"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 25, 2010

Polis Tubuh Pasukan Khas Siasat Blog Aduka Taruna

Reactions: 
Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang dikatakan menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat Jumaat lepas.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata sebanyak 25 laporan polis diterima daripada pelbagai pihak di seluruh negeri ini yang dukacita terhadap penulisan blog http://adukataruna.blogspot.com/ itu.

"Kita akan cari dan heret mereka ke mahkamah," katanya sambil menegaskan kesalahan itu adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan.

Mohd Mokhtar berkata kes itu disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia serta Akta Hasutan 1948.

6 comments:

Anonymous said...

terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata.... apapun biar berindak ikut akal.. jgn ikut perasaan... - Neo

Anonymous said...

dulu lagi ramai yang duk menghina kutuk mengata almarhum sultan... patutnya buat laporan jugak tu...

suratkhabar tidak segan silu menyiarkan segala komen... siap ada yang berani nak hapuskan institusi beraja lagi...

Tapak kaki said...

Tangkap jangan tak tangkap..sumbat si Aduka Taruna ni dalam penjara...mulut tu celupar sangat...kurang ajar.

Anak Lenggong said...

Bukan salah ibu yang mengandung dan bapa yang mengajar sehingga sibangang ni menjadi manusia kurang ajar yang tiada adap..tapi ini lah yang terhasil dariapada tarbiah pak lobai pas....dan jangan terperanjat bila pemimpin pas akan mengulas mengatakan mamat ni bukan penyokong pas

Hantu anak Lenggong said...

T'shirt tu selayaknya buat utk lap kaki ka...atau lap mangkok tandas aje.

Anonymous said...

Mahadet dok hina raja takpa pula. Lepas tu buang kuasa sultan-sultan. Takda pula pencacai umno suruh tangkap mahadet kerala tu. macam mana dengan juak pencacai umno kat Teganu tu dulu dengan banner "Kami nak idris, NATANG". Apamacam pasal apa tak pi tangkap barua-baru umno kat teganu dulu. cakap tak serupa bikin, Pthuii,..