagaimana sikap tokoh-tokoh UMNO yang lain, yang tiada latar belakang agama.

MARI KITA BUANG UMNO KE LAUT CINA SELATAN

Itu lah sahaja jalan yang sebaik-baiknya kalau kita mahu melihat orang Melayu mampu bersaing dengan kaum lain di Malaysia dari segi ekonomi.

Tulang Besi

15 comments:

Anonymous said...

'..sewaktu zaman mahasiswa dahulu, pernah menjadi naqib usrah dan seorang pendakwah.'

ushar nama lar...

Senator Dr. HAJI Mohd Fuad..

HAJI la syeehh..!!
contoh manusia yg pergi menunaikan fardhu Haji ke Mekah.

Mengkudu said...

Nampaknya mulai sekarang ni segala cukai kita rasakan lebih baik la di beri terus pada kerajaan negeri dan bukan pada pemerintah Umno sebab dia orang PERASAN duit cukai hasil rakyat tu duit mak bapak dia orang.

Apa benda slogan "rakyat di dahulukan" lebih baik tulis "Umno di dahulukan, pembangkang di ketepikan"

Anonymous said...

Aku dah kata dah dari dulu lagi, melayu umno ni memang melayu pariah. Dia ingat duit JKR duit mak bapak dia orang kah? aku pun bayar cukai.
kalau orang kata parti umno ni parti kafir dia orang marah tapi itulah hakikatnya.

Melayu sial yang nak jahanamkan negara ini. Kalau sesama melayu pun nak berkira, macam mana umno kata tolong melayu? Tengok macam cina, professional, tak kira parti mana mesti tolong bangsa sendiri. Aku dah kata juak umno tu, menipu melayu adalah prinsip perjuangan umno, macam juga Yahudi, menipu semua bangsa adalah wajib kecuali yahudi.

Si mamat ni memang celaka, aku tengok muka dia dalam parlimen macam aku nak ludah,sial punya melayu.

Ingat sebelum dia mati,dia mesti baca Surah An-Nisa ayat 18 supaya dia tahu bahawa dengan berlaku tidak adil pada apa-apa bangsa pun dia akan dilaknat Allah, kerana ALLah telah berfirman di dalm surah berkenaan seperti berikut "..sesungguhnya janganlah kebencian kamu kepada sesuatu kaum itu mendorong kepada kamu untuk tidak berlaku adil. Berlakulah adil kerana dengan berlaku adil itu ianya sangat hampir kepada taqwa.."

Kalau ayat ini pun dia tak faham lebih baik dia bertaubat sekarang kerana dia tu bukan muda lagi, tunggu masa untuk di panggil mengadap illahi. Bertaubatlah sebelum kamu di sembahyangkan. Yang pasti parti umno memang celaka punya parti.

AzamDean said...

ini lah KRONISME!!!!!!!!!!!!!!
hahahahahaha sbab itulah aku tolak UMNO jauh2!!!!!!!
nak kaya tapi puak dia aje.. hahaha PUAD ZARKASHI ni memang bangang..macammana la boleh jadi menteri..nama pun macam bnama JEPUN... ahha tali barut kot.. hahaha

bang usin said...

hahaha...

tu la umno..kalu tak zalim bukan la umno...kalu tak tindas orang bukan la umno...

muka umno sekor2 ni penuh dengan najis...barua2 umno semuanya penjilat najis...

nak tengok umno najis tengah terhegeh2 sekarang..????

meh la ke selangor....hahaha....

semua umno tengah menjilat2 najis mereka....umno sekarang sedang berlakon baik di selangor..."gaya munafik asli sedang dipertontonkan"...hahahaha....

macam la orang tak ingat apa korang buat selama 52 tahun....ingat orang bleh lupa ka..???

kekekeke...umno bodoh...

kangkong said...

Kah..kah...kah....
Pembela bangsa Melayu kunun
Sepatutnya "Pembangsat Bangsa Melayu" patut di berikan pada Fuad zakarshi ni.

