"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 25, 2010

Penjelasan: Aduka Taruna, PAS Reform, T-Shirt & Projek Langgar Hadi

Aduka Taruna

Aduka Taruna adalah sahabat gua. Prinsip gua kalu dah sahabat tu.. wangi atau busuk tetap sahabat gua. Yup sahabat gua yg sorg nih mmg sgt "loud " org nya.Kali ini ke "loud" an die dah hampir memakan diri.

Tak penting sgt gua sokong die ke idak. Realitinya gua tak mampu pon nak tolong die melainkan nasihat2 dan doa sahaja. Gua sangat harap aduka dan pihak berkuasa dapat menyelesaikan kes nih dgn aman.

Realitinya kes aduka adalah rentetan dari namawee, peristiwa makian di website sultan perak, pelajar aswara dan banyak lagi. Gua yakin kes2 baru seperti ini kan terus timbul selepas ni.

Kenapa kes2 umpama "civil disobedient" camnih makin kerap timbul? Kenapa rakyat malaysia makin ramai terdorong utk melakukan kesalahan sebegini? lu org pikir la sendiri..

PAS Reform

Bila Aduka dan posting kontrovasi nya di di print screen dan telah di edit bersama logo ini, PAS telah dikaitkan pada Aduka sebagai blogger PAS.

Gua terpanggil utk menjelaskan fitnah yg direka cipta ni.

1st Sepanjang pengetahuan gua, Aduka bukan ahli pas dan jauh sekali Blogger PAS. Dia cuma penyokong usaha murni PAS dalam pembinaan Negara Islam. Kerana itu dia selalu mengkritik PAS dalam usaha memantapkan gerakan ke arah Negara Islam dari kaca mata dia. Dan dah tentulah dia tak tertakluk dibawah akhlak jemaah PAS sbb dia mmg bukan jemaah PAS.

2nd Gua adalah pemegang copyright logo ini selaku pencipta.Logo ini dicipta kerana gua sgt sedih dgn keadaan PAS ketika Nik Aziz menganjurkan muktamar khas PAS. Rujuk artikel ni.

3rd Gua nak menegaskan logo ini langsung tak mewakili PAS. Logo ini milik gua, dan gua benarkan sahabat2 gua gunakan sebagai tanda pengharapan ke arah reformasi PAS yg lebih baik.

4th Sebarang usaha untuk mengaitkan PAS dan Aduka melalui logo ini adalah fitnah semata2. Gua tak halal dunia akhirat. Titik!

T shirt PAS Reform.

Ada pulak org PAS yang mendakwa T shirt PAS Reform ini bertujuan untuk memecahkan jemaah dan sebagainya.

Gua nak bagitau lu org kenapa T shirt nih di reka.

1st Intipati gerakan PAS Reform adalah pembinaan Negara Islam. T shirt ini adalah untuk memperkenalkan idea Negara Islam kepada semua terutamanya pada golongan muda peminat t shirt.

2nd Untuk pengetahuan lu org PAS, ramai jek anak muda yg nampak tunggang langgang teringin sgt nak menyokong PAS atas cita2 Negara Islam. Tapi sapa pedulik kat budak2 ni?Kalau lu org tanak peduli sbb nampak tunggang langgang biar kitorg jek yg pedulik!

3rd Gua langsung tak target T shirt ni tuk ahli PAS. Kalau PAS nak haramkan ahli dia beli pon gua tak kesah le.

4th Kami mahu mempromosi idelisma political activis negara islam sebagai badan pendesak kepada PAS dgn harapan PAS menunaikan cita2 negara islam kami.

Project Langgar Hadi

Macam gua cakap, intipati PAS reform adalah negara Islam. Dalam Malaysia ni telah ada demokrasi jd cita2 negara islam hanya tercapai melalui undi. Tak ada cara lain lagi yg paling
aman dan berkesan.

Malang bagi kami melihat TGHA sebagai batu penghalang kerana imej dan perlakuan beliau dilihat sgt tak membantu perkembangan negara islam melalui undi. Kami yakin pandangan kami dikongsi oleh ramai penyokong dan pengundi PAS.

Jadi tindakan kami ialah mewujudkan Projek langgar hadi (nama glamer) atau wacana ilmu(nama common) utk bertanya sendiri pada TGHA kenapa beliau nampak begitu.

Takan terlucut jawatan TGHA akibat langgaran Kami. Jangan risau la bro PAS semua.

Damage has done. Demi nama baik PAS, gua dengan rela hatinya ingin menarik t shirt dan logo dari kegunaan mana2 blogger mengikut kehendak blogger itu sendiri

Sekian penjelasan wa.

Tamat

Xenanhu.blogspot.com

8 comments:

Anonymous said...

Takpa bro..
Perjuangan penuh cabaran dan halangan.
Menurut riwayat, Imam dan pejuang2 terdahulu jugak dipenjara dan diseksa oleh sang-penguasa.
Kuatkan semangat dan tingkatkan kesabaran..

Salam perjuangan

kaki busuk said...

Porahhhhhh.....ini lah rupa bentuk bloger "cah keting".

Wa dah agak lama dah....

Anak Lenggong said...

Bukan salah ibu yang mengandung dan bapa yang mengajar sehingga sibangang ni menjadi manusia kurang ajar yang tiada adap..tapi ini lah yang terhasil dariapada tarbiah pak lobai pas....dan jangan terperanjat bila pemimpin pas akan mengulas mengatakan mamat ni bukan penyokong pas.

So sekarang baru ko tau langit tinggi ke rendah...sahabat dan penaung ko semua dah nak cabut lari...ko ingat ko tu dah teror sangat sampai tak menghormati orang lain dan tak tau adap kehidupan...woii mangkok kharul...kalau ko duduk dalam hutan pun ada adapnya ko tau takkkk...idup baru satahun jangung dan kencing pun tak lurus lagi dah nak berlagak bijak..SO SEKARANG TERIMA LAH PADAH NYA..NASIB BAIB LAH NEGARA NI ADA UNDANG DAN RAKYAT JOHOR MASIH WARAS ..KALAU TAK LUNYAI KO DIKERJAKAN ORANG..PIEE MAMPUS LAA DENGAN KO KHAIRUL@ADUKA..

Hantu anak Lenggong said...

Wa ka.ka..

Baju tu selayaknya buat tempat lap kaki atau tempat lap mangkok tandas aje.

Anonymous said...

padam muka korang.. masih lagi nok bela diri.. pi ar mabuk..

Anonymous said...

ini bukan loud, ni bodoh tahap nak mampos... ni lah dia hasil tarbiyah nik ajis, kurang hajar tak bertempat, ari tu mintak doa pada ALLAH pun pakai lu gua. sekarang ni adukataruna ALLAH dah terima doa lu tu.

Anonymous said...

NO H/P ADUKA taruna,MAKLUMAT ADALAH SAHIH.
017-9851530

asam_pedas said...

Padan muka kau aduka.
Kalau budak ni kat Johor rasanya dah lama kena lempang dgn TMJ. Kurang asam punya budak, orang matipun nak dikutuk lagi...sultan pulak tu.