"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 11, 2010

Apa Yang Hasan Ali Buat Untuk Melayu di Selangor?

Berkokok kuat Hasan Ali kononnya beliaulah harapan kepada Melayu dan Islam di dalam EXCO Selangor. Amat bangga beliau kata yang beliau adalah harapan kepada memperjuangkan hak Melayu dan Islam dalam EXCO Selangor.

Tapi, hakikatnya amat berlainan sekali. Pertama-tama sekali, semua bukti yang beliau dakwa itu bohong belaka. Misalnya, dalam isu SELCAT, yang diperjuangkan oleh beliau adalah mempertahankan amalan korupsi pihak yang pro kepada UMNO dalam kerajaan Negeri Selangor.

Dalam isu arak pula, kalau beliau betul2 ikhlas memperjuangkan isu arak, mengapa Hasan Ali tidak mahu menjalin kerjasama erat dengan beberapa NGO Bukan Islam yang sudah selamanya berusaha mengurangkan masaalah ketagihan arak terutamanya di kalangan masyarakat India? Bukankah usaha Dato Hasan Ali lebih mudah kalau mendapat sokongan dari kaum bukan Islam? Kalau Dato Hasan Ali ikhlas lah nak berjuang isu arak tapi saya rasa isu arak tu semata-mata bertujuan mengkaburkan mata orang sahaja.

PAS MEMPERJUANGKAN MELAYU DI SELANGOR?

Kita nak tanya kepada Dato Hasan, apa usaha beliau sebagai PJ Selangor mendaftar orang-orang Melayu di Selangor dalam program-program Kerajaan Negeri Selangor seperti:

1 - Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) - Berapa banyak kempen dan usaha yang dilakukan oleh PAS Selangor untuk membantu orang Melayu di Selangor kepada program ini. Yang lebih memalukan, DAP lebih banyak mendaftar orang Melayu yang miskin kepada program ini dari PAS Selangor.

2 - Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS)

3 - Bekalan Air Percuma Bagi 20 Meter Padu (m3)

4 -
Hadiah Anak Masuk Universiti

5 - Caruman Takaful/ Perubatan Percuma Warga Emas

6 -
Program Penigkatan Hasil Bahan Batuan Dan Mineral

7 - Pusat Khidmat Krisis Sehenti (OSCC)

8 - Tabung Pendidikan Anak-anak Pekerja Ladang

9 - MESRA USIA EMAS

10 - Pinjaman Pelajaran Selangor

11 - Khidmat Kaunseling Kerajaan Negeri Selangor

12 - Skim Komprehensif Takaful Selangor

13 - Maklumat Pelan Bencana

14 - Kempen Pelancongan Selangor

15 - Program Pekerja Yang Diberhentikan (Retrenchment Helpline)

DARIPADA MELALAK MACAM ORANG GILA, LEBIH BAIK PROMOSI PROGRAM2 INI PADA ORANG MELAYU

Mana kita dengar PAS Kawasan2 menjalankan kempen serta promosi program2 di atas secara meluas di Selangor? Kalau ada pun secara inisiatif sendiri dari Kawasan masing2 dan bukan arahan serta perancangan dari Perhubungan Negeri.

Apa yang hebatnya Hasan Ali memperjuangkan Melayu kalau yang hebat mendaftar orang Melayu kepada program2 di atas adalah DAP. Tak heranlah ada orang2 Melayu yang menubuhkan cawangan DAP di Selangor.

Jelas, Hasan Ali tak layak memimpin PAS Selangor. Dia hanya layak jadi Ketua Pembangkang semata-mata.

Hasan Ali melalak sana melalak sini menyerang kerajaan Pakatan Rakyat, tapi kerja dia yang sebenar tak pernah buat. Tak malu ke?

Berapa ratus ribu orang Melayu yang “miss” program2 di atas kerana jentera PAS tidak digerakkan mendaftar serta menaikkan partisipasi orang Melayu dalam program-program ini.

Yang Hasan Ali tahu hanya melalak sana melalak sini menghentam kerajaan negeri Selangor. Bukankah Melayu Selangor lebih untung kalau PAS Selangor menyalurkan tenaga dan masa untuk mendaftar orang2 Melayu kepada program2 di atas? Kalau aktiviti ini agresif, UMNO siang2 lagi dah bungkus.

Tapi Hasan Ali tahu dia kebal kerana ahli2 PAS sanggup wala’ pada pimpinan walaupun parti hancur.

Tulang Besi

8 comments:

Anonymous said...

hahhahaha Hasan Ali ni pun gaya cam UMNO je.. heheh datang area aku buat ceramah...bukan nak bagi bantuan ke hape ADUN BN gak yang dikatekan kaki judi yang datang menghantar beras.. hahaha

Tuk Kiyai said...

Salam...
Setahu saya hasan Ali buat ceramah jer kat Melayu Selangor....

Anak Lenggong said...

AKU DOK NUNGGU MANA KOMEN TULANG BESI NGAN POJI@PERISIK RAKYAT MENGENAI TOK AJIS YANG TERHEGEH-HEGEH NAK DOK SEMEJA NGAN UMNO...WOII KORANG BERDUA NI TAKUT TAK DAPAT KONTRAK SUPLY SELIPAR NI AJIS KE ATAUPUN TAKUT TAK LEH MASUK SURGA SEBAB DISUMPAH OLEH TOK AJIS...

mankentut said...

dengar pok jib tak sedap tidor kerana kebanyakan mp umno sekarang dibelakang pak jidin!

Anonymous said...

assalamualaikum..
first skali..
aku rase xpyh ar korang nk gdoh pjuangkan psl islam..
kalo dri sndiri pon tungang langgang..
nk kate org yg da ilmu..
ptot tgk dri dye dlu..
bkn xleh nk bckap.
tp cube tgk bhasa..
skurang2nya dye cube pjuangkan nsib islam..
dr kite..
ckp je lbih..
korang msing2 da bsar kn??
pkir ar..

Anonymous said...

He...ni blog proUMNO ker proPAS? mcm lebeh byk mengutuk PAS jer.

Tp aku rase Tulang Besi ni blogger DAP. Bukan main syg dier kat DAP puji tolong org Melayu.

Ape citer Adun DAP Sekinchan yg langgar budak Melayu smp koma tuh? baca
(http://theunspinners.blogspot.com/2010/02/news-adun-dap-sekincan-memandu-mabuk.html)
Dah sah2 mabuk oleh polis bole salahkan budak Melayu tu lak. Harap2 keluarga mangsa bersabar..

Er... DAP tak nak tubuh Suruhanjaya Diraja ke nak siasat kes nih? Kalo Si Teoh tu beriyer plak..kalo budak Melayu kene langgar buat bodoh jer ek, mintak maaf kat keluarga mangsa pun taknak. Sudahla oii..nak tolong Melayu kunun

Anonymous said...

PAs senonim ngan kelate jer. PAS tempat lain hanya guna nama PAS sahaja..

Jadi PAs buka nParti untuk Malaysia
hanya layak untuk kelaten jer.huhuhuhu

Anonymous said...

Tulang Besi tak perlulah menjadi alat kpd DAP. Percayalah perjuangan DAP tak kemana. DAP hanya memperkudakan ko shj. Lebih baik ko tolong Hasan Ali tuh. Hasan Ali tu kalau nak masuk UMNO, lama dah dia masuk. Tak baik bersangka buruk sesama Islam.