Tak lama lagi.....melayu jadi layu.....melayu jadi tunggul kayu...melayu terus kuyu...sebab melayu tipu melayu....melayu bangsatkan melayu...macam pemimpin Umno melayu.

Politik ashobiah melayu umno.

rozaini said...

sedara tulang besi

adakah sedara telah mencerminkan diri sedara sebelum berkata2..

adakah PAS di Kedah..PAS di Kelantan..PKR di Selangor atau DAP di Penang tak pilih kasih..tak pilih kroni..tak pilih sapa yang jadi ahlinya..dalam menghulurkan segala bantuan

kalaulah sedara ada anak yang membangkang ..yang menentang..yang asik memaki hamun anda..adakah anda akan berikan layanan yang sama ..layanan kelas vip..kalau tak bagi sepak terajang..kalau tak bagi penampo maut..sedara memang cukup hebat..layak dipilih menjadi ayah atau pemimpin tersohor

apa yang BN buat pada hari ini sesuatu yang lumrah....yakin dan percayalah,PAS pun akan buat benda yang sama..malah mungkin lebih terok lagi

kalau rasa tak de duit nak takbir..belah sajee..tinggalkan hutang yg dok ade..biar kami bereskan..

Anonymous said...

pada pemimpin PKR di Selangor dan Pas diKedah!!
Cepat kaut dan rampas segala hasil perang sebelum PRU ke13!Lepasni .....

akuumnobangang said...

aku mohon semoga ALLAH laknat lah pada setiap insan dibumi malysia ni baik Bn ke PR atau parti pemerintah dan pembangkang yg amalkan benda2 haramjadah lagi bangsat ni,,,aameeeennn

Mengkudu said...

Jadi memang betol lah apa yg rakyat rasakan. Puak2 UmnoBn ni jenis perompak wang rakyat. Sebab tu berebut2...bermatimatian nak jadi pemimpin. Kalau tak dapat jadi pemimpin macam ayam betina berketok sekampungan tapi cuma nak berteloq sebijik aje. Jadi pemimpin bagi beruk2 ni adalah aset utk buat harta.

Memang jenis bangsat melayu umno ni.

Anonymous said...

perkara ni byk berlaku dalam politik hamidah dan zambry di Perak.lebih2 lagi berkenaan isu rumah mesra rakyat.kalau bukan penyokong UMNO takkan dapat bantuan

ikan bilis said...

Duit rakyat di gunakan oleh UmnoNgok untuk membiulkan rakyat. Boleh ka duit cukai rakyat tu digunakan atas nama UmnoNgok tu?????

anak_makayah said...

Dimana aamnoo kuat! disitu Melayu merempat, psl tkde org nk pi bankang dia...

Aku TAKKAN halal kan dunia & akhirat segala macam cukai yg ku bayar...
Biar hangus dipanah petir mereka itu.

私たちが夢見てもすぐに発見されると...遅い...または、遅かれ早かれ。
watashi tachi ga yumemi te mo sugu ni hakken sa reru to ...osoi ...matawa , osokare hayakare .

Anonymous said...

ckp spe pn boleh ckp..
bile kamu berada dipuncak kamu pn jadi seperti mereka...
maaf nk tnye ckit..
kalo kamu org yg kaya raya spe kah org pertama kamu nk tlg...
saudara2 kamu sekeluarga ke @ org luar yg kamu x kena...
kalo sy mesti sy tlg saudara2 sy dulu..x taw la kalo kamu tlg org selain dr keluarga kamu...mungkin kamu boleh menjadi pemimpin yg TERSOSHOR...so fikir2 kan lah

AzamDean said...

kalau nak tolong sedara sbb dah ada pangkat tak pe..tapi sampai nak block periuk nasi orng,,sapa yang menagajar???? Puad ZARKASHI jepun ni la kan?? wakakakakakaka